abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 17 februari 2024 @ 12:11:17 #126
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_212464988
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 12:08 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Snap jij het wel met je dubieuze Telegraafstukjes en vergelijkingen met de Nederlandse WOZ die hier geen klap mee te maken hebben?
Het gaat niet specifiek over de Nederlandse WOZ natuurlijk, maar dat waarderingen voor de belastingen en waarderingen tussen marktpartijen kunnen afwijken van elkaar zonder dat er sprake is van fraude.
The End Times are wild
pi_212465000
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 12:11 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het gaat niet specifiek over de Nederlandse WOZ natuurlijk, maar dat waarderingen voor de belastingen en waarderingen tussen marktpartijen kunnen afwijken van elkaar zonder dat er sprake is van fraude.
Aha, nu is het plots weer anders. En zijn afwijkingen van de omvang die rond Trump speelt ook zo gebruikelijk?
  zaterdag 17 februari 2024 @ 12:17:10 #128
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_212465042
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 12:13 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Aha, nu is het plots weer anders. En zijn afwijkingen van de omvang die rond Trump speelt ook zo gebruikelijk?
Nee, dit zeg ik al de hele tijd, dat kan iedereen zo teruglezen vanaf het begin.

Ik weet niet wat gemiddeld is, maar het is bijvoorbeeld niet raar dat je jarenlang bijvoorbeeld belasting betaalt voor een stuk grond gewaardeerd op 50.000 euro en dat er dan een koper komt die 80.000 euro biedt. Een dan mag je het gewoon voor dat geld verkopen, dat is tussen jou en de verkoper. Blijkbaar vond hij het dat waard. Mogelijk heeft de belastingdienst het altijd te laag ingeschat, maar dat is dan weer hun verantwoordelijkheid.
The End Times are wild
pi_212465050
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 12:13 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Vast wel. De leden van de grachtengordelelite schatten de waarde van hun rijksmonumenten aan de Keizersgracht ook op 125.000 euro. Natuurlijk kan dat. Geen enkele reden om te denken dat dat fraude zou zijn.
  zaterdag 17 februari 2024 @ 12:22:32 #130
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_212465110
Maar sommige users zijn net als de democraten die tegen Trump zijn. Niet meer in staat om rustig en objectief te lezen wat er staat of zich te informeren wat er aan de hand is, maar gewoon tegen Trump sowieso.

Nu maakt dat voor users op Fok niks uit, maar als de rechtsstaat in Amerika volkomen politiseert is dat zijn eigen einde. Of dat nu pro of anti a Trump of Biden is maakt niks uit.
The End Times are wild
  zaterdag 17 februari 2024 @ 12:23:09 #131
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_212465121
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 12:18 schreef Ulx het volgende:

[..]
Vast wel. De leden van de grachtengordelelite schatten de waarde van hun rijksmonumenten aan de Keizersgracht ook op 125.000 euro. Natuurlijk kan dat. Geen enkele reden om te denken dat dat fraude zou zijn.
Ze mogen schatten wat ze willen, de aanslag komt gewoon van de belastingdienst.
The End Times are wild
pi_212465139
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 12:09 schreef LXIV het volgende:

[..]
Wat een onzin.

Stel ik heb een auto, dat voor de belastingdienst wat model en bouwjaar betreft op 5.000 euro gewaardeerd wordt ( generiek). Dat is gewoon in een universele tabel om aanslagen op te stellen.

Jij bent een autohandelaar, jij bekijkt deze auto en we komen een verkoopprijs van 10.000 overeen. En na 10 jaar zijn we nog allerbijdehandst tevreden over deze deal (geen verborgen gebreken).

Hoe is er dan fraude gepleegd??
Dat is niet wat er aan de hand is.

Er is geld geleend met o.a. vastgoed als onderpand waarvan de waarde veel te hoog is opgegeven om een lagere rente te krijgen.

En dat is fraude, zoals nu uit de uitspraak blijkt.

Jij maakt er een "anti-Trump" ding van maar dat is het niet.
Het is een "anti-fraude" ding.
Maar je bent niet meer in staat om rustig en objectief te zijn.
pi_212465191
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 12:23 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ze mogen schatten wat ze willen, de aanslag komt gewoon van de belastingdienst.
Blijkbaar niet, kijk maar naar New York.
pi_212465243
De boete voor Trump is hoger dan de kosten van de Louisiana Purchase (gecorrigeerd voor inflatie).
  zaterdag 17 februari 2024 @ 12:35:32 #135
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_212465244
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 12:24 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dat is niet wat er aan de hand is.

Er is geld geleend met o.a. vastgoed als onderpand waarvan de waarde veel te hoog is opgegeven om een lagere rente te krijgen.

En dat is fraude, zoals nu uit de uitspraak blijkt.
Het is toch aan de kredietverstrekker om te bepalen wat die waarde is? Net zoals het aan de auto koper is om de waarde van de auto te bepalen. Die zijn nog steeds akkoord met hun toenmalige inschatting.

Als mijn bank mij een lening verstrekt op basis van een taxatie van 1 miljoen is dat toch hun zaak en geen fraude?

Het is anders wanneer ik mijn kredietverstrekker zand in de ogen strooi met vervalste papieren, maar dát is nu net niet gebeurd. Dan hadden de banken het ook niet voor trump opgenomen.
The End Times are wild
  zaterdag 17 februari 2024 @ 12:37:08 #136
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_212465256
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 12:30 schreef Ulx het volgende:

[..]
Blijkbaar niet, kijk maar naar New York.
Als het probleem bij de belastingaanslag had gelegen, dan was Trump wel aangeklaagd voor belastingontduiking. Dat is ook veel voor de hand liggender. Maar dat is niet gebeurd, dus daar zal niks te vinden zijn.
The End Times are wild
pi_212465263
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 12:35 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het is toch aan de kredietverstrekker om te bepalen wat die waarde is?
Je hebt een hele rechtszaak gemist of negeert de uitspraak om je eigen oordeel boven dat van een rechter te kunnen stellen.

Het is fraude gebleken.
pi_212465270
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 12:37 schreef LXIV het volgende:

[..]
Als het probleem bij de belastingaanslag had gelegen, dan was Trump wel aangeklaagd voor belastingontduiking. Dat is ook veel voor de hand liggender. Maar dat is niet gebeurd, dus daar zal niks te vinden zijn.
Damn, wat zal Trump balen dat jij zijn advocaat niet was.
  zaterdag 17 februari 2024 @ 12:39:28 #139
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_212465285
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 12:37 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Je hebt een hele rechtszaak gemist of negeert de uitspraak om je eigen oordeel boven dat van een rechter te kunnen stellen.

Het is fraude.
Het is politiek gemotiveerd.

Anders zou het ook fraude zijn als ik jou een stuk grond verkoop voor 80K waarvoor ik door de belastingdienst de afgelopen jaren voor 50K ben aangeslagen.
The End Times are wild
pi_212465334
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 12:39 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het is fraude. Ongeacht wie hem aanklaagt, ongeacht wie het oordeel velt, als er geen fraude was, was er geen zaak.

Trump heeft domme dingen gedaan en zijn volgelingen gooien nu alles wat hem overkomt op "politieke heksenjacht" maar als Trump z'n rits had dichtgehouden en eerlijk was geweest over de waarde van zijn bedrijven, dan stond hij er nu enkele honderden miljoenen Dollars beter voor.

Het enige wat politiek gemotiveerd is, zijn de ontkenningen en het recht praten van zijn daden.
pi_212465350
Trump mag de komende drie jaar geen leningen meer afsluiten bij banken die een vergunning in New York hebben. Wel lastig aangezien...nou ja, iets met Wall Street en Financial District en zo....

Herfinancieren gaat lastig worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2024 12:44:25 ]
pi_212465365
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 12:39 schreef LXIV het volgende:

[..]

Anders zou het ook fraude zijn als ik jou een stuk grond verkoop voor 80K waarvoor ik door de belastingdienst de afgelopen jaren voor 50K ben aangeslagen.
Je mist het punt helemaal met je vergelijking.

Het gaat er om dat hij door het opgeven van een hogere waarde een lagere rente kon bedingen bij banken.
En dat is fraude.

Het risico voor die banken was namelijk veel hoger door de lagere waarde van het onderpand.

Het is ongeveer hetzelfde als wanneer jij geld gaat lenen voor een nieuwe auto van ¤100.000 en je de bank wijsmaakt dat je woning ¤400.000 waard is terwijl de fundering rot is.

De bank geeft je 2% rente terwijl het eigenlijk 4% had moeten zijn op basis van de echte waarde van het onderpand.
  zaterdag 17 februari 2024 @ 12:47:33 #143
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_212465394
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 12:45 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Je mist het punt helemaal met je vergelijking.

Het gaat er om dat hij door het opgeven van een hogere waarde een lagere rente kon bedingen bij banken.
En dat is fraude.

Het risico voor die banken was namelijk veel hoger door de lagere waarde van het onderpand.
Ja, dat snap ik. Maar die banken zelf denken daar heel anders over.

Jij weet goed dat er altijd een arbitraire component in waardebepaling is.
The End Times are wild
pi_212465416
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 12:47 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ja, dat snap ik. Maar die banken zelf denken daar heel anders over.

Jij weet goed dat er altijd een arbitraire component in waardebepaling is.
Ik ga uit van de expertise van zowel de aanklager als de rechter, die zaak is echt goed uitgediept en tot in detail beschreven. Het is geen broddelwerk en in hoger beroep zullen de advocaten van Trump er een harde dobber aan krijgen.
pi_212465546
Overigens stelt Trump dat er geen slachtoffers zijn van deze fraude.

Maar dat is natuurlijk onzin. De banken zijn wel degelijk slachtoffer, ook al hebben zij er ook schuld aan door onvoldoende onderzoek te doen.

Cliënten met spaargeld hadden een hogere rente kunnen krijgen op spaargeld als er hogere rentes worden betaald voor leningen.
En aandeelhouders hadden meer winstuitkering gekregen als de renteopbrengst en dus ook winst hoger was.
En als zo'n bank failliet gaat door fraude, dan kan de belastingbetaler daar voor opdraaien.

Er zijn op meerdere fronten slachtoffers van dit soort fraude.

Wat ook opviel is dat Trump geen enkele vorm van spijt betuigde of zelfs erkende dat hij wat fout deed en dat wordt hem ook zwaar aangerekend. Dat heeft meegewogen in het vonnis.
pi_212465567
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 12:35 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het is toch aan de kredietverstrekker om te bepalen wat die waarde is? Net zoals het aan de auto koper is om de waarde van de auto te bepalen. Die zijn nog steeds akkoord met hun toenmalige inschatting.

Als mijn bank mij een lening verstrekt op basis van een taxatie van 1 miljoen is dat toch hun zaak en geen fraude?

Het is anders wanneer ik mijn kredietverstrekker zand in de ogen strooi met vervalste papieren, maar dát is nu net niet gebeurd. Dan hadden de banken het ook niet voor trump opgenomen.
Is dat niet meer omdat ze bang voor hem zijn.

En dat is in de EU wel gewoon fraude al die onderpanden en wat er geleend mag worden is aan strikte regels gebonden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_212465588
Met dit vonnis op zak kan het overigens best zijn dat er meer rechtszaken, ook vanuit financiële instellingen, richting Trump komen. Denk aan een bank die nog even achterstallige rente wil innen.

Die zijn dat echt wel aan het onderzoeken.
pi_212465705
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 22:02 schreef Nober het volgende:
De Amerikaanse Navalny.
Idd. Ze kunnen Trump niet doden zoals JFK, maar proberen hem voor de verkiezingen kaal te plukken en rechtszaken aan te spannen in de hoop dat hij gedemotiveerd raakt en zijn deelname aan de verkiezingen opgeeft. Het is triest om te zien hoe "democratie" en "scheiding der machten" daar ook niet functioneert. Je hoeft het niet met Trump eens te zijn, en ik ben dat ook niet, maar om dit toe te juichen, dan verschil je echt niet van aanhangers van Kim Jong-un.
  zaterdag 17 februari 2024 @ 13:11:02 #149
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_212465724
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 12:59 schreef TheFreshPrince het volgende:
Overigens stelt Trump dat er geen slachtoffers zijn van deze fraude.

Maar dat is natuurlijk onzin. De banken zijn wel degelijk slachtoffer, ook al hebben zij er ook schuld aan door onvoldoende onderzoek te doen.

Cliënten met spaargeld hadden een hogere rente kunnen krijgen op spaargeld als er hogere rentes worden betaald voor leningen.
En aandeelhouders hadden meer winstuitkering gekregen als de renteopbrengst en dus ook winst hoger was.
En als zo'n bank failliet gaat door fraude, dan kan de belastingbetaler daar voor opdraaien.

Er zijn op meerdere fronten slachtoffers van dit soort fraude.

Het is aan de bank om voor de belangen van haar klanten en aandeelhouders te behartigen. Anders zou je nooit een goede deal met een bank kunnen sluiten omdat je daarmee slachtoffers? Veroorzaakt.
Bovendien is dit gewoon een winstgevende deal voor beide partijen geweest, dus vind ik slachtoffers een wat overdreven benaming.
The End Times are wild
pi_212465743
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 12:22 schreef LXIV het volgende:
Maar sommige users zijn net als de democraten die tegen Trump zijn. Niet meer in staat om rustig en objectief te lezen wat er staat of zich te informeren wat er aan de hand is, maar gewoon tegen Trump sowieso.

Nu maakt dat voor users op Fok niks uit, maar als de rechtsstaat in Amerika volkomen politiseert is dat zijn eigen einde. Of dat nu pro of anti a Trump of Biden is maakt niks uit.
Dat is het altijd al geweest en ook totaal niet vergelijkbaar met hoe de rechtstaat hier in Nederland werkt.

In Nederland toetst de rechtbank de wet en is er bepaalde ruimte voor interpretatie (het is niet altijd zwart wit). Daarnaast wordt gekeken naar jurisprudentie, zodat er geen willekeur ontstaat. Zware misdrijven worden hier tevens door een meervoudige rechtbank gevoerd, zodat er altijd 3 rechters meekijken.

In de US kan daardoor een rechter doordat hij met een verkeerd been uit bed is gestapt iemand extreem zwaar en onredelijk straffen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')