Of D66 heeft er inderdaad deels een potje van gemaakt.quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:36 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Daarnaast worden ze ook in het geheim geïnformeerd over veel van de tegenvallers die nu in die brieven stonden (ook sommige van de weggelakte). Omtzigt doet zich onwetender door dan dat die daadwerkelijk is/had kunnen zijn over de tegenvallers en dat is kwalijk en ook waarom Jetten terecht boos is over het framen wat Omtzigt doet, juist ook omdat Omtzigt als een betrouwbare man wordt gezien door een deel van het volk (zeker op economisch gebied) en dat nu misbruikt.
Maar dit is dus exact wat ik bedoel, Omtzigt heeft (onterecht overigens) de naam allerlei dingen boven tafel te krijgen en daarom doet die nu net alsof die allerlei dingen boven tafel heeft gekregen bij de formatie en er daardoor uit is gestapt. Puur misbruik maken van het beeld dat mensen van hem hebben, bewust of onbewust. Niemand behalve Omtzigt is geschrokken van de brieven ook de niet-formerende partijen en ook de media hoor je er niet over dat ze geschrokken zijn, simpelweg omdat er niets nieuws in stond.quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:51 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Of D66 heeft er inderdaad deels een potje van gemaakt.
Tijdens de Omtzigt affaire/Toeslagenaffaire waar VVD en D66 aan het bekvechten waren kwamen dossiers naar voren dat D66 samen met Koolmees de Tweede Kamer op punten niet of laat wou informeren.
Gedoogsteun is genoeg. En de oppositie zal zich moeten inhoudenquote:Op woensdag 14 februari 2024 14:49 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Hier heeft Timmermans gewoon een goed punt, iedere vorm van een kabinet zal toch echt enige vorm van een meerderheid achter zich moeten hebben in de Tweede Kamer.
Anders is het op dag 1 voorbij met een motie van wantrouwen.
De niet-formerende partijen hoeven niet te besturen en de meeste journalisten zijn meer bezig met scoops dan onderzoeksjournalistiek.quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:54 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Maar dit is dus exact wat ik bedoel, Omtzigt heeft (onterecht overigens) de naam allerlei dingen boven tafel te krijgen en daarom doet die nu net alsof die allerlei dingen boven tafel heeft gekregen bij de formatie en er daardoor uit is gestapt. Puur misbruik maken van het beeld dat mensen van hem hebben, bewust of onbewust. Niemand behalve Omtzigt is geschrokken van de brieven ook de niet-formerende partijen en ook de media hoor je er niet over dat ze geschrokken zijn, simpelweg omdat er niets nieuws in stond.
Dat was niet het punt van Baudet.quote:Op woensdag 14 februari 2024 15:08 schreef matthijst het volgende:
't is een domme lul, maar mooi punt van Baudet.
Omtzigt doet steeds alsof we straks moslims gaan opsluiten omdat Wilders dat wil.
Een regering op basis van gedoogsteun is niet een erg lang leven beschoren. De dag dat Wilders besluit z'n virtuele 50+ zetels te verzilveren, is het klaar met het kabinet.quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:54 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Gedoogsteun is genoeg. En de oppositie zal zich moeten inhouden
debat is ook over. er worden ook alleen holle statements gemaakt.quote:Op woensdag 14 februari 2024 15:28 schreef klaasweetalles het volgende:
Omtxigt is alweer vertrokken zag ik zojuist
Ik zou me eerder zorgen maken om Omtzigt in een gedoogconstructie en als die dan zijn zin een keer niet krijgt. Ik zie en hoor iedereen concessies doen de afgelopen paar weken op 1 persoon na.quote:Op woensdag 14 februari 2024 15:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Een regering op basis van gedoogsteun is niet een erg lang leven beschoren. De dag dat Wilders besluit z'n virtuele 50+ zetels te verzilveren, is het klaar met het kabinet.
Dat wordt leuk, een grotere implosie dan de VVD. Of denk je dat alle partijen Wilders dat in dank gaan nemen?quote:Op woensdag 14 februari 2024 15:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Een regering op basis van gedoogsteun is niet een erg lang leven beschoren. De dag dat Wilders besluit z'n virtuele 50+ zetels te verzilveren, is het klaar met het kabinet.
En wie neemt daar dan politieke verantwoordelijkheid voor?quote:Op woensdag 14 februari 2024 15:47 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Gewoon iedereen vragen wie hij/zij geschikt acht voor een zakenkabinet en klaar is kees.
Een keer?quote:Op woensdag 14 februari 2024 16:01 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Ik zou me eerder zorgen maken om Omtzigt in een gedoogconstructie en als die dan zijn zin een keer niet krijgt.
Ah, het punt was niet dat Omzigt steeds loopt te hameren op zaken die tegen de grondwet in gaan, terwijl dat in NL nooit kan.quote:
Nee, Baudet probeerde het punt te maken dat als de Kamer besluit dat alle moslims opgesloten worden, dat dat dan niet tegen de grondwet in gaat, want de Kamer is de enige die de grondwet mag interpreteren. Totale onzin, natuurlijk.quote:Op woensdag 14 februari 2024 16:48 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ah, het punt was niet dat Omzigt steeds loopt te hameren op zaken die tegen de grondwet in gaan, terwijl dat in NL nooit kan.
Zoals moslims opsluiten als ze naar de moskee gaan.
Hoe hard Wilders ook roept.
Ja, exact wat ik zeg, Baudet doet alsof elke aangenomen wet automatisch grondwettelijk is.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |