Gênanter dan Kaag "hier scheiden onze wegen"?quote:Op maandag 12 februari 2024 17:02 schreef Elan het volgende:
Jammer dat ze toch weer gaan praten, Wat een lachwekkende coalitie.
Wat hebben ze dan al die tijd gedaan?quote:Op maandag 12 februari 2024 17:38 schreef miss_sly het volgende:
https://partijnieuwsociaa(...)-verslag-informateur
Volgens deze verklaring heeft NSC al in januari kenbaar gemaakt dat ze niet deelnemen aan een regulier meeerdereheidskabinet.
Ik heb het niet over Plasterk maar dat het überhaupt nodig is dat een informateur zich bezig moet houden met informatie omtrent weet ik veel stukken die imo sws al direct ter inzage moet zijn op afroep van een Tweede Kamerlid.quote:Op maandag 12 februari 2024 17:31 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Ik heb ook niet het idee dat Plasterk hier sturend heeft gehandeld. Hij heeft met de betreffende ministeries en de griffie gecheckt wat er gedeeld mocht/kon worden en daar is wat tijd overheen gegaan. Lijkt me niet raar, zeker niet nadat in de vorige formatie per ongeluk gevoelige informatie werd vrijgegeven.
Het verwijt van NSC dat er bewust informatie werd achtergehouden vind ik typische Omtzigt-paranoia. Een dergelijke verdachtmaking van de informateur in de media gooien vind ik ook echt not done, vergelijkbaar met de drankroddel van D66 over Remkes destijds.
Yesilgöz is transgender😱quote:Op maandag 12 februari 2024 17:43 schreef Origami94 het volgende:
VVD en PVV zijn eigenlijk de republikeinen van Nederland. Je kan er wel mee onderhandelen maar aan het eind van de dag telt alleen de grootte van hun pik in de politiek en van hun meerdere.
Dat was vóór ze gingen praten al bekend. Omtzigt's voorkeur was vrij duidelijk. Meen dat hij die in november al kenbaar gemaakt heeft. En ook nog een keer in een brief aan de informateur.quote:Op maandag 12 februari 2024 17:38 schreef miss_sly het volgende:
https://partijnieuwsociaa(...)-verslag-informateur
Volgens deze verklaring heeft NSC al in januari kenbaar gemaakt dat ze niet deelnemen aan een regulier meeerdereheidskabinet.
In hert kader van “landsbelang” (even aannemende dat je dat bedoelt) is het veel beter alsde PVV zichzelf opblaast.quote:Op maandag 12 februari 2024 17:48 schreef Origami94 het volgende:
In het kader van "langsbelang" is het misschien niet handig als Bosma in samenwerking met Grauss een coup pleegt in de fractie en zoveel mogelijk zetels meeneemt? Gebeurde ook FvD met Van Haga en Nanninga. Oke de meerderheid van die zetels zal misschien in zijn totaliteit vijf stemmen hebben gekregen dus wel een tikkeltje kiezersbedrog maar toch blijven het "volksvertegenwoordigers".
Overigens Agema neem je sws niet mee, die is hondstrouw.
Geen idee maar elk kabinet met de racisten van PVV is per definitie ontzettend kut.quote:Op maandag 12 februari 2024 17:40 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Gênanter dan Kaag "hier scheiden onze wegen"?
Dat gebeurt wel vaker bij een (in)formatieronde. Tot zover niets bijzonders.quote:Op maandag 12 februari 2024 18:18 schreef Frozen-assassin het volgende:
Eigenlijk zijn we helemaal niets opgeschoten. En daar hebben ze dan twee maanden voor nodig.
Nou ja, we weten iig waar de knelpunten liggen en die gaan ook bij een minderheidskabinet spelen want de NSC gaat niet voor stemmen als ze intrinsiek tegen bepaalde zaken zijn.quote:Op maandag 12 februari 2024 18:18 schreef Frozen-assassin het volgende:
Eigenlijk zijn we helemaal niets opgeschoten. En daar hebben ze dan twee maanden voor nodig.
Omtzigtquote:Op maandag 12 februari 2024 18:23 schreef Nieuwschierig het volgende:
De sleutel ligt bij de VVD, die moeten volwaardig gaan deelnemen.
Maar het is uiterst onaantrekkelijk om te gaan regeren wanneer je afhankelijk bent van Pieter Omzicht.
Want met zo een politieke vriend heb je geen vijand meer nodig
Dit inderdaad, ik snap ook niet dat het hele land zo over Omtzigt heen valt. Het is niet alsof formatiepogingen nooit eerder zijn geklapt.quote:Op maandag 12 februari 2024 18:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat gebeurt wel vaker bij een (in)formatieronde. Tot zover niets bijzonders.
Waar baseer je op dat Omtzigt een politieke vriend is van de VVD?quote:Op maandag 12 februari 2024 18:23 schreef Nieuwschierig het volgende:
De sleutel ligt bij de VVD, die moeten volwaardig gaan deelnemen.
Maar het is uiterst onaantrekkelijk om te gaan regeren wanneer je afhankelijk bent van Pieter Omzicht.
Want met zo een politieke vriend heb je geen vijand meer nodig
Als de uitspraak niet goed uitkomt zijn alle rechters ineens D66 of linkse rechters, ja. Dat is al een tijdje het geval in Nederland.quote:Op maandag 12 februari 2024 18:27 schreef Blastbeat het volgende:
Ik was vanmiddag wel wat aan het ronbladeren op het Fok-forum en toen zag ik wel dat het hier ook niet bepaald zeldzaam is dat de rechtspraak onder vuur wordt genomen.
mee eensquote:Op maandag 12 februari 2024 17:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
In hert kader van “landsbelang” (even aannemende dat je dat bedoelt) is het veel beter alsde PVV zichzelf opblaast.
Bijzonder.quote:
Ja en ik haat dat. Als je de rechtspraak niet vertrouwt, dan houdt het toch gewoon helemaal op? Wat wil je dan wel nog?quote:Op maandag 12 februari 2024 18:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als de uitspraak niet goed uitkomt zijn alle rechters ineens D66 of linkse rechters, ja. Dat is al een tijdje het geval in Nederland.
Verbaast me ook allerminst hoor maar ik vind het wel opmerkelijk dat ze op 10 januari al wisten dat NSC alleen wil gedogen of een ander soort kabinet wil. Dan is het meteen eigenlijk grote vraag wat VVD doet. Want Yesilgoz heeft ook gezegd alleen te willen gedogen (of toch niet of toch wel...)quote:Op maandag 12 februari 2024 18:25 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dit inderdaad, ik snap ook niet dat het hele land zo over Omtzigt heen valt. Het is niet alsof formatiepogingen nooit eerder zijn geklapt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |