Hebben we voorbeelden van die profetieën die op het jaartal nauwkeurig zijn "voorspeld"? En het is niet zo gek lastig om een voorspelling te doen als je exact weet hoe het ego werkt (Jezus/Buddha). Maar ik mis de bijbel passages die op een jaartal nauwkeurig zaken voorspellen.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 11:45 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Daar heb ik natuurlijk zelf vaak genoeg over nagedacht.
Nogmaals: de goddelijke inspiratie van de bijbel blijkt uit de profetische geschriften. Het is onmogelijk dat tientallen mensen gedurende een periode van +- 1500 jaar in detail nauwkeurig de toekomst konden voorspellen, tot op de dag van vandaag. Dat geeft geloof in de bijbel een objectieve basis, in plaats van dat het slechts een subjectieve ervaring is. Het wijst erop dat er een inspiratiebron is die het einde vanaf het begin kent. Dit was voor mij in het begin het doorslaggevende element om de hele esoterie overboord te gooien en mijn vertrouwen in de geschriften te plaatsen.
Verder heb ik veel interesse in hoe politiek en religie invloed op de maatschappij uitoefenen, en ik kwam er dus na het bestuderen van enkele esoterische werken achter dat dezelfde filosofie die ik aanhing werd aangehangen door mensen in zeer hoge posities die er geen moeite mee hebben om hele massa's te misleiden en over de kling te jagen via oorlogen om hun doelen te bereiken. Dit is waar Luciferianisme in de praktijk toe leidt. Dat zegt iets over de bron waaruit je tapt. Ik was er erg verbaasd over dat ik exact dezelfde ideeên aanhing als bijvoorbeeld hoge vrijmetselaars, alleen wist ik niet dat dit door de ingewijden Luciferianise wordt genoemd. Ik was dus zonder het te weten een Luciferianist.
Ik moest dus een keuze maken: of alles wat ik eerder geloofde was de waarheid, en als bewijs daarvoor had ik mijn zeer overtuigende psychedelische ervaringen, of de bijbel was waar. Aangezien de bijbel nauwkeurig de toekomst voorspelt, plus het perfecte kader voor een rechtvaardige samenleving op basis van liefde biedt, koos ik ervoor om de bijbel te geloven.
De vele ervaringen die ik daarna heb gehad door Christus te volgen, hebben vervolgens al mijn twijfels weggenomen dat de bijbel inderdaad een betrouwbare getuige is van de God van dit universum en van Jezus Christus de messias.
Beschuldigingen? Mijn excuus als je dat zo opvat, ik stel gewoon vragen, het is verre van aanvallend of intens bedoeld. Hoewel dit soort discussies wel vaak tot intensiteit leiden, maar niet enkel van mijn kant.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 11:53 schreef CharlesKinbote het volgende:
[..]
Ik weet prima waar je het over hebt. Waar jij de fout ingaat is dat je denkt dat dat perspectief "de Waarheid" is. En dat is het probleem dat steeds weer terugkomt, nu ook weer, met je extreem intense manier van communiceren en beschuldigingen gooien wanneer mensen het met je oneens zijn.
De bijbel is een boek, Harry Potter een acteur.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 11:55 schreef Libertarisch het volgende:
Wat is het verschil tussen Harry Potter en de Bijbel?
Feit is en blijft dat zo'n ervaring, nuchter of onder invloed of tijdens meditatie, nog steeds geen betrouwbare informatie verschaft over de aard van het universum. Ik weet niet waarom je die ervaring in nuchtere toestand hebt gehad, daar kunnen allerlei redenen voor zijn, maar de ervaring hebben is niet hetzelfde als dat de ervaring ook betrouwbaar is. Ik weet niet wat er allemaal in jouw brein gebeurt op zo'n moment, noch jij.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 11:41 schreef Mijk het volgende:
[..]
Nee, ik weet prima het verschil tussen psychotisch en niet psychotisch, helaas van dichtbij, en ook eigen ervaring op te zware uppers in het verleden, die ook zoiets kunnen triggeren (zij het tijdelijk, tijdens de invloed van de substantie op dat moment); het lijkt niet eens op elkaar. Ik heb psychedelics heel stevig bestudeerd, en ik ben bekend met het flashback fenomeen, maar ook dat is totaal wat anders, ook deze heb ik vaker gehad (flashbacks) en ook dat lijkt niet eens op elkaar. Dus hier is het al invalid.
Een Christelijke psychose gaat meestal gepaard met extreme denkbeelden, zoals denken dat je zelf Jezus bent, geloven dat God je opdraagt om bijvoorbeeld mensen te vermoorden, enzovoorts. Daar zijn wel gevallen van bekend.quote:Verder, als je dan deze houding aanneemt, zou het kunnen zijn dat jij in iets als een Christelijke psychose bent beland door het lezen van de bijbel en het verder verdiepen daarin, of is dat niet mogelijk? En zo nee, waarom dan niet? Wat verschilt het 1 dan van het ander?
[..]
Wellicht psychotisch.
Jullie argumenten zijn inderdaad zwak omdat jullie er simpelweg de ballen verstand van hebben en ook niets willen leren.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 11:51 schreef dop het volgende:
[..]
als wij je melden dat de bijbel er dik naast zit op verschillende punten dan zeg jij stee vast nee hoor jullie bewijs is zwak.
maar goed kom maar op met een nauwkeurige voorspelling in de toekomst die wij gemakkelijk kunnen checken en die niet erg willekeurig is.
Ik kan heel makkelijk voorspellen dat Europa in conflict zal komen met een andere mogendheid, en uiteen zal vallen en zal worden overheerst.
als je op korte termijn denkt zou je daar bij kunnen aan Rusland China of De VS. maar dat word al een heel gewaagde voorspelling. als ik er verder niets bij zegt en we laten er 1000 jaar over heen gaan dan gaat die voorspelling vast wel uit komen.
Zelfde argument kan ik terug werpen, ook de bijbel lezen kan een invloed zijn waardoor er zaken in je brein gebeurt.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 11:58 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Feit is en blijft dat zo'n ervaring, nuchter of onder invloed of tijdens meditatie, nog steeds geen betrouwbare informatie verschaft over de aard van het universum. Ik weet niet waarom je die ervaring in nuchtere toestand hebt gehad, daar kunnen allerlei redenen voor zijn, maar de ervaring hebben is niet hetzelfde als dat de ervaring ook betrouwbaar is. Ik weet niet wat er allemaal in jouw brein gebeurt op zo'n moment, noch jij.
Ook hier, gaan psychoses idd gepaard met extreme denkbeelden, paranoia, zware irrationele angsten op de materie betreft, geen van allen vertoon ik een symptoom van dmv die ervaringen.quote:[..]
Een Christelijke psychose gaat meestal gepaard met extreme denkbeelden, zoals denken dat je zelf Jezus bent, geloven dat God je opdraagt om bijvoorbeeld mensen te vermoorden, enzovoorts. Daar zijn wel gevallen van bekend.
Ik vertoon daar geen enkel symptoom van. Ik ben geestelijk gezonder dan ooit. Ik rook niet, drink niet, gebruik geen drugs, eet en leef gezond. Ik vertoon geen enkel symptoom van een psychose.
Nou, dat was het weer. Goeie middag.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 11:59 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Jullie argumenten zijn inderdaad zwak omdat jullie er simpelweg de ballen verstand van hebben en ook niets willen leren.
Dan weet ik het ook niet Mijk. Maar trippen leidt tot hallucinaties. Ik neem aan dat je die egodoodervaringen niet had voordat je ooit had getript. Waardoor er dus wel degelijk een link tussen de twee kan bestaan.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 12:00 schreef Mijk het volgende:
[..]
Zelfde argument kan ik terug werpen, ook de bijbel lezen kan een invloed zijn waardoor er zaken in je brein gebeurt.
[..]
Ook hier, gaan psychoses idd gepaard met extreme denkbeelden, paranoia, zware irrationele angsten op de materie betreft, geen van allen vertoon ik een symptoom van dmv die ervaringen.
Wederom; zelfde argument kan terug.
Klopt, omdat die psychedelics de tooling zijn om je mind/ego (of Satan, zoals jij m zou noemen) te doorzien. Dat is waarom het werkt lol.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 12:01 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dan weet ik het ook niet Mijk. Maar trippen leidt tot hallucinaties. Ik neem aan dat je die egodoodervaringen niet had voordat je ooit had getript. Waardoor er dus wel degelijk een link tussen de twee kan bestaan.
Dat was een reactie op basis van een discussie die ik gisteren met hem had waarin inderdaad bleek dat hij niks wil leren.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 12:00 schreef Mijk het volgende:
[..]
Nou, dat was het weer. Goeie middag.
Dit is pas een serieuze beschuldigende reactie @:CharlesKinbote , zie t verschil?
dat is makkelijk zeg. ik vraag gewoon om een goed voorbeeld.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 11:59 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Jullie argumenten zijn inderdaad zwak omdat jullie er simpelweg de ballen verstand van hebben en ook niets willen leren.
Of het trippen heeft je hersenen en geest dusdanig veranderd dat je nu wel degelijk door herinneringen eraan hetzelfde ervaart.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 12:01 schreef Mijk het volgende:
[..]
Klopt, omdat die psychedelics de tooling zijn om je mind/ego te doorzien. Dat is waarom het werkt lol.
Maargoed. Nevermind it.
Daar doe je toch niks mee.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 12:02 schreef dop het volgende:
[..]
dat is makkelijk zeg. ik vraag gewoon om een goed voorbeeld.
Nee, ik heb een hele grote lijst namen genoemd, die ik niet weer ga noemen, die állen (vanuit verschillende religies en spirituele leren) ditzelfde benoemen, en die mensen hebben nooit psychedelics op. Dus dit is voor mij een sterke, hele sterke indicator.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 12:02 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Of het trippen heeft je hersenen en geest dusdanig veranderd dat je nu wel degelijk door herinneringen eraan hetzelfde ervaart.
Weet jij het?
Of wil je gewoon geloven dat het de waarheid is?
Zucht. Probeer de discussie eens beter te volgen. Het is erg vermoeiend dat je steeds mijn woorden verdraait en me woorden in de mond legt.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 12:03 schreef Mijk het volgende:
[..]
Nee, ik heb een hele grote lijst namen genoemd, die ik niet weer ga noemen, die állen (vanuit verschillende religies en spirituele leren) ditzelfde benoemen, en die mensen hebben nooit psychedelics op. Dus dit is voor mij een sterke, hele sterke indicator.
Meditatie verschaft in ieder geval betere informatie dan een boek waarin dingen staan zoals ''de wereld is in 6 dagen geschapen'''.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 11:58 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Feit is en blijft dat zo'n ervaring, nuchter of onder invloed of tijdens meditatie, nog steeds geen betrouwbare informatie verschaft over de aard van het universum. Ik weet niet waarom je die ervaring in nuchtere toestand hebt gehad, daar kunnen allerlei redenen voor zijn, maar de ervaring hebben is niet hetzelfde als dat de ervaring ook betrouwbaar is. Ik weet niet wat er allemaal in jouw brein gebeurt op zo'n moment, noch jij.
Dus allemaal zijn ze in een psychose geraakt en hele grote namen geworden in de geschiedenis, dat is dan wel wat je zegt?quote:Op dinsdag 5 maart 2024 12:05 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Zucht. Probeer de discussie eens beter te volgen. Het is erg vermoeiend dat je steeds mijn woorden verdraait en me woorden in de mond legt.
Je hebt niet per se psychedelica nodig.
Maar niemand ervaart de dingen in eerste instantie zonder zichzelf in een bewustzijnsveranderende toestand te werken, hetzij door psychedelica, hetzij door meditatie, hetzij door yoga en ademhalingstechnieken, enzovoorts.
Ik zeg niet dat ze 'in een psychose zijn geraakt', ik zeg dat ze psychotische ervaringen hebben gehad. Dat wil niet zeggen dat ze niet meer in staat zijn om normaal te functioneren zoals bij een full blown psychose.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 12:06 schreef Mijk het volgende:
[..]
Dus allemaal zijn ze in een psychose geraakt en hele grote namen geworden in de geschiedenis, dat is dan wel wat je zegt?
quote:
Daar hoef ik ook weinig mee te doen behalve afwachten.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 11:51 schreef dop het volgende:
[..]
maar goed kom maar op met een nauwkeurige voorspelling in de toekomst die wij gemakkelijk kunnen checken en die niet erg willekeurig is.
Ik verwijs je naar het topic in BNW over New Age waar ik hierboven een link naar heb geplaatst. Daarin bespreek ik een centrale profetie die de komst van de messias tot op het jaar nauwkeurig heeft aangekondigd.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 12:11 schreef dop het volgende:
[..]
[..]
Daar hoef ik ook weinig mee te doen behalve afwachten.
verder als jij Meerdere wetenschappelijke methode niet voldoende vind en de bijbel zelf wel voldoende bewijs, dan zijn we het oneens, dat wil niet zeggen dat jij of ik geen moeite doen.
Wat een vergelijking... je kunt er ook gewoon niet omheen dat jij net zo goed in een psychose kunt zitten, dat wil niet zeggen dat je niet meer in staat bent normaal te functioneren.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 12:08 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ze 'in een psychose zijn geraakt', ik zeg dat ze psychotische ervaringen hebben gehad. Dat wil niet zeggen dat ze niet meer in staat zijn om normaal te functioneren zoals bij een full blown psychose.
Hier vind je er enkele artikelen over: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/1390356/
Hitler en Stalin zijn ook 'grote namen' in de geschiedenis. Dat zegt niets over de betrouwbaarheid van hun denkbeelden, alleen over hun impact op grote massa's mensen.
De messias die nooit heeft bestaan bedoel je?quote:Op dinsdag 5 maart 2024 12:11 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik verwijs je naar het topic in BNW over New Age waar ik hierboven een link naar heb geplaatst. Daarin bespreek ik een centrale profetie die de komst van de messias tot op het jaar nauwkeurig heeft aangekondigd.
Niemand van ons was erbij toen de wereld werd geschapen.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 12:05 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Meditatie verschaft in ieder geval betere informatie dan een boek waarin dingen staan zoals ''de wereld is in 6 dagen geschapen'''.
en dat jaartal is?quote:Op dinsdag 5 maart 2024 12:11 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik verwijs je naar het topic in BNW over New Age waar ik hierboven een link naar heb geplaatst. Daarin bespreek ik een centrale profetie die de komst van de messias tot op het jaar nauwkeurig heeft aangekondigd.
Volgens de gangbare definities kwalificeer je pas voor een stoornis als de symptomen je functioneren dusdanig aantasten dat je niet of nauwelijks meer in staat bent om in de maatschappij te functioneren.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 12:14 schreef Mijk het volgende:
[..]
Wat een vergelijking... je kunt er ook gewoon niet omheen dat jij net zo goed in een psychose kunt zitten, dat wil niet zeggen dat je niet meer in staat bent normaal te functioneren.
We hebben de wetenschappelijke methode, waaruit blijkt dat de wereld niet in 6 dagen is geschapen.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 12:17 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Niemand van ons was erbij toen de wereld werd geschapen.
Er wordt alleen gespeculeerd.
Dat heeft nooit iemand geobserveerd. Het kan ook niet worden geobserveerd, want de veranderingen zouden zeer langzaam gebeuren, over miljoenen jaren.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 12:22 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
We hebben de wetenschappelijke methode, waaruit blijkt dat de wereld niet in 6 dagen is geschapen.
En dat verschillende diersoorten geleidelijk door evolutie zijn ontstaan, heel langzaam
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |