Dat is zo. Het enige waar ze voor uit moeten kijken is dat ze hun hand niet overspelen dan en dat het uitdraait op nieuwe verkiezingen.quote:Op woensdag 7 februari 2024 14:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar deze is wel makkelijk te realiseren voor NSC: als zij niet meeregeren, is er automatisch geen meerderheidscoalitie mogelijk.
Ja, het gevaar zit hem daar echt niet in de coalitie, wel in de reactie in de samenleving en het gevolg voor de volgende verkiezingen. Maar goed, die zijn als het goed gaat pas in het voorjaar van 2028, dat duurt nog wel even.quote:Op woensdag 7 februari 2024 14:46 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Ik maai het gras wellicht wat weg voor mezelf hier maar zelfs ik stel me nog wel de vraag of een kabinet met Timmermans nou echt zo rampzalig voor het beleid is. Dat zal denk ik wel meevallen.
Het is meer het beeld naar buiten toe wat waarschijnlijk voor gevaarlijke tendensen kan zorgen.
Dit viertal was het na al die weken maar over 1 ding eens: dat ze enorm ver van elkaar af staan. Er is geen enkel onderwerp waarop deze 4 dicht bij elkaar staan.quote:Op woensdag 7 februari 2024 14:47 schreef Nattekat het volgende:
Ik zie dit viertal gewoon verder gaan. Er is toch geen alternatief.
Dus zei ik vanochtend al: Zou het helemaal niet zo gek zijn als VVD en NSC toch die stap gaan nemen en hopen dat de economie goed blijft draaien de komende 4 jaar. Wellicht is het gezeur over de toeslagen dan eindelijk van de baan en ook het Groningse dossier redelijk afgekocht.quote:Op woensdag 7 februari 2024 14:48 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, het gevaar zit hem daar echt niet in de coalitie, wel in de reactie in de samenleving en het gevolg voor de volgende verkiezingen. Maar goed, die zijn als het goed gaat pas in het voorjaar van 2028, dat duurt nog wel even.
Ik zie Yeşilgöz het niet doen, die is echt van de rechterflank van de VVD helaas. En ook NSC zal het niet willen, denk ik.quote:Op woensdag 7 februari 2024 14:49 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dus zei ik vanochtend al: Zou het helemaal niet zo gek zijn als VVD en NSC toch die stap gaan nemen en hopen dat de economie goed blijft draaien de komende 4 jaar.
Met als risico wellicht dan wel partijscheuringen.
Ik weet het niet hoor... Overigens blijf ik ook benadrukken dat we er helemaal niet zo heel slecht voorstaan. De tactiek van het afkopen van moeilijke dossiers kan bij een goedlopende economie echt nog wel een paar jaar blijven werken.quote:Op woensdag 7 februari 2024 14:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik zie Yeşilgöz het niet doen, die is echt van de rechterflank van de VVD helaas. En ook NSC zal het niet willen, denk ik.
Maar dat hebben ze al gedaan door in te stemmen met de Tweet van Wilders?quote:Op woensdag 7 februari 2024 14:58 schreef trein2000 het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)n-te-komen~bceb3bcb/
Goede beschouwing in de Volkskrant. De sleutel ligt nu bij Yezilgoz, de VVD moet kleur bekennen.
Tja. De eerste zet van Yesilgoz om meteen een kabinet over rechts te gedogen was al vrij debiel en daarna heeft ze op het congres ook nog de deur naar links een paar keer dichtgegooid.quote:Op woensdag 7 februari 2024 14:58 schreef trein2000 het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)n-te-komen~bceb3bcb/
Goede beschouwing in de Volkskrant. De sleutel ligt nu bij Yezilgoz, de VVD moet kleur bekennen.
Zeg het maar, wat wil Y? Met Timmermans? Minderheidskabinet? Of naar de kiezer?quote:Op woensdag 7 februari 2024 15:02 schreef xzaz het volgende:
[..]
Maar dat hebben ze al gedaan door in te stemmen met de Tweet van Wilders?
Verschilt tussen de partijen. Instappen was voor NSC zelfmoord geweest. Voor de VVD ligt dat genuanceerder.quote:Op woensdag 7 februari 2024 15:02 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Tja. De eerste zet van Yesilgoz om meteen een kabinet over rechts te gedogen was al vrij debiel en daarna heeft ze op het congres ook nog de deur naar links een paar keer dichtgegooid.
In alle eerlijkheid natuurlijk een onhoudbare positie.
Maar je kunt je afvragen of dit verhaal niet voor zowel NSC als VVD geldt. Wat schieten ze nou beiden precies op met al dat vage gelul sinds november? In de peilingen helemaal niets. Was het voor beiden niet gewoon beter geweest om in te stappen? Dan kun je het altijd later nog laten klappen.
quote:Op woensdag 7 februari 2024 14:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik zie Yeşilgöz het niet doen, die is echt van de rechterflank van de VVD helaas. En ook NSC zal het niet willen, denk ik.
Dezelfde Yesilgoz die bij de SP zat?quote:Op woensdag 7 februari 2024 14:50 schreef Hanca het volgende:
Ik zie Yeşilgöz het niet doen, die is echt van de rechterflank van de VVD helaas.
Wat ze willen is een kabinet waarin de PVV geen minister president levert.quote:Op woensdag 7 februari 2024 15:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zeg het maar, wat wil Y? Met Timmermans? Minderheidskabinet? Of naar de kiezer?
Weet niet of dat zelfmoord zou zijn. In Italië stijgt Meloni toch ook niet in de peilingen nu?quote:Op woensdag 7 februari 2024 15:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Verschilt tussen de partijen. Instappen was voor NSC zelfmoord geweest. Voor de VVD ligt dat genuanceerder.
Zelfmoord in die zin dat veel NSC-kiezers en ook (kamer)leden niet op samenwerking met PVV zitten te wachten. NSC heeft namelijk ook veel kiezers van de l linksige kant (D66, PvdA, CU, linkerkant CDA) weggetrokken.quote:Op woensdag 7 februari 2024 15:08 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Weet niet of dat zelfmoord zou zijn. In Italië stijgt Meloni toch ook niet in de peilingen nu?
Die garantie dat de PVV groter zou worden met een rechts kabinet heb je niet, er zijn ook geen historische vergelijkingen mogelijk. Misschien beloont de kiezer de VVD en NSC wel voor het meeregeren over rechts, die kans lijkt me groter dan over links.
Tja.quote:Op woensdag 7 februari 2024 15:11 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Zelfmoord in die zin dat veel NSC-kiezers en ook (kamer)leden niet op samenwerking met PVV zitten te wachten. NSC heeft namelijk ook veel kiezers van de l linksige kant (D66, PvdA, CU, linkerkant CDA) weggetrokken.
Dus? Minderheidsvariant? Met Timmermans? Of naar de kiezer?quote:Op woensdag 7 februari 2024 15:08 schreef xzaz het volgende:
[..]
Wat ze willen is een kabinet waarin de PVV geen minister president levert.
PVV VVD NSC BBBquote:Op woensdag 7 februari 2024 15:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dus? Minderheidsvariant? Met Timmermans? Of naar de kiezer?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |