abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212427331
quote:
2s.gif Op woensdag 14 februari 2024 19:06 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ik snap ook niet dat Pieter het überhaupt wil. Neem gewoon een taxi ofzo?
Inderdaad, je weet dat dit je reputatie als regelfijnslijper geen goed doet als het uit komt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  woensdag 14 februari 2024 @ 19:15:41 #127
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_212427348
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 19:13 schreef Hanca het volgende:

[..]
Inderdaad, je weet dat dit je reputatie als regelfijnslijper geen goed doet als het uit komt.
Maar waarom ook? Om Plasterk te vernederen? Om een paar tientjes uit te sparen?
pi_212427424
quote:
2s.gif Op woensdag 14 februari 2024 19:15 schreef Tijn het volgende:

[..]
Maar waarom ook? Om Plasterk te vernederen? Om een paar tientjes uit te sparen?
Haast en paniek, omdat hij een sms/app had gehad dat iemand uit zijn fractie gelekt had of omdat zijn fractie op scheuren stond?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_212427451
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 19:20 schreef Hanca het volgende:

[..]
Haast en paniek, omdat hij een sms/app had gehad dat iemand uit zijn fractie gelekt had of omdat zijn fractie op scheuren stond?
Zoiets. Maar dan nog. Bel gewoon een taxi of neem de tram. Rare actie.

Overigens zegt het ook wel iets dat Plasterk dit meent te moeten zeggen
zie email 27 oktober
pi_212427578
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 19:22 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ja, die heeft blijkbaar niks met Omtzigt meer.
pi_212427657
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 19:31 schreef Hanca het volgende:

[..]
En ze hadden zo'n leuk telefoongesprek samen nadat Omtzigt de boel liet klappen?
pi_212427755
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 19:22 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Omtzigt zijn actie was zeer onbeschoft. Helaas maken veel mensen zijn actie klein omdat Wilders iets twittert.
pi_212427781
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2024 19:40 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Omtzigt zijn actie was zeer onbeschoft. Helaas maken veel mensen zijn actie klein omdat Wilders iets twittert.
Een dienstauto lenen onbeschoft? Dat valt allemaal nog wel mee. Het raakt wel aan integriteit.
zie email 27 oktober
pi_212427903
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 19:42 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Een dienstauto lenen onbeschoft? Dat valt allemaal nog wel mee. Het raakt wel aan integriteit.
De totale actie incl.auto lenen.
  woensdag 14 februari 2024 @ 19:50:03 #135
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_212427913
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 19:31 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die is natuurlijk boos omdat-ie z’n mooie baantje als premier door de neus heeft geboord.
pi_212427933
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2024 19:40 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Zeer onbeschoft valt wel mee, de auto was vast terug voor Plasterk weg wilde. Hij vroeg ook toestemming. Maar het is niet volgens de regels.
pi_212427989
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 19:50 schreef Hanca het volgende:

[..]
Zeer onbeschoft valt wel mee, de auto was vast terug voor Plasterk weg wilde. Hij vroeg ook toestemming. Maar het is niet volgens de regels.
Denk niet dat potjescreme het specifiek over de auto heeft. De gehele afhandeling was niet heel chique.
pi_212427994
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 19:42 schreef trein2000 het volgende:

[..]
1. Omtzigt weet heel goed wat de regels zijn, de auto is aan de informateur beschikbaar gesteld voor het uitoefenen van zijn taak, de wagen mag niet uitgeleend worden of privé gebruikt.

2. Hij heeft gelogen over de reden en onder valse voorwenselen.
speak only if it improves the silence.
pi_212428053
quote:
3s.gif Op woensdag 14 februari 2024 19:54 schreef TjjWester het volgende:

[..]
1. Omtzigt weet heel goed wat de regels zijn, de auto is aan de informateur beschikbaar gesteld voor het uitoefenen van zijn taak, de wagen mag niet uitgeleend worden of privé gebruikt.

2. Hij heeft gelogen over de reden en onder valse voorwenselen.
Volgens mijnheert hij geen reden opgegeven. Dat is wat anders dan er over liegen. En regels die zich richten tot de informateur gelden strikt genomen natuurlijk niet voor Omtzigt. (En ik weet ook niet precies wat die regels behelsen).

Maar dat is allemaal aloude politiek en semantiek. Je moet het niet willen. Het is een rare actie en het raakt aan zijn integriteit. Maar ‘zeer onbeschoft’ vind ik het niet direct.
zie email 27 oktober
pi_212428073
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 19:53 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Denk niet dat potjescreme het specifiek over de auto heeft. De gehele afhandeling was niet heel chique.
Dat bedoel ik inderdaad
pi_212428093
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2024 19:58 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Dat bedoel ik inderdaad
Tja, van het geheel heeft Omtzigt zelf ook al aangegeven dat het niet netjes is. Dat heb ik Wilders niet over zijn tweets horen zeggen.
pi_212428195
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 19:59 schreef Hanca het volgende:

[..]
Tja, van het geheel heeft Omtzigt zelf ook al aangegeven dat het niet netjes is. Dat heb ik Wilders niet over zijn tweets horen zeggen.
Niet netjes is mij te mager.Zeer onbeschoft.
pi_212428278
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 19:59 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar Wilders gaat ook niet vol op het nieuwe bestuurscultuur, fatsoen, rechtstaat en transparantie orgel.

De auto pakken van de formateur om de pers in te lichten om ermee te stoppen terwijl je je gesprekspartners en de formateur zelf achteraf via een appje op de hoogte stelt past niet echt in die lijn.

Het is nu een beetje modder gooien heen en weer natuurlijk.
En als Omtzigt de auto had gepakt om te overleggen met zijn fractie oid of desnoods naar het school optreden van zijn zoontje was het natuurlijk ook geen enkel issue.
pi_212428382
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2024 20:09 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Maar Wilders gaat ook niet vol op het nieuwe bestuurscultuur, fatsoen, rechtstaat en transparantie orgel.

De auto pakken van de formateur om de pers in te lichten om ermee te stoppen terwijl je je gesprekspartners en de formateur zelf achteraf via een appje op de hoogte stelt past niet echt in die lijn.

Het is nu een beetje modder gooien heen en weer natuurlijk.
En als Omtzigt de auto had gepakt om te overleggen met zijn fractie oid of desnoods naar het school optreden van zijn zoontje was het natuurlijk ook geen enkel issue.
Ik vraag me af zou omtzigt dit niet bewust heeft gepland, hij kent de regels door en door en weet dat de verkenner daarmee in de "problemen" komt of in ieder geval in de negatieve aandacht komt. Het is toch een smetje.
speak only if it improves the silence.
pi_212428585
Wie was eigenlijk de minister van financiën die het voor omtzigt nu onmogelijk maakt om door te gaan met de formatiegesprekken? :?
pi_212428777
quote:
14s.gif Op woensdag 14 februari 2024 20:30 schreef aTypisch het volgende:
Wie was eigenlijk de minister van financiën die het voor omtzigt nu onmogelijk maakt om door te gaan met de formatiegesprekken? :?
Geen. Er zijn een stel mogelijke tegenvallers opgesteld, maar die hebben niks met de minister van financiën te maken en waarschijnlijk ook niet met de werkelijkheid. Zo noemt Omtzigt de claim van Shell en Exxonmobile voor 10 miljard, terwijl die bedrijven zelf nog minder noemen (8 miljard). En zeker dat die het haalt is het ook niet.

Verder zijn eenmalige tegenvallers ook totaal geen probleem met een staatsschuld van 47%. Stel er komen eenmalige tegenvallers van 25 miljard, dan loopt dat op naar nog geen 50%, 25 miljard is ongeveer 2,5%. Zelfs 50 miljard aan eenmalige tegenvallers zijn feitelijk geen probleem. Eenmalige zaken kan Nederland makkelijk hebben, het gaat om structureel dat er wat meer een probleem is (en dat had Rutte IV willen aanpakken, maar toen waren ze al demissionair, je mag dus de VVD de schuld geven).
pi_212428818
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2024 20:42 schreef Hanca het volgende:

[..]
Geen. Er zijn een stel mogelijke tegenvallers opgesteld, maar die hebben niks met de minister van financiën te maken en waarschijnlijk ook niet met de werkelijkheid. Zo noemt Omtzigt de claim van Shell en Exxonmobile voor 10 miljard, terwijl die bedrijven zelf nog minder noemen (8 miljard). En zeker dat die het haalt is het ook niet.

Verder zijn eenmalige tegenvallers ook totaal geen probleem met een staatsschuld van 47%. Stel er komen eenmalige tegenvallers van 25 miljard, dan loopt dat op naar nog geen 50%, 25 miljard is ongeveer 2,5%. Eenmalige zaken kan Nederland makkelijk hebben, het gaat om structureel dat er wat meer een probleem is (en dat had Rutte IV willen aanpakken, maar toen waren ze al demissionair, je mag dus de VVD de schuld geven).
wopke kaagstragenot

40 miljard kerona schuld buiten de boeken genot
pi_212428870
quote:
14s.gif Op woensdag 14 februari 2024 20:45 schreef aTypisch het volgende:

[..]
wopke kaagstragenot

40 miljard kerona schuld buiten de boeken genot
Extreem lage staatsschuld waardoor we een enorme buffer hebben voor we in de problemen komen, bedoel je. Nu 47% hebben, na corona, is echt ongekend. Er zijn 5 landen die een kleinere staatsschuld hebben in de EU en die hebben alle 5 een veel kleinere economie: Estland, Letland, Litouwen, Luxemburg en Ierland.

België, Frankrijk, Spanje en Italië hebben een bijna 3 keer zo hoge staatsschuld, Duitsland toch ook bijna 20% hoger.

Voor we alleen al aan het niveau Duitsland zitten zouden we 200 miljard meer tegenvallers dan meevallers moeten hebben...
pi_212428887
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 20:51 schreef Hanca het volgende:

[..]
Extreem lage staatsschuld waardoor we een enorme buffer hebben voor we in de problemen komen, bedoel je. Nu 47% hebben, na corona, is echt ongekend. Er zijn 5 landen die een kleinere staatsschuld hebben in de EU en die hebben alle 5 een veel kleinere economie: estland, letland, litouwen, luxemburg en ierland.

België, Frankrijk, Spanje en Italië hebben een bijna 3 keer zo hoge staatsschuld, Duitsland toch ook bijna 20% hoger.
Dat maakt het dan toch extra leuk dat Omtzigt komt met deze onzin?
pi_212428905
quote:
10s.gif Op woensdag 14 februari 2024 20:52 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Dat maakt het dan toch extra leuk dat Omtzigt komt met deze onzin?
Ja, het is echt onzin van Omtzigt en iedereen met verstand van financiën weet dat. Helaas zullen er wel veel mensen Omtzigt op zijn blauwe ogen geloven, net als toen hij zo onzinnig tekeer ging tegen het nieuwe pensioenstelsel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')