abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212699278
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 22:08 schreef CharlesKinbote het volgende:

[..]
Het is een totaliteit die het individuele omvat en waar het individuele zijn bestaansrecht aan ontleent, net zoals binnen het fascisme de persoon ondergeschikt is aan de staat. Het is algemeen bekend dat metafysische systemen zich op een gegeven moment gaan spiegelen in de politieke structuur van een volk, kijk bijvoorbeeld naar het kastenstelsel.
Maar je onderwerpen aan de staat en je onderwerpen aan God (daar je bestaansrecht uit ontlenen) zijn toch wel totaal verschillende dingen, lijkt mij.

Natuurlijk zijn er ook overeenkomsten, en de scheiding tussen kerk en staat daar kun je veel vraagtekens bij zetten, maar om ze zo naast elkaar te zetten, is dat niet een nog veel groter gelijkschakelen-wat-niet-aan-elkaar-gelijkgeschakeld-kan-worden dan hoe bijvoorbeeld het hindoeïsme en het boeddhisme hier soms gelijkgesteld worden?

De staat is een heel concreet gegeven, het is een stukje objectieve werkelijkheid, als je wilt, al komt ook hier natuurlijk veel geloof bij kijken. Het is tastbaar en concreet, zoals bijvoorbeeld blijkt uit het woord staatsapparaat.

Hoewel God ook allerlei uiterlijke kenmerken heeft zoals een kerkgebouw, een priester en leefregels is God zelf uiteindelijk volledig ongrijpbaar. Niemand kan claimen de wil van God te kennen, zelfs de allerhoogste opperpriester met een paarse jurk met gouden franje niet.

Voor zover men zich in religie onderwerpt aan zijn kerk zou je daaruit nog wel een soort oppervlakkige gelijkenis met het fascisme kunnen ontwaren ja (hoewel ik me wel afvraag af je daarmee niet heel snel uitglijdt naar het spreken over autoriteit in zijn algemeen), maar volgens mij is het aan God, en niet aan de kerk, dat het individu zijn bestaansrecht ontleent.

Daarnaast, een “totaliteit die het individuele omvat en waar het individuele zijn bestaansrecht aan ontleent”, dat is de Natuur toch ook? Sterker nog, hoe meer je God en de menselijke cultuur ontkent als heerser over het individu, des te meer je eigenlijk zegt dat de Natuur dat is. God en cultuur vertegenwoordigen alternatieven op de heerschappij van de Natuur.
  Moderator dinsdag 5 maart 2024 @ 11:00:18 #77
57816 crew  Mijk
BAM
pi_212699728
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 10:21 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Ik denk dat de meeste van die mensen oprecht misleid zijn. Ik zeg niet dat zij anderen bewust misleiden. Net als jij, Libertarisch, en ikzelf vroeger, zijn zij er oprecht van overtuigd dat wat zij leren de waarheid is, en dat het goed is. Zij hebben er geen benul van dat zij uit een spirituele bron tappen die mensen opzettelijk op een dwaalspoor zet.

Nee nee, nu haal je 2 zaken door elkaar. Je gaf aan dat "psychedelics" mij enkel hallucinaties lieten zien, dus daarmee zeg je ook dat die ego-death een zgn "hallucinatie" zou zijn. Het interessante hiervan, is dat de boeken van Adyashanti, mij óók diezelfde staat lieten zien, dus hier ga je nat in argumentatie, want ik was toen compleet nuchter, exact dezelfde ervaring.

quote:
[..]
In die zin ben ik een fundamentalist ja.

Dat wil niet zeggen dat ik aan het stereotype beeld van een Amerikaanse 'fundamentalist' voldoe die met borden op straat met 'God hates fags' enzo ga rondlopen, dat heeft er allemaal niks mee te maken. Het gaat om de manier waarop je de schrift interpreteert.

Het wil ook niet zeggen dat ik elk woord van de schrift letterlijk interpreteer, als iemand die niet meer nadenkt of niet inziet dat sommige teksten bedoeld zijn als poëzie, parabelen, profetie, enzovoorts. Maar als er geen bijbelse reden is om geschriften anders dan letterlijk te interpreteren, dienen ze letterlijk te worden geïnterpreteerd. Zelfs als dat indruist tegen je eigen voorstellingsvermogen bijvoorbeeld.
Dat wat tijdloos is, kan enkel met poëzie en cryptisch, in zelden van de gevallen kan zoiets letterlijk beschreven worden. En als je dan Fundamentalist bent, kun je beter het Jodendom aanhangen, de bron, de voorloper, het origineel, van jouw religie.
As above, so below.
  Moderator dinsdag 5 maart 2024 @ 11:21:57 #78
57816 crew  Mijk
BAM
pi_212700061
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 10:21 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik denk dat de meeste van die mensen oprecht misleid zijn. Ik zeg niet dat zij anderen bewust misleiden. Net als jij, Libertarisch, en ikzelf vroeger, zijn zij er oprecht van overtuigd dat wat zij leren de waarheid is, en dat het goed is. Zij hebben er geen benul van dat zij uit een spirituele bron tappen die mensen opzettelijk op een dwaalspoor zet.
Verder, hoe weet je zo zeker dat jij niet nu op een dwaalspoor gezet wordt, als je er voorheen ook van overtuigd was dat dat niet zo was? Dit is een hele belangrijke denk ik om over na te denken.
As above, so below.
  dinsdag 5 maart 2024 @ 11:26:20 #79
485791 CharlesKinbote
verwijderen a.u.b.
pi_212700093
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 10:22 schreef Amerauder het volgende:

[..]
Maar je onderwerpen aan de staat en je onderwerpen aan God (daar je bestaansrecht uit ontlenen) zijn toch wel totaal verschillende dingen, lijkt mij.

Natuurlijk zijn er ook overeenkomsten, en de scheiding tussen kerk en staat daar kun je veel vraagtekens bij zetten, maar om ze zo naast elkaar te zetten, is dat niet een nog veel groter gelijkschakelen-wat-niet-aan-elkaar-gelijkgeschakeld-kan-worden dan hoe bijvoorbeeld het hindoeïsme en het boeddhisme hier soms gelijkgesteld worden?
Ik denk zelf niet dat ze totaal verschillend zijn, en ik zal je uitleggen waarom.

quote:
De staat is een heel concreet gegeven, het is een stukje objectieve werkelijkheid, als je wilt, al komt ook hier natuurlijk veel geloof bij kijken. Het is tastbaar en concreet, zoals bijvoorbeeld blijkt uit het woord staatsapparaat.

Hoewel God ook allerlei uiterlijke kenmerken heeft zoals een kerkgebouw, een priester en leefregels is God zelf uiteindelijk volledig ongrijpbaar. Niemand kan claimen de wil van God te kennen, zelfs de allerhoogste opperpriester met een paarse jurk met gouden franje niet.
De staat is denk ik een stuk minder tastbaar dan je denkt en een stuk ongrijpbaarder dan je denkt. Er komt heel veel symboliek en mystificatie bij kijken; niet alleen onder het fascisme, maar ook onder een democratie: vraag je maar eens af hoe één persoon honderdduizend personen kan 'vertegenwoordigen', of hoe een overheid een 'volk' kan representeren. Die relatie is overduidelijk symbolisch.

Verder kan iedereen claimen de wil van God te kennen, en dit is dan ook wat heel veel gelovigen doen; op dezelfde wijze dat Mussolini en Hitler dachten de volkswil te kennen. Er is nog een mooie overeenkomst tussen die twee: het zijn allebei verzinsels die de complexiteit van de realiteit geweld aandoen door een fictieve eenheid te projecteren waar die niet is.

quote:
Voor zover men zich in religie onderwerpt aan zijn kerk zou je daaruit nog wel een soort oppervlakkige gelijkenis met het fascisme kunnen ontwaren ja (hoewel ik me wel afvraag af je daarmee niet heel snel uitglijdt naar het spreken over autoriteit in zijn algemeen), maar volgens mij is het aan God, en niet aan de kerk, dat het individu zijn bestaansrecht ontleent.
quote:
Daarnaast, een “totaliteit die het individuele omvat en waar het individuele zijn bestaansrecht aan ontleent”, dat is de Natuur toch ook?
De natuur is geen totaliteit maar een multipliciteit. Hoe kom je eigenlijk uit bij totaliteit na driehonderd jaar Duits idealisme? Als we het Kantiaans bekijken bestaan tijd en ruimte niet inherent; het bestaat uit perspectieven. Zo is de gitaar die achter me staat niet een driedimensionaal object 'daarbuiten' maar een verzameling van perspectieven die ik nooit kan verenigen in één object. Dat is een illusie. Mooie definitie van postmodernitieit die ik ooit zag trouwens: het is een aanval op het idee dat waarheid één is. Waarheid is niet één, waarheid is veel, en je kunt die veelheid niet totaliseren tot één grote Waarheid. Verder heeft de realiteit volgens mij helemaal geen middelpunt, je kunt op elke plek inspringen, zoals in Nietzsche's perspectivisme.

quote:
Sterker nog, hoe meer je God en de menselijke cultuur ontkent als heerser over het individu, des te meer je eigenlijk zegt dat de Natuur dat is. God en cultuur vertegenwoordigen alternatieven op de heerschappij van de Natuur.
Nou, je kunt natuurlijk ook gewoon af zien van het reductionistische idee dat er iets moet zijn dat "heerschappij" moet hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door CharlesKinbote op 05-03-2024 11:33:35 ]
verwijder dit account.
pi_212700137
De roverheid heeft wel het geweldsmonopolie, dat is een stukje objectieve werkelijkheid :P
  dinsdag 5 maart 2024 @ 11:32:15 #81
485791 CharlesKinbote
verwijderen a.u.b.
pi_212700140
quote:
3s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 09:51 schreef Mijk het volgende:

[..]
Ja dan begrijp je totaal niet wat ik probeer te vertellen hier en in alle andere topics combined, ik zeg steeds; Test het zelf uit in de praktijk, dit is testbaar, afhankelijk van hoeveel moeite je erin wilt steken... Ik probeer dus niets te "verkopen", ik tracht uit te leggen hoe het werkt met giga psychologische onderbouwingen en door parallellen te leggen hoe het werkt tussen vele religies, spirituele leren en psychologie. En test het... geloof mij vooral niet.

Dit verkondig ik al even, in vele topics.
Ik heb het getest, en ik kom tot andere conclusies. Maar dan heb ik het niet "echt ervaren" volgens jou, verwacht ik. Dit is volgens mij dus window-dressing: je mag er natuurlijk zelf over nadenken, maar alleen als je fatsoenlijk nadenkt kom je uit bij de Waarheid. En als je daar niet bij uitkomt heb je het niet goed overdacht.
verwijder dit account.
pi_212700165
Gedachtes brengen je geen stap dichter bij de Realiteit.
  Moderator dinsdag 5 maart 2024 @ 11:35:58 #83
57816 crew  Mijk
BAM
pi_212700189
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 11:32 schreef CharlesKinbote het volgende:

[..]
Ik heb het getest, en ik kom tot andere conclusies. Maar dan heb ik het niet "echt ervaren" volgens jou, verwacht ik. Dit is volgens mij dus window-dressing: je mag er natuurlijk zelf over nadenken, maar alleen als je fatsoenlijk nadenkt kom je uit bij de Waarheid. En als je daar niet bij uitkomt heb je het niet goed overdacht.
Tot wat voor andere conclusies kwam jij dan, heb je psychedelics, de spirituele leren gevolgd, de parallellen gezien in de religies die ik al zovaak heb aangegeven, gemediteerd voor maanden lang zonder over te slaan, Yoga gedaan, gezond gegeten in die periode en gesport in die periode?

Als dat allemaal met een Ja beantwoord kan worden, dan ben ik benieuwd naar jouw bevindingen, want in mijn ogen kan het niet anders dat ja idd een com-pleet andere kijk op de wereld krijgt als je dit soort zaken doet. Eventuele vipassana retreat erbij.

If so, dan ben ik heel erg benieuwd naar jouw bevindingen. En even buiten dat, heb je zelf een aantal keer in dit topic aangegeven dat je precies weet waar ik het over heb, zeg je dat "waar je niet over kunt spreken moet je zwijgen", en geef je aan dit allemaal te kennen. Ook kom je met een stevig Anatta topic van Buddha, wat ook impliceert dat je ziet waar dit over gaat.

Dus deze 2 zaken, zijn al 1 grote contradictie naar elkaar, dat je zegt dat "je andere bevindingen" hebt.
As above, so below.
pi_212700214
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 11:00 schreef Mijk het volgende:

[..]
Nee nee, nu haal je 2 zaken door elkaar. Je gaf aan dat "psychedelics" mij enkel hallucinaties lieten zien, dus daarmee zeg je ook dat die ego-death een zgn "hallucinatie" zou zijn. Het interessante hiervan, is dat de boeken van Adyashanti, mij óók diezelfde staat lieten zien, dus hier ga je nat in argumentatie, want ik was toen compleet nuchter, exact dezelfde ervaring.
Dan lijd je mogelijk aan psychotische symptomen of riep dat boek herinneringen op aan de ervaringen in je trip, waardoor die ervaringen opnieuw werden beleefd. Dat gebeurde bij mij ook weleens in nuchtere toestand, dan lijkt het net alsof je weer in een trip bent beland. Dat is een bekend fenomeen. Het zegt niets over de betrouwbaarheid van de conclusies die je aan de ervaring verbindt.

quote:
Dat wat tijdloos is, kan enkel met poëzie en cryptisch, in zelden van de gevallen kan zoiets letterlijk beschreven worden. En als je dan Fundamentalist bent, kun je beter het Jodendom aanhangen, de bron, de voorloper, het origineel, van jouw religie.
Als bijbelgelovige Christen omarm ik de gehele schrift en geloof ik dat Jezus Christus de vervulling was van de vele messiaanse aankondigingen in het oude testament.
  Moderator dinsdag 5 maart 2024 @ 11:41:16 #85
57816 crew  Mijk
BAM
pi_212700251
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 11:38 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Dan lijd je mogelijk aan psychotische symptomen of riep dat boek herinneringen op aan de ervaringen in je trip, waardoor die ervaringen opnieuw werden beleefd. Dat gebeurde bij mij ook weleens in nuchtere toestand, dan lijkt het net alsof je weer in een trip bent beland. Dat is een bekend fenomeen. Het zegt niets over de betrouwbaarheid van de conclusies die je aan de ervaring verbindt.
Nee, ik weet prima het verschil tussen psychotisch en niet psychotisch, helaas van dichtbij, en ook eigen ervaring op te zware uppers in het verleden, die ook zoiets kunnen triggeren (zij het tijdelijk, tijdens de invloed van de substantie op dat moment); het lijkt niet eens op elkaar. Ik heb psychedelics heel stevig bestudeerd, en ik ben bekend met het flashback fenomeen, maar ook dat is totaal wat anders, ook deze heb ik vaker gehad (flashbacks) en ook dat lijkt niet eens op elkaar. Dus hier is het al invalid.

Verder, als je dan deze houding aanneemt, zou het kunnen zijn dat jij in iets als een Christelijke psychose bent beland door het lezen van de bijbel en het verder verdiepen daarin, of is dat niet mogelijk? En zo nee, waarom dan niet? Wat verschilt het 1 dan van het ander?

quote:
[..]
Als bijbelgelovige Christen omarm ik de gehele schrift en geloof ik dat Jezus Christus de vervulling was van de vele messiaanse aankondigingen in het oude testament.
Wellicht psychotisch.
As above, so below.
pi_212700324
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 11:21 schreef Mijk het volgende:

[..]
Verder, hoe weet je zo zeker dat jij niet nu op een dwaalspoor gezet wordt, als je er voorheen ook van overtuigd was dat dat niet zo was? Dit is een hele belangrijke denk ik om over na te denken.
Daar heb ik natuurlijk zelf vaak genoeg over nagedacht.

Nogmaals: de goddelijke inspiratie van de bijbel blijkt uit de profetische geschriften. Het is onmogelijk dat tientallen mensen gedurende een periode van +- 1500 jaar in detail nauwkeurig de toekomst konden voorspellen, tot op de dag van vandaag. Dat geeft geloof in de bijbel een objectieve basis, in plaats van dat het slechts een subjectieve ervaring is. Het wijst erop dat er een inspiratiebron is die het einde vanaf het begin kent. Dit was voor mij in het begin het doorslaggevende element om de hele esoterie overboord te gooien en mijn vertrouwen in de geschriften te plaatsen.

Verder heb ik veel interesse in hoe politiek en religie invloed op de maatschappij uitoefenen, en ik kwam er dus na het bestuderen van enkele esoterische werken achter dat dezelfde filosofie die ik aanhing werd aangehangen door mensen in zeer hoge posities die er geen moeite mee hebben om hele massa's te misleiden en over de kling te jagen via oorlogen om hun doelen te bereiken. Dit is waar Luciferianisme in de praktijk toe leidt. Dat zegt iets over de bron waaruit je tapt. Ik was er erg verbaasd over dat ik exact dezelfde ideeên aanhing als bijvoorbeeld hoge vrijmetselaars, alleen wist ik niet dat dit door de ingewijden Luciferianise wordt genoemd. Ik was dus zonder het te weten een Luciferianist.

Ik moest dus een keuze maken: of alles wat ik eerder geloofde was de waarheid, en als bewijs daarvoor had ik mijn zeer overtuigende psychedelische ervaringen, of de bijbel was waar. Aangezien de bijbel nauwkeurig de toekomst voorspelt, plus het perfecte kader voor een rechtvaardige samenleving op basis van liefde biedt, koos ik ervoor om de bijbel te geloven.

De vele ervaringen die ik daarna heb gehad door Christus te volgen, hebben vervolgens al mijn twijfels weggenomen dat de bijbel inderdaad een betrouwbare getuige is van de God van dit universum en van Jezus Christus de messias.
  dinsdag 5 maart 2024 @ 11:45:48 #87
485791 CharlesKinbote
verwijderen a.u.b.
pi_212700330
quote:
11s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 11:35 schreef Mijk het volgende:

[..]
Tot wat voor andere conclusies kwam jij dan, heb je psychedelics, de spirituele leren gevolgd, de parallellen gezien in de religies die ik al zovaak heb aangegeven, gemediteerd voor maanden lang zonder over te slaan, Yoga gedaan, gezond gegeten in die periode en gesport in die periode?

Als dat allemaal met een Ja beantwoord kan worden, dan ben ik benieuwd naar jouw bevindingen, want in mijn ogen kan het niet anders dat ja idd een com-pleet andere kijk op de wereld krijgt als je dit soort zaken doet. Eventuele vipassana retreat erbij.

If so, dan ben ik heel erg benieuwd naar jouw bevindingen. En even buiten dat, heb je zelf een aantal keer in dit topic aangegeven dat je precies weet waar ik het over heb, zeg je dat "waar je niet over kunt spreken moet je zwijgen", en geef je aan dit allemaal te kennen. Ook kom je met een stevig Anatta topic van Buddha, wat ook impliceert dat je ziet waar dit over gaat.

Dus deze 2 zaken, zijn al 1 grote contradictie naar elkaar, dat je zegt dat "je andere bevindingen" hebt.
Ik snap echt die obsessie met psychedelica niet. Gefeliciteerd, je hebt truffels in je mik gedaan en een paar uur liggen trippen. Dat soort dingen deed ik toen ik 17 was en de godsganse dag zat te blowen en aan mijn pik lag te trekken. Is dat dan "spiritualiteit", heb je pas recht van spreken als je dat hebt ondergaan? Wat een armoede.

Ik ben filosoof, geen mysticus, dus ik geloof in de werkelijkheid op meerdere manieren bekijken, in een spel van perspectieven waarin telkens weer andere dingen naar voren kunnen komen. Dat is voor mij het genot van filosofie, het hangt in mijn ogen samen met wat een kunstenaar doet. En dat staat op gespannen voet met het idee van één Waarheid of één God, of de wil van God die gevolgd wordt.
verwijder dit account.
  Moderator dinsdag 5 maart 2024 @ 11:49:07 #88
57816 crew  Mijk
BAM
pi_212700372
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 11:45 schreef CharlesKinbote het volgende:

[..]
Ik snap echt die obsessie met psychedelica niet. Gefeliciteerd, je hebt truffels in je mik gedaan en een paar uur liggen trippen. Dat soort dingen deed ik toen ik 17 was en de godsganse dag zat te blowen en aan mijn pik lag te trekken. Is dat dan "spiritualiteit", heb je pas recht van spreken als je dat hebt ondergaan? Wat een armoede.
Er is geen obsessie, het laat alleen heel sterk zien hoe je mind werkt he, dus is het gigantisch waardevol. Als je aan je pik lag te trekken dan weet ik niet wat voor truffels je op hebt, maar psychedelica zijn over het algemeen bijzonder sterk libido-verlagend op een serieuze dosis. Ook hier is een reden voor; Psychedelica verzwakt het ego, en ego heeft 3 einddoelen; Sex, Geld en Macht. Ookwel de 3 K's, Kutten, Knaken en Kerken. Dus dit is ongeloofwaardig voor mij verder, maargoed, als je in die tijd niet de kracht hebt gezien van deze middelen... tja.

En nee, het is niet dat je "enkel dan recht hebt van spreken", as said; het helpt gigantisch, maar met meditatie kun je even ver komen.
quote:
Ik ben filosoof, geen mysticus, dus ik geloof in de werkelijkheid op meerdere manieren bekijken, in een spel van perspectieven waarin telkens weer andere dingen naar voren kunnen komen. Dat is voor mij het genot van filosofie, het hangt in mijn ogen samen met wat een kunstenaar doet. En dat staat op gespannen voet met het idee van één Waarheid of één God, of de wil van God die gevolgd wordt.
Waar komen dan de opmerkingen allemaal vandaan "dat je allemaal weet waar ik het over heb"? Blijkbaar helemaal niet, dus loog je eerder, of dacht je het te weten? Of ? hoe zit dit.
As above, so below.
  dinsdag 5 maart 2024 @ 11:51:46 #89
545 dop
:copyright: dop
pi_212700412
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 11:45 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Nogmaals: de goddelijke inspiratie van de bijbel blijkt uit de profetische geschriften. Het is onmogelijk dat tientallen mensen gedurende een periode van +- 1500 jaar in detail nauwkeurig de toekomst konden voorspellen, tot op de dag van vandaag. Dat geeft geloof in de bijbel een objectieve basis, in plaats van dat het slechts een subjectieve ervaring is. Het wijst erop dat er een inspiratiebron is die het einde vanaf het begin kent. Dit was voor mij in het begin het doorslaggevende element om de hele esoterie overboord te gooien en mijn vertrouwen in de geschriften te plaatsen.

Verder heb ik veel interesse in hoe politiek en religie invloed op de maatschappij uitoefenen, en ik kwam er dus na het bestuderen van enkele esoterische werken achter dat dezelfde filosofie die ik aanhing werd aangehangen door mensen in zeer hoge posities die er geen moeite mee hebben om hele massa's te misleiden en over de kling te jagen via oorlogen om hun doelen te bereiken. Dit is waar Luciferianisme in de praktijk toe leidt.

Ik moest dus een keuze maken: of alles wat ik eerder geloofde was de waarheid, en als bewijs daarvoor had ik mijn zeer overtuigende psychedelische ervaringen, of de bijbel was waar. Aangezien de bijbel nauwkeurig de toekomst voorspelt, plus het perfecte kader voor een rechtvaardige samenleving op basis van liefde, koos ik ervoor om de bijbel te geloven.

De vele ervaringen die ik daarna heb gehad door Christus te volgen, hebben vervolgens al mijn twijfels weggenomen dat de bijbel inderdaad een betrouwbare getuige is van de God van dit universum en van Jezus Christus de messias.
als wij je melden dat de bijbel er dik naast zit op verschillende punten dan zeg jij stee vast nee hoor jullie bewijs is zwak.
maar goed kom maar op met een nauwkeurige voorspelling in de toekomst die wij gemakkelijk kunnen checken en die niet erg willekeurig is.

Ik kan heel makkelijk voorspellen dat Europa in conflict zal komen met een andere mogendheid, en uiteen zal vallen en zal worden overheerst.

als je op korte termijn denkt zou je daar bij kunnen aan Rusland China of De VS. maar dat word al een heel gewaagde voorspelling. als ik er verder niets bij zegt en we laten er 1000 jaar over heen gaan dan gaat die voorspelling vast wel uit komen.

[ Bericht 7% gewijzigd door dop op 05-03-2024 11:57:57 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  dinsdag 5 maart 2024 @ 11:53:06 #90
485791 CharlesKinbote
verwijderen a.u.b.
pi_212700441
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 11:49 schreef Mijk het volgende:
Waar komen dan de opmerkingen allemaal vandaan "dat je allemaal weet waar ik het over heb"? Blijkbaar helemaal niet, dus loog je eerder, of dacht je het te weten? Of ? hoe zit dit.
Ik weet prima waar je het over hebt. Waar jij de fout ingaat is dat je denkt dat dat perspectief "de Waarheid" is. En dat is het probleem dat steeds weer terugkomt, nu ook weer, met je extreem intense manier van communiceren en beschuldigingen gooien wanneer mensen het met je oneens zijn.
verwijder dit account.
  Moderator dinsdag 5 maart 2024 @ 11:53:50 #91
57816 crew  Mijk
BAM
pi_212700460
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 11:45 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Verder heb ik veel interesse in hoe politiek en religie invloed op de maatschappij uitoefenen, en ik kwam er dus na het bestuderen van enkele esoterische werken achter dat dezelfde filosofie die ik aanhing werd aangehangen door mensen in zeer hoge posities die er geen moeite mee hebben om hele massa's te misleiden en over de kling te jagen via oorlogen om hun doelen te bereiken. Dit is waar Luciferianisme in de praktijk toe leidt. Dat zegt iets over de bron waaruit je tapt. Ik was er erg verbaasd over dat ik exact dezelfde ideeên aanhing als bijvoorbeeld hoge vrijmetselaars, alleen wist ik niet dat dit door de ingewijden Luciferianise wordt genoemd. Ik was dus zonder het te weten een Luciferianist.

Ik moest dus een keuze maken: of alles wat ik eerder geloofde was de waarheid, en als bewijs daarvoor had ik mijn zeer overtuigende psychedelische ervaringen, of de bijbel was waar. Aangezien de bijbel nauwkeurig de toekomst voorspelt, plus het perfecte kader voor een rechtvaardige samenleving op basis van liefde biedt, koos ik ervoor om de bijbel te geloven.

Hebben we voorbeelden van die profetieën die op het jaartal nauwkeurig zijn "voorspeld"? En het is niet zo gek lastig om een voorspelling te doen als je exact weet hoe het ego werkt (Jezus/Buddha). Maar ik mis de bijbel passages die op een jaartal nauwkeurig zaken voorspellen.
As above, so below.
  Moderator dinsdag 5 maart 2024 @ 11:54:57 #92
57816 crew  Mijk
BAM
pi_212700481
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 11:53 schreef CharlesKinbote het volgende:

[..]
Ik weet prima waar je het over hebt. Waar jij de fout ingaat is dat je denkt dat dat perspectief "de Waarheid" is. En dat is het probleem dat steeds weer terugkomt, nu ook weer, met je extreem intense manier van communiceren en beschuldigingen gooien wanneer mensen het met je oneens zijn.
Beschuldigingen? Mijn excuus als je dat zo opvat, ik stel gewoon vragen, het is verre van aanvallend of intens bedoeld. Hoewel dit soort discussies wel vaak tot intensiteit leiden, maar niet enkel van mijn kant.

En selectieve reacties, dás net zo'n ding, en die komen niet van mijn kant :)

Buiten dit; hoe weet jij dat dat perspectief "niet de waarheid" is, ken jij de waarheid dan wel?
As above, so below.
pi_212700489
Wat is het verschil tussen Harry Potter en de Bijbel?
  Moderator dinsdag 5 maart 2024 @ 11:55:50 #94
57816 crew  Mijk
BAM
pi_212700497
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 11:55 schreef Libertarisch het volgende:
Wat is het verschil tussen Harry Potter en de Bijbel?
De bijbel is een boek, Harry Potter een acteur.
As above, so below.
pi_212700517
quote:
11s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 11:55 schreef Mijk het volgende:

[..]
De bijbel is een boek,
Zo ver was ik al gekomen
pi_212700538
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 11:41 schreef Mijk het volgende:

[..]
Nee, ik weet prima het verschil tussen psychotisch en niet psychotisch, helaas van dichtbij, en ook eigen ervaring op te zware uppers in het verleden, die ook zoiets kunnen triggeren (zij het tijdelijk, tijdens de invloed van de substantie op dat moment); het lijkt niet eens op elkaar. Ik heb psychedelics heel stevig bestudeerd, en ik ben bekend met het flashback fenomeen, maar ook dat is totaal wat anders, ook deze heb ik vaker gehad (flashbacks) en ook dat lijkt niet eens op elkaar. Dus hier is het al invalid.
Feit is en blijft dat zo'n ervaring, nuchter of onder invloed of tijdens meditatie, nog steeds geen betrouwbare informatie verschaft over de aard van het universum. Ik weet niet waarom je die ervaring in nuchtere toestand hebt gehad, daar kunnen allerlei redenen voor zijn, maar de ervaring hebben is niet hetzelfde als dat de ervaring ook betrouwbaar is. Ik weet niet wat er allemaal in jouw brein gebeurt op zo'n moment, noch jij.

quote:
Verder, als je dan deze houding aanneemt, zou het kunnen zijn dat jij in iets als een Christelijke psychose bent beland door het lezen van de bijbel en het verder verdiepen daarin, of is dat niet mogelijk? En zo nee, waarom dan niet? Wat verschilt het 1 dan van het ander?
[..]
Wellicht psychotisch.
Een Christelijke psychose gaat meestal gepaard met extreme denkbeelden, zoals denken dat je zelf Jezus bent, geloven dat God je opdraagt om bijvoorbeeld mensen te vermoorden, enzovoorts. Daar zijn wel gevallen van bekend.

Ik vertoon daar geen enkel symptoom van. Ik ben geestelijk gezonder dan ooit. Ik rook niet, drink niet, gebruik geen drugs, eet en leef gezond. Ik vertoon geen enkel symptoom van een psychose.
pi_212700551
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 11:51 schreef dop het volgende:

[..]
als wij je melden dat de bijbel er dik naast zit op verschillende punten dan zeg jij stee vast nee hoor jullie bewijs is zwak.
maar goed kom maar op met een nauwkeurige voorspelling in de toekomst die wij gemakkelijk kunnen checken en die niet erg willekeurig is.

Ik kan heel makkelijk voorspellen dat Europa in conflict zal komen met een andere mogendheid, en uiteen zal vallen en zal worden overheerst.

als je op korte termijn denkt zou je daar bij kunnen aan Rusland China of De VS. maar dat word al een heel gewaagde voorspelling. als ik er verder niets bij zegt en we laten er 1000 jaar over heen gaan dan gaat die voorspelling vast wel uit komen.
Jullie argumenten zijn inderdaad zwak omdat jullie er simpelweg de ballen verstand van hebben en ook niets willen leren.
  Moderator dinsdag 5 maart 2024 @ 12:00:02 #98
57816 crew  Mijk
BAM
pi_212700556
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 11:58 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Feit is en blijft dat zo'n ervaring, nuchter of onder invloed of tijdens meditatie, nog steeds geen betrouwbare informatie verschaft over de aard van het universum. Ik weet niet waarom je die ervaring in nuchtere toestand hebt gehad, daar kunnen allerlei redenen voor zijn, maar de ervaring hebben is niet hetzelfde als dat de ervaring ook betrouwbaar is. Ik weet niet wat er allemaal in jouw brein gebeurt op zo'n moment, noch jij.
Zelfde argument kan ik terug werpen, ook de bijbel lezen kan een invloed zijn waardoor er zaken in je brein gebeurt.

quote:
[..]
Een Christelijke psychose gaat meestal gepaard met extreme denkbeelden, zoals denken dat je zelf Jezus bent, geloven dat God je opdraagt om bijvoorbeeld mensen te vermoorden, enzovoorts. Daar zijn wel gevallen van bekend.

Ik vertoon daar geen enkel symptoom van. Ik ben geestelijk gezonder dan ooit. Ik rook niet, drink niet, gebruik geen drugs, eet en leef gezond. Ik vertoon geen enkel symptoom van een psychose.
Ook hier, gaan psychoses idd gepaard met extreme denkbeelden, paranoia, zware irrationele angsten op de materie betreft, geen van allen vertoon ik een symptoom van dmv die ervaringen.

Wederom; zelfde argument kan terug.
As above, so below.
  Moderator dinsdag 5 maart 2024 @ 12:00:47 #99
57816 crew  Mijk
BAM
pi_212700563
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 11:59 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Jullie argumenten zijn inderdaad zwak omdat jullie er simpelweg de ballen verstand van hebben en ook niets willen leren.
Nou, dat was het weer. Goeie middag.

Dit is pas een serieuze beschuldigende reactie @CharlesKinbote , zie t verschil?
As above, so below.
pi_212700566
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 12:00 schreef Mijk het volgende:

[..]
Zelfde argument kan ik terug werpen, ook de bijbel lezen kan een invloed zijn waardoor er zaken in je brein gebeurt.
[..]
Ook hier, gaan psychoses idd gepaard met extreme denkbeelden, paranoia, zware irrationele angsten op de materie betreft, geen van allen vertoon ik een symptoom van dmv die ervaringen.

Wederom; zelfde argument kan terug.
Dan weet ik het ook niet Mijk. Maar trippen leidt tot hallucinaties. Ik neem aan dat je die egodoodervaringen niet had voordat je ooit had getript. Waardoor er dus wel degelijk een link tussen de twee kan bestaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')