abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212685980
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 09:58 schreef Gia het volgende:

[..]
Dat kan, maar de partijleider steunde het niet. Er was ook in eerste instantie gezegd dat ze in de eerste kamer tegen zouden stemmen, maar ze draaiden.
Er is nooit door Schippers of de EK leden gezegd dat ze tegen gingen stemmen. Sterker: ze wisten ten tijde van die motie die de EK op riep om tegen te stemmen al dat minstens een deel van de fractie voor ging stemmen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  maandag 4 maart 2024 @ 10:19:37 #227
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_212686019
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 09:52 schreef Gia het volgende:

[..]
VVD was tegen de spreidingswet, maar stemde in de eerste kamer voor. Hoe is dat anders?
Steun aan Oekraine weegt mijns inziens wat meer.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_212686239
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 10:19 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Steun aan Oekraine weegt mijns inziens wat meer.
Dat kan, voor BBB weegt die steun aan het afschaffen van de bio-industrie vast meer. En voor PVV weegt juist die spreidingswet meer.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_212686261
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 07:52 schreef Kickinalfa het volgende:
https://www.ad.nl/politie(...)tsvoorstel~a83331c1/

Nu kan ik me in 99,9% van de gevallen echt niet druk maken over dit soort zaken, maar de term moeder is zelfs te beladen anno 2024?
Het wordt weer teruggedraaid: https://www.ad.nl/politie(...)odige-fout~a83331c1/

Blijkbaar zijn eigen wetsvoorstel niet goed gelezen, goed dat de SGP dat wel heeft gedaan.
  maandag 4 maart 2024 @ 10:59:52 #230
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_212686577
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 10:36 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het wordt weer teruggedraaid: https://www.ad.nl/politie(...)odige-fout~a83331c1/

Blijkbaar zijn eigen wetsvoorstel niet goed gelezen, goed dat de SGP dat wel heeft gedaan.
Toch ben ik heel erg benieuwd wat hier nu mis is gegaan. Iemand heeft dit onzalige plan toch op enig moment op papier gezet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_212686597
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 10:59 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Toch ben ik heel erg benieuwd wat hier nu mis is gegaan. Iemand heeft dit onzalige plan toch op enig moment op papier gezet.
Misschien wilde Hugo een soort gezamenlijk ongenoegen bij de 4 partijen bewerkstelligen en op deze manier de formatie rechttrekken.
pi_212686640
quote:

[..]
Dit voorstel kwam jaren geleden al uit het ministerie, om alles genderneutraal te maken. Blijkbaar heeft die ambtenaar het hierin weten te proppen of is het ooit blijven staan in het systeem als noodzakelijke tekstuele wijziging voor de volgende verzamelwet.
pi_212686866
- spuit 11-
Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
pi_212686874
quote:

[..]
CTRL+H 'moeder' -> 'persoon uit wie kind is geboren'?
Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
  maandag 4 maart 2024 @ 16:42:35 #235
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_212690525
Kan Geert geen eenmanskabinet runnen?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Moderator maandag 4 maart 2024 @ 16:44:39 #236
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_212690548
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 16:42 schreef Perrin het volgende:
Wat we eigenlijk ook gaan krijgen als Geert premier wordt. Wordt wel lachen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 4 maart 2024 @ 16:55:12 #237
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_212690672
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 16:42 schreef Perrin het volgende:
Enig lid van het kabinet.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_212691184
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 07:52 schreef Kickinalfa het volgende:
https://www.ad.nl/politie(...)tsvoorstel~a83331c1/

Nu kan ik me in 99,9% van de gevallen echt niet druk maken over dit soort zaken, maar de term moeder is zelfs te beladen anno 2024?
Ik vind het wel een interessante kwestie, want enerzijds zijn er dus blijkbaar mensen die dat een goed plan vinden. Oké, wonderlijk. Anderzijds kan er daardoor dus ophef ontstaan, het haalt zelfs de media, waarna een minister ingrijpt.

Die 'beste reizigers'-ophef was nog net een tikkie vreemder, maar deze scoort ook aardig wat waargáátditover-punten.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_212691292
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 17:29 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Ik vind het wel een interessante kwestie, want enerzijds zijn er dus blijkbaar mensen die dat een goed plan vinden. Oké, wonderlijk. Anderzijds kan er daardoor dus ophef ontstaan, het haalt zelfs de media, waarna een minister ingrijpt.

Die 'beste reizigers'-ophef was nog net een tikkie vreemder, maar deze scoort ook aardig wat waargáátditover-punten.
Maar de fophef brigade is weer een dagje blij dat ze iets hebben om over te schreeuwen en, heel belangrijk, zich een slachtoffer ergens van te voelen. Zie het NWS topic hierover.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 04-03-2024 17:35:19 ]
pi_212691383
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 17:34 schreef Tijger_m het volgende:
Zie het NWS topic hierover.
Ik zag het ja. Het is toch heel bijzonder dat dat mensen zo enorm raakt? Welk psychologisch mechanisme zit daar achter?
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_212691394
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 00:49 schreef BasEnAad het volgende:
NSC moet snel een nieuwe partijleider krijgen, anders gaat het plannetje over links ook niet door.
Die hele partij draait om Omtzigt. Als je hem vervangt dondert het waarschijnlijk als een kaartenhuis in elkaar.
pi_212691408
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 17:39 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Ik zag het ja. Het is toch heel bijzonder dat dat mensen zo enorm raakt? Welk psychologisch mechanisme zit daar achter?
Mijn mening? Ze willen zich slachtoffer voelen ergens van. Daar zit meer aan vast maar dat is de korte versie zoals ik dat zie.
pi_212691466
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 17:41 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Mijn mening? Ze willen zich slachtoffer voelen ergens van. Daar zit meer aan vast maar dat is de korte versie zoals ik dat zie.
Of het is een identitaire kwestie. En dat zou het buitengewoon ironisch maken.
pi_212691495
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 17:45 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Natuurlijk is het een identitaire kwestie. Dat is het constant.
  maandag 4 maart 2024 @ 18:04:34 #245
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_212691713
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 17:45 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
De kiezer mobiliseren dmv identiteitspolitiek is de laatste 30 jaar in principe vooral een rechtse manier van politiek bedrijven geweest.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_212692126
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 18:04 schreef -XOR- het volgende:

[..]
De kiezer mobiliseren dmv identiteitspolitiek is de laatste 30 jaar in principe vooral een rechtse manier van politiek bedrijven geweest.
De SP wil nu ook een poging gaan wagen op dat gebied en de "klassenstrijd" nieuw leven in blazen.

Wel grappig dat bij Jimmy Dijk de werkende klasse iedereen omvat die een inkomen uit werk heeft, ik vermoed dat mensen die modaal of daarboven verdienen zichzelf niet zien als werkende klasse.
  maandag 4 maart 2024 @ 18:41:20 #247
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_212692212
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 18:36 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
De SP wil nu ook een poging gaan wagen op dat gebied en de "klassenstrijd" nieuw leven in blazen.

Wel grappig dat bij Jimmy Dijk de werkende klasse iedereen omvat die een inkomen uit werk heeft, ik vermoed dat mensen die modaal of daarboven verdienen zichzelf niet zien als werkende klasse.
Klassenstrijd is natuurlijk geen identiteitspolitiek maar als Dijk het over die boeg wil gooien dan gaat hij erin slagen om het huidige zetelaantal de de volgende TK-verkiezing wederom te halveren. Lekker nieuw idee ook.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_212693140
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 17:39 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Ergens is het wel logisch, aan de ene kant streven sommige transgenders naar erkenning van hun "gender", maar juist door alles gender neutraal te maken neem je een stukje (h)erkenning aan de andere kant weg.
pi_212693545
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 19:43 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ergens is het wel logisch, aan de ene kant streven sommige transgenders naar erkenning van hun "gender", maar juist door alles gender neutraal te maken neem je een stukje (h)erkenning aan de andere kant weg.
Hoe bedoel je dat? Neem dat NS-voorbeeld. Er zijn blijkbaar mensen die zich geen man of vrouw voelen en die denken bij 'dames en heren': ja, dat ben ik niet. Nu zeggen ze 'reizigers'. Wie denkt er dan: ja, dat ben ik niet?
pi_212693832
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 19:59 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Hoe bedoel je dat? Neem dat NS-voorbeeld. Er zijn blijkbaar mensen die zich geen man of vrouw voelen en die denken bij 'dames en heren': ja, dat ben ik niet. Nu zeggen ze 'reizigers'. Wie denkt er dan: ja, dat ben ik niet?
Als je naar het NS voorbeeld lijkt, er is een deel wat zich niet herkent in dames en heren, en een groot deel wat zichzelf daar wel in herkent.

Nu pas je dat aan naar reizigers en er is een groep die zich nu wel herkent omdat het geen dames en heren meer is.

Vervolgens heb je het deel wat zich wel herkende in dames/heren waarvan een deel het aan zijn reet kan roesten maar daar zal vast ook een deel dat zich ineens er minder in herkent.

En net zoals mensen een probleem kunnen maken van dames/heren heb je dus aan de andere kant van het spectrum vast een groepje mensen die een probleem kunnen maken van reizigers.

Het reizigers voorbeeld is misschien niet het beste, maar ik kan me best voorstellen dat er vrouwen zijn die dus een probleem kunnen maken als ze ipv moeder "ouder uit wie het kind is geboren" wordt genoemd.

Of de vader de "ouder die verantwoordelijk is voor de bevruchting van de eicel" oid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')