Die van Denk was haarscherp en hoe ik de rest ook had willen zien.quote:Op woensdag 14 februari 2024 17:08 schreef klaasweetalles het volgende:
Denk was de enige die keihard uithaalde en terecht
Wat is de rest soft aan het doen
En welke minister-president wilt u daarbij?quote:Op woensdag 14 februari 2024 17:35 schreef Kickinalfa het volgende:
Ik wil graag een extra parlementair meerderheids kabinet met gedoogsteun.
Met of zonder saus?quote:Op woensdag 14 februari 2024 17:35 schreef Kickinalfa het volgende:
Ik wil graag een extra parlementair meerderheids kabinet met gedoogsteun.
Koningin Ameliaquote:Op woensdag 14 februari 2024 17:39 schreef Jason22 het volgende:
[..]
En welke minister-president wilt u daarbij?
Niet Azarkan denk (quote:Op woensdag 14 februari 2024 17:17 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Die van Denk was haarscherp en hoe ik de rest ook had willen zien.
Bij deze specifieke opdracht lijkt het mij inderdaad ook een zeer geschikte man.quote:Op woensdag 14 februari 2024 17:51 schreef Jojoke het volgende:
Ik vind het wel een goede zet dat Kim de kar nu mag trekken. Het lijkt mij een innovatieve man, dus misschien weet hij wat moois te bedenken.
Het kan allemaal wat omslachtig worden maar je moet toch wat hé.quote:Omtzigt spreekt ook over de optie van een zogeheten extraparlementair kabinet. Met deze kabinetsvorm doelt hij op een regering zonder traditioneel regeerakkoord. Wel spreken de deelnemers een regeringsprogramma af, waarvoor ze per punt op zoek moeten naar meerderheden in de Tweede Kamer. Aan een extraparlementair kabinet kunnen ministers van veel verschillende partijen in de Tweede Kamer deelnemen.
Volgens Parlement.com kunnen Tweede Kamerfracties bij de formatie betrokken zijn, omdat hun fractievoorzitters bijvoorbeeld overleg voeren, maar hoeft dat niet. "Als fracties bij de formatie betrokken zijn, nemen zij een afwachtende houding aan, maar zij zullen bij het aantreden van een kabinet geen steun geven aan een motie van wantrouwen."
In theorie kunnen parlementariërs daardoor tegen de zin van hun partij deelnemen aan een extraparlementair kabinet. De laatste keer dat zoiets gebeurde, was volgens Parlement.com echter alweer in 1939, toen ARP-parlementariër Pieter Gerbrandy tegen de wil van zijn partij minister werd in het tweede kabinet-De Geer.
Ja, daar is al dat gedoe over.quote:Op woensdag 14 februari 2024 18:17 schreef deedeetee het volgende:
Extraparlementair kabinet
[..]
Het kan allemaal wat omslachtig worden maar je moet toch wat hé.
Nog een uitleg Is daar nu al die heisa over ?
Nee het was Stephan van Baarlequote:Op woensdag 14 februari 2024 17:49 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Niet Azarkan denk () ik?
Die ging of is toch weg?
Denk is absoluut niet mijn partij, maar Azarkan was wel altijd scherp en respectvol
Om die spullen de ijskast allemaal ín te krijgen, moet er ook wat uit.quote:Op woensdag 14 februari 2024 18:34 schreef Quyxz_ het volgende:
Komt die Kim Putters nou uit de hoge hoed of was die naam al eerder afgelopen week genoemd?
Klopt, onbegrijpelijk verhaal waar je onmogelijk de publieke opinie mee achter je kunt krijgen lijkt me.quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:30 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Verhaal van Omtzigt blijft kut en nergens op slaan. Mogelijke miljardentegenvallers, dus hadden we er geen zin in meer. Wat een verantwoordelijkheidsgevoel![]()
Wel een vermakelijke twist.quote:Op woensdag 14 februari 2024 18:48 schreef Tijn het volgende:
God, dat geneuzel over die dienstauto gaat ook echt nergens over, he
Ik had het niet gezocht achter iemand die zo van de regels is, want dit kan natuurlijk eigenlijk echt niet.quote:Op woensdag 14 februari 2024 18:48 schreef Tijn het volgende:
God, dat geneuzel over die dienstauto gaat ook echt nergens over, he
Dat is wel echt het belangrijkste ja. Niet de idealen of overtuigingen, nee, de publieke opinie.quote:Op woensdag 14 februari 2024 18:39 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Klopt, onbegrijpelijk verhaal waar je onmogelijk de publieke opinie mee achter je kunt krijgen lijkt me.
Is dat tegen de etiquette?quote:Op woensdag 14 februari 2024 18:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik had het niet gezocht achter iemand die zo van de regels is, want dit kan natuurlijk eigenlijk echt niet.
Die dienstauto is aan de informateur gegeven, alleen voor gebruik tijdens zijn opdracht.quote:
Dat had ik ook niet van hem verwacht , ik vind het best wel schandalig.quote:Op woensdag 14 februari 2024 18:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik had het niet gezocht achter iemand die zo van de regels is, want dit kan natuurlijk eigenlijk echt niet.
Ik snap ook niet dat Pieter het überhaupt wil. Neem gewoon een taxi ofzo?quote:Op woensdag 14 februari 2024 18:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |