abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 februari 2024 @ 23:02:28 #26
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_212459895
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 23:00 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Garen spint? Voorlopig is hij $355 + $83 miljoen armer zoals de zaken er nu voor staan.

Of bedoel je politiek? Misschien wordt hij nog een keer president maar dat is sowieso de laatste keer.
Ik bedoel politiek.

En voorlopig heeft hij nog geen cent betaald en ik denk ook niet dat hij dit gaat doen. Dat zijn beide rechtszaken veel te dubieus en politiek geïnspireerd voor, daar zo’n vriend en vijand het over eens.
The End Times are wild
pi_212459934
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 23:02 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik bedoel politiek.

En voorlopig heeft hij nog geen cent betaald en ik denk ook niet dat hij dit gaat doen. Dat zijn beide rechtszaken veel te dubieus en politiek geïnspireerd voor, daar zo’n vriend en vijand het over eens.
"Vriend en vijand"? Nu spreek je toch echt voor jezelf. Het maakt me niet uit wie het is, als het fraude is, is het fraude.

Ik ben wel benieuwd naar jurisprudentie omtrent dit soort zaken. Dat kan snel helderheid geven.
  vrijdag 16 februari 2024 @ 23:08:36 #28
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_212460020
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 23:04 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
"Vriend en vijand"? Nu spreek je toch echt voor jezelf. Het maakt me niet uit wie het is, als het fraude is, is het fraude.

Ik ben wel benieuwd naar jurisprudentie omtrent dit soort zaken. Dat kan snel helderheid geven.
Ik heb het niet over eventuele fraude, maar over dat het een politiek geïnspireerd proces is, dat zegt de aamklaagster praktisch impliciet zelf
The End Times are wild
pi_212460047
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 23:01 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ja, en dat zal hij waarschijnlijk wel winnen.
Dat valt te bezien.
quote:
De taktiek van de democraten snap ik niet, want uit het verleden blijkt dat Trump enkel garen spint bij dit soort show processen
De openbaar aanklager is onafhankelijk ambtenaar. Hij is niet ingehuurd door de Democratische partij ofzo.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_212460048
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 23:08 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik heb het niet over eventuele fraude, maar over dat het een politiek geïnspireerd proces is, dat zegt de aamklaagster praktisch impliciet zelf
Dat kan zijn.

Maar de aanklager is nog niet de rechter.
Blijkbaar vond de rechter er ook nog wat van.

Als er geen fraude is voorgevallen, kan Trump dat in hoger beroep vast wel aantonen.
  vrijdag 16 februari 2024 @ 23:27:51 #31
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_212460385
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 23:10 schreef Puntenjager het volgende:

[..]
Dat valt te bezien.
[..]
De openbaar aanklager is onafhankelijk ambtenaar. Hij is niet ingehuurd door de Democratische partij ofzo.
Dat is dus niet zo:
quote:
James, een Democraat die op haar positie belandde na een campagne waarin ze beloofde toenmalig president Trump hard aan te pakken (in de VS worden openbaar aanklagers gekozen), had de civiele route bewandeld om een megaclaim te kunnen indienen.

The End Times are wild
pi_212460447
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 23:02 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik bedoel politiek.

Mwoah...

Engoron's ruling is well-crafted, say legal experts

Madeline Halpert

Reporting from New York

Justice Engoron's 92-page ruling provides painstaking detail explaining his reasoning behind a large fine and restrictions on how the Trump family conducts business, experts say.

His decision was "well-drafted, very thoughtful and comprehensive", University of Michigan professor Will Thomas says.

Diana Florence, a former federal prosecutor, says Engoron worked hard to lay out the details of the case and was "savvy" in the way he wrote his opinion.

“He took pains to really lay it out - to paint the entire picture," she says.

He may have done so because he knows the true audience for his ruling is an appellate court. Trump's team has just said he will appeal.

Engoron "made a record - and after this it’ll be up to the appellate courts to decide," Florence says.

Bron

Als hij ook in hoger beroep veroordeeld wordt, moet ie gewoon dokken. Zelfs als hij weer tot president verkozen wordt, als ik het wel heb.
  vrijdag 16 februari 2024 @ 23:37:46 #33
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_212460579
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 23:31 schreef Puntenjager het volgende:

[..]
Mwoah...

Engoron's ruling is well-crafted, say legal experts

Madeline Halpert

Reporting from New York

Justice Engoron's 92-page ruling provides painstaking detail explaining his reasoning behind a large fine and restrictions on how the Trump family conducts business, experts say.

His decision was "well-drafted, very thoughtful and comprehensive", University of Michigan professor Will Thomas says.

Diana Florence, a former federal prosecutor, says Engoron worked hard to lay out the details of the case and was "savvy" in the way he wrote his opinion.

“He took pains to really lay it out - to paint the entire picture," she says.

He may have done so because he knows the true audience for his ruling is an appellate court. Trump's team has just said he will appeal.

Engoron "made a record - and after this it’ll be up to the appellate courts to decide," Florence says.

Bron

Als hij ook in hoger beroep veroordeeld wordt, moet ie gewoon dokken. Zelfs als hij weer tot president verkozen wordt, als ik het wel heb.
Ik reageerde op jouw bewering dat de aanklager een onafhankelijk ambtenaar was. Dat is dus duidelijk niet zo.
The End Times are wild
pi_212460606
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 23:27 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dat is dus niet zo:
[..]

Openbaar aanklagers worden in de VS gekozen, inderdaad. Net zoals veel rechters. Echter dat maakt hem of haar nog geen uitvoerder van partijbelangen.

En als je het al over partijdige rechters en ambtenaren wil hebben, dan graag beginnen bij Trump zelf. Hij is degene die onafhankelijke ambtenaren heeft geprobeerd te dwingen om tegen de wet in zijn wil uit te voeren. Tot de benoeming van zijn opvolger aan toe.
pi_212460658
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 23:37 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik reageerde op jouw bewering dat de aanklager een onafhankelijk ambtenaar was. Dat is dus duidelijk niet zo.
Ja, wèl dus. Ondanks dat een openbaar aanklager gekozen is, dient hij onafhankelijk te zijn. Daar heeft hij de eed op gezworen.

Dat je nooit 100,00% objectief kunt zijn, is natuurlijk een feit, maar dat maakt een openbaar aanklager nog geen verlengstuk van een politieke partij.
En als we het al over onafhankelijk hebben in deze, laten we dan eerst een beginnen met de 6 Republikeinse rechters in de Supreme Court.
pi_212462158
Trump and co-defendants will also have to pay about $100m in interest

Former US president Donald Trump and his organisation were ordered to pay a total of $354.9m for inflating the value of his properties.

But it will cost him a lot more than that.

Trump, his sons Donald Jr and Eric, as well as his former executives, will all have to pay additional interest on those penalties. The judge says the interest will go back across several years and it will be owed at a rate of 9%, "except where otherwise provided by statute".

Attorney General Letitia James wrote on X (formerly Twitter) that with the interest included on top of the $354.9m, "Donald Trump, Donald Trump, Jr, Eric Trump, and his former executives must pay $463.9m for their staggering financial fraud".

:lijstje:
pi_212462399
quote:

[..]
Dat valt te bezien.
[..]
Daarnaast veroordeelt de openbaar aanklager ook niet maar de rechter…
Maar goed, je spreekt tegen iemand die consequent de kant van figuren als Trump kiest, een ware fan dus.
Dus ook niet heel verbazingwekkend dat hij gerechtelijke uitspraken graag politiek wil maken. Want voor die politieke hoek zijn rechters die wat anders doen dan een politicus wil gewoon heel ongewenst.
pi_212462432
quote:
Of het erin 'hakt' kun je pas weten als je weet hoeveel geld hij heeft. Ze zeggen dat hij multimiljadair is. Dus opzich...
pi_212462439
Heeft dit overigens nou nog enige consequenties voor zijn politieke ambities? of kan in de Amerikaanse politiek iemand die pas is veroordeeld, gewoon gezellig mee blijven doen als president-kandidaat?

Wat een land...
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 17 februari 2024 @ 07:52:09 #40
426493 crew  PippenScottie
pi_212462443
Dit is misschien een heel radicale gedachte, maar zou het kunnen dat Trump echt de crimineel zoals al decennia wordt beweerd?
My friends all drive horses
  zaterdag 17 februari 2024 @ 07:52:10 #41
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212462444
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 23:01 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ja, en dat zal hij waarschijnlijk wel winnen. De taktiek van de democraten snap ik niet, want uit het verleden blijkt dat Trump enkel garen spint bij dit soort show processen
Het is maar goed dat je in de VS blijkbaar niet wegkomt met vastgoed fraude omdat het een bepaalde politieke partij beter zou uitkomen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hexagon op 17-02-2024 08:12:11 ]
pi_212462469
Als ik het zo allemaal analyseer, zie ik geen Trump die in de stress schiet.

Ik denk dat wij erachter gaan komen dat het allemaal 0 politieke consequenties voor hem heeft, en dat hij die miljoenen makkelijk kan betalen.
  zaterdag 17 februari 2024 @ 08:02:53 #43
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_212462484
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 23:39 schreef Puntenjager het volgende:

[..]
Openbaar aanklagers worden in de VS gekozen, inderdaad. Net zoals veel rechters. Echter dat maakt hem of haar nog geen uitvoerder van partijbelangen.

En als je het al over partijdige rechters en ambtenaren wil hebben, dan graag beginnen bij Trump zelf. Hij is degene die onafhankelijke ambtenaren heeft geprobeerd te dwingen om tegen de wet in zijn wil uit te voeren. Tot de benoeming van zijn opvolger aan toe.
Gekozen worden met dit soort beloften gebeurt alleen in dictaturen, in dit geval is sprake van een democratische dictatuur.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_212462494
https://www.newsweek.com/(...)ge-355m-fine-1870880

Trump heeft geen stemmers, maar slaafjes. Ik vind findom (financial domination) al beetje apart als het een knappe dame betreft, maar.......
  zaterdag 17 februari 2024 @ 08:12:19 #45
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_212462537
Hij kan het missen.
pi_212462548
quote:

[..]

onafhankelijk ambtenaar
Haha
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  zaterdag 17 februari 2024 @ 08:17:25 #47
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212462551
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 08:12 schreef Eightyone het volgende:
Hij kan het missen.
Als ik het zo lees zal hij wel dingen moeten gaan verkopen om die boete op te hoesten.
pi_212462627
Koren op de molen van het maga volk.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 17 februari 2024 @ 08:30:34 #49
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_212462672
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 08:17 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Als ik het zo lees zal hij wel dingen moeten gaan verkopen om die boete op te hoesten.
Ik had niet goed gelezen. Mijn fout.
pi_212462784
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 08:27 schreef Red_85 het volgende:
Koren op de molen van het maga volk.
Alles is koren op de molen van dat volk. Zelfs al wordt Trump schuldig bevonden aan het wurgen van een zwerver, dan zullen zijn fans hem alsnog op het schild hijsen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')