abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212413241
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 17:20 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
En de situatie nu zou je omschrijven als gezond voor de VVD? Want met de PVV in zee gaan kost ze voorlopig alleen maar een heel pak zetels.
Tegenovergestelde juist. Het ligt niet aan de PVV, of in zee gaan met de PVV, het ligt aan het gedraai en de ogenschijnlijke besluiteloosheid die de VVD al maanden uitstraalt. Dit, terwijl het merendeel van de VVD kiezers gewoon een rechts kabinet wilt hebben met normale kabinetsdeelname.
De enige echte.
pi_212413247
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 17:22 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Als ik de VVD was zou ik aansturen op nieuwe verkiezingen. NSC wordt dan een kopje kleiner gemaakt zodat je die galbak van een Omtzigt niet meer nodig hebt voor een rechtse meerderheid. CDA zal groter worden. Bontebal doet het goed. Misschien kan het CDA dan rechts helpen aan een meerderheid. Met het NSC valt niet te werken.
De VVD komt met de huidige peilingen nauwelijks boven de NSC uit qua kopje kleiner. Dus wat levert de VVD dat op? Behalve meer verlies dan NSC, uiteraard.
Ipsos zet VVD op 19 en NSC op 18, CDA op 5. Ik zou als VVD maar heel ver van de stembus blijven voorlopig:

https://www.ipsos.com/nl-nl/politieke-barometer

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 13-02-2024 17:29:21 ]
pi_212413300
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 17:27 schreef Rnie het volgende:

[..]
Tegenovergestelde juist. Het ligt niet aan de PVV, of in zee gaan met de PVV, het ligt aan het gedraai en de ogenschijnlijke besluiteloosheid die de VVD al maanden uitstraalt. Dit, terwijl het merendeel van de VVD kiezers gewoon een rechts kabinet wilt hebben met normale kabinetsdeelname.
PVV en normale kabinetsdeelname. Goede grap wel.
pi_212413359
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 17:30 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Probeer maar een normaal kabinet te smeden over rechts zonder de PVV erbij te betrekken. Mocht dat niet lukken, dan gaat het over het centrum/centrum links. Iets wat de VVD kiezer niet wilt.

Ze hebben geen andere keus dan de gedoogsteun in te trekken en club Pieter te laten gedogen.
De enige echte.
pi_212413385
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 17:30 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nou ja, doe toch maar wel. Nederland is er blijkbaar aan toe om eens mee te maken hoe dat is.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_212413393
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 17:22 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Als ik de VVD was zou ik aansturen op nieuwe verkiezingen. NSC wordt dan een kopje kleiner gemaakt zodat je die galbak van een Omtzigt niet meer nodig hebt voor een rechtse meerderheid. CDA zal groter worden. Bontebal doet het goed. Misschien kan het CDA dan rechts helpen aan een meerderheid. Met het NSC valt niet te werken.
Dat geeft toch alleen hun totale onkunde aan, bijna 180 jaar democratie nog nooit nieuwe verkiezingen zonder regering. VVD meer dan een decennium aan de macht. Vervolgens gaat een poppetje weg > tegenvallende verkiezingen. Vervolgens kunnen ze meteen niks bijdragen behalve gokken op nieuwe verkiezingen in de hoop dat het dan wel werkt? :')
Zouden ze dan niet beter eerst eens bedenken waar ze eigenlijk voor staan of waarom het misging?
pi_212413407
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 17:36 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Zouden ze dan niet beter eerst eens bedenken waar ze eigenlijk voor staan of waarom het misging?
Dat weet iedereen toch al?
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_212413417
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 17:35 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Nou ja, doe toch maar wel. Nederland is er blijkbaar aan toe om eens mee te maken hoe dat is.
Het punt was het woord "normaal", natuurlijk. Dat is vrijwel onmogelijk met de PVV.
pi_212413449
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 17:35 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Dit soort over de kook momentjes komt eens in de zoveel jaar voor. Dat is niet iets nieuws ofzo.

[ Bericht 0% gewijzigd door Rnie op 13-02-2024 20:26:54 ]
De enige echte.
pi_212413457
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 17:38 schreef Tijger_m het volgende:
Dat is vrijwel onmogelijk met de PVV.
Want? Qua standpunten of qua mensen?
De enige echte.
pi_212413467
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 17:41 schreef Rnie het volgende:

[..]
Want?
Je hebt de formatie niet gevolgd? Het is niet je bekend dat de PVV niet eens voldoende bewindslieden kan leveren? Ok, dat kan.
  dinsdag 13 februari 2024 @ 17:43:58 #62
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212413485
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 16:50 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Opzich eens, maar is normaal niet altijd het verwijt aan linkse partijen dat ze geen verantwoording nemen?
Wat mij betreft verkloot PVDA nu een kwartaal en laten ze daarna rechts het uitzoeken. Nu duiken om als straks iedereen een regering wil een kansloze missie te starten zorgt ook niet voor zetelwinst denk ik.
Nouja de meerderheid van de kiezers heeft laten blijken dat bij wijze van ieder scheef hangend verkeersbord blijkbaar de schuld van Timmermans en D66 is. Dus ja dan moet die rechtse droomcoalitie toch wel even wat meer de kans krijgen om te laten zien wat ze waard zijn. En Geert is de grootste. Dus hij moet het maar oplossen met onwillige partijleiders die hij nodig heeft.

quote:
Ik zou het liefst een kneiterrechtse regering het zien verneuken. Maar die partijen zijn zo ruk dat ze niet eens tot dat punt komen. Jammer genoeg is de NLandse kiezer te incapabel om dat soort informatie mee te nemen in het stemhokje.
Nouja het totaal verneuken zonder ook maar een letter beleid uitgevoerd te hebben is nog beter. Maar daarvoor moeten ze nog even dooreikelen.

Die Nederlandse kiezer moet eerst doorkrijgen dat voor de politiek ook shit in = shit out geldt. Pas dan kunnen we de populisten weer terugduwen waar ze horen. In de marge.
pi_212413548
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 17:42 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Je hebt de formatie niet gevolgd? Het is niet je bekend dat de PVV niet eens voldoende bewindslieden kan leveren? Ok, dat kan.
Dat is mij niet bekend nee. Heb je een bron?
De enige echte.
pi_212413565
De VVD heeft echt de verkeerde keuze gemaakt door Yesilgöz partijleider te maken. Ze heeft geen inzicht en kan dat spelletje helemaal niet.

Rutte praat een cirkel recht:

"Ja, ik ben er groot voorstander van om meerdere perspectieven te betrekken in dit geheel. Kijk, als je die cirkel alleen maar ziet als wat die lijkt, dan zeg je, ja, rond. En ik heb begrip voor dat perspectief. Ik pleit er alleen wel voor om die cirkel ook eens van de zijkant te bekijken en wat je dan ziet, voorzitter, is eigenlijk gewoon een rechte lijn. Daarom is het kabinetsstandpunt op dit punt vooralsnog dat de cirkel recht is. Maar dat blijft natuurlijk een punt van discussie waarin ook de Kamer telkens gehoord wordt."

Yesilgöz praat een cirkel recht:

"Ja, voorzitter, een cirkel is eigenlijk recht, want als je dus een cirkel neemt en je bekijkt die, dan gaat die dus altijd door. Als een soort lijn. En ik heb helemaal geen zin in semantische spelletjes. En dan kun je wel zeggen: wat een onzin, maar de VVD neemt die verantwoordelijkheid en daar sta ik hier vandaag voor."
  dinsdag 13 februari 2024 @ 17:51:05 #65
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212413605
De PVV gaat wel bewindslieden vinden denk ik.

Of het mensen zijn die geschikt zijn voor die baan is een ander verhaal.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hexagon op 13-02-2024 18:02:45 ]
pi_212413642
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 17:51 schreef Hexagon het volgende:
De VVD gaat wel bewindslieden vinden denk ik.

PVV bedoel je?
pi_212413724
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 17:43 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nouja de meerderheid van de kiezers heeft laten blijken dat bij wijze van ieder scheef hangend verkeersbord blijkbaar de schuld van Timmermans en D66 is. Dus ja dan moet die rechtse droomcoalitie toch wel even wat meer de kans krijgen om te laten zien wat ze waard zijn. En Geert is de grootste. Dus hij moet het maar oplossen met onwillige partijleiders die hij nodig heeft.
[..]
Nouja het totaal verneuken zonder ook maar een letter beleid uitgevoerd te hebben is nog beter. Maar daarvoor moeten ze nog even dooreikelen.

Die Nederlandse kiezer moet eerst doorkrijgen dat voor de politiek ook shit in = shit out geldt. Pas dan kunnen we de populisten weer terugduwen waar ze horen. In de marge.
Ik ben op zich wel voor accelerationisme dus inderdaad mensen willen PVV geef ze het maar daarna je gelijk halen is best aantrekkelijk.
Maar ik moet zeggen dat ik ook nogal bekoeld ben van dat idee als ik naar Amerika kijk. Daar kregen ze Trump heb je 4 jaar lang achteruitgang op veel gebieden. Jammer genoeg werd de kiezer of politiek niet wakkergeschud daarna was het met Biden letterlijk door met oude politiek en dan zitten ze nu nóg met dezelfde shit.

Goede kans dat een PVV regering de weg vrijmaakt voor een nieuwe serie demagogen of dat we toch maar weer teruggrijpen naar de politiek die ons ervoor onttevreden en verdeeld maakte.
pi_212413759
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 17:51 schreef Hexagon het volgende:
De VVD gaat wel bewindslieden vinden denk ik.

De pvv zal wel weer bewindslieden vinden met een crimineel achtergrond of iets dergelijks....
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  dinsdag 13 februari 2024 @ 18:03:46 #69
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212413816
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 17:54 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
PVV bedoel je?
Ohja verrek, gefixt
  dinsdag 13 februari 2024 @ 18:05:14 #70
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212413849
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 18:01 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
De pvv zal wel weer bewindslieden vinden met een crimineel achtergrond of iets dergelijks....
Ach er zijn wel wat wannabees die een beetje in die wereld ronddwalen. Hoeven niet per se crimineel te zijn. Maar hoogvliegers zullen het ook niet zijn.
  dinsdag 13 februari 2024 @ 18:13:51 #71
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_212413992
https://www.ad.nl/politie(...)-rancuneus~a2f24426/

Wat aandacht gegenereerd, De Groot even bewust opgezadeld met flink wat bedreigingen en weer door. Hiervoor mag je best hevige krampen in je kuit krijgen.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_212414033
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 17:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Goede kans dat een PVV regering de weg vrijmaakt voor een nieuwe serie demagogen of dat we toch maar weer teruggrijpen naar de politiek die ons ervoor onttevreden en verdeeld maakte.
Ja, lijkt me ook. Als het na 4 jaar van een rechts kabinet nog steeds een rotzooi is, zal links daar gewoon nog ouderwets de schuld van krijgen hoor. Maar dan in de vorm van linkse ambtenaren, de Europese Unie of linkse rechters die het asielbeleid dwarsbomen doordat ze toetsen aan het EVRM.
pi_212414090
Toch maar niet.
Maar wel lekker mensen opstoken. Goed gewerkt Caroline.

twitter

[ Bericht 0% gewijzigd door capricia op 13-02-2024 18:42:06 ]
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_212414145
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 18:05 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ach er zijn wel wat wannabees die een beetje in die wereld ronddwalen. Hoeven niet per se crimineel te zijn. Maar hoogvliegers zullen het ook niet zijn.
het zal me niets verbazen als ze de vrouw meppende dion graus een ministers functie gaat bekleden
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_212414233
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 15:11 schreef KaheemSaid het volgende:
Vraag mij af of mensen zich ook zo ergeren aan deze uitspraken van Yesilgöz: “Deze impasse is niet goed voor het land en ik baal ontiegelijk. Ik was helemaal klaar om de dag na het debat te beginnen aan de inhoudelijke onderhandelingen."

Welke partij heeft is ook al weer primair verantwoordelijk voor deze impasse?
Mooi, eerst bewust de boel laten klappen op niks en daardoor in de praktijk al snel twee (beleids)jaar verliezen om het land te besturen _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')