Uiteraard. Er is geen kans dat Trump het de komende drie jaar nieuwe leningen kan afsluiten. Herstructureren en financieren is daarmee onmogelijk. Dus de kans dat hij richting een faillissement gaat is een heel stuk groter geworden. Als je denkt een vordering te hebben kun je beter haast maken.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 13:01 schreef TheFreshPrince het volgende:
Met dit vonnis op zak kan het overigens best zijn dat er meer rechtszaken, ook vanuit financiële instellingen, richting Trump komen. Denk aan een bank die nog even achterstallige rente wil innen.
Die zijn dat echt wel aan het onderzoeken.
Dat je dat vindt was duidelijk.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 13:11 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is aan de bank om voor de belangen van haar klanten en aandeelhouders te behartigen. Anders zou je nooit een goede deal met een bank kunnen sluiten omdat je daarmee slachtoffers? Veroorzaakt.
Bovendien is dit gewoon een winstgevende deal voor beide partijen geweest, dus vind ik slachtoffers een wat overdreven benaming.
Die autohandelaar heeft je een schenking gedaan van 5000 euro en daar is geen schenkingsbelasting over betaald.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 12:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat een onzin.
Stel ik heb een auto, dat voor de belastingdienst wat model en bouwjaar betreft op 5.000 euro gewaardeerd wordt ( generiek). Dat is gewoon in een universele tabel om aanslagen op te stellen.
Jij bent een autohandelaar, jij bekijkt deze auto en we komen een verkoopprijs van 10.000 overeen. En na 10 jaar zijn we nog allerbijdehandst tevreden over deze deal (geen verborgen gebreken).
Hoe is er dan fraude gepleegd??
Daarnaast is het ook een stukje concurrentievervalsing t.o.v. bedrijven die volgens de regels werken en wel de hoge rente betalen.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 13:19 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Die autohandelaar heeft je een schenking gedaan van 5000 euro en daar is geen schenkingsbelasting over betaald.
Nou zal dat in dit voorbeeld wel loslopen, maar bij grotere bedragen wordt dat anders. In Nederland zijn in het vastgoed ook al vele mensen veroordeeld omdat onroerend goed voor een veel te hoge prijs verkocht wordt. Is ook een bekende witwasconstructie.
Het is te simpel om te zeggen: als koper en verkoper het eens zijn, heeft verder niemand daar wat mee te maken.
Met rente zal de boete sneller oplopen dan de GoFundMe maar het is leuk geprobeerd iddquote:Op zaterdag 17 februari 2024 13:19 schreef Ulx het volgende:
De GoFundMe staat nu op 36.000 dollar. Met dat gemiddelde (3000 dollar per uur) hoeft die nog maar zo'n 17 jaar te lopen. Reken ik de rente niet mee.
Wat wel meewoog is het getraineer van Trump, Ivanka, Don jr en die ene andere. Ze wisten zich niks meer te herinneren. Maar de bonnetjes waren er nog wel.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 13:20 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Daarnaast is het ook een stukje concurrentievervalsing t.o.v. bedrijven die volgens de regels werken en wel de hoge rente betalen.
Maar ik weet niet of en in welke mate dat meeweegt in het vonnis.
Dit zal nooit zo gezien worden als er geen familie of andere banden tussen de autohandelaar en de verkoper zijn.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 13:19 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Die autohandelaar heeft je een schenking gedaan van 5000 euro en daar is geen schenkingsbelasting over betaald.
Het is een wat lullig voorbeeld, omdat er niemand moeilijk gaat doen om 5000 euro, dat is kleingeld. Je kan beter uitgaan van de verkoop van een appartementencomplex voor 20 miljoen euro terwijl de werkelijke waarde 10 miljoen euro is.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 13:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dit zal nooit zo gezien worden als er geen familie of andere banden tussen de autohandelaar en de verkoper zijn.
De werkelijke waarde is vaak lastig te bepalen. En er moet wel een reden zijn om dan zomaar 10 miljoen cadeau te doen. Volgens mij was dat geen sprake van in dit gevalquote:Op zaterdag 17 februari 2024 13:31 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Het is een wat lullig voorbeeld, omdat er niemand moeilijk gaat doen om 5000 euro, dat is kleingeld. Je kan beter uitgaan van de verkoop van een appartementencomplex voor 20 miljoen euro terwijl de werkelijke waarde 10 miljoen euro is.
De waarde van onroerend goed is prima te bepalen aan de hand van een aantal parameters (locatie, vierkante meters, staat van onderhoud, verhuurde staat, etc. etc.). Als je tien taxateurs een taxatie laat doen zullen ze ongeveer op hetzelfde bedrag uitkomen. Er zal wat spreiding in zitten maar een afwijking van bijvoorbeeld 50% zul je niet snel tegenkomen.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 13:39 schreef LXIV het volgende:
[..]
De werkelijke waarde is vaak lastig te bepalen. En er moet wel een reden zijn om dan zomaar 10 miljoen cadeau te doen. Volgens mij was dat geen sprake van in dit geval
JFK is vermoord door een geflipte communist genaamd Lee Harvey Oswald.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 13:09 schreef Boekfreak het volgende:
[..]
Idd. Ze kunnen Trump niet doden zoals JFK, maar proberen hem voor de verkiezingen kaal te plukken en rechtszaken aan te spannen in de hoop dat hij gedemotiveerd raakt en zijn deelname aan de verkiezingen opgeeft. Het is triest om te zien hoe "democratie" en "scheiding der machten" daar ook niet functioneert. Je hoeft het niet met Trump eens te zijn, en ik ben dat ook niet, maar om dit toe te juichen, dan verschil je echt niet van aanhangers van Kim Jong-un.
Wat wil je hiermee eigenlijk zeggen?quote:Op zaterdag 17 februari 2024 13:09 schreef Boekfreak het volgende:
[..]
Idd. Ze kunnen Trump niet doden zoals JFK, maar proberen hem voor de verkiezingen kaal te plukken en rechtszaken aan te spannen in de hoop dat hij gedemotiveerd raakt en zijn deelname aan de verkiezingen opgeeft. Het is triest om te zien hoe "democratie" en "scheiding der machten" daar ook niet functioneert. Je hoeft het niet met Trump eens te zijn, en ik ben dat ook niet, maar om dit toe te juichen, dan verschil je echt niet van aanhangers van Kim Jong-un.
Hij mag niet zomaar iets verkopen daar zit barbera Jones voor die moet eerst alles controleren.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 09:59 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Hij heeft een tijdje terug onder ede verklaard dat hij rond de 400 miljoen dollar direct beschikbaar zou hebben. Deze beide zaken gaan daar samen ruim overheen.
Om dan te kunnen voldoen zal er iets verkocht moeten worden, van het eigen bezit of via het familiebedrijf.
Maar de fraude kan evengoed zijn begaan om een soort luchtkasteel overeind te houden…
Niet een van de redenen dat het bedrag zo hoog is is omdat de rechter vond dat hij slecht meewerkte.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 10:20 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hoe betrouwbaar achten wij een trump onder ede verklaring?
Hij zal wel met zijn hand achter zijn rug zijn vingers gekruist hebben en daarom gewoon weer wat gezegd hebben.
Hij mag geen zaken doen met banken met een New Yorkse bank vergunning dat schijnen zo ongeveer alle grote banken in de VS te zijn.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 11:09 schreef Ulx het volgende:
Weet iemand of dit de deur openzet voor eisen van kredietverstrekkers? Trump heeft ook tegen die banken gelogen, het lijkt me dat daar consequenties aan zitten. Als in "terstond opeisbaar" en dergelijke?
Geen nieuwe leningen afsluiten. De oude terugbetalen moet uiteraard wèl.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 14:10 schreef vipergts het volgende:
[..]
Hij mag geen zaken doen met banken met een New Yorkse bank vergunning dat schijnen zo ongeveer alle grote banken in de VS te zijn.
Gezien hij weer president wil worden, wel van belang trouwens.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 14:21 schreef Hexagon het volgende:
Ach hij kan vast wel geld lenen bij een dubieuze buitenlandse geldschieter.
Dat kan gemakkelijk als de waarde voor verschillende doeleinden gebruikt wordt.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 13:46 schreef recursief het volgende:
[..]
De waarde van onroerend goed is prima te bepalen aan de hand van een aantal parameters (locatie, vierkante meters, staat van onderhoud, verhuurde staat, etc. etc.). Als je tien taxateurs een taxatie laat doen zullen ze ongeveer op hetzelfde bedrag uitkomen. Er zal wat spreiding in zitten maar een afwijking van bijvoorbeeld 50% zul je niet snel tegenkomen.
People United FTW!quote:Op zaterdag 17 februari 2024 14:21 schreef Hexagon het volgende:
Natuurlijk zijn er verschillende taxaties. Een bank vraagt voor het onderpand wellicht om de executiewaarde, en niet om de onverhuurde vrije verkoopwaarde, die in het algemeen veel hoger ligt. Over die executiewaarde zullen de verschillende taxateurs het redelijk eens zijn.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 14:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat kan gemakkelijk als de waarde voor verschillende doeleinden gebruikt wordt.
Stel: mijn OZB-waarde is 500.000 euro. Mijn huis wordt getaxeerd op 650.000 euro. Ik vraag mijn makelaar het voor 700.000 euro in de markt te zetten en de hoogste bieder biedt uiteindelijk 750.000 euro. Vier verschillende waardes voor hetzelfde goed met 50% prijsverschil. En helemaal geen extreem voorbeeld op de nederlandsche huizenmarkt.
Ome Vladimir to the rescue.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 14:21 schreef Hexagon het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |