abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212527355
Kom met de hond regelmatig in het bos (veel keuze hier in het Rijk van Nijmegen) en meestal kom je nog redelijk wat mensen tegen.
Ook afhankelijk van weer en tijdstip.

Maar een paar weken geleden toen er nog sneeuw lag hier een paar zijpaden ingelopen (ik heb vroeger fanatiek gemountainbiked hier, dus ik ken de uitgestrekte bossen hier op mijn duimpje) en toen zag en hoorde ik helemaal niemand meer _O_

Die enorme stilte had ik voor het laatst op de eerste 2 dagen van de eerste lockdown (toen iedereen zich daar nog netjes aan hield) ervaren.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 21 februari 2024 @ 19:20:40 #227
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_212527664
Ha, die wedstrijd win je op lange termijn. Zo vaak dat er geen enkele boswachter te bekennen valt. Dan betaal een keer die boete, liever dan in gesprek met zo'n boa.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_212528161
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2024 18:56 schreef StateOfMind het volgende:

Die enorme stilte had ik voor het laatst op de eerste 2 dagen van de eerste lockdown (toen iedereen zich daar nog netjes aan hield) ervaren.
De corona periode, met name tijdens kroeg, winkel en verenigingen sluiting was hier een ramp voor het duin. OK, ik deed er ook aan mee. Opeens was er niets anders te doen dan het bos/duin in gaan. Het aantal olifantenpaadjes steeg schrikbarend en die paadjes werden met de dag breder. Het was toen heel duidelijk dat het NH duingebied zwaar overbelast werd in die periode. Gelukkig is dat weer afgezakt.
  woensdag 21 februari 2024 @ 20:21:06 #229
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_212528668
quote:
88s.gif Op woensdag 21 februari 2024 18:55 schreef sp3c het volgende:

[..]
oeh

wie tegen wie *O*
Amsterdam tigers tegen een ander team.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  woensdag 21 februari 2024 @ 20:21:42 #230
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_212528679
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 09:51 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Mijn ervaring is dat Nederlanders Hollanders veel meer een schijt aan de regels houding hebben dan bv Duitsers of Skandinaviers.
Vanwaar die Nederlanders/Hollanders opmering, dat is voor mij hetzelfde. En dat kan best jouw perceptie zijn, maar dat zegt nog niets ondat het totaal niet representatief is. En hoe zit het dan met andere landen zoals Engeland, Rusland of Polen? Hebben die ook allemaal minder schijt aan regels dan Nederlanders?

TyPiScH NeDeRlAnDs :'( _O- :W
  woensdag 21 februari 2024 @ 20:24:08 #231
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212528715
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 20:21 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Vanwaar die Nederlanders/Hollanders opmering, dat is voor mij hetzelfde. En dat kan best jouw perceptie zijn, maar dat zegt nog niets ondat het totaal niet representatief is. En hoe zit het dan met andere landen zoals Engeland, Rusland of Polen? Hebben die ook allemaal minder schijt aan regels dan Nederlanders?

TyPiScH NeDeRlAnDs :'( _O- :W
Geen idee, en daar heb ik het niet over.
pi_212528803
Het zijn hardlopers, waarom rennen ze niet gewoon weg.
  woensdag 21 februari 2024 @ 20:39:24 #233
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_212528922
Paard is net verdronken daarom galloperen we zo van het pad af
Drop you like an ill, bad habit
  Moderator woensdag 21 februari 2024 @ 20:41:14 #234
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212528938
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 20:21 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Amsterdam tigers tegen een ander team.
Eredivisie gaat wel aardig atm dus het zal wel klappen binnenkort

Nog wat van meegekregen of de hele wedstrijd in de rij gestaan voor een drankje?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 21 februari 2024 @ 21:01:18 #235
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_212529217
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 20:41 schreef sp3c het volgende:

[..]
Eredivisie gaat wel aardig atm dus het zal wel klappen binnenkort

Nog wat van meegekregen of de hele wedstrijd in de rij gestaan voor een drankje?
Was het b of c team :P
Ruimte zat op de tribune
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_212533112
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 18:20 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Dan kunnen we beter even vragen hoe vaak jij in het NH duingebied komt.

Ja, het is er minder druk dan op de Kalverstraat maar ik heb nog nooit meegemaakt dat ik helemaal niemand anders zie. Door de week want in het weekend is het mij er te druk. Je ziet het bos ook direct 'slijten' in periodes met extra drukte.
Dat zeg ik al. Het zal daar heel anders zijn dan hier, waar je nog lekker de ruimte hebt.
pi_212533227
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 09:37 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Dat zeg ik al. Het zal daar heel anders zijn dan hier, waar je nog lekker de ruimte hebt.
Maar je hele visie op het verhaal is gebaseerd op je ervaringen in rustige en natuurlijke Brabant terwijl het speelt in de minder aanwezige, drukkere en kwetsbaardere natuur in Noord-Holland. Vind je ook niet een beetje dat je daarmee de discussie vervuilt?
pi_212534868
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 09:49 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Maar je hele visie op het verhaal is gebaseerd op je ervaringen in rustige en natuurlijke Brabant terwijl het speelt in de minder aanwezige, drukkere en kwetsbaardere natuur in Noord-Holland. Vind je ook niet een beetje dat je daarmee de discussie vervuilt?
Spiegelmode
Een wandelpad, parralel daaraan een ruiterpad en dan het over kwetsbare natuur hebben en niet over de regelneukerij van wat Boas in de regen vind je niet dat ook dat de discussie vervuilt . ;)
pi_212534896
Befehl ist befehl...

Lekker door glijden.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_212535079
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 09:49 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Nee dat vind ik niet. Ik blijf het belachelijk vinden dat je voor zoiets een boete krijgt, ook in de drukte. En verder houd de wereld niet op buiten de Randstad. Integendeel, daar begint die :6 .
  donderdag 22 februari 2024 @ 12:02:18 #241
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_212535371
Er gaat geheel naar mijn voorkeur, net als van vele andere bekenden, weinig tot niets boven de Randstad. Bovendien is het ook het deel van NL vanwaar dit land het meest bestuurd wordt, en waar op drukkere locaties veel te 'smikkelen en smullen' valt in rijke en meest ambitieuze kringen.

De plaatselijke natuur, waaronder waardevolle duingebieden van zuid naar noord, maakt alles daar volkomen compleet. In dit stukje natuur, waar het in de 'betere jaargetijden' flink drukker kan zijn dan nu het geval is, gelden immers de regels niet voor niets, hoe lullig die soms ook zijn.

Scjvb
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_212536395
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 11:42 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Nee dat vind ik niet. Ik blijf het belachelijk vinden dat je voor zoiets een boete krijgt, ook in de drukte. En verder houd de wereld niet op buiten de Randstad. Integendeel, daar begint die :6 .
Het PWN duin is dan ook geen randstad, het is er naast.

Deze discussie gaat dus over de regels en een boete in het PWN duin. In die zin zijn de Drunense duinen of de Peel of van mijn part de Okavango delta totaal irrelevant als vergelijking.

quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 11:30 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Spiegelmode
Een wandelpad, parralel daaraan een ruiterpad en dan het over kwetsbare natuur hebben en niet over de regelneukerij van wat Boas in de regen vind je niet dat ook dat de discussie vervuilt . ;)
Wandel, mountainbike en ruiterpaden lopen zelden parallel in het PWN duin, ze kruizen wel zo nu en dan. En ja, het is uiterst kwetsbare natuur. Veel van de NL flora komt alleen in het duin voor.

Daarnaast hebben ik en anderen allang al aangegeven dat de boete iets overdreven was. Echter gezien de niet willen begrijpen reacties in deze groep denk ik dat de boete eigenlijk totaal terecht was.

De mannen hebben iets gedaan waarvan duidelijk is aangegeven dat het niet mag, Als je het dan wel doet moet je niet in de krant gaan lopen janken dat je daar op aangesproken bent. Dan zit je gewoon op het niveau van een dreinend kind die de zin niet krijgt.
pi_212548972
dit geeft wel een heel andere betekenis aan duurloop
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_212549156
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 20:29 schreef Sapstengel het volgende:
Het zijn hardlopers, waarom rennen ze niet gewoon weg.
Anders gesteld: als ik ga hardlopen ben ik niet zo snel geneigd te stoppen voor mensen die mij manen te stoppen, zéker niet in een stil natuurgebied. Nu waren deze heren samen aan het hardlopen, maar als je alleen bent kun je maar beter voorzichtig zijn want je weet tegenwoordig simpelweg niet meer wie je tegen het lijf loopt.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Spellchecker vrijdag 23 februari 2024 @ 12:07:45 #245
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_212550923
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 09:29 schreef wolfrolf het volgende:
dit geeft wel een heel andere betekenis aan duurloop
_O_
  maandag 18 november 2024 @ 09:33:23 #246
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_215614732
quote:
Hardlopers die 100 euro boete kregen voor mijden van regenplas vandaag voor de rechter

Ze wilden een enorme regenplas mijden, dus weken ze af naar het ruiterpad. Vervolgens kregen ze een boete van 100 euro. Het overkwam hardlopers Kees en Jeroen afgelopen februari in de duinen van Castricum. Hun verhaal maakte veel los. Uit principe gingen ze in bezwaar. Vandaag staan ze voor de rechter.

Er leek maar geen einde te komen aan de fikse regen, afgelopen winter. Toch weerhield het de hardlopers Kees de Groot en Jeroen van der Voort uit Castricum er niet van om hun wekelijkse renrondje op zondagochtend door het Noordhollands Duinreservaat te maken.

Op een van die natte zondagen besloten ze een stukje van de reguliere onbegaanbare paden te mijden en af te snijden via het ruiterpad. Dat mag volgens de regels niet, maar Kees en Jeroen zagen er weinig kwaad in: ze waren de enigen op het pad en het ruiterpad was de enige weg vooruit.

Dat was buiten twee boswachters gerekend: die stonden precies op dat moment aan het eind van het paardenpaadje en gaven hen boete voor een strafbaar feit: lopen op het ruiterpad.

Het voorval maakte heel wat los. Bijvoorbeeld vanwege het feit dat Kees en Jeroen uiteindelijk wel gewoon hun weg mochten vervolgen via het ruiterpad en dat ze - vanwege de omstandigheden- één boete kregen met zijn tweeën.

"Het is al meer dan een half jaar geleden, maar ik krijg nog steeds veel reacties", zegt Kees. "Het woord dat dan toch het meest voorbijkomt, is 'kinderachtig', dat die boete op deze manier is uitgeschreven."

PWN bleek namelijk onvermurwbaar: "De toegangsregel is: blijf op de paden", zei een woordvoerder na het voorval van een half jaar geleden. "Ook met regenval blijft die gewoon bestaan. De hardlopers hadden terug moeten lopen en van tevoren - via de site van PWN - kunnen checken welke paden gangbaar zijn en welke niet."

Waarom heeft het zover moeten komen?
De prent viel enkele weken later op de mat. De heren besloten bezwaar aan te tekenen, waarna radiostilte volgde. Tot nu. Vandaag staan ze voor de rechter voor hun 'verzet tegen de strafbeschikking' en kunnen ze hun kant van het verhaal doen.

Kees denkt dat hij sterk staat in de rechtszaal. Maar een beetje onnodig vindt hij het wel. "Wat ik gemist heb, is billijkheid: ik had verwacht dat PWN ons had uitgenodigd voor een kop koffie om erover te praten, maar dat is helaas niet gebeurd. En nu heeft het zover moeten komen dat we voor de rechter staan."

NH doet verslag van de zaak.

https://www.nhnieuws.nl/n(...)daag-voor-de-rechter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_215614760
Hopelijk krijgen ze er ook nog een voorwaardelijke gevangenisstraf bij. Door dit soort debielen die voor ¤100- , een gewoon terechte boete, gaan procederen lopen de wachttijden bij justitie al jaren enorm op.
Wat een sneue eikels. Hardlopers zijn over het algemeen genomen sowieso rare snuiters.
U MAD?
pi_215614772
quote:
81s.gif Op maandag 18 november 2024 09:33 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Goed dat ze dit niet pikken en het hoger op gaan zoeken.

En dit allemaal omdat de waterschappen de beken hebben dicht gemaakt omdat ze enorme droge periodes verwachten.

Bewijsstuk:
  Moderator maandag 18 november 2024 @ 09:41:18 #249
8781 crew  Frutsel
pi_215614779
@Starhopper - Nice je was me net voor :D
pi_215614802
quote:
81s.gif Op maandag 18 november 2024 09:33 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Veel ernstige zaken blijven op de plank liggen, en deze zaak komt gewoon voor...

:')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')