Er is nooit door Schippers of de EK leden gezegd dat ze tegen gingen stemmen. Sterker: ze wisten ten tijde van die motie die de EK op riep om tegen te stemmen al dat minstens een deel van de fractie voor ging stemmen.quote:Op maandag 4 maart 2024 09:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat kan, maar de partijleider steunde het niet. Er was ook in eerste instantie gezegd dat ze in de eerste kamer tegen zouden stemmen, maar ze draaiden.
Steun aan Oekraine weegt mijns inziens wat meer.quote:Op maandag 4 maart 2024 09:52 schreef Gia het volgende:
[..]
VVD was tegen de spreidingswet, maar stemde in de eerste kamer voor. Hoe is dat anders?
Dat kan, voor BBB weegt die steun aan het afschaffen van de bio-industrie vast meer. En voor PVV weegt juist die spreidingswet meer.quote:Op maandag 4 maart 2024 10:19 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Steun aan Oekraine weegt mijns inziens wat meer.
Het wordt weer teruggedraaid: https://www.ad.nl/politie(...)odige-fout~a83331c1/quote:Op maandag 4 maart 2024 07:52 schreef Kickinalfa het volgende:
https://www.ad.nl/politie(...)tsvoorstel~a83331c1/
Nu kan ik me in 99,9% van de gevallen echt niet druk maken over dit soort zaken, maar de term moeder is zelfs te beladen anno 2024?
Toch ben ik heel erg benieuwd wat hier nu mis is gegaan. Iemand heeft dit onzalige plan toch op enig moment op papier gezet.quote:Op maandag 4 maart 2024 10:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het wordt weer teruggedraaid: https://www.ad.nl/politie(...)odige-fout~a83331c1/
Blijkbaar zijn eigen wetsvoorstel niet goed gelezen, goed dat de SGP dat wel heeft gedaan.
Misschien wilde Hugo een soort gezamenlijk ongenoegen bij de 4 partijen bewerkstelligen en op deze manier de formatie rechttrekken.quote:Op maandag 4 maart 2024 10:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Toch ben ik heel erg benieuwd wat hier nu mis is gegaan. Iemand heeft dit onzalige plan toch op enig moment op papier gezet.
Dit voorstel kwam jaren geleden al uit het ministerie, om alles genderneutraal te maken. Blijkbaar heeft die ambtenaar het hierin weten te proppen of is het ooit blijven staan in het systeem als noodzakelijke tekstuele wijziging voor de volgende verzamelwet.quote:Op maandag 4 maart 2024 10:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Toch ben ik heel erg benieuwd wat hier nu mis is gegaan. Iemand heeft dit onzalige plan toch op enig moment op papier gezet.
CTRL+H 'moeder' -> 'persoon uit wie kind is geboren'?quote:Op maandag 4 maart 2024 10:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wat we eigenlijk ook gaan krijgen als Geert premier wordt. Wordt wel lachen.quote:
Ik vind het wel een interessante kwestie, want enerzijds zijn er dus blijkbaar mensen die dat een goed plan vinden. Oké, wonderlijk. Anderzijds kan er daardoor dus ophef ontstaan, het haalt zelfs de media, waarna een minister ingrijpt.quote:Op maandag 4 maart 2024 07:52 schreef Kickinalfa het volgende:
https://www.ad.nl/politie(...)tsvoorstel~a83331c1/
Nu kan ik me in 99,9% van de gevallen echt niet druk maken over dit soort zaken, maar de term moeder is zelfs te beladen anno 2024?
Maar de fophef brigade is weer een dagje blij dat ze iets hebben om over te schreeuwen en, heel belangrijk, zich een slachtoffer ergens van te voelen. Zie het NWS topic hierover.quote:Op maandag 4 maart 2024 17:29 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Ik vind het wel een interessante kwestie, want enerzijds zijn er dus blijkbaar mensen die dat een goed plan vinden. Oké, wonderlijk. Anderzijds kan er daardoor dus ophef ontstaan, het haalt zelfs de media, waarna een minister ingrijpt.
Die 'beste reizigers'-ophef was nog net een tikkie vreemder, maar deze scoort ook aardig wat waargáátditover-punten.
Ik zag het ja. Het is toch heel bijzonder dat dat mensen zo enorm raakt? Welk psychologisch mechanisme zit daar achter?quote:
Die hele partij draait om Omtzigt. Als je hem vervangt dondert het waarschijnlijk als een kaartenhuis in elkaar.quote:Op maandag 4 maart 2024 00:49 schreef BasEnAad het volgende:
NSC moet snel een nieuwe partijleider krijgen, anders gaat het plannetje over links ook niet door.
Mijn mening? Ze willen zich slachtoffer voelen ergens van. Daar zit meer aan vast maar dat is de korte versie zoals ik dat zie.quote:Op maandag 4 maart 2024 17:39 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Ik zag het ja. Het is toch heel bijzonder dat dat mensen zo enorm raakt? Welk psychologisch mechanisme zit daar achter?
Of het is een identitaire kwestie. En dat zou het buitengewoon ironisch maken.quote:Op maandag 4 maart 2024 17:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mijn mening? Ze willen zich slachtoffer voelen ergens van. Daar zit meer aan vast maar dat is de korte versie zoals ik dat zie.
Natuurlijk is het een identitaire kwestie. Dat is het constant.quote:Op maandag 4 maart 2024 17:45 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Of het is een identitaire kwestie. En dat zou het buitengewoon ironisch maken.
De kiezer mobiliseren dmv identiteitspolitiek is de laatste 30 jaar in principe vooral een rechtse manier van politiek bedrijven geweest.quote:Op maandag 4 maart 2024 17:45 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Of het is een identitaire kwestie. En dat zou het buitengewoon ironisch maken.
De SP wil nu ook een poging gaan wagen op dat gebied en de "klassenstrijd" nieuw leven in blazen.quote:Op maandag 4 maart 2024 18:04 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De kiezer mobiliseren dmv identiteitspolitiek is de laatste 30 jaar in principe vooral een rechtse manier van politiek bedrijven geweest.
Klassenstrijd is natuurlijk geen identiteitspolitiek maar als Dijk het over die boeg wil gooien dan gaat hij erin slagen om het huidige zetelaantal de de volgende TK-verkiezing wederom te halveren. Lekker nieuw idee ook.quote:Op maandag 4 maart 2024 18:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De SP wil nu ook een poging gaan wagen op dat gebied en de "klassenstrijd" nieuw leven in blazen.
Wel grappig dat bij Jimmy Dijk de werkende klasse iedereen omvat die een inkomen uit werk heeft, ik vermoed dat mensen die modaal of daarboven verdienen zichzelf niet zien als werkende klasse.
Ergens is het wel logisch, aan de ene kant streven sommige transgenders naar erkenning van hun "gender", maar juist door alles gender neutraal te maken neem je een stukje (h)erkenning aan de andere kant weg.quote:Op maandag 4 maart 2024 17:39 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Ik zag het ja. Het is toch heel bijzonder dat dat mensen zo enorm raakt? Welk psychologisch mechanisme zit daar achter?
Hoe bedoel je dat? Neem dat NS-voorbeeld. Er zijn blijkbaar mensen die zich geen man of vrouw voelen en die denken bij 'dames en heren': ja, dat ben ik niet. Nu zeggen ze 'reizigers'. Wie denkt er dan: ja, dat ben ik niet?quote:Op maandag 4 maart 2024 19:43 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ergens is het wel logisch, aan de ene kant streven sommige transgenders naar erkenning van hun "gender", maar juist door alles gender neutraal te maken neem je een stukje (h)erkenning aan de andere kant weg.
Als je naar het NS voorbeeld lijkt, er is een deel wat zich niet herkent in dames en heren, en een groot deel wat zichzelf daar wel in herkent.quote:Op maandag 4 maart 2024 19:59 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat? Neem dat NS-voorbeeld. Er zijn blijkbaar mensen die zich geen man of vrouw voelen en die denken bij 'dames en heren': ja, dat ben ik niet. Nu zeggen ze 'reizigers'. Wie denkt er dan: ja, dat ben ik niet?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |