Ik bedoel politiek.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 23:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Garen spint? Voorlopig is hij $355 + $83 miljoen armer zoals de zaken er nu voor staan.
Of bedoel je politiek? Misschien wordt hij nog een keer president maar dat is sowieso de laatste keer.
"Vriend en vijand"? Nu spreek je toch echt voor jezelf. Het maakt me niet uit wie het is, als het fraude is, is het fraude.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 23:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik bedoel politiek.
En voorlopig heeft hij nog geen cent betaald en ik denk ook niet dat hij dit gaat doen. Dat zijn beide rechtszaken veel te dubieus en politiek geïnspireerd voor, daar zo’n vriend en vijand het over eens.
Ik heb het niet over eventuele fraude, maar over dat het een politiek geïnspireerd proces is, dat zegt de aamklaagster praktisch impliciet zelfquote:Op vrijdag 16 februari 2024 23:04 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
"Vriend en vijand"? Nu spreek je toch echt voor jezelf. Het maakt me niet uit wie het is, als het fraude is, is het fraude.
Ik ben wel benieuwd naar jurisprudentie omtrent dit soort zaken. Dat kan snel helderheid geven.
Dat valt te bezien.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 23:01 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, en dat zal hij waarschijnlijk wel winnen.
De openbaar aanklager is onafhankelijk ambtenaar. Hij is niet ingehuurd door de Democratische partij ofzo.quote:De taktiek van de democraten snap ik niet, want uit het verleden blijkt dat Trump enkel garen spint bij dit soort show processen
Dat kan zijn.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 23:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik heb het niet over eventuele fraude, maar over dat het een politiek geïnspireerd proces is, dat zegt de aamklaagster praktisch impliciet zelf
Dat is dus niet zo:quote:Op vrijdag 16 februari 2024 23:10 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Dat valt te bezien.
[..]
De openbaar aanklager is onafhankelijk ambtenaar. Hij is niet ingehuurd door de Democratische partij ofzo.
quote:James, een Democraat die op haar positie belandde na een campagne waarin ze beloofde toenmalig president Trump hard aan te pakken (in de VS worden openbaar aanklagers gekozen), had de civiele route bewandeld om een megaclaim te kunnen indienen.
Mwoah...quote:Op vrijdag 16 februari 2024 23:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik bedoel politiek.
En voorlopig heeft hij nog geen cent betaald en ik denk ook niet dat hij dit gaat doen. Dat zijn beide rechtszaken veel te dubieus en politiek geïnspireerd voor, daar zo’n vriend en vijand het over eens.
Ik reageerde op jouw bewering dat de aanklager een onafhankelijk ambtenaar was. Dat is dus duidelijk niet zo.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 23:31 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Mwoah...
Engoron's ruling is well-crafted, say legal experts
Madeline Halpert
Reporting from New York
Justice Engoron's 92-page ruling provides painstaking detail explaining his reasoning behind a large fine and restrictions on how the Trump family conducts business, experts say.
His decision was "well-drafted, very thoughtful and comprehensive", University of Michigan professor Will Thomas says.
Diana Florence, a former federal prosecutor, says Engoron worked hard to lay out the details of the case and was "savvy" in the way he wrote his opinion.
“He took pains to really lay it out - to paint the entire picture," she says.
He may have done so because he knows the true audience for his ruling is an appellate court. Trump's team has just said he will appeal.
Engoron "made a record - and after this it’ll be up to the appellate courts to decide," Florence says.
Bron
Als hij ook in hoger beroep veroordeeld wordt, moet ie gewoon dokken. Zelfs als hij weer tot president verkozen wordt, als ik het wel heb.
Openbaar aanklagers worden in de VS gekozen, inderdaad. Net zoals veel rechters. Echter dat maakt hem of haar nog geen uitvoerder van partijbelangen.quote:
Ja, wèl dus. Ondanks dat een openbaar aanklager gekozen is, dient hij onafhankelijk te zijn. Daar heeft hij de eed op gezworen.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 23:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik reageerde op jouw bewering dat de aanklager een onafhankelijk ambtenaar was. Dat is dus duidelijk niet zo.
Daarnaast veroordeelt de openbaar aanklager ook niet maar de rechter…quote:Op vrijdag 16 februari 2024 23:10 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Dat valt te bezien.
[..]
De openbaar aanklager is onafhankelijk ambtenaar. Hij is niet ingehuurd door de Democratische partij ofzo.
Of het erin 'hakt' kun je pas weten als je weet hoeveel geld hij heeft. Ze zeggen dat hij multimiljadair is. Dus opzich...quote:Op vrijdag 16 februari 2024 21:55 schreef TheFreshPrince het volgende:
bron: https://www.nu.nl/verkiezingen-vs/6301876/trump-moet-355-miljoen-dollar-aan-boetes-betalen-in-civiele-fraudezaak.html
[..]
bron: https://nos.nl/artikel/2509187-trump-veroordeeld-voor-fraude-krijgt-ruim-350-miljoen-dollar-boete
[..]
Steve is live:
Dat hakt er wel in, zoveelste keer dat hij geld moet ophoesten.
Het is maar goed dat je in de VS blijkbaar niet wegkomt met vastgoed fraude omdat het een bepaalde politieke partij beter zou uitkomen.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 23:01 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, en dat zal hij waarschijnlijk wel winnen. De taktiek van de democraten snap ik niet, want uit het verleden blijkt dat Trump enkel garen spint bij dit soort show processen
Gekozen worden met dit soort beloften gebeurt alleen in dictaturen, in dit geval is sprake van een democratische dictatuur.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 23:39 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Openbaar aanklagers worden in de VS gekozen, inderdaad. Net zoals veel rechters. Echter dat maakt hem of haar nog geen uitvoerder van partijbelangen.
En als je het al over partijdige rechters en ambtenaren wil hebben, dan graag beginnen bij Trump zelf. Hij is degene die onafhankelijke ambtenaren heeft geprobeerd te dwingen om tegen de wet in zijn wil uit te voeren. Tot de benoeming van zijn opvolger aan toe.
Hahaquote:
Ik had niet goed gelezen. Mijn fout.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 08:17 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als ik het zo lees zal hij wel dingen moeten gaan verkopen om die boete op te hoesten.
Alles is koren op de molen van dat volk. Zelfs al wordt Trump schuldig bevonden aan het wurgen van een zwerver, dan zullen zijn fans hem alsnog op het schild hijsen.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |