De corona periode, met name tijdens kroeg, winkel en verenigingen sluiting was hier een ramp voor het duin. OK, ik deed er ook aan mee. Opeens was er niets anders te doen dan het bos/duin in gaan. Het aantal olifantenpaadjes steeg schrikbarend en die paadjes werden met de dag breder. Het was toen heel duidelijk dat het NH duingebied zwaar overbelast werd in die periode. Gelukkig is dat weer afgezakt.quote:Op woensdag 21 februari 2024 18:56 schreef StateOfMind het volgende:
Die enorme stilte had ik voor het laatst op de eerste 2 dagen van de eerste lockdown (toen iedereen zich daar nog netjes aan hield) ervaren.
Amsterdam tigers tegen een ander team.quote:
Vanwaar die Nederlanders/Hollanders opmering, dat is voor mij hetzelfde. En dat kan best jouw perceptie zijn, maar dat zegt nog niets ondat het totaal niet representatief is. En hoe zit het dan met andere landen zoals Engeland, Rusland of Polen? Hebben die ook allemaal minder schijt aan regels dan Nederlanders?quote:Op woensdag 21 februari 2024 09:51 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat Nederlanders Hollanders veel meer een schijt aan de regels houding hebben dan bv Duitsers of Skandinaviers.
Geen idee, en daar heb ik het niet over.quote:Op woensdag 21 februari 2024 20:21 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Vanwaar die Nederlanders/Hollanders opmering, dat is voor mij hetzelfde. En dat kan best jouw perceptie zijn, maar dat zegt nog niets ondat het totaal niet representatief is. En hoe zit het dan met andere landen zoals Engeland, Rusland of Polen? Hebben die ook allemaal minder schijt aan regels dan Nederlanders?
TyPiScH NeDeRlAnDs![]()
![]()
Eredivisie gaat wel aardig atm dus het zal wel klappen binnenkortquote:Op woensdag 21 februari 2024 20:21 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Amsterdam tigers tegen een ander team.
Was het b of c teamquote:Op woensdag 21 februari 2024 20:41 schreef sp3c het volgende:
[..]
Eredivisie gaat wel aardig atm dus het zal wel klappen binnenkort
Nog wat van meegekregen of de hele wedstrijd in de rij gestaan voor een drankje?
Dat zeg ik al. Het zal daar heel anders zijn dan hier, waar je nog lekker de ruimte hebt.quote:Op woensdag 21 februari 2024 18:20 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Dan kunnen we beter even vragen hoe vaak jij in het NH duingebied komt.
Ja, het is er minder druk dan op de Kalverstraat maar ik heb nog nooit meegemaakt dat ik helemaal niemand anders zie. Door de week want in het weekend is het mij er te druk. Je ziet het bos ook direct 'slijten' in periodes met extra drukte.
Maar je hele visie op het verhaal is gebaseerd op je ervaringen in rustige en natuurlijke Brabant terwijl het speelt in de minder aanwezige, drukkere en kwetsbaardere natuur in Noord-Holland. Vind je ook niet een beetje dat je daarmee de discussie vervuilt?quote:Op donderdag 22 februari 2024 09:37 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat zeg ik al. Het zal daar heel anders zijn dan hier, waar je nog lekker de ruimte hebt.
Spiegelmodequote:Op donderdag 22 februari 2024 09:49 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Maar je hele visie op het verhaal is gebaseerd op je ervaringen in rustige en natuurlijke Brabant terwijl het speelt in de minder aanwezige, drukkere en kwetsbaardere natuur in Noord-Holland. Vind je ook niet een beetje dat je daarmee de discussie vervuilt?
Nee dat vind ik niet. Ik blijf het belachelijk vinden dat je voor zoiets een boete krijgt, ook in de drukte. En verder houd de wereld niet op buiten de Randstad. Integendeel, daar begint diequote:Op donderdag 22 februari 2024 09:49 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Maar je hele visie op het verhaal is gebaseerd op je ervaringen in rustige en natuurlijke Brabant terwijl het speelt in de minder aanwezige, drukkere en kwetsbaardere natuur in Noord-Holland. Vind je ook niet een beetje dat je daarmee de discussie vervuilt?
Het PWN duin is dan ook geen randstad, het is er naast.quote:Op donderdag 22 februari 2024 11:42 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nee dat vind ik niet. Ik blijf het belachelijk vinden dat je voor zoiets een boete krijgt, ook in de drukte. En verder houd de wereld niet op buiten de Randstad. Integendeel, daar begint die.
Wandel, mountainbike en ruiterpaden lopen zelden parallel in het PWN duin, ze kruizen wel zo nu en dan. En ja, het is uiterst kwetsbare natuur. Veel van de NL flora komt alleen in het duin voor.quote:Op donderdag 22 februari 2024 11:30 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Spiegelmode
Een wandelpad, parralel daaraan een ruiterpad en dan het over kwetsbare natuur hebben en niet over de regelneukerij van wat Boas in de regen vind je niet dat ook dat de discussie vervuilt .
Anders gesteld: als ik ga hardlopen ben ik niet zo snel geneigd te stoppen voor mensen die mij manen te stoppen, zéker niet in een stil natuurgebied. Nu waren deze heren samen aan het hardlopen, maar als je alleen bent kun je maar beter voorzichtig zijn want je weet tegenwoordig simpelweg niet meer wie je tegen het lijf loopt.quote:Op woensdag 21 februari 2024 20:29 schreef Sapstengel het volgende:
Het zijn hardlopers, waarom rennen ze niet gewoon weg.
quote:Op vrijdag 23 februari 2024 09:29 schreef wolfrolf het volgende:
dit geeft wel een heel andere betekenis aan duurloop
quote:Hardlopers die 100 euro boete kregen voor mijden van regenplas vandaag voor de rechter
Ze wilden een enorme regenplas mijden, dus weken ze af naar het ruiterpad. Vervolgens kregen ze een boete van 100 euro. Het overkwam hardlopers Kees en Jeroen afgelopen februari in de duinen van Castricum. Hun verhaal maakte veel los. Uit principe gingen ze in bezwaar. Vandaag staan ze voor de rechter.
Er leek maar geen einde te komen aan de fikse regen, afgelopen winter. Toch weerhield het de hardlopers Kees de Groot en Jeroen van der Voort uit Castricum er niet van om hun wekelijkse renrondje op zondagochtend door het Noordhollands Duinreservaat te maken.
Op een van die natte zondagen besloten ze een stukje van de reguliere onbegaanbare paden te mijden en af te snijden via het ruiterpad. Dat mag volgens de regels niet, maar Kees en Jeroen zagen er weinig kwaad in: ze waren de enigen op het pad en het ruiterpad was de enige weg vooruit.
Dat was buiten twee boswachters gerekend: die stonden precies op dat moment aan het eind van het paardenpaadje en gaven hen boete voor een strafbaar feit: lopen op het ruiterpad.
Het voorval maakte heel wat los. Bijvoorbeeld vanwege het feit dat Kees en Jeroen uiteindelijk wel gewoon hun weg mochten vervolgen via het ruiterpad en dat ze - vanwege de omstandigheden- één boete kregen met zijn tweeën.
"Het is al meer dan een half jaar geleden, maar ik krijg nog steeds veel reacties", zegt Kees. "Het woord dat dan toch het meest voorbijkomt, is 'kinderachtig', dat die boete op deze manier is uitgeschreven."
PWN bleek namelijk onvermurwbaar: "De toegangsregel is: blijf op de paden", zei een woordvoerder na het voorval van een half jaar geleden. "Ook met regenval blijft die gewoon bestaan. De hardlopers hadden terug moeten lopen en van tevoren - via de site van PWN - kunnen checken welke paden gangbaar zijn en welke niet."
Waarom heeft het zover moeten komen?
De prent viel enkele weken later op de mat. De heren besloten bezwaar aan te tekenen, waarna radiostilte volgde. Tot nu. Vandaag staan ze voor de rechter voor hun 'verzet tegen de strafbeschikking' en kunnen ze hun kant van het verhaal doen.
Kees denkt dat hij sterk staat in de rechtszaal. Maar een beetje onnodig vindt hij het wel. "Wat ik gemist heb, is billijkheid: ik had verwacht dat PWN ons had uitgenodigd voor een kop koffie om erover te praten, maar dat is helaas niet gebeurd. En nu heeft het zover moeten komen dat we voor de rechter staan."
NH doet verslag van de zaak.
https://www.nhnieuws.nl/n(...)daag-voor-de-rechter
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |