Het was 30 jaar geleden een nieuwe snelle inzetgroep van militairen. Ik ga het opzoeken. Ik ken daar mensen van. Lage opleiding in elk geval.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 19:25 schreef AchJa het volgende:
[..]
Blauwe baretten zijn militairen onder VN vlag. Ik weet niet waar jij het nu over hebt.
Op papier wel, maar feitelijk stond alles onder bevel van Moskou.quote:
quote:Ukraine never had the ability to launch those missiles or to use those warheads. The security measures against unauthorized use were under Moscow’s control.
Moeilijk te vinden . Was in de tijd met problemen Yugoslavia. Nieuwe unit. Snel inzetbaar volgens mij. Ik ken een vriendin van 1 van die jongens en groep. Dat is ineens weg.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 19:25 schreef AchJa het volgende:
[..]
Blauwe baretten zijn militairen onder VN vlag. Ik weet niet waar jij het nu over hebt.
Je hoort mij niet zeggen dat hij een lieverdje is.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 19:32 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Zeker, Navalny was een nationalist.
En hij had ook niet genoeg aanhang kunnen krijgen om president te worden, vermoed ik.
Over Poetins beminnelijke houding, toenadering en wat al niet heb ik in een grijzer verleden al vaak genoeg onenigheid met familie, vrienden en kennissen gehad. De man was niets anders dan een KGB-er die getraind was om anderen erbij te lappen en hij liet, na zijn verkiezing als president, al gauw in een interview weten dat de val van de USSR de grootste deceptie uit zijn leven was. Een staatsdictatuur die van burgers gehoorzame slaven wenste te maken.
Hij heeft getracht met Bush c.s. te heulen in de 'war against terror', maar zijn optredens in het theater te Moskou en de school in Breslan gaven al aan hoezeer hij zich bekommerde om het lot van gewone burgers, slachtoffers en gegijzelden. Nul komma nul. Als zijn tegenstanders maar werden uitgeschakeld, kon de rest hem geen zak schelen. Zoals het lot van gemobiliseerden in de onzin-oorlog met Oekraïne hem ook geen zak kan schelen.
Jeltsin heeft met zijn dronken kop de sleutels van Rusland aan de verkeerde gegeven. Hij had beter voor Boris Nemtsov kunnen kiezen. Even denken: wat is er ook weer met Nemtsov gebeurd?
Je mag gerust blijven geloven dat Poetin ooit een lieve sympathieke gast was; ik heb het nooit geloofd.
Gary Kasparov heeft ADHD-trekjes, zelfs achter het schaakbord kon hij dat soms maar moeilijk verbergen, maar wat Poetin betreft had en heeft hij volkomen gelijk. Een eersteklas hufter.
Mijn wensen aangaande Poetin zijn in al die decennia nooit veel veranderd...
Ik ben benieuwd. Ik heb er volgens mij nog nooit van gehoord of ik moet zo meteen een "oh ja" momentje krijgen.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 19:35 schreef Jaroon het volgende:
Het was 30 jaar geleden een nieuwe snelle inzetgroep van militairen. Ik ga het opzoeken. Ik ken daar mensen van. Lage opleiding in elk geval.
quote:GARDEREN - 'Het avontuur' en 'de goede zaak' hebben Nederlandse dienstplichtigen verleid zich aan te melden voor de vredesoperatie van de Verenigde Naties in Joegoslavie.
Luchtmobiel is in die periode ook opgericht, misschien dat het daar over ging.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 19:39 schreef Jaroon het volgende:
Moeilijk te vinden . Was in de tijd met problemen Yugoslavia. Nieuwe unit. Snel inzetbaar volgens mij. Ik ken een vriendin van 1 van die jongens en groep. Dat is ineens weg.
Dat klinkt wel bekend. Maar die waren dus ook echt actief in ex Oost Europa?quote:Op vrijdag 16 februari 2024 19:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
Luchtmobiel is in die periode ook opgericht, misschien dat het daar over ging.
Vml Joegoslavie... Dutchbat.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 19:44 schreef Jaroon het volgende:
Dat klinkt wel bekend. Maar die waren dus ook echt actief in ex Oost Europa?
KCT en LMB zouden je gaan meppen als je verteld dat ze een blauwe baret hebben.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 19:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
Luchtmobiel is in die periode ook opgericht, misschien dat het daar over ging.
Maar dit is toch geen Dutch Bat geweest? Hooguit ondersteuning? Of heeft zelfs een speciaal team het daar laten liggen?quote:
Ik heb niets met dictators, rücksichtlose mensen die hun eigen bevolking opofferen voor krankzinnige nationalistische idealen uit oude sprookjesboeken, figuren die de Trias Politica naar 1 hand wensen te zetten, psychopaten die president kunnen worden vanwege hun vlotte babbel, ongeacht in welke streek van de wereld ze wonen.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 19:40 schreef ISVV het volgende:
[..]
Je hoort mij niet zeggen dat hij een lieverdje is.
De val van de Sovjet-Unie vond hij de grootste ramp van de 20e eeuw zelfs. Maar ik denk dat jij te veel door een Westerse bril naar Putin kijkt. Die man denkt bijvoorbeeld in invloedsferen. Dat doen wij hier in het Westen (voortaan) niet. Dat een mensenleven in Rusland veel minder waard is dan bij ons staat vast, maar ik vind ook dat we Putin/Rusland via de diplomatieke weg beter / slimmer hadden kunnen / moeten behandelen. Dat had een hoop ellende kunnen voorkomen. Waarmee ik niet zeg dat je alles maar moet slikken natuurlijk.
Keep your friends close, but your enemies closer...
Dutchbatters had gewoon een blauwe baret op hun knar. Ook al waren ze van KCT of Lumbl...quote:Op vrijdag 16 februari 2024 19:45 schreef zalkc het volgende:
KCT en LMB zouden je gaan meppen als je verteld dat ze een blauwe baret hebben.
Maar waarom de rest van het leger niet dan? En al het andere dat eigendom was van de soviet-unie. Zijn er andere regels voor? Ligt het ergens vast ofzo?quote:
Je bent mij nu volkomen kwijt hoor. Over wie, waar en welke periode heb je het nou?quote:Op vrijdag 16 februari 2024 19:47 schreef Jaroon het volgende:
Maar dit is toch geen Dutch Bat geweest? Hooguit ondersteuning? Of heeft zelfs een speciaal team het daar laten liggen?
Moet je Moskou vragen.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 19:48 schreef BEFEM het volgende:
Maar waarom de rest van het leger niet dan? En al het andere dat eigendom was van de soviet-unie. Zijn er andere regels voor? Ligt het ergens vast ofzo?
Het zou dat laatste kunnen zijn. Ik blijf verder kijken. Het viel op dat in elk geval 1 nog geen Mars kon openmaken en wel afstudeerde in korte tijd. Maar goed. Dat is misschien gewwoon soldaat zijn.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 19:41 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd. Ik heb er volgens mij nog nooit van gehoord of ik moet zo meteen een "oh ja" momentje krijgen.
Zo'n 30 jaar geleden speelde Joegoslavie natuurlijk wel, daar was men ook druk dienstplichtigen voor aan het werven om als blauwe baret die kant op te gaan...
[..]
Oh ik zag je antwoord hierboven te laat. Maar stel dat de VS uit elkaar valt dan moeten de bommen die in x staat liggen terug naar Washington DC omdat ze onder het bevel van de president vallen, of hoe je dat noemt?quote:
De warme lichamen zullen in die contreien ook wel aardig op zijn... Het is niet voor niets dat Oekraiene in een soort wanhoopspoging (zo interpreteer ik het althans) de 3th Assault Brigade naar Avdiivka dirigeert...quote:Op vrijdag 16 februari 2024 17:09 schreef Joppiez het volgende:
Bij Avdiivka sturen de Russen nog net zo goed human waves.
Dat de Russen daar nu vorderen is omdat de Oekrainers daar zonder wapens en munitie zitten.
Omdat ze bijna niks meer krijgen..
Dan kun je niet zo veel meer.
De B61's die niet op Volkel liggen zijn ook niet van ons...quote:Op vrijdag 16 februari 2024 19:54 schreef BEFEM het volgende:
Oh ik zag je antwoord hierboven te laat. Maar stel dat de VS uit elkaar valt dan moeten de bommen die in x staat liggen terug naar Washington DC omdat ze onder het bevel van de president vallen, of hoe je dat noemt?
Maar het is wel raar. Ze tekenen een overeenkomst terwijl de wapens sowieso al van Moskou waren? Is niet logisch.
Nee dat snap ik, wij zijn ook geen onderdeel van de VS. Maar met x staat bedoel ik uiteraard Californië, Hawaii of waar die dingen in de VS zelf ook liggen.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 19:58 schreef AchJa het volgende:
[..]
De B61's die niet op Volkel liggen zijn ook niet van ons...
Ik weet wel dat in de VS geen enkele staat zelf zeggenschap heeft/eigenaar is over/van de eventueel daar gestationeerde nucleaire wapens... Dat zou ook wel een beetje gek zijn natuurlijk.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 20:00 schreef BEFEM het volgende:
Nee dat snap ik, wij zijn ook geen onderdeel van de VS. Maar met x staat bedoel ik uiteraard Californië, Hawaii of waar die dingen in de VS zelf ook liggen.
Ja dat is ook logisch, president is verantwoordelijk. De regering neemt alle beslissingen. Maar als een land uit elkaar valt is het, ook juridisch gezien, wel een lastige situatie. Volgens mij is het dan eerder pragmatisme dan dat iets juridisch 'juist' is. Het is immers chaos etc.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 20:03 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik weet wel dat in de VS geen enkele staat zelf zeggenschap heeft/eigenaar is over/van de eventueel daar gestationeerde nucleaire wapens... Dat zou ook wel een beetje gek zijn natuurlijk.
Je wil gewoon proliferatie voorkomen. Dus in hoe minder verschillende landen die wapens terecht komen na uiteenvallen van de Soviet unie, hoe beter.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 19:24 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dan heb ik wel een vraag: Men wilde in het Westen in de jaren negentig niet dat Rusland zou imploderen, want dan zouden kernwapens zoek kunnen raken. Maar als Oekraïne daar al niets mee kon, dan zouden de Taliban of Al-Qaida toch ook niets aan Russische nukes hebben gehad?
https://x.com/JuliaDavisNews/status/1758515284741173538?s=20quote:Julia Davis
@JuliaDavisNews
·
3h
Tucker Carlson, when asked about Alexei Navalny, opposition leaders and journalists in Russia: "Every leader kills people. Some kill more than others. Leadership requires killing people."
https://x.com/guyverhofstadt/status/1758531640425336857?s=20quote:Guy Verhofstadt
@guyverhofstadt
"Every leader kills people"
This is what the Tucker Carlson 'interview' was all about: putting Putin at the level of any other leader...
Calling Russian fascism as good as US democracy is more than madness... it's treason !
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |