Niet per se hoor, het is hier al een tijdje 12 graden ofzo overdag. Veel te warm voor je winterbanden... Ik gooi ze dit weekend om.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 06:50 schreef Hupje het volgende:
Zomerbanden bij het ingaan van de zomertijd
Wowww dat is echt fors. Wij zaten rond de 850. Ik sloeg wel even steil achterover van de WOZ-waarde. Ik heb recent geen vergelijkbare huizen te koop gezien in de buurt, maar ik vind het bizar. Zeker als je bedenkt dat de verkoopprijs meestal hoger ligt dan de WOZ.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 06:13 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat wij vorig jaar onder de duizend euro zaten. Nu 1300! Echt idioot...
Je kan via het taxatierapport zien waar je woning mee vergeleken is en eventueel je bezwaar indienen als je denkt dat het niet klopt.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 09:40 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Wowww dat is echt fors. Wij zaten rond de 850. Ik sloeg wel even steil achterover van de WOZ-waarde. Ik heb recent geen vergelijkbare huizen te koop gezien in de buurt, maar ik vind het bizar. Zeker als je bedenkt dat de verkoopprijs meestal hoger ligt dan de WOZ.
Weet ik. We hebben vorig jaar zelf een taxatie laten doen en het verschil is niet zo groot als bij Vanyel. Vriend dacht dat het wel kon kloppen, en ik geloof dat ook wel. Maar ik vind het echt bizar wat tegenwoordig normaal wordt gevonden.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 10:21 schreef Puala het volgende:
[..]
Je kan via het taxatierapport zien waar je woning mee vergeleken is en eventueel je bezwaar indienen als je denkt dat het niet klopt.
Dat is het ook, sommige prijsstijgingen zijn wel waarheid maar gewoon niet meer te begrijpen.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 10:45 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Weet ik. We hebben vorig jaar zelf een taxatie laten doen en het verschil is niet zo groot als bij Vanyel. Vriend dacht dat het wel kon kloppen, en ik geloof dat ook wel. Maar ik vind het echt bizar wat tegenwoordig normaal wordt gevonden.
Op het wozwaardeloket kan je het zelf gewoon bekijken voor elk huis in NL.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 18:59 schreef Nijna het volgende:
woz 25k hoger dan vorig jaar... zal de buren eens vragen, vorig jaar verschilden we behoorlijk ondanks zelfde oppervlak enzo.
Al gevondenquote:Op dinsdag 20 februari 2024 20:00 schreef LauriLynne het volgende:
[..]
Op het wozwaardeloket kan je het zelf gewoon bekijken voor elk huis in NL.
Ik zie nu dat de WOZ maar 7.000 scheelt met vorig jaar. Op één of andere manier klonk het nu als véél meerquote:Op dinsdag 20 februari 2024 20:00 schreef LauriLynne het volgende:
[..]
Op het wozwaardeloket kan je het zelf gewoon bekijken voor elk huis in NL.
Gewoon doen, stoot je niemand mee voor het hoofd lijkt mequote:Op donderdag 22 februari 2024 10:28 schreef Troel het volgende:
Ik dacht om 9 uur een afspraak te hebben. Nouja, ik zal me wel vergist hebben, dat is half 10. Tenslotte hebben we de tijd een keer aangepast. Maar om 10 uur was er nog niemand en ook nu is er nog niemand. Ik moet straks weg en ik twijfel of ik zal appen
Dat is irritant ja... ik zou gewoon appen of bellen of jij je vergist hebt of dat diegene iets vergeten is.quote:Op donderdag 22 februari 2024 10:30 schreef Troel het volgende:
Nouja vooral irritant omdat ik er speciaal vroeg voor opgestaan ben, terwijl ik in eerste instantie dacht dat we vandaag over zouden slaan
Hier is dat in principe voor 1 maart, maar vorig jaar hadden ze bij mij ook meer tijd nodig voor de berekening (eerste 1 januari dat we er woonden) en had ik m eind maart pas binnen.quote:Op donderdag 22 februari 2024 10:22 schreef Cathmar het volgende:
Mijn WOZ, en die van heel de straat, is nog niet binnen. Rest van de gemeente wel. Ik ben heel benieuwd. Eerste jaar sinds de bouw dat we gaan zien wat ze er van gaan maken.
Is er een uiterlijke datum dat dat binnenkomt?
Dat is best bizar!quote:Op donderdag 22 februari 2024 12:16 schreef LeSage het volgende:
Naar aanleiding van dit over WOZ ging ik eens checken en bij ons is de WOZ weinig spektakel, maar ons huis is wel ineens 25m2 kleiner geworden![]()
![]()
En nee, we hebben niets gesloopt. Geen idee hoe dit dus kan.
De gemeente heeft o.g.v. de AWR 3 jaar de tijd om de gecombineerde aanslag gemeentelijke belastingen op te leggen. En dus impliciet ook om de WOZ-waarde te bepalen.quote:Op donderdag 22 februari 2024 10:22 schreef Cathmar het volgende:
Mijn WOZ, en die van heel de straat, is nog niet binnen. Rest van de gemeente wel. Ik ben heel benieuwd. Eerste jaar sinds de bouw dat we gaan zien wat ze er van gaan maken.
Is er een uiterlijke datum dat dat binnenkomt?
Ja, daarbij is het huis van de buren nu nog maar 2m2 kleiner.quote:Op donderdag 22 februari 2024 14:19 schreef ToT het volgende:
[..]
Dat is best bizar!
Ja een paar m2 verschil is wel te verklaren met hoe ze het berekenen (ruimte onder een schuin dak bijvoorbeeld), maar dit is wel een heel extreem verschil!
Dat kan komen omdat de WOZ sinds kort wettelijk gezien gebaseerd moet worden op m2 (voorheen mocht ook m3). Die m3 moesten dus omgezet worden naar m2. Vaak heeft men daar de BAG bij gebruikt en/of bouwtekeningen opnieuw opgemeten. Er was dus óf voorheen een foutje dat nu hersteld is óf andersom.quote:Op donderdag 22 februari 2024 12:16 schreef LeSage het volgende:
Naar aanleiding van dit over WOZ ging ik eens checken en bij ons is de WOZ weinig spektakel, maar ons huis is wel ineens 25m2 kleiner geworden![]()
![]()
En nee, we hebben niets gesloopt. Geen idee hoe dit dus kan.
Ah, dan denk ik dat er nu een foutje gemaakt is. Weet ook niet echt of ik daar dan achteraan moet/wil gaanquote:Op donderdag 22 februari 2024 15:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat kan komen omdat de WOZ sinds kort wettelijk gezien gebaseerd moet worden op m2 (voorheen mocht ook m3). Die m3 moesten dus omgezet worden naar m2. Vaak heeft men daar de BAG bij gebruikt en/of bouwtekeningen opnieuw opgemeten. Er was dus óf voorheen een foutje dat nu hersteld is óf andersom.
Dan weet je in elk geval dat je iets hebt gedaan gisterenquote:Op vrijdag 23 februari 2024 09:42 schreef Phaidra het volgende:
Ik ging gister skiën in Snowworld als voorbereiding voor een skitripje met het werk volgende maand. Ik moest vanmorgen haast mijn bed uit getakeld worden. Dat belooft nog wat. Het was wel weer leuk! En mental note: rode piste met veel ijsvorming gaat mijn skills nog te boven
.
Er is behoorlijke wateroverlast geweest dus wellicht dat daar wat schade door was? Naar mijn weten is dat nu helemaal opgelost.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 19:02 schreef Hupje het volgende:
Is er laatst iemand nog in het Watermuseum geweest?
Ik las reviews over dat er veel niet goed zou werken en wil weten of het dus wel de moeite is om er heen te gaan.
Waarheen?quote:
2w Gran Canaria. Zelfde hotel als vorig jaar.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 14:32 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Waarheen?
Wij zijn gisteren terug gekomen van een weekje Zeeland met erg matig weer, maar ondanks dat was Zeeland echt verrassend leuk. Erg kindvriendelijk ook, ik zou er zo twee weken in de zomer willen zitten, ondanks dat ik geen fan ben van het strand. We hebben vanwege het weer het dagje Middelburg en een mini-dierending bij Goes maar gecanceld, maar het vernieuwde muZEEum in Vlissingen was erg leuk, en Neeltje Jans vonden we ook leuk (al moet daar wel dringend in geïnvesteerd gaan worden en ben ik blij dat we niet de normale prijs betaalden).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 15% gewijzigd door Vicky op 24-02-2024 21:30:54 ]♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
Lekker! Zeker met dit weer een goed vooruitzicht! Gaan jullie met z’n vieren?quote:Op zaterdag 24 februari 2024 14:35 schreef Vicky het volgende:
[..]
2w Gran Canaria. Zelfde hotel als vorig jaar.
Ja. A wil nog steeds meequote:Op zaterdag 24 februari 2024 14:42 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Lekker! Zeker met dit weer een goed vooruitzicht! Gaan jullie met z’n vieren?
Wij waren er vorige week ook, ik vond het tegenvallen, zeker voor de prijs (ook al was het wintertarief). De Delta Experience vond ik wel heel indrukwekkend.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 14:32 schreef FlyingFish het volgende:
Neeltje Jans vonden we ook leuk (al moet daar wel dringend in geïnvesteerd gaan worden en ben ik blij dat we niet de normale prijs betaalden).
Ennnn de zomer is hier alles nog zo veel fijnerquote:Op zaterdag 24 februari 2024 14:32 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Waarheen?
Wij zijn gisteren terug gekomen van een weekje Zeeland met erg matig weer, maar ondanks dat was Zeeland echt verrassend leuk. Erg kindvriendelijk ook, ik zou er zo twee weken in de zomer willen zitten, ondanks dat ik geen fan ben van het strand. We hebben vanwege het weer het dagje Middelburg en een mini-dierending bij Goes maar gecanceld, maar het vernieuwde muZEEum in Vlissingen was erg leuk, en Neeltje Jans vonden we ook leuk (al moet daar wel dringend in geïnvesteerd gaan worden en ben ik blij dat we niet de normale prijs betaalden).
Ik had via een of andere aanbiedingssite kortingskaartjes. Mijn kinderen vonden de dieren geweldig, zowel de zeeleeuw als de bijna bedelende haaien. En we hebben nog een wilde zeehond gezien.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 15:32 schreef Hupje het volgende:
[..]
Wij waren er vorige week ook, ik vond het tegenvallen, zeker voor de prijs (ook al was het wintertarief). De Delta Experience vond ik wel heel indrukwekkend.
Zei ik ook altijdquote:Op zaterdag 24 februari 2024 21:21 schreef Vicky het volgende:
Vroeger veel in Zeeland geweest, daar leren duiken.
Leuke provincie om op vakantie te gaan maar ik zou er niet willen wonen.
Dat is ook wel weer zo.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 21:57 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Zei ik ook altijd
Gelukkig kun je vanuit hier ook gewoon overal heen. November tot maart is stukken minder, maar ik maak veel
leuke tripjes dus kom de winter altijd wel door.
Als het allemaal loopt zoals gehoopt dat gaan er zodra de dames het huis uit zijn lekker ergens anders zitten in de winterquote:
Ik heb een vakantie er achteraan nodigquote:Op zaterdag 24 februari 2024 21:21 schreef Vicky het volgende:
Vroeger veel in Zeeland geweest, daar leren duiken.
Leuke provincie om op vakantie te gaan maar ik zou er niet willen wonen.
Fijn dat het heerlijk was @:exode! Lekke bijgekomen allemaal?
Helaas vond ik dat er toch nog best wat onderdelen buiten werking waren of het niet goed deden in het Watermuseum. Maar we hebben ons wel vermaakt voor een paar uurtjes.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 19:43 schreef Kyara het volgende:
[..]
Er is behoorlijke wateroverlast geweest dus wellicht dat daar wat schade door was? Naar mijn weten is dat nu helemaal opgelost.
quote:Op zondag 25 februari 2024 15:25 schreef Troel het volgende:
Ik heb 27 volle spaarkaarten voor de Efteling.![]()
Als iemand wil, roep even
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 26 februari 2024 12:34 schreef Schanu het volgende:
@:vencodark, we twijfelen nog want ze moeten zich wel kunnen voorbereiden. We denken zelf aan 2 weken van tevoren, dan kunnen we meteen al werken met een aftelkalender dus dan zou het behapbaarder voor ze moeten zijn.
@:exode, we hebben gekozen voor Santa Fe, dat was toch wel verreweg het meest betaalbare hotel (en we gaan ervan uit dat we daar niet heel veel tijd zullen doorbrengen maar vooral op de parken zelf zullen zijn uiteraard)![]()
Onze Nikki:PotverdorieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
Bedankt voor de goede tip, dat gaan we dan zeker doen!quote:Op maandag 26 februari 2024 14:15 schreef exode het volgende:
Ach wat een schatje Shanu!
Santa Fe zat ik ooit met vrienden een jaar of 20 geledenVolgens mij een prima hotel.
Ik lees over het nieuwe Disneyland hotel behoorlijk wat slechte dingen en daar betaal je het veelvuldige voor tov Santa Fe. Je mag wel de andere hotels binnen he, zou ik doen om met Mickey etc op de foto te gaan. Scheelt een hoop wachten.
Ik hoop dat die airco begin mei nog niet nodig is, haha, zal vast tegenvallenquote:Op maandag 26 februari 2024 14:59 schreef vencodark het volgende:
Santa Fé is echt prima. Enige nadelen vonden wij geen airco en geen laadpalen voor je auto.
Het ontbijt is prima en goed/constant aangevuld.
Gezellige sfeer.
Wij hadden ook een flinke bolderkar mee dus elke dag liepen we naar het park, dan is de bus niet handig.
En dán is het wel een takke eind lopen.
Die shuttle bussen vond ik echt vreselijk, nog best een stukje lopen vanaf park en druuuuk.quote:Op maandag 26 februari 2024 15:04 schreef Schanu het volgende:
[..]
Ik hoop dat die airco begin mei nog niet nodig is, haha, zal vast tegenvallen![]()
En wij rijden niet elektrisch die een laadpaal gelukkig niet nodig!
Wij gaan met de pendelbus, maar een bolderkar is wel heel slim. Ik vraag mij af of die van mij het vol gaan houden qua lopen in het park zelf, vooral de oudste is enorm pietluttig als het gaat om schoeisel dus die draagt het liefst óf regenlaarzen óf slippers en die zijn beide niet direct geschikt voor langere afstandenMaar beter een opvouwbare bolderkar dan dus, check
Ja loopje is prima. Bussen zijn wel goed te doen als je eerst s avonds nog naar Village gaat.quote:Op maandag 26 februari 2024 15:24 schreef exode het volgende:
[..]
Die shuttle bussen vond ik echt vreselijk, nog best een stukje lopen vanaf park en druuuuk.
Het loopje is leuk hoor, je steekt volgens mij zo door en dan loop je via de 'vijver' en Disney Village naar Disneyland. Het is geen saai stukje lopen.
B heeft een enorme hekel aan lopen, maar heeft 0 keer geklaagd daar.
Je moet over de brug, voordat je doorloopt naar Cheyenne naar rechts, dan links de grote klapdeuren door.quote:Voor de figuren in de hotels die zijn er 's ochtends en begin van de avond. Je kan die in Sequioa op de terugweg pakken, daar loop je volgens mij vrijwel langs.
Ik heb nog nooit gezwommen in het hotel. Geen tijd voor. Zwemmen is verspilling van kostbare Disney tijd 🤣🤣quote:Op maandag 26 februari 2024 19:52 schreef Schanu het volgende:
Nog 1 vraag, vrouwlief twijfelt enorm aan het hotel omdat er geen zwembad bij zit. Mij lijkt dat overbodige luxe want je gaat voor het park en hoeveel energie heb je dan feitelijk nog om te zwemmen. Maar 4 dagen voor 2 parken lijkt haar veel en ze is bang voor verveling bij de kinderen...
Wat denken jullie?
Nee joh, de eerste keer Disneyland heb je echt geen zwemtijd. Wij zaten met mooi weer in Newport bay maar hadden niet eens zwemspullen mee.quote:Op maandag 26 februari 2024 19:52 schreef Schanu het volgende:
Nog 1 vraag, vrouwlief twijfelt enorm aan het hotel omdat er geen zwembad bij zit. Mij lijkt dat overbodige luxe want je gaat voor het park en hoeveel energie heb je dan feitelijk nog om te zwemmen. Maar 4 dagen voor 2 parken lijkt haar veel en ze is bang voor verveling bij de kinderen...
Wat denken jullie?
Even uit mijn hoofd maar ik geloof dat het ‘volgende’ hotel met zwembad qua prijs aardig hoger ligt. Ik betwijfel of dat de moeite gaat zijn.quote:Op maandag 26 februari 2024 19:52 schreef Schanu het volgende:
Wat denken jullie?
4 zou ik al heel blij mee zijnquote:Op zondag 25 februari 2024 15:25 schreef Troel het volgende:
Ik heb 27 volle spaarkaarten voor de Efteling.![]()
Als iemand wil, roep even
Ik heb Ynske en Quoi nu een en ander gestuurd, wat er over blijft gaat jouw kant opquote:Op maandag 26 februari 2024 21:26 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
4 zou ik al heel blij mee zijn
Via de app kun je gewoon het aantal ingeven en dan krijg je een linkje dat je kunt kopiëren. Poepiesimpel.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 12:58 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik had geen afvoerplopper moeten kopen. Ding heeft ondertussen overal vastgeplopt gezeten, inclusief zoons buik![]()
Ik heb ook een zooi spaarkaarten, nu 26. Geen idee alleen hoe het werktDiginoob
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |