Goede vraag. Ik zou zeggen van wel.quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:52 schreef -XOR- het volgende:
Loopt de premiersdagenteller van Rutte eigenlijk nog door?
Nee, Omtzigt is er compleet van overtuigd dat de appel een banaan is. Dat is iets heel anders. Een politicus gelooft niet dat de appel een banaan is maar speelt alleen maar dat het zo is.quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:54 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Omtzigt is iemand die met droge ogen beweert dat een appel eigenlijk een banaan is. Kortom, het is een politicus.
Hm ja, misschien nog wel ergerquote:Op woensdag 14 februari 2024 14:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, Omtzigt is ervan overtuigt dat de appel een banaan is. Dat is iets heel anders. Een politicus gelooft niet dat de appel een banaan is maar speelt alleen maar dat het zo is.
Het is zeker een spel, het breken was ook al in voorbereiding maar werd doorkruist door een intern lek.quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zoals al opgemerkt, tot hier heeft de kiezer ons geholpen.
Ik merk vooral een gebrek aan eerlijkheid als NSC al begin januari tegen Plasterk zegt niet in een regering met de PVV te stappen en je gaat gewoon door met de poppenkast tot Omtzigt wegloopt, dat voelt voor mij als een spelletje aan.
Toppunt van cherrypicking; Een argument maken dat een extraparlementair minderheidskabinet best kan werken, door het voorbeeld aan te dragen van het succesvol functioneren van 1 van de 2 soortgelijke kabinetten in de gehele Nederlandse geschiedenis, maar dan wel achterwege laten dat de andere van die twee, letterlijk maar twee dagen gezeten heeft.quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:53 schreef KoosVogels het volgende:
Omtzigt met z'n verwijzing naar kabinet Van der Linden, dat meer dan honderd jaar geleden regeerde, vond ik toch tamelijk potsierlijk.
Idd, daarom kun je er niks mee met onderhandelingen. Hij is wel goed in de controlerende rol; kan hij weer een betoog van 2 uur houdenquote:Op woensdag 14 februari 2024 14:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, Omtzigt is er compleet van overtuigd dat de appel een banaan is. Dat is iets heel anders. Een politicus gelooft niet dat de appel een banaan is maar speelt alleen maar dat het zo is.
Kabinet Van der Linden leverde wel een aantal mooie prestaties - Omtzigt gaf een kleine opsomming. Daarom, gok ik.quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, dom dat hij niet gewoon Den Uyl pakte, of zou hij dat te links vinden?
Ja, hij is toch de premier?quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:52 schreef -XOR- het volgende:
Loopt de premiersdagenteller van Rutte eigenlijk nog door?
Ja, dat zou kunnen. Maar Den Uyl is toch een stuk relevanter, een veel recenter extraparlementair kabinet.quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kabinet Van der Linden leverde wel een aantal mooie prestaties - Omtzigt gaf een kleine opsomming. Daarom, gok ik.
Zo sta ik er ook inquote:Op woensdag 14 februari 2024 14:59 schreef Hexagon het volgende:
Ach ik denk bij extraparlementair meer in glas halfvol. Laat ze het eens proberen. Als het mislukt leren we daar ook weer van.
Op zich waar, al kunnen partijen gaan schuiven maar die kans is klein.quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
NSC geen optie, voor een hoop partijen PVV geen optie, dan kom je echt alleen aan die 7 partijen optie die ik noemde.
In die zin inderdaad wellicht het beste voorbeeld dat een minder strak gedefinieerde kabinetsvorm best kan werken.quote:Op woensdag 14 februari 2024 15:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, dat zou kunnen. Maar Den Uyl is toch een stuk relevanter, een veel recenter extraparlementair kabinet.
Dat is wel de staat van de politiek in ons land, laten we gewoon wat proberen - yolo.quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:59 schreef Hexagon het volgende:
Ach ik denk bij extraparlementair meer in glas halfvol. Laat ze het eens proberen. Als het mislukt leren we daar ook weer van.
quote:Op woensdag 14 februari 2024 15:03 schreef -XOR- het volgende:
Er komt waarschijnlijk een door John de Mol geproduceerde spelshow met BN'ers. De winnaar van iedere aflevering krijgt een ministerspost.
Die was nog ff op de wc. En niet om te pissen.quote:
Hij lijkt er wel zin in te hebben dit keer.quote:Op woensdag 14 februari 2024 15:04 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Pas net uit bed waarschijnlijk.
Hij was net terug van wintersport bedoel je?quote:Op woensdag 14 februari 2024 15:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die was nog ff op de wc. En niet om te pissen.
Ik dacht aan het snuiven van lavendelzakjesquote:Op woensdag 14 februari 2024 15:04 schreef Rodgrod het volgende:
[..]
Dat was ook het eerste wat ik dacht
Maar wat is het risico dan? Dat we een jaar later weer naar de stembus moeten. Maar dat heb je bij iedere vorm.quote:Op woensdag 14 februari 2024 15:03 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Dat is wel de staat van de politiek in ons land, laten we gewoon wat proberen - yolo.
Zal Geert leuk vindenquote:Op woensdag 14 februari 2024 15:05 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Yesilgöz en Omtzigt willen dus eigenlijk een linkse partij erbij?
We kunnen ook de gemeenteraad van Purmerend aanstellen en zien wat er gebeurd.quote:Op woensdag 14 februari 2024 15:05 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar wat is het risico dan? Dat we een jaar later weer naar de stembus moeten. Maar dat heb je bij iedere vorm.
Je kunt gewoon backgammon op zijn voorhoofd spelen.quote:Op woensdag 14 februari 2024 15:06 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Zijn flinke schepen die kunnen aanmeren bij de inhammen van Baudet
Alleen snel weer verkiezingen is niet goed voor de partijkas van een aantal partijenquote:Op woensdag 14 februari 2024 15:05 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar wat is het risico dan? Dat we een jaar later weer naar de stembus moeten. Maar dat heb je bij iedere vorm.
quote:Op woensdag 14 februari 2024 15:06 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Zijn flinke schepen die kunnen aanmeren bij de inhammen van Baudet
Voor zijn clowns act?quote:
Die is er voorlopig (gelukkig) al snel klaar mee. Houdt het een beetje vlotquote:Op woensdag 14 februari 2024 15:10 schreef Janneke141 het volgende:
Jammer Sjerrie, de voorzitter heeft er genoeg van.
En als zelfs Bosma er klaar mee is, dan is het ook echt tijd om weer te gaan zitten.
Komt omdat autist Omtzigt niet kan leven met een simpele uitleg.quote:Op woensdag 14 februari 2024 15:09 schreef Zorro het volgende:
Thierry maakt zijn punt en herhaalt dat vervolgens een kwartier lang in allerlei verschillende bewoordingen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |