Bij mij idem. En het bedrag "nog te ontvangen rente" klopt ook niet.quote:Op woensdag 28 februari 2024 20:52 schreef Collin63 het volgende:
Klopt bij jullie de totaal uitbetaalde rente bij Crowdrealestate op de site deze maand?
Ik heb de rente wel ontvangen maar er is bij de totale rente maar een heel klein gedeelte bij opgeteld.
Klopt bij mij precies, optelling van bedragen in de export van de uitbetalingen van feb komt overeen met de ontvangen betalingen per bank (en de verwachte betalingen uit m'n spreadsheet), de laatste betaling was 2 dagen geleden (G*umb*el II).quote:Op woensdag 28 februari 2024 20:52 schreef Collin63 het volgende:
Klopt bij jullie de totaal uitbetaalde rente bij Crowdrealestate op de site deze maand?
Ik heb de rente wel ontvangen maar er is bij de totale rente maar een heel klein gedeelte bij opgeteld.
Zeer verstandig!!quote:Op woensdag 28 februari 2024 19:31 schreef obligataire het volgende:
[..]
Het is net een schaakspel. De volgende vraag is: 'waarom zou ik als pion in dit schaakspel meedoen'. Voor dat beetje rente. Ze zoeken zich maar een andere gek.
Het gaat niet om centen maar om een paar honderd euro.quote:Op woensdag 28 februari 2024 22:19 schreef tnhb het volgende:
[..]
Klopt bij mij precies, optelling van bedragen in de export van de uitbetalingen van feb komt overeen met de ontvangen betalingen per bank (en de verwachte betalingen uit m'n spreadsheet), de laatste betaling was 2 dagen geleden (G*umb*el II).
Of bedoel je de totaal bedragen in de header? Die heb ik niet gecontroleerd, maar die lijken me niet op de cent overeen te komen met de werkelijkheid aangezien die zijn afgerond/afgekapt op hele euro's.
Even voor de helderheid, CC = Capital Circle en CCF = Collin crowdfundquote:Op woensdag 28 februari 2024 22:24 schreef Willies0199 het volgende:
[..]
Zeer verstandig!!
De pitch bevat, evenals bij de voorloper, fouten over de verdere schulden/aflossingsverplichtingen aan derden.
Ik heb dit toen bij CC gemeld en ga dit ook nu weer doen. De reactie was destijds echter teleurstellend, namelijk: 'we betreuren dit en zijn er niet blij mee, maar gaan er niets meer aan doen.'
Tsjah, het geld was immers al opgehaald.
Daarnaast vind ik deze manier van geld ophalen via de 1e hyp. inschrijving bij CC terwijl er investeerders via KOM zijn met een 2e hyp. inschrijving ronduit thuishoren op de afdeling 'list en bedrog' en zeer respectloos naar de investeerders bij KOM.
Deze mevrouw bouwt luchtkastelen en ik adviseer iedereen om er met een grote omhoog omheen te lopen, want dit gaat een keer fout. Ze is KOM en CC telkens te slim af of weet ze hun ogen te sluiten voor eigen financieel gewin.
De foto staat nu ook bij dit projectquote:Op zondag 25 februari 2024 10:14 schreef InVestEerder het volgende:
[..]
Dankjewel fok321! Al weer 4 jaar geleden dus en destijds maar een looptijd van 7 maanden dus dit is inmiddels al helemaal afgewikkeld. Dit kan de reden zijn dat Collin hem niet meer noemt, al had ik dat toch wel beter gevonden.
Het lijken mij zeer betrouwbare ondernemers. Hoe solide alles momenteel is, dat vind ik nog wat lastig te duiden. Huis in Spanje verkopen is waarschijnlijk niet uit weelde, maar dat is een aanname mijnerzijds en dus zeker geen vaststaand feit.
Bij project -1 gingen de ondernemers nog uitgebreid op de foto voor de pitch. Dat vind ik altijd prettig en een teken van vertrouwen. Nu is dat helaas niet meer het geval. Ik ga zeker meedoen, maar twijfel nog over de hoogte van mijn inleg.
Het blijft positief dat Collin hier al jarenlang meeleest en indien mogelijk wat doet met onze opmerkingen en hier vaak naar handelt. Verder is het m.i. een professionele club. Uiteraard maken ook zij wel eens een foutje. Geen probleem als het maar opgelost wordt.quote:Op donderdag 29 februari 2024 06:52 schreef Tjalala het volgende:
[..]
De foto staat nu ook bij dit project
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
Linkjequote:Op donderdag 29 februari 2024 11:19 schreef zeeland6 het volgende:
CCF
Varkensboer
https://www.collincrowdfund.nl/maatschap-peters-korsten-2/
Ze hebben in 5 jaar tijd precies 25K afgelost (vooral dankzij meevallers) en nu hebben ze 10K aanvullend werkkapitaal nodig? Indrukwekkend maar niet heus. In dit tempo is de lening over 103 jaar afgelost.quote:Op donderdag 29 februari 2024 12:25 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Linkje
https://url42.collincrowd(...)C5leH0VaetURew-3D-3D
Anand heeft i die buurt meer objecten en woont er ook, kan dus goed zicht houden op zijn OG in Den Bosch. Daarnaast nog her en der wat panden. Geen superpand maar zeker wel courant en altijd verhuurbaar als je het af & toe opfrist. Heb zelf meerdere Anandjes welke keurig lopen. De te lenen 160k = WOZ 160k (marktwaarde verhuurd 200k en onverh 245k). Laat de marktwaardes evt wat a d hoge kant zijn, 160k brengt het altijd op. Dit soort instap/starters blijft courant. Mij lijkt dat Anand op tijd met zijn OG begonnen en zijn toko op orde heeft.quote:Op donderdag 29 februari 2024 12:04 schreef Belegger9 het volgende:
Meningen over de SIG die vanmiddag online komt?
https://investeren.sameni(...)ch-rompertcentrum-97
Slechte solv. Negatief EV, Netto cashflow weg als het even tegen zit. Speelbal van de politiek.quote:Op donderdag 29 februari 2024 12:56 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ze hebben in 5 jaar tijd precies 25K afgelost (vooral dankzij meevallers) en nu hebben ze 10K aanvullend werkkapitaal nodig? Indrukwekkend maar niet heus. In dit tempo is de lening over 103 jaar afgelost.
Totale lening was 425k in samenwerking met Knab, dus in mijn ogen is er 115k afgelost.quote:Op donderdag 29 februari 2024 12:56 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ze hebben in 5 jaar tijd precies 25K afgelost (vooral dankzij meevallers) en nu hebben ze 10K aanvullend werkkapitaal nodig? Indrukwekkend maar niet heus. In dit tempo is de lening over 103 jaar afgelost.
Dat lijkt inderdaad te kloppen. Dat verandert de zaak al ben ik nog steeds niet enthousiast door dat negatieve EV (cira 9 ton schuldenlast) en een onderpand dat niet courant is.quote:Op donderdag 29 februari 2024 13:07 schreef quepos het volgende:
[..]
Totale lening was 425k in samenwerking met Knab, dus in mijn ogen is er 115k afgelost.
Inderdaad. Een van de schuldeisers is hoogstwaarschijnlijk de belastingdienst, waarmee hij het al minstens vanaf 2018 vele jaren aan de stok heeft. Zie ook dit artikel van een paar jaar geleden toen een van zijn andere BV's falliet ging:quote:Op woensdag 28 februari 2024 20:45 schreef mike79_n het volgende:
[..]
Ik ben bang dat daar niet meer heel veel van te verwachten valt. Inmiddels zijn er andere schuldeisers die beslag hebben gelegd op het huis en ik moet nog maar zien of er iets voor ons overblijft. De 10K per maand kun je sowieso vergeten en dat meldt CCF zelf al min of meer. CCF had gewoon een paar jaar geleden moeten doorpakken in het belang van de investeerders. Dat hebben ze, voor mij, verwijtbaar nagelaten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik meen dat de belastingdienst ook al eens eerder beslag heeft laten leggen op zijn huis.
edit: in een vonnis uit begin 2018 wordt al vermeld dat:
"de heer [X] al jaren lang met de fiscus in overleg is over belastingschulden van Pr*cede en dat door de FIOD inmiddels een onderzoek is afgerond naar het schuiven van omzetbelasting binnen de verschillende vennootschappen".
[ Bericht 5% gewijzigd door OpDieFiets op 29-02-2024 14:27:04 ]
Ik wil ook wel meedoen met dit kleinschalige bedrijfsobject. Dus inderdaad linkje welkom. Zou een fok project kunnen worden.quote:Op donderdag 29 februari 2024 12:09 schreef impact9 het volgende:
https://www.collincrowdfund.nl/gb-beheer-b-v/
Nog een nieuwe, linkje welkom
quote:Op donderdag 29 februari 2024 12:25 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Linkje
https://url42.collincrowd(...)C5leH0VaetURew-3D-3D
Inderdaad geen topper maar op zich een hardwerkende familie die de afgelopen jaren de betaal afspraken netjes nagekomen zijn. Daarnaast mag je toch verwachten dat de woning met opstallen en totaal 2 ha grond toch altijd wel 325k moeten kunnen opbrengen.quote:Op donderdag 29 februari 2024 13:16 schreef obligataire het volgende:
[..]
Dat lijkt inderdaad te kloppen. Dat verandert de zaak al ben ik nog steeds niet enthousiast door dat negatieve EV (cira 9 ton schuldenlast) en een onderpand dat niet courant is.
Het klopt inderdaad. Ik zat in die Knab lening. Ze hebben altijd netjes afgelost. Voor deze nieuwe lening wordt het maandelijkse aflosbedrag een stuk minder, dat was ¤2118 en wordt nu ¤1276. Ik heb nog even de oude pitch erbij gepakt, daar zie ik geen bedrag voor het negatieve eigen vemogen, wel staat er dat dat ultimo 2017 ongeveer gelijk was aan de stille reserve in het onroerend goed. Dat negatieve EV zal toen dan een stuk meer geweest zijn dan wat het nu is.quote:Op donderdag 29 februari 2024 13:16 schreef obligataire het volgende:
[..]
Dat lijkt inderdaad te kloppen. Dat verandert de zaak al ben ik nog steeds niet enthousiast door dat negatieve EV (cira 9 ton schuldenlast) en een onderpand dat niet courant is.
Ik doe 1A ook basis meequote:Op donderdag 29 februari 2024 12:57 schreef peterc het volgende:
[..]
Anand heeft i die buurt meer objecten en woont er ook, kan dus goed zicht houden op zijn OG in Den Bosch. Daarnaast nog her en der wat panden. Geen superpand maar zeker wel courant en altijd verhuurbaar als je het af & toe opfrist. Heb zelf meerdere Anandjes welke keurig lopen. De te lenen 160k = WOZ 160k (marktwaarde verhuurd 200k en onverh 245k). Laat de marktwaardes evt wat a d hoge kant zijn, 160k brengt het altijd op. Dit soort instap/starters blijft courant. Mij lijkt dat Anand op tijd met zijn OG begonnen en zijn toko op orde heeft.
Ik doe mee
Ik heb een berichtje gestuurd nu klopt het wel.quote:Op woensdag 28 februari 2024 20:52 schreef Collin63 het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |