Hoe zou je het ingevuld hebben als je in zijn schoenen stond?quote:Op woensdag 7 februari 2024 14:18 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Een appje en daarna niet met de andere praten vind ik niet netjes afronden.
Ja; het is nu gewoon wachten op het rapport; dat zal wel zondag avond worden.quote:Op woensdag 7 februari 2024 14:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hij had in elk geval een 1 op 1 gesprek met Plasterk moeten houden, maar misschien komt dat nog of is dat inmiddels telefonisch gebeurd. Want Plasterk moet toch in zijn verslag deze zet van NSC zo goed als mogelijk duiden en daar conclusies aan verbinden, dat is de taak die hij van de Kamer gekregen heeft.
- Je gaat aan tafelquote:Op woensdag 7 februari 2024 14:20 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Hoe zou je het ingevuld hebben als je in zijn schoenen stond?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De VVD wil best met Wilders, alleen hadden ze heel andere zetelverhoudingen in gedachten voor de verkiezingen.quote:Op woensdag 7 februari 2024 13:58 schreef Origami94 het volgende:
VVD wilt eigenlijk ook niet met Wilders, zie een dag na de verkiezingen. Maar het gaat ze zetels kosten als ze weglopen (idem voor NSC).
quote:Op woensdag 7 februari 2024 14:21 schreef xzaz het volgende:
[..]
- Je gaat aan tafel
- Je zegt dit wordt niks vanwege a, b en c
- Je loopt naar buiten en vertelt de pers dat je eruit stapt.Ik was niet met de andere 3 aan tafel gegaan. Dit was een mededeling, geen discussiepunt meer. Dus laat Plasterk die mededeling maar overbrengen, anders gaan ze je toch weer proberen te overtuigen en dat is verspilde energie.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar aan Plasterk moet hij voor die vanavond met de andere 3 aan tafel zit duidelijk uitleggen wat er nu aan de hand is, zodat die de anderen kan informeren.Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
Daar zou ik voor passen als ik wilders was.quote:Op woensdag 7 februari 2024 14:22 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
De VVD wil best met Wilders, alleen hadden ze heel andere zetelverhoudingen in gedachten voor de verkiezingen.
Daar zit hem nu de pijn bij de VVD. Die zijn compleet overvallen door het feit dat ze juniorpartner in een kabinet met de PVV zouden worden.
Laat het aankomen op een minderheidskabinet van VVD en NSC met gedoogsteun van de PVV en ze zullen bij de VVD niet weten hoe snel ze er voor moeten tekenen. Kan zomaar nog een scenario worden ook
Omtzigt zegt dat hij gistermorgen 1-op-1 met Plasterk heeft gezeten om hem duidelijk te maken waar de pijn voor NSC zit en dat ‘het appje’ slechts de bevestiging was van wat Plasterk al sinds de ochtend wist…quote:Op woensdag 7 februari 2024 14:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hij had in elk geval een 1 op 1 gesprek met Plasterk moeten houden, maar misschien komt dat nog of is dat inmiddels telefonisch gebeurd. Want Plasterk moet toch in zijn verslag deze zet van NSC zo goed als mogelijk duiden en daar conclusies aan verbinden, dat is de taak die hij van de Kamer gekregen heeft.
Als dat zo is laat Plasterk een flinke steek vallen.quote:Op woensdag 7 februari 2024 14:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Omtzigt zegt dat hij gistermorgen 1-op-1 met Plasterk heeft gezeten om hem duidelijk te maken waar de pijn voor NSC zit en dat ‘het appje’ slechts de bevestiging was van wat Plasterk al sinds de ochtend wist…
Ik heb wel eens een formatie gezien met wat minder frictie tussen formateur en partij(en).quote:Op woensdag 7 februari 2024 14:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Omtzigt zegt dat hij gistermorgen 1-op-1 met Plasterk heeft gezeten om hem duidelijk te maken waar de pijn voor NSC zit en dat ‘het appje’ slechts de bevestiging was van wat Plasterk al sinds de ochtend wist…
Die ouwe colporteur van een Plasterk wilde natuurlijk van geen 'nee' weten.quote:Op woensdag 7 februari 2024 14:24 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Als dat zo is laat Plasterk een flinke steek vallen.
Ik zie NSC in geen enkel kabinet stappen, ook niet in een minderheidskabinet zonder de PVV. Die willen in de Kamer blijven en het kabinet controleren, dat hebben ze eigenlijk al vanaf het begin aangegeven. Zelfs voor de verkiezingen, al ging dat wat schuiven toen ze de grootste konden worden.quote:Op woensdag 7 februari 2024 14:22 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
De VVD wil best met Wilders, alleen hadden ze heel andere zetelverhoudingen in gedachten voor de verkiezingen.
Daar zit hem nu de pijn bij de VVD. Die zijn compleet overvallen door het feit dat ze juniorpartner in een kabinet met de PVV zouden worden.
Laat het aankomen op een minderheidskabinet van VVD en NSC met gedoogsteun van de PVV en ze zullen bij de VVD niet weten hoe snel ze er voor moeten tekenen. Kan zomaar nog een scenario worden ook
Dan heeft Plasterk flink zitten liegen en weet ik ook niet of we wel wat kunnen met zijn verslag, geen idee of dat dan een juiste weergave van de gesprekken gaat worden.quote:Op woensdag 7 februari 2024 14:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die was echt wel ingestapt als derde partij bij een eventueel VVD-PvdA-kabinet.quote:Op woensdag 7 februari 2024 14:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik zie NSC in geen enkel kabinet stappen, ook niet in een minderheidskabinet zonder de PVV. Die willen in de Kamer blijven en het kabinet controleren, dat hebben ze eigenlijk al vanaf het begin aangegeven. Zelfs voor de verkiezingen, al ging dat wat schuiven toen ze de grootste konden worden.
Als Omtzigt naar Plasterk toe net zo helder en duidelijk was als bij Humberto dan kan die conclusie herzien worden.quote:Op woensdag 7 februari 2024 14:24 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Als dat zo is laat Plasterk een flinke steek vallen.
Ik denk het eigenlijk niet. Omtzigt droomt van macht bij de Kamer, een minderheidskabinet of het liefst een extraparlementair kabinet. Hij droomt niet van lid zijn van een coalitie en ministers leveren.quote:Op woensdag 7 februari 2024 14:26 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Die was echt wel ingestapt als derde partij bij een eventueel VVD-PvdA-kabinet.
Denk inderdaad ook dat het in de communicatie tussen die twee niet helemaal goed is gegaan. Omtzigt is dan niet helemaal klip en klaar en Plasterk ziet dan nog mogelijkheden.quote:Op woensdag 7 februari 2024 14:27 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Als Omtzigt naar Plasterk toe net zo helder en duidelijk was als bij Humberto dan kan die conclusie herzien worden.
Ik vind het een beetje gelul allemaal van Omtzigt.quote:Op woensdag 7 februari 2024 14:28 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik denk het eigenlijk niet. Omtzigt droomt van macht bij de Kamer, een minderheidskabinet of het liefst een extraparlementair kabinet. Hij droomt niet van lid zijn van een coalitie en ministers leveren.
Als hij maar genoeg binnen kan halen op beleid is het misschien wel aantrekkelijk voor hem. Geen bewindslieden hoeven leveren. Toch nog een halve oppositierol mogen innemen. Tijd om aan de partij te werken (mogelijke bewindslieden voor de toekomst zoeken en toch iets van een organisatie op poten zetten). En dan als de tijd rijp is de boel laten klappen als dat je goed dunkt.quote:Op woensdag 7 februari 2024 14:23 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Daar zou ik voor passen als ik wilders was.
Dan ben je waarschijnlijk niet één van zijn kiezers. Want juist meer macht bij de Kamer en ook financiële en bestuurlijke degelijkheid waren zijn speerpunten, veel meer dan bepaalde inhoud. Minder immigratie of de stikstofdoelen halen waren in zijn partij echt ondergeschikte punten. Als Omtzigt in een meerderheidskabinet stapt, laat hij feitelijk op dat moment al één van zijn allergrootste verkiezingsbeloftes en speerpunten van zijn partij vallen.quote:Op woensdag 7 februari 2024 14:29 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik vind het een beetje gelul allemaal van Omtzigt.
Dat lijkt wel hun ideaal ja. Maar ik denk dat maar weinig partijen deze formatie hun ideaal gaan krijgenquote:Op woensdag 7 februari 2024 14:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik zie NSC in geen enkel kabinet stappen, ook niet in een minderheidskabinet zonder de PVV. Die willen in de Kamer blijven en het kabinet controleren, dat hebben ze eigenlijk al vanaf het begin aangegeven. Zelfs voor de verkiezingen, al ging dat wat schuiven toen ze de grootste konden worden.
Maar deze is wel makkelijk te realiseren voor NSC: als zij niet meeregeren, is er automatisch geen meerderheidscoalitie mogelijk.quote:Op woensdag 7 februari 2024 14:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat lijkt wel hun ideaal ja. Maar ik denk dat maar weinig partijen deze formatie hun ideaal gaan krijgen
Ik geef Plasterk hierin dan maar het voordeel van de twijfel. Heel Nederland en de politieke journalistiek erbij hadden na gisteravond nog geen idee of het nou was geklapt of niet, hoe zou Plasterk het dan weten?quote:Op woensdag 7 februari 2024 14:28 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Denk inderdaad ook dat het in de communicatie tussen die twee niet helemaal goed is gegaan. Omtzigt is dan niet helemaal klip en klaar en Plasterk ziet dan nog mogelijkheden.
Wie zegt dat dit niet gebeurt is?quote:Op woensdag 7 februari 2024 14:21 schreef xzaz het volgende:
- Je gaat aan tafel
- Je zegt dit wordt niks vanwege a, b en c
VVD en PVV met gedoogsteun van BBB en NSC. Maar goed dat geef ik max een maand.quote:Op woensdag 7 februari 2024 14:22 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Zo gek zijn ze zelfs bij de VVD op het congres niet. Yeşilgöz zou het wel willen, maar ze krijgt nooit haar partij mee.quote:Op woensdag 7 februari 2024 14:37 schreef Origami94 het volgende:
[..]
VVD en PVV met gedoogsteun van BBB en NSC. Maar goed dat geef ik max een maand.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |