Waarom zou dat niet kunnen?quote:Op maandag 12 februari 2024 18:34 schreef mascara-klodder het volgende:
Mijn reactie: maar wat als ik naar mijn werk moet of naar een ziekenhuisafspraak en ik kan de kelderbox niet in om mijn fiets te pakken?
Nee, daar heb je die tag voorquote:Op maandag 12 februari 2024 18:48 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Geen sleutel naar de kelderbox waar mijn fiets staat.
De tag is toch de sleutel?quote:Op maandag 12 februari 2024 18:48 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Stuk veiliger in dat opzicht idd. Zijn er om die reden ook op overgestapt op mijn werkquote:Op maandag 12 februari 2024 18:51 schreef kanovinnie het volgende:
Mooi van die tags is dat je als wbv heel makkelijk ouwe tags uit kan zetten. Ergo, oudbewoners met de sleutel kunnen niet meer naar binnen.
Bij ons op werk zijn de lockers alleen te openen met een cardreader. Lullig voor de collega's die niet meer bij hun autosleutels konden na een mislukte systeem-update. 10 uur later deed alles het weer.quote:Op maandag 12 februari 2024 18:52 schreef Speklap3000 het volgende:
[..]
Stuk veiliger in dat opzicht idd. Zijn er om die reden ook op overgestapt op mijn werk
Dus je denkt dat ze je fiets gijzelen ofzo?quote:Op maandag 12 februari 2024 18:48 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Herkenbaar dit, toen een adapter van de hub doorfikte en er geen reserve wasquote:Op maandag 12 februari 2024 19:03 schreef loveli het volgende:
[..]
Bij ons op werk zijn de lockers alleen te openen met een cardreader. Lullig voor de collega's die niet meer bij hun autosleutels konden na een mislukte systeem-update. 10 uur later deed alles het weer.
Bij brand kun je de box ook met sleutel niet binnen, dan kom je het gebouw niet in. En stroomuitval is gewoon zeer zeldzaam in Nederland.quote:Op maandag 12 februari 2024 20:35 schreef halfway het volgende:
En hoe gaat het met stroomuitval, brand ed?
Die tag vervangt toch gewoon een fysieke sleutel? Waarom zou je dan de kelderbox niet in kunnen als daar ook zo'n zelfde slot op zit dat met een tag open kan?quote:Op maandag 12 februari 2024 18:34 schreef mascara-klodder het volgende:
Mijn reactie: maar wat als ik naar mijn werk moet of naar een ziekenhuisafspraak en ik kan de kelderbox niet in om mijn fiets te pakken?
De vraag is wel wat ze voor slot hebben toegepast. Sommige elektrische sloten blijven op slot bij stroomuitval, andere vallen juist vrij. En sommigen hebben een accu, zodat ze nog even door blijven functioneren bij stroomuitval.quote:Op maandag 12 februari 2024 20:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Bij brand kun je de box ook met sleutel niet binnen, dan kom je het gebouw niet in. En stroomuitval is gewoon zeer zeldzaam in Nederland.
Bij mijn WBV is het standaard dat de sloten van in elk geval elke buitendeur vervangen worden als een huurder vertrekt. Denk dat dat bijna overal gemeengoed is.quote:Op maandag 12 februari 2024 18:51 schreef kanovinnie het volgende:
Mooi van die tags is dat je als wbv heel makkelijk ouwe tags uit kan zetten. Ergo, oudbewoners met de sleutel kunnen niet meer naar binnen.
Dan moet je een dag met de bus, of je blijft in je nest liggen omdat je wekker ook niet afgaat.quote:
Dan ga je gewoon naar buiten en kijk je daarna wel of je shit nog heel is als het geblust is.quote:brand ed?
Ja leuk maar bij appartements complexen heb je veel algemene en half algemene ruimtes waar je ook geen oud bewoners meer toegang tot wilt laten hebben. Daar gaat deze sleutel vraag over.quote:Op maandag 12 februari 2024 21:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Bij mijn WBV is het standaard dat de sloten van in elk geval elke buitendeur vervangen worden als een huurder vertrekt. Denk dat dat bijna overal gemeengoed is.
Ja, maar bij een huurwoning kan je niet zelf beslissen over het aangebrachte slot bij gemeenschappelijke ruimtes.quote:Op maandag 12 februari 2024 21:30 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
WBV's hebben ook gewoon fatsoenlijke huizen hoor.
Ja en ja.quote:Op maandag 12 februari 2024 18:34 schreef mascara-klodder het volgende:
Of stel ik me aan?
Kan een WBV dit zo doorvoeren?
Als de tag niet werkt en ik heb geen fysieke sleutel, dan kom ik er toch echt niet in.quote:Op maandag 12 februari 2024 20:54 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Die tag vervangt toch gewoon een fysieke sleutel? Waarom zou je dan de kelderbox niet in kunnen als daar ook zo'n zelfde slot op zit dat met een tag open kan?
En als het een sleutellot was en je sleutel niet werkte dan? Dan kom je er ook niet in.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 17:26 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Als de tag niet werkt en ik heb geen fysieke sleutel, dan kom ik er toch echt niet in.
Misvatting. Die kan ook gewoon haperen. Door vuil, afgebroken sleutel of vandalisme van de cilinder.quote:Tnx voor alle reactiesIk leg me er maar gewoon bij neer dat ik geen sleutel heb die het ten allen tijden doet.
Ik heb tot nu toe eigenlijk inderdaad minder problemen met m'n tag op het werk gehad (nog nul in 10 jaar tijd) dan de fysieke sleutel thuisquote:Op dinsdag 13 februari 2024 17:34 schreef baskick het volgende:
[..]
Misvatting. Die kan ook gewoon haperen. Door vuil, afgebroken sleutel of vandalisme van de cilinder.
Bij een appartementencomplex met een vve wel dan?quote:Op dinsdag 13 februari 2024 07:18 schreef baskick het volgende:
[..]
Ja, maar bij een huurwoning kan je niet zelf beslissen over het aangebrachte slot bij gemeenschappelijke ruimtes.
Daar heb je als VVE-lid nog enige invloed. Maar goed, een appartement is dan weliswaar een woning, maar geen huisquote:Op dinsdag 13 februari 2024 18:26 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Bij een appartementencomplex met een vve wel dan?
Afhankelijk van het systeem en hoe eea. is aangelegd.quote:Op maandag 12 februari 2024 20:35 schreef halfway het volgende:
En hoe gaat het met stroomuitval, brand ed?
Ik ben al ruim 30 jaar uit huis en heb echt nog nooit meegemaakt dat zoiets gebeurt. De tig jaar ervoor en nu heb ik nog steeds sleutels van mijn ouderlijk huis, en ook daar zijn dat soort dingen nog nooit gebeurd.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 17:34 schreef baskick het volgende:
[..]
En als het een sleutellot was en je sleutel niet werkte dan? Dan kom je er ook niet in.
[..]
Misvatting. Die kan ook gewoon haperen. Door vuil, afgebroken sleutel of vandalisme van de cilinder.
de kans dat dit gebeurd is vele, vele malen kleiner dan een tag systeem dat dienst weigert, been there done thatquote:Op dinsdag 13 februari 2024 17:34 schreef baskick het volgende:
Bron?quote:Op vrijdag 16 februari 2024 08:34 schreef mschol het volgende:
[..]
de kans dat dit gebeurd is vele, vele malen kleiner dan een tag systeem dat dienst weigert, been there done that
Het ging hier niet over statistiek of kansberekening. Het ging over 'stel dat...'. En het kan voorkomen en het komt voor. Als die tag dermate veel hapert, dan heeft TS m.i. een punt om te klagen bij de verhuurder. Niet vooraf voor als er een keer in de toekomst iets mis zou kunnen gaan.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 08:34 schreef mschol het volgende:
[..]
de kans dat dit gebeurd is vele, vele malen kleiner dan een tag systeem dat dienst weigert, been there done that
Als het goed is, heeft de verhuurder als verantwoordelijke voor de verwerking van persoonsgegevens een privacy statement waarin wordt aangegeven wat, waarvoor, waarom en op basis waarvan opgeslagen wordt (voor zover het persoonsgegevens betreft). Een tag kan ook gewoon binair wel/geen toegang verlenen zonder aanvullende gegevens vast te leggen.quote:Op zondag 18 februari 2024 21:33 schreef capricia het volgende:
Ik vraag me af wat er allemaal opgeslagen wordt, aan de hand van die tag.
Want het is natuurlijk wel makkelijk om te registreren welke badge wanneer is gebruikt..heel handig als er schade is of als zich andere ongeregeldheden hebben voorgedaan.
Ja. Eens. Dat kan ook.quote:Op zondag 18 februari 2024 22:26 schreef baskick het volgende:
[..]
Als het goed is, heeft de verhuurder als verantwoordelijke voor de verwerking van persoonsgegevens een privacy statement waarin wordt aangegeven wat, waarvoor, waarom en op basis waarvan opgeslagen wordt (voor zover het persoonsgegevens betreft). Een tag kan ook gewoon binair wel/geen toegang verlenen zonder aanvullende gegevens vast te leggen.
Mensen uit Oss vragen zich nu af of je denkt dat Oss niet in Nederland ligtquote:Op maandag 12 februari 2024 20:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Bij brand kun je de box ook met sleutel niet binnen, dan kom je het gebouw niet in. En stroomuitval is gewoon zeer zeldzaam in Nederland.
Hoe vaak gebeurt zoiets in Nederland? Heb in een land gewoond waar de stroom om de haverklap uitviel, daar lijkt me zo'n systeem dan weer geen goed idee.quote:Op maandag 19 februari 2024 00:14 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Mensen uit Oss vragen zich nu af of je denkt dat Oss niet in Nederland ligt
Een Nederlander krijgt gemiddeld eens in de vier jaar te maken met een stroomstoring in zijn wijk.quote:Op maandag 19 februari 2024 04:52 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Hoe vaak gebeurt zoiets in Nederland? Heb in een land gewoond waar de stroom om de haverklap uitviel, daar lijkt me zo'n systeem dan weer geen goed idee.
Lees net dit:quote:Op maandag 19 februari 2024 06:22 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Een Nederlander krijgt gemiddeld eens in de vier jaar te maken met een stroomstoring in zijn wijk.
Dit kun je niet zeer zeldzaam noemen in het kader van het gebruik van een sleutel die niet bruikbaar kan zijn bij stroomuitval.
En de kans dat je ook nog precies op dat moment je huis of kelderbox in moet is vrij laag natuurlijk. Dus ja het kan een probleem zijn, maar is de kans groot? Nee niet echt.quote:Het Nederlandse energienet hoort tot één van de betrouwbaarste van Europa. In 2022 hadden huishoudens en zakelijke gebruikers 22 minuten geen stroom en 70 seconden geen gas door onderbrekingen. Hiermee komt de betrouwbaarheid van de elektriciteits- en gasnetten neer op ruim 99,99 procent.
Dat klopt, dat heb je niet gezegd.quote:Op maandag 19 februari 2024 06:48 schreef Mickytjuh het volgende:
Ik heb nooit gezegd dat de kans groot was.
Ik heb gezegd dat de kans bestaat en niet zeer zeldzaam is.
Dit is een super betrouwbaar systeem, wat het makkelijk maakt om ongenode oude bewoners buiten te houden, en kwijtgeraakte sleutels te kunnen blokkeren.quote:Op maandag 19 februari 2024 06:52 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat klopt, dat heb je niet gezegd.
Maar gebaseerd op bovenstaande is de kans zo miniem dat ik ook wel begrijp dat een WBV dat als verwaarloosbaar ziet bij het overwegen van zo'n systeem.
Het staat je vrij de tag niet te gebruiken, natuurlijk.quote:Op zondag 18 februari 2024 22:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Eens. Dat kan ook.
Al vraag ik me af of je gewoon Nee kunt zeggen als huurder. Als ze wel persoonsgegevens en toegangsgegevens etc willen gaan registreren.
Essentiële zaken hangen aan een noodstroomvoorziening. Als mensen echt menen dat het veelvuldig voorkomt én geen risico willen lopen, dan regelen ze dat.quote:Op maandag 19 februari 2024 00:14 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Mensen uit Oss vragen zich nu af of je denkt dat Oss niet in Nederland ligt
Hmm, ik heb inmiddels bijna 14 jaar een eigen huis en in die tijd 1 stroomstoring (en die was 's nachts, daardoor was mijn brood niet gebakken). Van mijn jeugd kan ik me eigenlijk geen enkele stroomstoring herinneren. Eens in de 4 jaar lijkt me eigenlijk sterk, dan denk ik dat er een paar wijken zijn die het gemiddelde enorm optrekken.quote:Op maandag 19 februari 2024 06:22 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Een Nederlander krijgt gemiddeld eens in de vier jaar te maken met een stroomstoring in zijn wijk.
Dit kun je niet zeer zeldzaam noemen in het kader van het gebruik van een sleutel die niet bruikbaar kan zijn bij stroomuitval.
Ja dat zou kunnen, ik haalde mijn informatie van een netwerkbeheerder.quote:Op maandag 19 februari 2024 10:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hmm, ik heb inmiddels bijna 14 jaar een eigen huis en in die tijd 1 stroomstoring (en die was 's nachts, daardoor was mijn brood niet gebakken). Van mijn jeugd kan ik me eigenlijk geen enkele stroomstoring herinneren. Eens in de 4 jaar lijkt me eigenlijk sterk, dan denk ik dat er een paar wijken zijn die het gemiddelde enorm optrekken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |