abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 24 februari 2024 @ 10:24:54 #251
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_212562347
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 02:59 schreef Ulx het volgende:

[..]
Doorvoer naar andere landen, net zoals Oekraïens graan.
Zoals de statistiek aangeeft is daar geen sprake van. Waarom zou je Russisch graan richting westen vervoeren? De Russische afzetmarkten qua graan liggen heel ergens anders:

quote:
In 2021, Russia exported $8.92B in Wheat, making it the 1st largest exporter of Wheat in the world. At the same year, Wheat was the 8th most exported product in Russia. The main destination of Wheat exports from Russia are: Egypt ($2.44B), Turkey ($1.79B), Nigeria ($493M), Azerbaijan ($339M), and Saudi Arabia ($316M).
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_212562398
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 10:21 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Vooor wat betreft landbouw/veeteelt is dat toch echt zeer discutabel. Ja, ieder mens moet eten. Maar voor zelfvoorziening hebben we aan minder dan de helft meer dan genoeg.
Dat ligt wel wat genuanceerder, als we willen blijven eten wat we nu eten niet.

https://www.vee-en-gewas.(...)bevolking-te-voeden/

Wil je dat wel dan krijg je een heel karig dieet wat de vegetariers/veganisten vrij slecht zal bekomen.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)-met-een-karig-dieet

[ Bericht 0% gewijzigd door AchJa op 24-02-2024 10:56:31 ]
pi_212562494
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 10:21 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Vooor wat betreft landbouw/veeteelt is dat toch echt zeer discutabel. Ja, ieder mens moet eten. Maar voor zelfvoorziening hebben we aan minder dan de helft meer dan genoeg.
Ik wil die discussie niet in dit topic gaan voeren maar voor zelfvoorziening komen we zelfs grandioos tekort.
Het is geen oordeel verder maar het feit dat mensen denken dat we met ons areaal zelfvoorzienend kunnen zijn is op zichzelf al discutabel genoeg.

Linkje:
https://www.foodagribusin(...)efte/#:~:text=“;Nederland%20kan%20niet%20zelfvoorzienend%20zijn,is%20met%20een%20hoge%20bevolkingsdichtheid.
pi_212562819
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 10:37 schreef Vliegbaard het volgende:
Ik wil die discussie niet in dit topic gaan voeren maar voor zelfvoorziening komen we zelfs grandioos tekort.
Het is geen oordeel verder maar het feit dat mensen denken dat we met ons areaal zelfvoorzienend kunnen zijn is op zichzelf al discutabel genoeg.
Dit is er idd het topic niet voor maar het is idd al meerdere keren aangehaald in de andere topics die er wel over gaan. Men kijkt veel teveel naar de totale exportwaarde waar ook heruitvoer, machineonderdelen en de bloemen onder worden gerekend...
pi_212563089
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_212563131
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 09:58 schreef bianconeri het volgende:

[..]
De feiten zeggen van wel.
[..]
En dan minder bedrijven over houden. Minder werkgelegenheid. Etc etc etc.
Dat zou heel fijn zijn, want dan hebben we ook veel minder arbeidsmigranten en expats nodig, waarmee ook de druk op de woningmarkt verlaagd wordt.

quote:
Geld aan defensie heeft geen mens iets aan. Is alleen maar schadelijk.
Die miljarden kun je ook gebruiken om belastingen voor lagere inkomens te verlagen. Scholen te verbeteren. Gezondheidszorg. Noem het maar.
Aan de brandweer heb je dus blijkbaar ook niets, afschaffen maar!
pi_212563208
Zal vast en zeker al besproken zijn hier maar ben nu 'twenty days in Mariupol aan het kijken.

Met 10 minuten hield ik het al niet droog.

Wat een hel! ;(
  zaterdag 24 februari 2024 @ 11:34:37 #259
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_212563250
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 11:31 schreef SeaOfLove het volgende:
Zal vast en zeker al besproken zijn hier maar ben nu 'twenty days in Mariupol aan het kijken.

Met 10 minuten hield ik het al niet droog.

Wat een hel! ;(
Ja ik kan er niet naar kijken ;(
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zaterdag 24 februari 2024 @ 11:35:36 #260
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_212563266
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 11:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ergens anders ook te zien?

Sorry, slechte witz. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 24 februari 2024 @ 11:36:38 #261
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_212563283
twitter
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_212563356
quote:
84s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 11:34 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ja ik kan er niet naar kijken ;(
Heb 'm afgezet :@ Te vreselijk dit ;(
pi_212563421
Die zal wel een medaille krijgen.

twitter
pi_212563424
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 10:29 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wil je dat wel dan krijg je een heel karig dieet wat de vegetariers/veganisten vrij slecht zal bekomen.

Je gaat daarbij volledig voorbij aan moderne technieken waarmee het telen van meer zuidelijke teelt ook in Nederland steeds betaalbaarder wordt.

Daar kun je ook in investeren, in plaats van in eindeloze subsidies voor traditionele landbouw.

Maar inderdaad, niet de discussie voor hier.
pi_212563470
Pensioenfonds PME heeft wat geroepen over investeren in defensie:

https://www.pmepensioen.nl/nieuws/investeren-in-defensie

Klinkt als een verhaal waar een hoop gaten in geschoten kunnen worden, heb in ieder geval gezocht op de top 10 bedrijven en Nextar en Rheinmetall maar daar investeren ze niet in. Ook Thales niet, ondanks dat dat een bedrijf is die onder hun pensioenregeling valt:') heeft er iemand een lijst van Nederlandse defensiebedrijven? Dan haal ik die langs de lijst waar zij in investeren, en misschien ook ff voor andere pensioenfondsen.

Overigens net bij Bolkensteijn & De Wijk ging het ook over productie en investeringen, heb alleen de eerste 3 minuten kunnen horen.
  zaterdag 24 februari 2024 @ 11:58:42 #266
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_212563484
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 11:43 schreef SeaOfLove het volgende:

[..]
Heb 'm afgezet :@ Te vreselijk dit ;(
Ja ;(
pi_212563503
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 19:55 schreef ExTec het volgende:
Ja, idd. Maar daarvoor heb je chaf, niet flares, dus logisch is het wmb nog steeds niet. Of het was die crew die dacht: doe iets. Iets, niet perse iets zinnigs.
Het is vrij standaard dat je bij een RWR (Radar Warning Receiver) waarschuwing beide gaat doen aangezien je weet dat er elk moment op je gevuurd kan gaan worden maar dat kan ook een mix van wapensystemen zijn dus ga je beide doen en chaff en flares. Mijn punt was meer dat het een dedicated FCR moet zijn die dat toestel aan het volgen was anders blijft de RWR stil. En als ze een soort MAWS (Missile Approach Warning System) aan boord hadden die gaat flares poppen bij de daadwerkelijke launch van een missile, die slaat aan op een plotselinge hittebron.

quote:
Friendly fire is best mogelijk, al begint die mogelijkheid gevoelsmatig af te nemen. Want wordt wel erg gortig dan.
Fighters/heli's die in de buurt van/ boven vijandelijk gebied (voor de Russen dan he) neer worden gehaald dat zie ik niet direct als friendly fire, Oekraiene heeft genoeg (V)SHORDAD/MRAD systemen in de buurt van het front om daar wat tegen te doen. Systemen die op grote afstand boven Russisch grondgebied worden neergehaald zijn nmm of fratricide of long range AA wapensystemen van Oekraiene.

quote:
Maar win win sowieso, dus leuke discussie ;)
Exact, het eindresultaat is wat telt. ;)
  zaterdag 24 februari 2024 @ 12:03:18 #268
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_212563524
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 11:49 schreef Ulx het volgende:
Die zal wel een medaille krijgen.

[ x ]
En die knakker op het eind een gesloten kist :s)
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_212563550
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 09:47 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ik heb het over de manier waarop het ingevuld wordt en welke maatregelen hier getroffen worden. Daar is hier in Nederland echt bijzonder weinig draagvlak voor.

Iedereen is op papier voor maatregelen todat ze zelf met de gevolgen van die maatregelen geconfronteerd worden dan verdwijnt dat draagvlak als sneeuw voor de zon.

Het is niet voor niets dat een Wilders op 50+ zetels staat in de peilingen en dat die hele Greendeal van Timmermans ondertussen halfdood en bijna begraven is.

Zelfs de acties van de boeren krijgen meer steun dan XR...

[ afbeelding ]
Sorry @AchJa, ik heb je hoog zitten, maar in deze discussie sla je de plank toch echt mis.

Er is gewoon draavlak voor deze klimaatdoelen. Dat laten alle enquêtes en peilingen zien.

Kom dan niet met een peiling over protesten. Want die XR protesten door de snelwegen te blokkeren heeft daar echt 0 mee te maken. Die zijn ook gewoon irritant en schieten hun doel voorbij.

De discussie die wij voerden ging gewoon over een simpel feit: dat de maatschappij ergens achter moet staan. Mbt de defensiebegroting was die er de afgelopen jaren niet, waar legio redenen voor waren.

Verder had ik deze discussie al gesloten omdaf het dit topic vervuild.
pi_212563626
twitter

Ik denk dat de FSB iedere operator van elk stuk Russisch luchtafweer in een straat van 300km rondom Oekraïne een paar weken stevig - op de Russische manier stevig- moet ondervragen. Ruk wat vingernagels uit, tik wat tanden uit monden, doe wat schijn-executies, de hele santenkraam. Gewoon om zeker te zijn dat ze loyaal zijn en blijven.

Ondertussen kunnen wat Afrikaanse huurlingen of keuterboertjes uit Siberië wel achter de S400 console. Hoe moeilijk kan het zijn? Wat ongetrainde rebellen wisten in 2014 een vliegtuig neer te schieten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-02-2024 12:15:45 ]
pi_212563638
twitter
pi_212563640
quote:
En op 20 februari, toen het allemaal begon in 2014?

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Russo-Ukrainian_War
pi_212563646
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 10:29 schreef AchJa het volgende:

[..]

Kortom: het kan prima. Alleen vegetariers/veganisten zullen waarschijnlijk toch zuivel moeten gaan consumeren.
pi_212563649
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 12:06 schreef dudewhereismycar het volgende:

Sorry @:Achja, ik heb je hoog zitten, maar in deze discussie sla je de plank toch echt mis.

Er is gewoon draavlak voor deze klimaatdoelen. Dat laten alle enquêtes en peilingen zien.
Voor de doelen wel ja, niet voor de beoogde maatregelen en zeker niet als het de mensen zelf gaat raken. Daar heb ik het over. Net als nu iedereen plotseling wil gaan investeren in defensie en het moet meer, dit, dat, alles tot ze beginnen over vliegvelden, oefenterreinen, kazernes, laagvlieggebieden etc. Dan gaan de hakken in het zand en hoeft het allemaal niet meer want geluid, overlast, gevaarlijk, willen we niet, uitzicht...

quote:
Kom dan niet met een peiling over protesten. Want die XR protesten door de snelwegen te blokkeren heeft daar echt 0 mee te maken. Die zijn ook gewoon irritant en schieten hun doel voorbij.
Het geeft gewoon aan dat niemand zin heeft in dit soort onzin.

quote:
De discussie die wij voerden ging gewoon over een simpel feit: dat de maatschappij ergens achter moet staan. Mbt de defensiebegroting was die er de afgelopen jaren niet, waar legio redenen voor waren.
En het is aan de politiek om keuzes te maken, zoals ik al zei in alle defensieparagrafen van de afgelopen zoveel jaar hadden vooral de rechtsere partijen het hoogste woord dat er niet meer bezuinigd moest worden op defensie en een partij als de VVD was aan de lopende band de grootste dus dan zou je verwachten dat er draagvlak was toch? Maar toch werd er weer bezuinigd.

quote:
Verder had ik deze discussie al gesloten omdaf het dit topic vervuild.
Okee, ik had gisteravond wel wat anders te doen. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')