Omtzigt zei voor de verkiezingen dat het moeilijk werd met de PVV, na de verkiezingen dat het moeilijk werd met de PVV, in het debat met de informateur dat het moeilijk werd met de PVV en nu zegt hij nog steeds dat het moeilijk is met de PVV. Lijkt me vrij constant.quote:Op woensdag 7 februari 2024 22:37 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Er valt op alle partijen genoeg aan te merken, maar laten we nu niet doen alsof Omtzigt een stabiele factor is na een campagne vol met welles/nietes/misschien over allerlei zaken...
Als ik NSC goed beluister willen ze wel praten over een variant van steunen vanuit de Kamer, maar niet over kabinetsdeelname. Feitelijk doet Omtzigt dan hetzelfde als Y.quote:Op woensdag 7 februari 2024 22:41 schreef capricia het volgende:
Ik denk dat Plasterk vervangen moet worden. Dat Omtzigt dan wel weer komt praten.
Dat was toch altijd al zijn insteek?quote:Op woensdag 7 februari 2024 22:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als ik NSC goed beluister willen ze wel praten over een variant van steunen vanuit de Kamer, maar niet over kabinetsdeelname. Feitelijk doet Omtzigt dan hetzelfde als Y.
Ja.quote:Op woensdag 7 februari 2024 22:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat was toch altijd al zijn insteek?
Ah oke. De strategie lijkt nog niet hard te werken voor de VVD heb ik het gevoelquote:Op woensdag 7 februari 2024 22:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je hebt het over de drie mensen die fotografen laten uitrukken voor een lege stoel? Daar heb ik me al kwaad over gemaakt. Maar ik zie dat slechts als een onderdeeltje van een veel groter iets dat door de breuk van Rutte en de strategie van Y veroorzaakt is.
Maar als je fundamentele problemen hebt, dan vind ik het financiële excuus niet zo sterk. Dat lijkt me immers altijd wel op te lossen. Terwijl er ook zaken over tafel zullen zijn gegaan die inhoudelijk veel spannender en ingewikkelder zijn, bijvoorbeeld over hoe de grenzen van de rechtsstaat opgezocht gaan worden…quote:Op woensdag 7 februari 2024 21:51 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Waarom niet? Eerst hebben ze nog even de kat uit de boom gekeken, uit beleefdheid voor de verkiezingsuitslag. Maar bij echt blijvende fundamentele bezwaren vind ik de noodrem een logische keus.
Als hij weer aan tafel komt kan hij dat over een paar maanden weer "vergeten" zijn.quote:Op woensdag 7 februari 2024 22:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als ik NSC goed beluister willen ze wel praten over een variant van steunen vanuit de Kamer, maar niet over kabinetsdeelname. Feitelijk doet Omtzigt dan hetzelfde als Y.
Ik wacht met smart het verslag van Plasterk af. En het debat erna.quote:Op woensdag 7 februari 2024 22:44 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Maar als je fundamentele problemen hebt, dan vind ik het financiële excuus niet zo sterk. Dat lijkt me immers altijd wel op te lossen. Terwijl er ook zaken over tafel zullen zijn gegaan die inhoudelijk veel spannender en ingewikkelder zijn, bijvoorbeeld over hoe de grenzen van de rechtsstaat opgezocht gaan worden…
Hoe lang tot Omtzigts fractie breekt of hem uit de gesprekken trekt? Gaat hij dit zelf uberhaupt trekken? Dat hij zich nu zo afzondert van vermoeidheid lijkt me toch zorgwekkend.quote:Op woensdag 7 februari 2024 22:41 schreef capricia het volgende:
Ik denk dat Plasterk vervangen moet worden. Dat Omtzigt dan wel weer komt praten.
Natuurlijk. Zo werkt dat spel. Maar Omtzigt is dan weer ervaren genoeg om te weten dat hij de VVD die rol ook niet moet gunnen. Wat dat betreft zou het ook nog zo kunnen zijn dat hij deze breuk gewoon strategisch nodig heeft en de uitvoering gewoon weer zn befaamde hoekige wijze van optreden is.quote:Op woensdag 7 februari 2024 22:44 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als hij weer aan tafel komt kan hij dat over een paar maanden weer "vergeten" zijn.
Zonder Omtzigt is NSC niets. Dat weet de rest van de fractie ook wel.quote:Op woensdag 7 februari 2024 22:45 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Hoe lang tot Omtzigts fractie breekt of hem uit de gesprekken trekt? Gaat hij dit zelf uberhaupt trekken? Dat hij zich nu zo afzondert van vermoeidheid lijkt me toch zorgwekkend.
Tegelijkertijd vraag ik mij af of bij de rest al is doorgedrongen dat als ze iets willen NSC cruciaal is.quote:Op woensdag 7 februari 2024 22:45 schreef Janneke141 het volgende:
De communicatie van Omtzigt is gewoon slecht, en misschien de timing ook wel. Daarom staat de deur zo wagenwijd open voor beschuldigende vingers.
Caroline is te dom om te schijten, dus waarschijnlijk niet. Wilders heeft dat echt wel in de gaten, alleen is voor hem beeldvorming veel belangrijker dan het daadwerkelijk vormen van een regering.quote:Op woensdag 7 februari 2024 22:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Tegelijkertijd vraag ik mij af of bij de rest al is doorgedrongen dat als ze iets willen NSC cruciaal is.
Nouja als je een gewetensbezwaar hebt tegen iets wat wordt afgesproken kan je toch je stoeltje meenemen al ben je niks zonder hem. Lijkt me niet dat je dat stoeltje dan aan een regering geeft waar je zo tegen bent tot punt van opstappen.quote:Op woensdag 7 februari 2024 22:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zonder Omtzigt is NSC niets. Dat weet de rest van de fractie ook wel.
Dat zou al een enorm pluspunt zijn. Ik denk niet dat Wilders veel goeds kan leveren, maar Plasterk is in elk geval al bewezen ongeschikt.quote:Op woensdag 7 februari 2024 22:50 schreef capricia het volgende:
Wilders moet tenminste Plasterk afserveren. Wil hij Omtzigt terug aan tafel.
Geen premier Plasterk.
Dat Wilders dat roept snap ik nog, maar bij de VVD doen ze ook altijd alsof de ondergang nabij is als PvdA in een kabinet terecht zou komen. Die willen graag met extreem-rechts, alles liever dan GL/PvdA dus dit is ook vooral een VVD-puinhoop. Dilan ruim je rotzooi op!quote:Op woensdag 7 februari 2024 22:26 schreef koemleit het volgende:
Ik vind het ook nog steeds bizar dat Wilders hele volksstammen doet geloven dat de PvdA aan de macht het aller aller ergste voor Nederland ooit is.
Terwijl ik persoonlijk denk dat het electoraat van Wilders meer gebaat is bij een links dan bij een rechts kabinet.
Dilan heeft geen haast.quote:Op woensdag 7 februari 2024 22:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Caroline is te dom om te schijten, dus waarschijnlijk niet. Wilders heeft dat echt wel in de gaten, alleen is voor hem beeldvorming veel belangrijker dan het daadwerkelijk vormen van een regering.
Blijft over Dilan. Die zit al tijden in een soort own the libs-modus, en ik vraag me af of ze doorheeft dat ze daarmee vooral zichzelf in de voet schiet.
Misschien blijft ze dan wel gewoon zitten als ze het leuk vindt.quote:Op woensdag 7 februari 2024 22:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Dilan heeft geen haast.
Mocht Rutte eerder vertrekken dan de formatie rond is, is zij (demissionair) premier.
Krijg je weer een heel andere dynamiek.
Het gaat mij er meer om hoe dit allemaal "klapt". Ja je mag weg lopen van de onderhandelingstafel, maar de manier waarop hij het weer allemaal aanvliegt is weer allemaal zo vaag en op z'n Omtzigts. Hij wil nu niet verder omdat het financiële plaatje niet goed is, maar voor een volgende ronde wil ie weer aanschuiven. Want dan zijn die financiële plaatjes allemaal wél rooskleurig? Het is een doodvermoeiende man en hij is gewoon niet duidelijk.quote:Op woensdag 7 februari 2024 22:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Omtzigt zei voor de verkiezingen dat het moeilijk werd met de PVV, na de verkiezingen dat het moeilijk werd met de PVV, in het debat met de informateur dat het moeilijk werd met de PVV en nu zegt hij nog steeds dat het moeilijk is met de PVV. Lijkt me vrij constant.
Dan heb je iemand die premier wil worden die Omtzigt eerst een katholieke gluiperd noemt, dan weer doet alsof hij helemaal geweldig is, dan weer iedereen aan tafel uit scheldt en nu weer doet alsof hij Omtzigt zo mist.
Als ik iemand moet aanwijzen als schuldig voor de puinhoop, is het die laatste persoon, niet de eerste.
Dat hij vermoeiend en onduidelijk is klopt. Maar dat het een puinhoop is ligt niet als eerste bij hem, maar eerder bij de VVD en bij Wilders.quote:Op woensdag 7 februari 2024 22:54 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het gaat mij er meer om hoe dit allemaal "klapt". Ja je mag weg lopen van de onderhandelingstafel, maar de manier waarop hij het weer allemaal aanvliegt is weer allemaal zo vaag en op z'n Omtzigts. Hij wil nu niet verder omdat het financiële plaatje niet goed is, maar voor een volgende ronde wil ie weer aanschuiven. Want dan zijn die financiële plaatjes allemaal wél rooskleurig? Het is een doodvermoeiende man en hij is gewoon niet duidelijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |