Het lijkt mij niet de taak van de Nederlandse pers om te opereren in het belang van het Nederlandse sportsucces.quote:Op donderdag 8 februari 2024 22:48 schreef Donderkonijn het volgende:
Wat mij overigens al langer irriteert: het is notabene weer een Nederlandse sensatiekrant die met de negatieve berichtgeving komt net nu Max het beste seizoen ooit heeft afgewerkt, bij het beste team zit en het momentum heeft.
Dat doen ze bij het NL elftal ook altijd als het net lekker begint te draaien en dan kan ik me er ook mateloos aan irriteren, zoek toch geen beren op de weg als het verdomme goed gaat. Laat sensatie zoeken lekker aan de Engelse tabloids over oid. /rant over
Sorry maar enkel omdat Erik bij de T werkt diskwalificeert hem dat niet meteen. Voor iedere gek bij de T (Valentijn/Wierd/Evert) werken er meer goede journalisten die gewoon prima hun werk doen.quote:Op donderdag 8 februari 2024 22:48 schreef Donderkonijn het volgende:
Wat mij overigens al langer irriteert: het is notabene weer een Nederlandse sensatiekrant die met de negatieve berichtgeving komt net nu Max het beste seizoen ooit heeft afgewerkt, bij het beste team zit en het momentum heeft.
Dat doen ze bij het NL elftal ook altijd als het net lekker begint te draaien en dan kan ik me er ook mateloos aan irriteren, zoek toch geen beren op de weg als het verdomme goed gaat. Laat sensatie zoeken lekker aan de Engelse tabloids over oid. /rant over
Dat lijkt me dan weer niet, dat een werknemer naar de grote bazen stapt lijkt me weinig georkestreerd aan, denk ook niet dat dit nieuws van de Verstappen kant komt, de bevestiging ervan waarschijnlijk wel.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 10:55 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Het lijkt mij niet de taak van de Nederlandse pers om te opereren in het belang van het Nederlandse sportsucces.
Het lijkt mij wel dat de Telegraaf onder Erik van Haren opereert naar de wensen van de Verstappens gezien de connecties maar dat terzijde![]()
Oftewel: dit lijkt een georkestreerde actie. Althans in mijn opinie.
Uurtje vroeger dus zal misschien net begonnen zijn als het al begonnen is.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 11:11 schreef THEFXR het volgende:
iets bekend over de tijd van de vergadering over Horner?
Wat bedoel je met dit? Weer eens een speculatief artikel, het hangt helemaal van de beschuldigingen en het weerwoord van Horner vandaag af of het nog lang gaat duren.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 11:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dit viel wel te verwachten.
Dat ik niet verwacht dat ze Horner vandaag op straat zetten oid maar dat alle bekentenissen/beweringen etc eerst zorgvuldig gewogen gaan worden.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 11:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wat bedoel je met dit? Weer eens een speculatief artikel, het hangt helemaal van de beschuldigingen en het weerwoord van Horner vandaag af of het nog lang gaat duren.
dit hele geval is onderdeel van een machtsstrijd tussen Kamp Oostenrijk en Kamp Thailand binnen Red Bull in zijn geheel dat sinds de dood van Mateschitz is ontstaanquote:Op vrijdag 9 februari 2024 11:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat lijkt me dan weer niet, dat een werknemer naar de grote bazen stapt lijkt me weinig georkestreerd aan, denk ook niet dat dit nieuws van de Verstappen kant komt, de bevestiging ervan waarschijnlijk wel.
Volgens mij was die Porsche deal afgeblazen toen Mateschitz nog leefde en die bepaalde alles, zonder zijn toestemming waren ze nooit aan die Powertrain fabriek begonnen.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 11:53 schreef Sabata het volgende:
[..]
dit hele geval is onderdeel van een machtsstrijd tussen Kamp Oostenrijk en Kamp Thailand binnen Red Bull in zijn geheel dat sinds de dood van Mateschitz is ontstaan
Kamp Oostenrijk wilde graag die deal met Porsche hebben kan Thailand was daar dankzij Horner op tegen. de overkoepelende baas van Red Bull GmbH is Oliver Mintzlaff. iemand waarvan ik niet zeker ben of hij is weggepromoveerd om schade te voorkomen of dat hij werkelijk de baan gekregen heeft als promotie. Punt is namelijk dat Mintzlaff bij Rasenball Leipzig heeft gewerkt en zich ondanks de twee gewonnen dfb pokals in een slecht daglicht heeft laten zien:
- coach Jessie Marsh kreeg de aanwijzing om jeugdspelers van Red Bull Salzburg te gebruiken in plaats van enkele oudere garde spelers die al veel langer bij de club voetbalden (Forsberg,Kampl, Laimer en Poulsen). dat liep niet goed en Marsh moest vertrekken
- Domenico Tedesco nam het over, haalde de oude garde spelers weer terug en en had een tijd lang succes maar we hebben toch buiten gewerkt na onenigheid met Mintzlaff.
- directeur sport Max Eberl kwam na een controversiële transfer vanuit Gladbach ook onder vuur te liggen omdat hij in Mintzlaffs ogen te makkelijk de jeugdspelers verkocht waar hij zich hard voor had gemaakt: Szoboslai, Gvardiol, Silva. Ook Laimer vertrok naar Bayern. dus ondanks dat Eberl met Openda, Like a en Openda een paar grote talenten binnenhaalde werd hij er toch uitgezet wegens "een gebrek aan commitment"
nauwelijks was Mintzlaff overgeplaatst in zijn nieuwe functie of er doken meteen geruchten op dat hij het niet goed kon vinden met Marko of Horner (hangt er vanaf wie je er naar vraagt). volgens mij ziet menselaf dit hele gedoe als een perfecte gelegenheid om kan Thailand een beetje te verzwakken en daarom kreeg Erik zo snel een statement uit hem. Intussen draait de roddelpers overuren op een nothing burger omdat er verder niks bekend is. dus het is voor Mintzlaff te hopen dat Horner ook echt een control freak a la van Nieuwkerk blijkt te zijn. anders loopt dit helemaal verkeerd af voor hem en voor Red Bull zelf.
Dit klinkt mij echt niet als echt hele serieuze aantijgingen. Meer met het oneens zijn met elkaar en bijvoorbeeld een hoogoplopende discussie op professioneel vlak ofso. Misschien dat Horner een keer zijn stem verhief ofso.quote:
Volgens de Times zou het een poging kunnen zijn om Mintzlaff teambaas van RBR te maken.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 11:53 schreef Sabata het volgende:
[..]
dit hele geval is onderdeel van een machtsstrijd tussen Kamp Oostenrijk en Kamp Thailand binnen Red Bull in zijn geheel dat sinds de dood van Mateschitz is ontstaan
Kamp Oostenrijk wilde graag die deal met Porsche hebben, kamp Thailand was daar dankzij Horner op tegen. de overkoepelende baas van Red Bull GmbH is Oliver Mintzlaff. iemand waarvan ik niet zeker ben of hij is weggepromoveerd om schade te voorkomen of dat hij werkelijk de baan gekregen heeft als promotie. Punt is namelijk dat Mintzlaff bij Rasenball Leipzig heeft gewerkt en zich ondanks de twee gewonnen dfb pokals in een slecht daglicht heeft laten zien:
- coach Jessie Marsh kreeg de aanwijzing om jeugdspelers van Red Bull Salzburg te gebruiken in plaats van enkele oudere garde spelers die al veel langer bij de club voetbalden (Forsberg,Kampl, Laimer en Poulsen). dat liep niet goed en Marsh moest vertrekken
- Domenico Tedesco nam het over, haalde de oude garde spelers weer terug en en had een tijd lang succes maar werd toch buiten gewerkt na onenigheid met Mintzlaff over de te volgen koers.
- directeur sport Max Eberl kwam na een controversiële transfer vanuit Gladbach ook onder vuur te liggen omdat hij in Mintzlaffs ogen te makkelijk de jeugdspelers verkocht waar hij zich hard voor had gemaakt: Szoboslai, Gvardiol, Silva. Ook Laimer vertrok naar Bayern. dus ondanks dat Eberl met Openda, Lukeba en Openda een paar grote talenten binnenhaalde werd hij er toch uitgezet wegens "een gebrek aan commitment"
nauwelijks was Mintzlaff overgeplaatst in zijn nieuwe functie of er doken meteen geruchten op dat hij het niet goed kon vinden met Marko of Horner (hangt er vanaf wie je er naar vraagt). volgens mij ziet Mintzlaff dit hele gedoe als een perfecte gelegenheid om kan Thailand een beetje te verzwakken en daarom kreeg Erik zo snel een statement uit hem. Intussen draait de roddelpers overuren op een nothing burger omdat er verder niks bekend is. dus het is voor Mintzlaff te hopen dat Horner ook echt een control freak a la van Nieuwkerk blijkt te zijn. anders loopt dit helemaal verkeerd af voor hem en voor Red Bull zelf.
https://www.thetimes.co.u(...)-colleague-60bh6w53squote:Right now staff can only speculate if the intention is to remove Horner from his position or to make a power play that leads to a senior figure from Salzburg taking a more active role in the all-conquering F1 team. Insiders believe a reshuffle could involve Oliver Mintzlaff, a former football administrator who is the managing director of Red Bull Austria, being redeployed to oversee the team.
Dat zou wel heel dom zijn.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 13:12 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Volgens de Times zou het een poging kunnen zijn om Mintzlaff teambaas van RBR te maken.
[..]
https://www.thetimes.co.u(...)-colleague-60bh6w53s
Zullen we de resultaten van het onderzoek eerst even afwachten?quote:Op vrijdag 9 februari 2024 13:53 schreef bloodymary1 het volgende:
Jammer dat het formule 1 nieuws overheerst wordt door dit soort futiliteiten die niks met racen te maken hebben.
Formule 1 is meer dan alleen racen. Het is politiek, macht, diplomatiek, en organisatie. Dat maakt het ook spannend vind ikquote:Op vrijdag 9 februari 2024 13:53 schreef bloodymary1 het volgende:
Jammer dat het formule 1 nieuws overheerst wordt door dit soort futiliteiten die niks met racen te maken hebben.
als dat echt zo is dan kan Max maar beter heel heel snel gesprekjes aanknopen met Aston Martin met Mercedes of met McLaren want dan stort Red Bull over een paar jaar in met veel gedonder geraas en geruzie (en komt Jos in het nieuws nadat Dr Marko heeft voorkomen dat hij een teambaas wilde wurgen)quote:Op vrijdag 9 februari 2024 13:12 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Volgens de Times zou het een poging kunnen zijn om Mintzlaff teambaas van RBR te maken.
[..]
https://www.thetimes.co.u(...)-colleague-60bh6w53s
Klopt, maar dan wel op het gebied van techniek en racen. Niet van dit soort zaken, die eigenlijk in de privésfeer thuis horen.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 13:58 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Formule 1 is meer dan alleen racen. Het is politiek, macht, diplomatiek, en organisatie. Dat maakt het ook spannend vind ik
quote:Op vrijdag 9 februari 2024 13:59 schreef Sabata het volgende:
[..]
als dat echt zo is dan kan Max maar beter heel heel snel gesprekjes aanknopen met Aston Martin met Mercedes of met McLaren want dan stort Red Bull over een paar jaar in met veel gedonder geraas en geruzie (en komt Jos in het nieuws nadat Dr Marko heeft voorkomen dat hij een teambaas wilde wurgen)
Mwah hij overdrijft, maar heeft wel gelijk dat Max misschien wel beter vooruit kan kijken en naar andere teams kan gaan kijken. Als Red Bull daadwerkelijk vol zit met ego's die vooral bezig zijn met macht naar zich toe proberen te trekken kan dat gewoon niet goed (blijven) gaan.quote:
Hij hoeft helemaal niet zo ver vooruit te kijken, op het moment dat hij zegt dat hij wat anders wil staan zowel Mercedes als Ferrari met het chequeboekje elkaar te verdringen.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 15:13 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Mwah hij overdrijft, maar heeft wel gelijk dat Max misschien wel beter vooruit kan kijken en naar andere teams kan gaan kijken. Als Red Bull daadwerkelijk vol zit met ego's die vooral bezig zijn met macht naar zich toe proberen te trekken kan dat gewoon niet goed (blijven) gaan.
Ergens toch wel gaaf als mensen om je staan te springenquote:Op vrijdag 9 februari 2024 15:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hij hoeft helemaal niet zo ver vooruit te kijken, op het moment dat hij zegt dat hij wat anders wil staan zowel Mercedes als Ferrari met het chequeboekje elkaar te verdringen.
quote:Op vrijdag 9 februari 2024 16:13 schreef Gremen het volgende:
Gewoon behandelen als RedBullRace incident - No further action
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |