abonnement Unibet Coolblue
pi_212520387
quote:
Jongen (17) die kokend water op buschauffeur gooide krijgt jaar celstraf

De 20-jarige S.A. uit Amsterdam die in 2022 in kokend water over een vrouwelijke buschauffeur gooide, is dinsdag veroordeeld tot één jaar cel. De rechtbank stelt dat hij nooit berouw heeft getoond of verantwoordelijkheid heeft genomen.

Samen met zijn handlanger viel A. op 1 augustus in het Brabantse Bergen op Zoom een medewerker van een busmaatschappij aan en achtervolgden hem de kantine in. Vervolgens hebben ze meerdere medewerkers voor een lange tijd bedreigd met vuurwapens.

A., die toen pas 17 jaar oud was, goot kokend water over één van de gijzelaars heen en stopte een pistool in haar mond. De gijzeling heeft ongeveer een uur geduurd, totdat één van de slachtoffers met gevaar voor eigen leven wist te ontsnappen en de jongens in een auto op de vlucht sloegen.

Camerabeelden
De gewapende tieners met bivakmutsen waren opzoek naar camerabeelden. Dat mislukte. De slachtoffers en andere werknemers van de busmaatschappij vreesden daarom nog lang voor een tweede overval. Waarom gijzelnemers op zoek waren naar de camerabeelden is niet bekend.

S.A. is in 2023 al eerder veroordeeld voor andere gewelddadige incidenten. Hij kreeg daarvoor ook al een celstraf van een jaar in de jeugdgevangenis en jeugd-tbs. De rechtbank heeft de jongen nu opnieuw veroordeeld tot één jaar onvoorwaardelijke celstraf in de jeugdgevangenis.
Topper hoor...

Nooit berouw tonen, nooit verantwoordelijk nemen, dan helpt zo'n jeugdgevangenis en jeugd TBS schijnbaar ook niet en dan zit je daar voor 'andere gewelddadige incidenten'. En dan ook nog ff met kokend water smijten en iemand een pistool in d'r mond duwen...

Medelijden met diegene(n) die over anderhalf jaar deze gast tegen komt want ik acht de kans groot dat die weer 'in de fout zal gaan'. Laat staan dat het de vrouw/chauffeur in kwestie is :{
Lijkt me zo'n gevalletje - niet/nooit meer te redden... en dan vind ik een jaar wel weer erg weinig.
pi_212520406
de doodstraf is in dit soort gevallen zo gek nog niet
  woensdag 21 februari 2024 @ 09:21:19 #3
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_212520461
Ja dat wordt nooit meer wat met die knul.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  woensdag 21 februari 2024 @ 09:22:06 #4
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_212520467
Vuurwapens.... geen berouw.... kokend water... geweld. gijzeling.

1 jaar cel.

Ik ga ook maar een pipa kopen want het kan mijn leven redden en ik zal er maar een maandje voorwaardelijk voor ontvangen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_212520468
Altijd leuk in BoZ!
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_212520469
Hoe krijg je als samenleving grip op zo een gozer als hij vrijkomt na 1/2 jaar? Is er begeleiding en/of toezicht op hem als hij vrijkomt? Hoe ziet dat eruit? Meldplicht? Hoe effectief is dat in bijvoorbeeld voorkomen van recidive?

Iemand hier kennis van zaken die antwoord kan geven op deze vragen?
pi_212520483
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 09:22 schreef SpecialK het volgende:
Vuurwapens.... geen berouw.... kokend water... geweld. gijzeling.

1 jaar cel.

Dan is zo'n straf gewoonweg een lachertje. Doet geen recht aan het leed van het slachtoffer.
pi_212520511
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 09:22 schreef oblo het volgende:
Hoe krijg je als samenleving grip op zo een gozer als hij vrijkomt na 1/2 jaar? Is er begeleiding en/of toezicht op hem als hij vrijkomt? Hoe ziet dat eruit? Meldplicht? Hoe effectief is dat in bijvoorbeeld voorkomen van recidive?

Iemand hier kennis van zaken die antwoord kan geven op deze vragen?
Je komt onder toezicht van een reclasseringsambtenaar te staan. Wekelijkse meldplicht, verplichtingen zoals begeleidbaar zijn, werk zoeken, soms gebieds en/of omgangsverbod.

Puntje bij paaltje allemaal lapmiddelen omdat iemand pas kan veranderen als hij dat zelf zou willen. Wat hij overduidelijk niet lijkt te willen dus dan is het wachten tot een volgend ‘incident’ en zal hij wel 3 jaar de gevangenis in gaan en zal dit blijven doorgaan net zolang tot het kwartje valt, hij lang genoeg weggestopt wordt of ten overlijden komt.
pi_212520537
Dit zijn nu helaas het type gasten waarvan ik verwacht dat het nooit meer goed komt. Straf na straf en hij zal doorgaan met zijn criminele praktijken. Helaas nutteloos volk, alleen wat moet je ermee. Zodra die vrijkomt worden er weer mensen mee opgezadeld, want meneer moet natuurlijk een huurflatje/huisje krijgen, en dan is hij het probleem van de buurt, die dan weer jaren aan de bel kan trekken voordat deze jongen weer opgepakt wordt.
  woensdag 21 februari 2024 @ 09:36:26 #10
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_212520559
Grondige lobotomie. :Y
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_212520565
quote:
De gewapende tieners met bivakmutsen waren opzoek naar camerabeelden. Dat mislukte. De slachtoffers en andere werknemers van de busmaatschappij vreesden daarom nog lang voor een tweede overval. Waarom gijzelnemers op zoek waren naar de camerabeelden is niet bekend.
Zal wel iets strafbaars op hebben gestaan. De camerabeelden zijn hopelijk onderzocht?
pi_212520569
Dat zal hem leren zeg... pfffff
Just say hi!
  woensdag 21 februari 2024 @ 09:41:40 #13
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_212520629
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 09:12 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
de doodstraf is in dit soort gevallen zo gek nog niet
100% mee eens
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_212520634
Hoe is het eigenlijk met de vrouw die kokend water over haar heen kreeg gegooid? Lees ik niet in het artikel?
pi_212520664
quote:
De strafzaak tegen verdachte S.A. uit Amsterdam is achter gesloten deuren, omdat hij minderjarig was. Vorig jaar werd hij in Amsterdam nog bestraft met een jaar jeugddetentie en jeugd-tbs voor betrokkenheid bij drie bomaanslagen in Amsterdam en Schiedam. A. bracht de uitvoerders naar de plaats van de aanslag en gaf ze instructies. De bommen gingen af in 2022, amper een week na de schokkende gijzeling in Bergen op Zoom. De medeverdachte van A. is inmiddels in Middelburg veroordeeld. Ook hij had meerdere zware delicten op zijn kerfstok.
Gewoon ook bomaanslagen.

quote:
De daders zijn op zoek naar bewakingsbeelden van het Arriva-terrein en in de bussen. Ze richten hun pistolen op de chauffeurs en bedreigen hen met de dood. De mannelijke bestuurder wordt tegen de grond geschopt. De daders tonen hem een kogel en hij hoort schreeuwen: ,,Als ik die beelden niet heb, dan maak ik jou dood en dan ga ik zelf ook dood.”
Ook de vrouw moet op de grond gaan liggen. Ze krijgt een vuurwapen in de mond en tegen haar schaamstreek geduwd. Ook zij krijgt een kogel te zien. ,,Je zegt me nu waar de camerabeelden zijn, anders maak ik je kinderen, je kleinkinderen af.” Eén van de daders gooit een beker kokend water over haar rug en schouder.
Gezien de daad, de eerdere misdragingen en het niet tonen van enige vorm van spijt en medelijden is de straf wel erg laag.
  Forum Admin woensdag 21 februari 2024 @ 09:49:10 #16
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_212520681
Dieren laten we voor minder inslapen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_212520704
quote:
,,Als ik die beelden niet heb, dan maak ik jou dood en dan ga ik zelf ook dood.
Als dat zou kunnen...

Impliceert imo wel duidelijk dat daar vast iets interessants op staat.
pi_212520711
Wat een fopstraf voor een levenslange verminking.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_212520716
Nou nou een jaartje zitten omdat je iemand levenslang hebt verminkt.
Ik mag hopen dat er ten minste twintig jaar tbs aan vast wordt geplakt? Want iemand met kokend water verminken wordt niet gerekend tot de alledaagse communicatie tussen mensen. Lijkt mij dat de verdachte een en ander moet worden bijgespijkerd totdat deze überhaupt kan worden aangerekend verstandige keuzes in het leven te kunnen maken.

[ Bericht 36% gewijzigd door Metalfrost op 21-02-2024 10:05:25 ]
Google is your friend, abuse your friends
pi_212520793
Is dat nieuw, dat voornamen ook worden afgekort? In het Parool lees ik gewoon Salih A. In dat artikel staan trouwens meer details:

quote:
“We gaan iedereen kapotschieten,” dreigden de jongens. Salih A. dwong ook de vrouw op de vloer en duwde zijn pistool in haar mond en tegen haar schaamstreek. Hij goot een beker kokend water over haar rug en schouder. Ook zij kreeg een kogel voorgehouden. “Je zegt me nu waar de camerabeelden zijn, anders maak ik je kinderen en kleinkinderen af.”
Dit is ook niet mals:

quote:
Kort na de gijzeling in Brabant zat Salih A. volgens de Amsterdamse rechtbank achter de bomaanslagen bij de Harbour Club Oost en café Palladium in Amsterdam en een ontploffing in Schiedam. Hij kreeg voor die zaken in juli al een jaar jeugddetentie plus jeugd-tbs – een PIJ-maatregel zoals die formeel heet (Plaatsing in een Inrichting voor Jeugdigen).
Over zo'n PIJ-maatregel:

quote:
De PIJ-maatregel (ook wel jeugd tbs genoemd) is een behandelmaatregel voor jeugdigen bij wie er sprake is van een ontwikkelingsstoornis of psychische aandoening. De maximale duur van de PIJ-maatregel bedraagt zeven jaar, waarvan het laatste jaar voorwaardelijk is. Als een jeugdige gedeeltelijk (on)toerekeningsvatbaar wordt geacht, kan een PIJ-maatregel in combinatie met jeugddetentie worden opgelegd.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_212520894
1 jaar cel. Wat een land.

Wat mij betreft deze rechter ook de cel in.
  woensdag 21 februari 2024 @ 10:15:22 #22
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_212520898
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 10:04 schreef Claudia_x het volgende:
Is dat nieuw, dat voornamen ook worden afgekort? In het Parool lees ik gewoon Salih A. In dat artikel staan trouwens meer details:
[..]
Dit is ook niet mals:
[..]
Over zo'n PIJ-maatregel:
[..]

Je kunt 'm niet levenslang opsluiten en toch weet je dat wanneer hij vrijkomt zijn delinquente gedragingen steeds verder zullen escaleren en dat hij uiteindelijk zal gaan moorden. Dit soort gewetenloosheid is ongeneeslijk.
We have always been at war with Eastasia.
pi_212520914
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 09:22 schreef SpecialK het volgende:
Vuurwapens.... geen berouw.... kokend water... geweld. gijzeling.

1 jaar cel.

Ik ga ook maar een pipa kopen want het kan mijn leven redden en ik zal er maar een maandje voorwaardelijk voor ontvangen.
Ben je psychopaat
Dan is een rechter in dit land je beste maat
pi_212520924
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 10:15 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Je kunt 'm niet levenslang opsluiten en toch weet je dat wanneer hij vrijkomt zijn delinquente gedragingen steeds verder zullen escaleren en dat hij uiteindelijk zal gaan moorden. Dit soort gewetenloosheid is ongeneeslijk.
Bij mannen neemt crimineel gedrag volgens mij wel af vanaf een bepaalde leeftijd. Zal iets met hormonen en ontwikkeling vd hersenen te maken hebben. Je zou ze met een goed argument tot dat punt vast kunnen houden.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  woensdag 21 februari 2024 @ 10:22:10 #25
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_212520943
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 09:22 schreef SpecialK het volgende:
Vuurwapens.... geen berouw.... kokend water... geweld. gijzeling.

1 jaar cel.

Ik ga ook maar een pipa kopen want het kan mijn leven redden en ik zal er maar een maandje voorwaardelijk voor ontvangen.
Nou ja, jeugdstrafrecht is natuurlijk wel wat milder dan bij een volwassene. Wmb valt hier wel een goed punt te maken dat hem als volwassene berechten gepaster is. Deze jongen is duidelijk al langere tijd onderdeel van een criminele organisatie.
  woensdag 21 februari 2024 @ 10:23:46 #26
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_212520955
Flikker toch op met de 'straffen' in dit land.
pi_212520984
Deze jongen heeft vooral een goede knuffel nodig.
  woensdag 21 februari 2024 @ 10:28:09 #28
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_212520992
quote:
2s.gif Op woensdag 21 februari 2024 09:22 schreef KaBuf het volgende:
Altijd leuk in BoZ!
BoZ houd u vroom!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_212520997
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 09:22 schreef oblo het volgende:
Hoe krijg je als samenleving grip op zo een gozer als hij vrijkomt na 1/2 jaar? Is er begeleiding en/of toezicht op hem als hij vrijkomt? Hoe ziet dat eruit? Meldplicht? Hoe effectief is dat in bijvoorbeeld voorkomen van recidive?

Iemand hier kennis van zaken die antwoord kan geven op deze vragen?
Hij word gekoppeld aan Anne-Fleur die net klaar is met haar studie social work en wekelijks even koffie komt drinken.
pi_212521025
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 10:04 schreef Claudia_x het volgende:
Is dat nieuw, dat voornamen ook worden afgekort? In het Parool lees ik gewoon Salih A. In dat artikel staan trouwens meer details:
[..]
Dit is ook niet mals:
[..]
Over zo'n PIJ-maatregel:
[..]

Dat dit figuur Saïd, Soufana,of Salih heette, dat wist mijn onderbuik mij al meteen te vertellen aan de hand van het bericht.

1 jaar cel...
Zum kotzen...
pi_212521112
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 10:28 schreef LXIV het volgende:

[..]
BoZ houd u vroom!
Stut de Spaensche scharen!
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_212521205
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 09:22 schreef oblo het volgende:
Hoe krijg je als samenleving grip op zo een gozer als hij vrijkomt na 1/2 jaar? Is er begeleiding en/of toezicht op hem als hij vrijkomt? Hoe ziet dat eruit? Meldplicht? Hoe effectief is dat in bijvoorbeeld voorkomen van recidive?

Iemand hier kennis van zaken die antwoord kan geven op deze vragen?
Enige wat je kan hopen is dat die de verkeerde tegenkomt en als kasplantje of onder de zoden eindigt. Dit is gewoon menselijk afval wat nooit wat gaat worden.
"The wolves will come again," said Jojen solemnly. - George R.R. Martin
pi_212521499
Whut? Toen ik de TT las dacht ik nog: in een reflexmatige vlaag van waanzin toen hij geen ticketje ofzo voor kon leggen met zijn drinkbekertje thee.
Maar het gaat over achtervolgen, gijzelen van meerderen, bedreigen met geweer, kokend water gooien enz??? En dan maar 1 jaar?
:N
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  woensdag 21 februari 2024 @ 11:14:01 #34
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_212521572
Vraag me wel af hoe zo'n rechter zich straks voelt als dit figuur na zijn vrijlating gewoon weer wat mensenlevens ruïneert.
pi_212521618
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 11:10 schreef Lenny77 het volgende:
Whut? Toen ik de TT las dacht ik nog: in een reflexmatige vlaag van waanzin toen hij geen ticketje ofzo voor kon leggen met zijn drinkbekertje thee.
Maar het gaat over achtervolgen, gijzelen van meerderen, bedreigen met geweer, kokend water gooien enz??? En dan maar 1 jaar?
:N
Ja want hij is minderjarig en dat is zielug ;(
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_212521633
Let wel: de rechters hebben al iets ongebruikelijks gedaan, namelijk een onvoorwaardelijke straf geven aan iemand die al jeugd-tbs heeft gekregen. Ze vinden wat hij heeft gedaan en zijn gebrek aan empathie namelijk zeer ernstig.

Ik weet niet genoeg van het recht om hierover te oordelen, maar het klinkt mij in de oren alsof de rechters hier niet het probleem zijn.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_212521677
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 11:19 schreef Claudia_x het volgende:
Let wel: de rechters hebben al iets ongebruikelijks gedaan, namelijk een onvoorwaardelijke straf geven aan iemand die al jeugd-tbs heeft gekregen. Ze vinden wat hij heeft gedaan en zijn gebrek aan empathie namelijk zeer ernstig.

Ik weet niet genoeg van het recht om hierover te oordelen, maar het klinkt mij in de oren alsof de rechters hier niet het probleem zijn.
Zeer ernstig en 1 jaar gaan niet zo goed samen in mijn hoofd :@
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_212521732
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 11:22 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Zeer ernstig en 1 jaar gaan niet zo goed samen in mijn hoofd :@
Bij mij ook niet. Maar dat wil niet per se zeggen dat het aan de rechters ligt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_212521755
Nederland is een dadersparadijs.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_212521778
"A., die toen pas 17 jaar oud was, goot kokend water over één van de gijzelaars heen en stopte een pistool in haar mond. De gijzeling heeft ongeveer een uur geduurd, totdat één van de slachtoffers met gevaar voor eigen leven wist te ontsnappen en de jongens in een auto op de vlucht sloegen."

Hallo trauma.
pi_212521818
Tja, de van wet, recht en moraal onafhankelijke rechter heeft gesproken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_212521834
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 11:10 schreef Lenny77 het volgende:
Whut? Toen ik de TT las dacht ik nog: in een reflexmatige vlaag van waanzin toen hij geen ticketje ofzo voor kon leggen met zijn drinkbekertje thee.
Maar het gaat over achtervolgen, gijzelen van meerderen, bedreigen met geweer, kokend water gooien enz??? En dan maar 1 jaar?
:N
Minderjarig berecht waarschijnlijk, en voorarrest gaat er vanaf neem ik aan? Alsnog had 10 jaar of mee rook prima geweest.
blablablabla
pi_212521845
De A is van Adolf A A Adolf AAAA Adolf
U MAD?
  roze woensdag 21 februari 2024 @ 11:33:19 #44
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_212521847
1 jaar cel
Your beauty never ever scared me.
  woensdag 21 februari 2024 @ 11:33:45 #45
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_212521850
1 HEEL JAAR!? HOLY SHIT WAT EEN ZWARE STRAF.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_212521853
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 11:19 schreef Claudia_x het volgende:
Let wel: de rechters hebben al iets ongebruikelijks gedaan, namelijk een onvoorwaardelijke straf geven aan iemand die al jeugd-tbs heeft gekregen. Ze vinden wat hij heeft gedaan en zijn gebrek aan empathie namelijk zeer ernstig.

Ik weet niet genoeg van het recht om hierover te oordelen, maar het klinkt mij in de oren alsof de rechters hier niet het probleem zijn.
En TBS kun je in principe oneindig verlengen. Zolang ze hem een gevaar voor de samenleving vinden blijft hij vast zitten en/of gedwongen onder behandeling...
blablablabla
pi_212521858
quote:
10s.gif Op woensdag 21 februari 2024 11:33 schreef Scorpie het volgende:
1 HEEL JAAR!? HOLY SHIT WAT EEN ZWARE STRAF.
Dat is zoals Claudia terecht opmerkt een bonuslevel. Hij heeft TBS gekregen....
blablablabla
pi_212521872
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 11:34 schreef Elan het volgende:

[..]
En TBS kun je in principe oneindig verlengen. Zolang ze hem een gevaar voor de samenleving vinden blijft hij vast zitten en/of gedwongen onder behandeling...
In de informatie die ik vond stond een maximum van 7 jaar. Zie een van mijn vorige postings.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 21 februari 2024 @ 11:35:58 #49
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_212521882
Deze arme knul heeft vast een hele moeilijke jeugd gehad
Eigenlijk verdient de buschauffeur straf wegens uitlokking!
Just a fool will play tricks on Angus McSix
  woensdag 21 februari 2024 @ 11:37:06 #50
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_212521898
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 11:34 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat is zoals Claudia terecht opmerkt een bonuslevel. Hij heeft TBS gekregen....
Ik snap dat de rechters in dit geval een uitzonderlijke beslissing hebben gemaakt, maar het blijft onder de streep natuurlijk bar weinig voor zo'n stuk vuilnis dat zulk crimineel, agressief en intimiderend gedrag vertoond.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')