abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212412610
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 16:34 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Geert zegt:

. "Het is de moeite waard te bezien of - en vooral ook in welke vorm - we met elkaar verder kunnen. En veel dank aan Ronald Plasterk."

Dus het lijkt erop dat hij zich al heeft neergelegd dat Pieter de gedoger mag zijn.
Ja. En dan gaat Pieter eisen stellen: "Kom maar op met een concept akkoord waarin je laat zien ook mijn waarden te respecteren". En dan moet Geert het aanpassen. En dan heeft Pieter weer nieuwe wensen. Etc.

Wilders moet voor gedoogsteun eindeloos door de hoepel van Pieter gaan springen. En anders is het 'Nee, ik doe toch maar niet mee :W'

Dat gaat gezellig worden op X.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 13 februari 2024 @ 16:41:31 #27
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_212412621
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 16:39 schreef Hexagon het volgende:

[..]
PVDA/GL geeft al aan dat links nu niet aan zet is. Ik schat in dat D66 iets vergelijkbaars gaat zeggen. Dus voorlopig moet Wilders het gewoon blijven proberen.

Lijkt me ook de verstandigste reactie. Eerst moet even heel duidelijk worden dat er met die populistische partijen niks aan te vangen valt.
Waarom. Dat is toch al 10 weken duidelijk.
Wilders gewoon weer in de oppositie. Klaar ben je.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_212412651
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 16:35 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Lijkt me duidelijk dat het land nog een keer laten gijzelen door Pieter met bijna 0 kans op resultaat vrij zinloos is.
Kun je beter PVDA/GL het laten proberen, ook vrijwel geen kans van slagen maar iig geen herhaling van zetten.
PVDA/GL en D66 hebben geen haast om aan te schuiven. Begrijpelijk ook.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_212412657
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 16:38 schreef matthijst het volgende:

[..]
Want verwachten dat iemand die hier z'n kansen komt zoeken gaat werken en Nederlands praat maakt je racist _O-

Sowieso een sneu riedeltje, dat strooien met "racist" als iets je niet aanstaat: zie de gemiddelde demonstratie met haatbaarden in West Europa of de VS. Die hebben echt niks op met hun blanke medelanders hoor ~O>
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 16:38 schreef matthijst het volgende:

[..]
Want verwachten dat iemand werkt en Nederlands praat maakt je racist _O-
Nee mensen beoordelen op basis van afkomst wat jij doet. Werken en Nederlands spreken doen de meeste migranten dus je generalisering gaat niet op.

Dat jij denkt niet racistisch te kunnen zijn want je afkomst en nu met een whataboutisme over haatbaarden komt laat ook wel zien dat je er weinig van begrijpt en dat ik gelijk heb.
pi_212412659
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 16:35 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Kun je beter PVDA/GL het laten proberen, ook vrijwel geen kans van slagen maar iig geen herhaling van zetten.
Dat heeft de VVD dan weer onmogelijk gemaakt.

Omtzigt is slim genoeg om te weten waar hij mee bezig is. Die hoopt dat de resterende drie partijen een soort regering opzetten in welke vorm dan ook, dan stemt hij mee met de plannen die hij zelf ook wel ziet zitten en daarna klapt de boel binnen no-time omdat er voor de rest geen meerderheid is. Dan is de PVV-hype waarschijnlijk wel weer voorbij en komen er nieuwe verkiezingen.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
  dinsdag 13 februari 2024 @ 16:46:23 #31
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212412681
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 16:40 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. En dan gaat Pieter eisen stellen: "Kom maar op met een concept akkoord waarin je laat zien ook mijn waarden te respecteren". En dan moet Geert het aanpassen. En dan heeft Pieter weer nieuwe wensen. Etc.

Wilders moet voor gedoogsteun eindeloos door de hoepel van Pieter gaan springen. En anders is het 'Nee, ik doe toch maar niet mee :W'

Dat gaat gezellig worden op X.
Nouja Wilders kan ook niet te hoog van de toren blazen. Komt hij met een akkoord vol gekkigheid dan worden hij, maar nog meer VVD en BBB hard aangevallen en zal niemand Pieter verwijten dwars te liggen.. Dat is een slimme strategie van Pieter.
pi_212412696
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 16:41 schreef matthijst het volgende:

[..]
Alleen willen VVD en NSC helemaal niet met D66 en PVDA/GL. Dat maakt het ook zo vermakelijk allemaal. Rechts heeft een enorme meerderheid maar heeft vooralsnog de grootste moeite om het aan elkaar te smeden.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 13 februari 2024 @ 16:48:29 #33
505059 Cpt.Crow
Kapitein Kraai
pi_212412716
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 16:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Alleen willen VVD en NSC helemaal niet met D66 en PVDA/GL. Dat maakt het ook zo vermakelijk allemaal. Rechts heeft een enorme meerderheid maar heeft vooralsnog de grootste moeite om het aan elkaar te smeden.
Dat klinkt als een miniem doekje voor het bloeden.
  dinsdag 13 februari 2024 @ 16:48:38 #34
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212412719
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 16:41 schreef matthijst het volgende:

[..]
Dat is nog geen uitgemaakte zaak dat hij naar de oppositie gaat. Dat gunnen ze hem ook niet. Dan kan hij nog weet ik hoe lang zielig doen over cordon sanitair en hoe zielig hij wel niet is.

Hij moet maar laten zien dat hij van goede wil is om een kabinet te smeden met alle mogelijkheden daarvoor.
  dinsdag 13 februari 2024 @ 16:49:30 #35
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212412730
quote:

[..]
Ja men is het nogal oneens over wat nou rechts is.
pi_212412744
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 16:46 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nouja Wilders kan ook niet te hoog van de toren blazen. Komt hij met een akkoord vol gekkigheid dan worden hij, maar nog meer VVD en BBB hard aangevallen en zal niemand Pieter verwijten dwars te liggen.. Dat is een slimme strategie van Pieter.
Of het echt pure strategie is weet ik niet maar feit is wel dat Pieter voor nu op Pole Position staat om de formatie 'te winnen'.
pi_212412745
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 16:39 schreef Hexagon het volgende:

[..]
PVDA/GL geeft al aan dat links nu niet aan zet is. Ik schat in dat D66 iets vergelijkbaars gaat zeggen. Dus voorlopig moet Wilders het gewoon blijven proberen.

Lijkt me ook de verstandigste reactie. Eerst moet even heel duidelijk worden dat er met die populistische partijen niks aan te vangen valt.
Opzich eens, maar is normaal niet altijd het verwijt aan linkse partijen dat ze geen verantwoording nemen?
Wat mij betreft verkloot PVDA nu een kwartaal en laten ze daarna rechts het uitzoeken. Nu duiken om als straks iedereen een regering wil een kansloze missie te starten zorgt ook niet voor zetelwinst denk ik.

Ik zou het liefst een kneiterrechtse regering het zien verneuken. Maar die partijen zijn zo ruk dat ze niet eens tot dat punt komen. Jammer genoeg is de NLandse kiezer te incapabel om dat soort informatie mee te nemen in het stemhokje.
pi_212412801
De enige echte.
  dinsdag 13 februari 2024 @ 16:55:10 #39
28167 matthijst
pi_212412804
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 16:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Dat jij denkt niet racistisch te kunnen zijn want je afkomst en nu met een whataboutisme over haatbaarden komt laat ook wel zien dat je er weinig van begrijpt en dat ik gelijk heb.
Ik heb nieuws voor je: iedereen (elke groep), op een paar hele grote knuffelaars na, is enigszins racistisch.
Denk je dat een groep random negers geen mening over blanken heeft? Waarom voelen Joden zich niet meer veilig op straat denk je, vast niet omdat ze zo geliefd zijn.

Ik heb ook weinig op met witte oostblokkers, die hier in hun eigen taal door blijven brabbelen, kunnen ze nog zo goed zijn in varkens slachten (win-win, sluit mega-stallen en slachterijen) :W

Ook niet met mn Nederlandse vrienden die in Spanje gaan wonen en dan geen Spaans gaan leren trouwens.

[ Bericht 3% gewijzigd door matthijst op 13-02-2024 17:03:21 ]
pi_212412806
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 16:50 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Opzich eens, maar is normaal niet altijd het verwijt aan linkse partijen dat ze geen verantwoording nemen?
Wat mij betreft verkloot PVDA nu een kwartaal en laten ze daarna rechts het uitzoeken. Nu duiken om als straks iedereen een regering wil een kansloze missie te starten zorgt ook niet voor zetelwinst denk ik.

Ze zijn gewoon niet aan de beurt momenteel. Ze komen ook pas aan de beurt als de poging over rechts echt goed in puin ligt. En dan lijkt het me nog heel moeilijk. NSC en zeker VVD willen gewoon niet over links.
  dinsdag 13 februari 2024 @ 16:56:47 #41
28167 matthijst
pi_212412829
quote:

[..]
Mwah, ze spelen het spelletje nog even mee.
Acht de kans groter dat Timmermans straks gewoon meedoet, dan dat Wilders wat weet te smeden.
pi_212412867
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 16:56 schreef matthijst het volgende:

[..]
Mwah, ze spelen het spelletje nog even mee.
Acht de kans groter dat Timmermans straks gewoon meedoet, dan dat Wilders wat weet te smeden.
Als de VVD en NSC aan Timmermans en Jetten komen vragen of ze mee willen doen dan komen ze waarschijnlijk wel aan tafel zitten. Alleen is dat nog niet gevraagd.
pi_212412915
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 17:00 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Als de VVD en NSC aan Timmermans en Jetten komen vragen of ze mee willen doen dan komen ze waarschijnlijk wel aan tafel zitten. Alleen is dat nog niet gevraagd.
Als de VVD politieke zelfmoord wilt plegen, dan moeten ze dat doen.
De enige echte.
pi_212412935
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 17:02 schreef Rnie het volgende:

[..]
Nou ja, gezien de peilingen werkt het huidige plan ook niet echt heel erg goed.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_212412944
quote:

[..]
Bijzonder onaantrekkelijk scenario voor de VVD ja, iig op dit moment.
  dinsdag 13 februari 2024 @ 17:04:34 #46
28167 matthijst
pi_212412948
quote:

[..]
Niet met Wilders was al een aardige stap.
pi_212413032
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 17:03 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Nou ja, gezien de peilingen werkt het huidige plan ook niet echt heel erg goed.
Ze hebben zichzelf in de voet geschoten door direct de gedoogkaart te trekken. Wat opzich een geniale zet leek om Pietertje voor te zijn, wordt nu gigahard gebackfired.
De enige echte.
pi_212413140
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 17:11 schreef Rnie het volgende:

[..]
Ze hebben zichzelf in de voet geschoten door direct de gedoogkaart te trekken. Wat opzich een geniale zet leek om Pietertje voor te zijn, wordt nu gigahard gebackfired.
Mwoh, geniaal vond ik dat niet. Allereerst werd meteen de toon gezet door hun timing. Nog voor de formatie überhaupt begonnen was dit gaan roepen is niet chique. Het viel ook helemaal verkeerd bij de achterban.

Ik vond het meer een 'kijk ons eens!-actie.

Maar wie weet krijgen ze het nog voor elkaar, je weet nooit hoe een koe een haas vangt. Wellicht kunnen ze een kabinet van GL/PVDA en D66 gaan gedogen :+
pi_212413151
quote:

[..]
En de situatie nu zou je omschrijven als gezond voor de VVD? Want met de PVV in zee gaan kost ze voorlopig alleen maar een heel pak zetels.

En hoe gaat de VVD zich in een dergelijk kabinet dan onderscheiden? Met rechts beleid? Daar is een mooie hashtag voor: #hoedan

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 13-02-2024 17:21:45 ]
pi_212413168
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 16:40 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Niet alleen Geert gaat dat niet pruimen hoor. Bij de BBB en de VVD staan ze er ook niet om te springen natuurlijk. Geen enkele partij zou er blij mee zijn. Maar het is wel een mooi stuk politieke powerplay van Omtzigt. Hij probeert zich naar de positie toe te wurmen die Yesilgoz voor de VVD in gedachten had.

Wordt leuk om te zien hoe ze daar op gaan reageren.
Als ik de VVD was zou ik aansturen op nieuwe verkiezingen. NSC wordt dan een kopje kleiner gemaakt zodat je die galbak van een Omtzigt niet meer nodig hebt voor een rechtse meerderheid. CDA zal groter worden. Bontebal doet het goed. Misschien kan het CDA dan rechts helpen aan een meerderheid. Met het NSC valt niet te werken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')