Blijkbaar wel: https://nl.wikipedia.org/wiki/Cedillequote:Op vrijdag 16 februari 2024 08:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het gaat om die s met een cedille (heet dat ook zo bij een s?) eronder.
Ik denk dat je conclusie niet helemaal terecht is, als NSC niet zou begrijpen wat er leeft, het programma van NSC is toch echt een afspiegeling van de gedachtes van Omtzigt, dan zouden ze ook geen 20 zetels halen, niet iedereen deelt jouw gedachten over wat er leeft in de samenleving en de samenleving is geen monolitisch geheel.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 13:32 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik heb het boek van Omtzigt eens gelezen dat hij in 2021 heeft geschreven over 'een nieuw sociaal contract'
Nu begrijp ik zijn gezever over de rechtsstaat ook een stukje beter en is mijn conclusie nog meer dat hij nooit serieus heeft overwogen om met de PVV in een coalitie te gaan zitten. Hij is geen voorstander van dichtgetimmerde regeerakkoorden, wil meer 'tegenmacht' vanuit de Tweede Kamer en heeft rechtvaardigheid en principes hoog in het vaandel. Hij heeft best goede ideeën, maar hij komt ook ietwat onbuigzaam over en het lijkt mij lastig om met zo iemand samen te werken. In het boek ging het over de toeslagaffaire, wat mij iets minder boeide omdat ik het boek van Jesse Frederik al had gelezen (Zo hadden wij het niet bedoeld), over het complexe belastingstelsel, over de beperkte bruikbaarheid van modellen, over de mankementen van de EU en de Europese samenwerking.
Ik miste eigenlijk wel de visie van Omtzigt op natuur en milieu (inclusief stikstofprobleem), immigratie en de woningnood.
Kortom, de zet van Omtzigt om uit de onderhandelingen te stappen is begrijpelijk, zijn ideeën m.b.t. de rechtsstaat en het politieke stelsel zijn best goed, maar uiteindelijk is NSC toch een partij van de gevestigde orde, politieke elite die meer technocratisch zijn dan dat ze begrijpen wat er daadwerkelijk leeft in de samenleving.
Hij heeft direct na de verkiezingen létterlijk gezegd dat hij dit zou doen. "Altijd praten, al was het maar om het proces netjes te doorlopen, maar ik acht de kans klein."quote:Op vrijdag 16 februari 2024 13:32 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik heb het boek van Omtzigt eens gelezen dat hij in 2021 heeft geschreven over 'een nieuw sociaal contract'
Nu begrijp ik zijn gezever over de rechtsstaat ook een stukje beter en is mijn conclusie nog meer dat hij nooit serieus heeft overwogen om met de PVV in een coalitie te gaan zitten. Hij is geen voorstander van dichtgetimmerde regeerakkoorden, wil meer 'tegenmacht' vanuit de Tweede Kamer en heeft rechtvaardigheid en principes hoog in het vaandel. Hij heeft best goede ideeën, maar hij komt ook ietwat onbuigzaam over en het lijkt mij lastig om met zo iemand samen te werken. In het boek ging het over de toeslagaffaire, wat mij iets minder boeide omdat ik het boek van Jesse Frederik al had gelezen (Zo hadden wij het niet bedoeld), over het complexe belastingstelsel, over de beperkte bruikbaarheid van modellen, over de mankementen van de EU en de Europese samenwerking.
Ik miste eigenlijk wel de visie van Omtzigt op natuur en milieu (inclusief stikstofprobleem), immigratie en de woningnood.
Kortom, de zet van Omtzigt om uit de onderhandelingen te stappen is begrijpelijk, zijn ideeën m.b.t. de rechtsstaat en het politieke stelsel zijn best goed, maar uiteindelijk is NSC toch een partij van de gevestigde orde, politieke elite die meer technocratisch zijn dan dat ze begrijpen wat er daadwerkelijk leeft in de samenleving.
Dit is inderdaad zoals het is gegaan denk ik. De gesprekken met de drie rechtse partijen waren voor hem alleen 'voor de vorm'quote:Op vrijdag 16 februari 2024 13:55 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Hij heeft direct na de verkiezingen létterlijk gezegd dat hij dit zou doen. "Altijd praten, al was het maar om het proces netjes te doorlopen, maar ik acht de kans klein."
Hij moest het aan het eind pro forma nog wel even frusteren omdat anders de schijn zou ontstaan dat er wat mogelijk zou zijn. Dat heeft 'ie dan - weliswaar een beetje knullig - ook netjes gedaan.
Die gast gaat gewoon zijn zin krijgen. Hij wilde vanaf moment één een extra-parlementaire regering. En kijk eens welke kant het opgaat? Maar om die optie op tafel te krijgen moest wel eerst netjes een rondje rijden met de PVV.
Jammer dat de meesten, waaronder de pers én zijn formatiepartners, zo'n kort geheugen hebben en alleen op incidenten en tweets focussen. Een beetje brullen dat je schaakmat gezet bent. Jammer joh.
Nee, ik denk echt met name om de PVV concessies over de grondrechten te laten doen, in de hoop dat andere partijen minder bezwaren zouden hebben tegen het meedoen aan een extraparlementair kabinet waar de PVV ook zijn steun aan geeft.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 14:19 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dit is inderdaad zoals het is gegaan denk ik. De gesprekken met de drie rechtse partijen waren voor hem alleen 'voor de vorm'
Ik vind “weliswaar een beetje knullig” wel wat te kort doen aan de manier waarop en de boodschap waarmee hij gebroken heeft. Al zie ik ook dat vooral VVD en PVV op dit moment in daad (niet in woord) redelijk richting NSC buigen.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 13:55 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Hij heeft direct na de verkiezingen létterlijk gezegd dat hij dit zou doen. "Altijd praten, al was het maar om het proces netjes te doorlopen, maar ik acht de kans klein."
Hij moest het aan het eind pro forma nog wel even frusteren omdat anders de schijn zou ontstaan dat er wat mogelijk zou zijn. Dat heeft 'ie dan - weliswaar een beetje knullig - ook netjes gedaan.
Die gast gaat gewoon zijn zin krijgen. Hij wilde vanaf moment één een extra-parlementaire regering. En kijk eens welke kant het opgaat? Maar om die optie op tafel te krijgen moest wel eerst netjes een rondje rijden met de PVV.
Jammer dat de meesten, waaronder de pers én zijn formatiepartners, zo'n kort geheugen hebben en alleen op incidenten en tweets focussen. Een beetje brullen dat je schaakmat gezet bent. Jammer joh.
Nouja, als je de reconstructie mag geloven ging het qua regie op het proces mis toen de NOS verslaggever het embargo omzeilde omdat hij toegang had tot NSC leden mail. Toen is er in de haast een reeks appjes gestuurd en een stoeltje bij Humberto gehuurd. Ik stel me voor dat ze dat anders bedacht hadden, inclusief een iets stevigere boodschap en een ander mediamoment.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 14:29 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik vind “weliswaar een beetje knullig” wel wat te kort doen aan de manier waarop en de boodschap waarmee hij gebroken heeft. Al zie ik ook dat vooral VVD en PVV op dit moment in daad (niet in woord) redelijk richting NSC buigen.
Maar zelf in het debat afgelopen woensdag vond ik de verklaring vaag.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 14:50 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Nouja, als je de reconstructie mag geloven ging het qua regie op het proces mis toen de NOS verslaggever het embargo omzeilde omdat hij toegang had tot NSC leden mail. Toen is er in de haast een reeks appjes gestuurd en een stoeltje bij Humberto gehuurd. Ik stel me voor dat ze dat anders bedacht hadden, inclusief een iets stevigere boodschap en een ander mediamoment.
Inderdaad, het pakken van die dienstauto wijst ook gewoon op totale paniek in die partij op dat moment.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 14:50 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Nouja, als je de reconstructie mag geloven ging het qua regie op het proces mis toen de NOS verslaggever het embargo omzeilde omdat hij toegang had tot NSC leden mail. Toen is er in de haast een reeks appjes gestuurd en een stoeltje bij Humberto gehuurd. Ik stel me voor dat ze dat anders bedacht hadden, inclusief een iets stevigere boodschap en een ander mediamoment.
Ja, dat is waar, maar het is kennelijk ook niet des Pieters om in klinkende gevatte oneliners zijn politieke reet te redden.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 15:19 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Maar zelf in het debat afgelopen woensdag vond ik de verklaring vaag.
Wilders I, mede mogelijk gemaakt door het kartel en het nepparlement. Met de extraparlementaire groetjes van Sigrid Kaag.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 15:57 schreef Tijger_m het volgende:
Maar het werkt toch wel op mijn lachspieren dat de PvdA informateur nu bij de D66 man zit om te bedenken hoe een rechts kabinet toch nog te redden is.
Zal ik wel weer boze reacties van rechtse users van gaan krijgen
Van Gom van Strien, via Plasterk naar Kim Putters. Er is wel lerend vermogen bij Wilders…quote:Op vrijdag 16 februari 2024 15:57 schreef Tijger_m het volgende:
Maar het werkt toch wel op mijn lachspieren dat de PvdA informateur nu bij de D66 man zit om te bedenken hoe een rechts kabinet toch nog te redden is.
Zal ik wel weer boze reacties van rechtse users van gaan krijgen
Ad Melkert wordt via een lange omweg uiteindelijk de premierquote:Op vrijdag 16 februari 2024 16:12 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Van Gom van Strien, via Plasterk naar Kim Putters. Er is wel lerend vermogen bij Wilders…
https://www.telegraaf.nl/(...)n-russische-roulettequote:PVV-Kamerlid Joeri Pool vindt dat de Nederlandse steun aan Oekraïne onze krijgsmacht uitholt. Hij noemt die steun een 'voortdurende provocatie aan de Russische Federatie' en waarschuwt dat we in de problemen zitten als in reactie daarop een aanval komt.
Die uitspraak is al een week oud, toch? Nog steeds debiel uiteraard.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 18:21 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)n-russische-roulette
Niet om de uitspraken te vergoeilijken, maar zelfs de PVV fractie is het er niet mee eens: https://www.trouw.nl/poli(...)etamorfose~b0db897a/quote:Op vrijdag 16 februari 2024 18:21 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)n-russische-roulette
Ik verwacht eigenlijk dat Pool het einde van deze periode niet haalt in de PVV fractie, mits deze periode nog minstens een half jaar duurt. Hij zou wel eens naar FvD over kunnen stappen.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 19:57 schreef Bluesdude het volgende:
Joeri Pool is een aanwinst. Ik verheug me op nog meer nationalistisch gemauw van hem de komende jaren.
Zoals de verheerlijking van foute vaderlanders, zgn helden. Mn van Heutsz
[ afbeelding ]
Nou als ik een wedje moet gaan leggen wie het eerste zich afsplitstquote:Op vrijdag 16 februari 2024 18:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
Niet om de uitspraken te vergoeilijken, maar zelfs de PVV fractie is het er niet mee eens: https://www.trouw.nl/poli(...)etamorfose~b0db897a/
Pool was een paar jaar fractiemedewerker van de PVV, dus Wilders wist wat hij deed om hem op de lijst te zetten.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 20:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik verwacht eigenlijk dat Pool het einde van deze periode niet haalt in de PVV fractie, mits deze periode nog minstens een half jaar duurt. Hij zou wel eens naar FvD over kunnen stappen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |