abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 november 2024 @ 13:25:26 #276
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_215616477
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 12:42 schreef Nober het volgende:

[..]
Wel al eens meegemaakt dat ik op het fietspad hardliep/hardloopte en dat toen een scooter een stuk over de stoep reed en de politie hem aanhield en mij niet.

Blauw - ik
Rood - scooter
Zwart - politie

[ afbeelding ]
Waarom loop je daar op straat in plaats van op de stoep?
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
  maandag 18 november 2024 @ 17:18:17 #277
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_215618124
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 12:08 schreef xzaz het volgende:
Boswachters zijn toch van die mensen die zorgen dat staadsbosbeheer zijn bomen kan kappen?
dat zijn de ambtenaren die de stikstof in het bos van de wolven opmeten en dat in hun vesrslkag notuleren
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 18 november 2024 @ 17:19:31 #278
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_215618133
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 12:35 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Dieren reageren toch heel anders op iemand die op een paard zit, dan iemand die loopt.
j e mag er ook niet met een paard lopen trouwens , dan schrikken andere paarden
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_215618204
En?
U MAD?
pi_215618252
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 09:57 schreef xzaz het volgende:
Waarom heeft Nederland uberhaupt boswachters?
Dat zijn een soort biomassa BOA's.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_215621013
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2024 12:30 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Ja ik kan ook wel eens 150 rijden waar je 120 mag, maar dan verdien ik toch ook een boete? Wanneer je je niet aan de regels houdt dan kan een boete de consequentie zijn. Hardloopjankertjes mogen de proceskosten gaan betalen hopelijk.
Boete is komen te vervallen. Altijd fijn als juridische regels aansluiten op moraliteit.
pi_215621057
W
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 17:19 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
j e mag er ook niet met een paard lopen trouwens , dan schrikken andere paarden
Want die andere paarden mogen er wel lopen?
pi_215621099
Rechter verscheurt veelbesproken geldboete voor Castricumse hardlopers voor rennen over ruiterpad

quote:
Hardlopers Kees en Jeroen hoeven toch geen boete van 100 euro te betalen voor hun 'illegale' hardlooprondje door het Noordhollands Duinreservaat begin dit jaar. Ze hebben wel de regels overtreden door op het ruiterpad te lopen en zijn volgens de rechter dus schuldig, maar krijgen geen straf. Dat bleek vandaag in de rechtbank.

Weg volledig blank
Afgelopen februari deden hardlopers Kees de Groot en Jeroen van der Voort, zoals gewoonlijk, hun zondagse hardlooprondje door het Noordhollands Duinreservaat. Uit voorzorg, vanwege de flinke regenval van de afgelopen tijd, verkozen ze de verharde weg boven hun reguliere route. Maar ook die weg stond volledig blank.

Ze besloten een stukje af te snijden via het droge ruiterpad, om vervolgens hun route weer op de verharde weg te vervolgen. Maar die actie werd hen niet in dank afgenomen. Twee boswachters stonden de mannen in de stromende regen op te wachten om uiteindelijk één van hen een boete uit te schrijven voor het betreden van het ruiterpad.

Vier man support
Hardloper Edwin Res overkwam hetzelfde, net een kwartiertje eerder. De Castricummers, alle drie lid van dezelfde hardloopvereniging, konden er met hun pet niet bij en gingen in bezwaar.

In augustus kregen Jeroen en Edwin een oproep om voor de rechter te verschijnen. Vandaag stonden ze terecht voor 'verzet tegen strafbeschikking'. De heren deden tegelijk hun verhaal bij de rechter, ondersteund door een delegatie van vier, waaronder Kees als support.

Geen alternatieve route
Het verhaal rammelt aan alle kanten, beargumenteren de heren. Jeroen: "Kees en ik krijgen allereerst één boete voor ons tweeën en mogen, nadat we zijn beboet, onze weg over het ruiterpad vervolgen."

Edwin legt uit dat er al weken sprake was van wateroverlast, maar dat PWN niet heeft ingegrepen. "Nu worden de wegen verhoogd en staan er omleidingsborden, dat was er toen niet."

Jeroen vult aan: "Het is aan PWN om hun middelen te gebruiken om de paden begaanbaar te houden, maar dat is niet gebeurd." Daarnaast was er voor beiden geen alternatieve route beschikbaar, behalve teruggaan.

Ook de betreffende boswachter heeft een verklaring afgelegd, waarin hij aangeeft dat er in de voorgaande weken veel mensen op het ruiterpad liepen. Hij verklaart dat hij daarom die zondag aanwezig was om een halt toe te roepen aan het gebruik van het pad. Die verklaring blijkt doorslaggevend voor de rechter.

Besluit van rechter
De officier van justitie eist allereerst dat de heren een waarschuwing krijgen, met een voorwaardelijke boete van 100 euro, geldig voor een jaar.

Na een kort beraad besluit de rechter dat de heren schuldig zijn, maar geen straf verdienen. "De regel is dat je niet mag lopen, en dat hebben jullie wel gedaan, dus wat dat betreft zijn jullie schuldig. Aan de andere kant lopen er al weken mensen over het ruiterpad en heeft PWN zich niet afgevraagd waarom. Er was daarnaast geen alternatieve route."

Principekwestie
Met een brede glimlach komen de mannen de rechtszaal uit. "Ik ben blij met hoe het is gegaan", zegt Jeroen tevreden.

Eén van de supporters grapt: "Mooi, dan kunnen jullie nu wel trakteren op een lunch." De mannen hebben immers 100 euro bespaard dankzij het kwijtschelden van de boete. Al was de hele zaak voor hen een principekwestie.

https://www.nhnieuws.nl/n(...)ennen-over-ruiterpad
*O* w/
pi_215621307
Beetje mosterd na de maaltijd, maar eigenlijk nooit geweten dat je niet mag lopen op een ruiterpad. Is dat overal? En ik rijd nog wel ongeveer vier keer per week met een paard door het bos. Prima als er ook mensen over "mijn" paden lopen hoor, doen er ook genoeg. Of MTB'ers geen probleem mee. En vice versa. Weet wel dat die paden speciaal voor paarden zijn, maar nooit geweten dat het dan verboden is voor anderen.
  dinsdag 19 november 2024 @ 00:05:19 #285
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215621370
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 23:12 schreef Nober het volgende:
Rechter verscheurt veelbesproken geldboete voor Castricumse hardlopers voor rennen over ruiterpad
[..]
*O* w/
Huh?

Ze krijgen een boete, zijn wel schuldig bevonden maar hoeven niet te betalen?
  dinsdag 19 november 2024 @ 00:06:52 #286
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215621377
En waarom een OVJ? Die hebben het toch al druk genoeg? Laat dit civiel rechtelijk maar uitgevochten worden.
  dinsdag 19 november 2024 @ 00:07:57 #287
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215621384
En ik maar twee jaar moeten wachten om onder een verkeersboete uit te komen. Om vervolgen een brief te krijgen dat ik nog langer moet wachten.
  dinsdag 19 november 2024 @ 07:43:45 #288
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_215621882
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 23:51 schreef bloodymary1 het volgende:
Beetje mosterd na de maaltijd, maar eigenlijk nooit geweten dat je niet mag lopen op een ruiterpad. Is dat overal? En ik rijd nog wel ongeveer vier keer per week met een paard door het bos. Prima als er ook mensen over "mijn" paden lopen hoor, doen er ook genoeg. Of MTB'ers geen probleem mee. En vice versa. Weet wel dat die paden speciaal voor paarden zijn, maar nooit geweten dat het dan verboden is voor anderen.
Ik wist het ook niet. Nou lopen we er niet vaak omdat het vaak, vanwege de oneffenheden, gewoon waardeloos loopt. Zeker in een droge periode.
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
pi_215621972
Verbaast mij dat ze überhaupt een legitimatiebewijs bij zich hadden anders had ik ze daarvoor ook nog bekeurd.
pi_215622018
quote:
Ik dacht ook vaak dat het standaard ruiterpad een wandelpad was waar óók paarden kunnen/mogen komen :P

Zo zien ze er wel vaak uit namelijk..
pi_215622031
Ik wandel veel in bossen en had geen flauw idee dat je niet op ruiterpaden mag (hard)lopen. Makkelijk bekeuren voor de boswachters.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_215622083
quote:
Het ligt er aan hoe het ruiterpad is aangegeven. Soms staat er een RVV-bordje 'verboden voor voetgangers' onder, of is het met een RVV-bord aangegeven als verplicht ruiterpad (rond blauw bord met paard). Dan mag een voetganger er niet komen. Is het op een andere manier aangegeven (houten paaltje met hoefijzer o.i.d.) dan hangt het maar net af of er een verbod in de toegangsregels voor het gebied staat (die borden 'vrij wandelen... etc aan het begin van het bos.)

Edit: In dit geval was het expliciet in de toegangregesl opgenomen https://www.np-zuidkennemerland.nl/13292/waar/gebiedsregels

[ Bericht 5% gewijzigd door stavromulabeta op 19-11-2024 08:38:07 ]
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_215622894
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2024 08:28 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Het ligt er aan hoe het ruiterpad is aangegeven. Soms staat er een RVV-bordje 'verboden voor voetgangers' onder, of is het met een RVV-bord aangegeven als verplicht ruiterpad (rond blauw bord met paard). Dan mag een voetganger er niet komen. Is het op een andere manier aangegeven (houten paaltje met hoefijzer o.i.d.) dan hangt het maar net af of er een verbod in de toegangsregels voor het gebied staat (die borden 'vrij wandelen... etc aan het begin van het bos.)

Edit: In dit geval was het expliciet in de toegangregesl opgenomen https://www.np-zuidkennemerland.nl/13292/waar/gebiedsregels
Ah ja, dat zal het zijn. Bij mij in het bos zijn het alleen houten paaltjes met een hoefijzer, of een karrenwiel voor aangespannen, of een driehoek voor MTB'ers en nummers van de wandelroutes. Weer wat geleerd.
pi_215622898
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 23:02 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Boete is komen te vervallen. Altijd fijn als juridische regels aansluiten op moraliteit.
D66 rechters dan krijg je dat. Dat ze dan ook maar meteen geen regels meer maken. Een land zonder regels, super!
U MAD?
pi_215622970
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2024 10:30 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
D66 rechters dan krijg je dat. Dat ze dan ook maar meteen geen regels meer maken. Een land zonder regels, super!
Gemiddeld overtreden mensen twee wetten per dag. Een de_boswachter land zonder mensen buiten de gevangenis, super!
  Moderator dinsdag 19 november 2024 @ 11:07:30 #296
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215623218
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 23:12 schreef Nober het volgende:
[..]
*O* w/
bizar
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_215623387
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2024 10:38 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Gemiddeld overtreden mensen twee wetten per dag. Een de_boswachter land zonder mensen buiten de gevangenis, super!
Twee maar? Als ik even naar de supermarkt loop of een vuilniszak naar de ondergrondse container breng heb ik vaak al 2 overtredingen van RVV artikel 74 lid 1c te pakken.En zodra ik op mijn stationsfiets stap, heb ik een overtreding van de Regeling Voertuigen artikel 5.9.51 lid 1 en artikel 5.9.71 te pakken.

Ik heb er overigens nog nooit ergens een boete voor gehad *)
pi_215623443
quote:
Na een kort beraad besluit de rechter dat de heren schuldig zijn, maar geen straf verdienen.

[..]

Met een brede glimlach komen de mannen de rechtszaal uit. "Ik ben blij met hoe het is gegaan", zegt Jeroen tevreden.

Eén van de supporters grapt: "Mooi, dan kunnen jullie nu wel trakteren op een lunch." De mannen hebben immers 100 euro bespaard dankzij het kwijtschelden van de boete. Al was de hele zaak voor hen een principekwestie.
Gekke principes heb je, als je blij bent dat je schuldig bent bevonden :?
pi_215623515
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2024 11:52 schreef Piles het volgende:

[..]
Gekke principes heb je, als je blij bent dat je schuldig bent bevonden :?
En waarschijnlijk moeten ze nu ook >>100 euro aan griffierechten etc betalen.
  dinsdag 19 november 2024 @ 12:15:34 #300
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_215623659
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2024 08:21 schreef Isabeau het volgende:
Ik wandel veel in bossen en had geen flauw idee dat je niet op ruiterpaden mag (hard)lopen. Makkelijk bekeuren voor de boswachters.
Ze deden het er dan vast ook om. ;)

Hardlopers werden verderop opgewacht. Boswachters hadden ook aan het begin v.h. ruiterpad kunnen gaan staan en waarschuwingen geven!
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')