ik draai de beste rondjesquote:Op woensdag 28 februari 2024 17:24 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Zegt diegene die het topic vult met rondjes draaien
Klopt maar dan moet je wel enige moeite doen en je verdiepen in de materie.quote:Op woensdag 28 februari 2024 17:18 schreef sp3c het volgende:
ik ben geen troll, doe geen troll en snap niet waarom het met 3/4 man sterk zo enorm moeilijk is een tegenargument te formuleren dat dieper gaat dan 'niettus putinlover'
zo slim ben ik echt niet
Oeh, dat is wel ernstig. We zijn hard op weg om aan die criteria te voldoen.quote:
quote:Commissievoorzitter Von der Leyen wil defensiekantoor voor Europa in Kyiv
De Europese Commissievoorzitter Ursula von der Leyen wil een defensiekantoor in het Oekraïense Kyiv opzetten. Dat zei ze vandaag in het Europees Parlement. De realisatie van het kantoor ligt in lijn met het Europese plan voor de nieuwe Defensie Strategie, die volgende week gepresenteerd wordt.
Volgens Von der Leyen brengt een defensiekantoor in Kyiv Europa nog dichter bij elkaar en "krijgen alle lidstaten de kans om te leren van de ervaringen van Oekraïne op het slagveld". In het kantoor zouden 'vernieuwende defensietechnieken' bij elkaar moeten komen. Wat dat precies inhoudt, is niet bekendgemaakt.
De Duitse Von der Leyen, die een tweede termijn als voorzitter ambieert, wil bij de winst van de Europese verkiezingen in juni een Eurocommissaris voor defensie aanstellen. Op die manier hoopt de voorzitter Oekraïne te kunnen blijven steunen in de oorlog met Rusland.
Een aantal EU-lidstaten, waaronder Nederland, heeft onlangs afgesproken het land sowieso te steunen. Dat tienjarige plan met daarin onder meer afspraken over defensie en wederopbouw Oekraïne, staat los van dit Europese plan van Von der Leyen. Ook Duitsland, Frankrijk en Denemarken hebben soortgelijke afspraken gemaakt met Oekraïne.
Uitgelekte plannen
Het defensiekantoor in Kyiv ligt in lijn met het plan voor de zogenoemde Europese Defensie-industrie. Het doel is om de aankopen van militaire systemen vanaf 2035 door de EU te laten doen, in plaats van door afzonderlijke lidstaten. Een deel van de plannen lekte al uit.
Zo staat er in dat investeringen gezamenlijk gedaan moeten worden, zoals ook gebeurt met de inkoop van gas en vaccinaties.
https://nos.nl/collectie/(...)-voor-europa-in-kyiv
Wow wat een kanjer van een inhoudelijke post, en dat in dit topic...ik word er zowaar emotioneel vanquote:Op woensdag 28 februari 2024 17:33 schreef sp3c het volgende:
en for the record ik vind Putin een sukkel en ik vind dat de steun aan Oekraine veel verder zou moeten gaan dan het gaan, ik ben voor een no fly zone vanuit de NAVO, ik ben voor de inzet van grondtroepen in het achterland (om te beginnen), ik ben voor het vegen van mijnen door een NAVO eskader en ga zo maar door, staat allemaal hier op FOK!
dat is omdat ik van mening ben dat niet lidstaten geen zeggenschap hebben in wie er wel of niet bij de NAVO mag en Putin een eventueel Russisch lidmaatschap als een groot probleem en een eventueel raison de guerre ziet aan de ene kant en omdat Oekraine een loyaal bondgenoot is geweest van de NAVO aan de andere kant
maar ik vind ook dat Oekraine en Zelensky dit niet goed aan hebben gepakt, in mijn ogen hebben ze aangestuurd op een oorlog waar ze totaal niet op voorbereid waren terwijl die er jaren zoniet decennia aan zat te komen
toch heb ik wel leuke discussies met de 'putinfluisteraars' en komen de 'zelenskylovers'niet verder dan 'NIETTUS KREMLINTROLLLLLLOLOLOL'
waarom is dat?
waarom komen die laatsten uberhaupt in BNW?
Dat aansturen vind ik vrij bijzonder, want de oorlog was al 8 jaar gaande in Oekraïne, aangestuurd en gevoed door Rusland.quote:Op woensdag 28 februari 2024 17:33 schreef sp3c het volgende:
en for the record ik vind Putin een sukkel en ik vind dat de steun aan Oekraine veel verder zou moeten gaan dan het gaan, ik ben voor een no fly zone vanuit de NAVO, ik ben voor de inzet van grondtroepen in het achterland (om te beginnen), ik ben voor het vegen van mijnen door een NAVO eskader en ga zo maar door, staat allemaal hier op FOK!
dat is omdat ik van mening ben dat niet lidstaten geen zeggenschap hebben in wie er wel of niet bij de NAVO mag en Putin een eventueel Russisch lidmaatschap als een groot probleem en een eventueel raison de guerre ziet aan de ene kant en omdat Oekraine een loyaal bondgenoot is geweest van de NAVO aan de andere kant
maar ik vind ook dat Oekraine en Zelensky dit niet goed aan hebben gepakt, in mijn ogen hebben ze aangestuurd op een oorlog waar ze totaal niet op voorbereid waren terwijl die er jaren zoniet decennia aan zat te komen
toch heb ik wel leuke discussies met de 'putinfluisteraars' en komen de 'zelenskylovers'niet verder dan 'NIETTUS KREMLINTROLLLLLLOLOLOL'
waarom is dat?
Zo vraag ik me weer af wat dit (schaduw)topic in BNW doet. Want eigenlijk kan alles wat hier besproken wordt gewoon ook gewoon in het NWS-toppa me dunkt.quote:Op woensdag 28 februari 2024 17:33 schreef sp3c het volgende:
waarom is dat?
De man mag je tot aan zijn boxershort afbranden maar dan wel met inhoudelijke argumenten. Dat is wel een dingetje heb ik gemerkt.quote:Op woensdag 28 februari 2024 20:06 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zo vraag ik me weer af wat dit (schaduw)topic in BNW doet. Want eigenlijk kan alles wat hier besproken wordt gewoon ook gewoon in het NWS-toppa me dunkt.
En aan ongefundeerd lukraak wat roepen over Zelensky, zoals hier regelmatig bon ton is, heeft niks met BNW te maken, dat is gewoon proberen de man zwart te maken.
Goede vraag.quote:Op woensdag 28 februari 2024 17:33 schreef sp3c het volgende:
waarom is dat?
Je krijgt geen bagger over je heen.quote:Op woensdag 28 februari 2024 20:28 schreef UncleScorp het volgende:
Had een uitgebreide post klaarstaan met mijn visie en mening, maar die is hier ondertussen al meer dan gekend, en heb geen zin om weer een emmer bagger over me heen te krijgen.
Maar ik begreep aanvankelijk sp3c stelde dat Zelensky medeverantwoordelijk is voor de huidige invasie, omdat hij de verkiezingsbelofte had gedaan De Krim weer bij Oekraïne te voegen.quote:Op woensdag 28 februari 2024 19:57 schreef Straatcommando. het volgende:
Bijna volledig eens met de post van @:sp3c, al was ik al voor ingrijpen ten tijde van de annexatie van de Krim.. en toen kwam mh17 daar ook nog eens overheen. Als we toen, en dat had niet eens onder navo vlag gehoeven, hadden laten zien wat onze grenzen waren en dat we er naar zouden handelen hadden we dit gesprek hoogstwaarschijnlijk helemaal niet gehad. Australiërs en Nederlanders hadden er ook nog bijna gezeten trouwens.
Overigens denk ik oprecht dat de kans groter was dat de Krim op die manier onder Russisch gezag zou blijven. Nu zijn ze wel heel erg boos in Kiev en heeft Zelensky er zelfs (deels) zijn presidentschap aan te danken, dus die gaan daar gewoon voor en het is letterlijk de dood of de gladiolen nu.
Heb je de usual suspects geblokkeerd dan?quote:Op woensdag 28 februari 2024 20:29 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je krijgt geen bagger over je heen.
Uncle en ik hebben vaker contact gehad en hij weet dat hoewel we het niet altijd met elkaar eens zijn, we er wel werk van maken dat zulke dingen gezegd kunnen worden.quote:Op woensdag 28 februari 2024 20:32 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Heb je de usual suspects geblokkeerd dan?
Juist wel, en daarom was de 3-daagse speciale militaire operatie zo'n gigantische flop.quote:Op woensdag 28 februari 2024 17:33 schreef sp3c het volgende:
Dat is vooral mijn visie natuurlijk, maar "we"/het westen/ geef het een naam hebben natuurlijk wel een beetje als een sulletje weg gekeken toen het eigenlijk tijd was om klappen uit te delen.quote:Op woensdag 28 februari 2024 20:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar ik begreep aanvankelijk sp3c stelde dat Zelensky medeverantwoordelijk is voor de huidige invasie, omdat hij de verkiezingsbelofte had gedaan De Krim weer bij Oekraïne te voegen.
Daardoor was dit conflict onvermijdelijk.
Dat is een andere insteek dan wat ik van jou begrijp: dat deze oorlog het gevolg is het halfzachte optreden na het innemen van De Krim..
Daar kan ik me dan wel weer in vinden.
Rusland kwam aardig weg met de annexatie van De Krim, ze dachten kennelijk dat een snelle speciale militaire operatie het westen zou overrompelen en Oekraïne onderdeel werd van Rusland, danwel een vazalstaat en hooguit wat extra sancties als reactie zou komen.
Jullie hebben beide gelijkquote:Op woensdag 28 februari 2024 20:35 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Juist wel, en daarom was de 3-daagse speciale militaire operatie zo'n gigantische flop.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |