Die houden heel wijs en terecht hun mond.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 23:07 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Maar dat kunnen andere partijen toch ontkennen/bevestigen.
Tussen de 23-31 januari zijn brieven binnengekomen. Journalisten zeiden net bij Humberto dat het ook niet gek is dat die brieven niet meteen naar hun zijn doorgestuurd. Dit ivm vertrouwelijkheid.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 23:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Vind het een vreemd verhaal. Want vervolgens deelt Plasterk de inhoud van die financiële brief van 23 januari pas gisteren met Omtzigt.
Ik zou ook even uitgepraat zijn, als Omtzigt zijnde.
Formerende partijen en Plasterk spelen elkaar op twitter en bij Umberto de zwarte piet toe. Maar de formatie is niet of wel geklapt.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 23:02 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Jongens, ik heb niks gezien. Iemand een kleine samenvatting voor me?
Ik neem aan dat dit ook bekend is bij Omtzigt.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 23:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar volgens Plasterk kreeg hij pas dit weekend toestemming van de griffie om deze vertrouwelijke informatie te delen. Er zijn regels dat regeringspartijen niet meer mogen weten dan andere partijen, dat gaat hier natuurlijk ook op.
Ik verwacht helemaal geen modder gooien. Ik verwacht gewoon duidelijkheid als je stopt met praten. Zeker als je anderen in het verleden zo de maat hebt genomen met vaag zijn over achterkamertjes gesprekken.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 23:06 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Misschien had je cafe-praat over poppetjes willen horen maar Omtzigt is nog zeldzaam professioneel en dit is zijn terrein. Er kan wel meer gebeurd zijn, maar hij gaat niet te ver mee in het moddergooien.
Zou wel een goede reden zijn om meer tijd te eisen als Omtzigt en wellicht wilde Plasterk daar niet in mee.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 23:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar volgens Plasterk kreeg hij pas dit weekend toestemming van de griffie om deze vertrouwelijke informatie te delen. Er zijn regels dat regeringspartijen niet meer mogen weten dan andere partijen, dat gaat hier natuurlijk ook op.
Echt hequote:Op dinsdag 6 februari 2024 23:09 schreef potjecreme het volgende:
Lol krijgt Kaag uiteindelijk de zwarte piet dat het is geklapt?
Klopt, Omtzigt is dan ook een politicus en framen is ook de grote Omtzigt niet vreemd.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 23:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik neem aan dat dit ook bekend is bij Omtzigt.
Vind het heel opmerkelijk allemaal.
Misschien pas dan gaan onderhandelen nadat die brieven ingezien zijn?quote:Op dinsdag 6 februari 2024 23:08 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Tussen de 23-31 januari zijn brieven binnengekomen. Journalisten zeiden net bij Humberto dat het ook niet gek is dat die brieven niet meteen naar hun zijn doorgestuurd. Dit ivm vertrouwelijkheid.
uiteindelijk toch beter voor iedereen dat zij weg is, anders zouden er plannen komen als duurzaamheidsbelasting betalen.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 23:09 schreef potjecreme het volgende:
Lol krijgt Kaag uiteindelijk de zwarte piet dat het is geklapt?
Niemand is verbaasd als dit klapt. Behalve Dilan, Geert en Caroline.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 23:10 schreef Hanca het volgende:
Maar duidelijk is dat het onderlinge vertrouwen en de chemie er gewoon totaal niet is en waarschijnlijk ook nooit geweest is. Dan kun je gewoon geen kabinet vormen. Had Omtzigt wel eerder kunnen concluderen, maar een snelle beslisseris hij in al die jaren dat hij in de Kamer zit nog nooit geweest.
Sterker nog, hij zei net bij Humberto dat-ie na deze ronde best open staat voor verdere onderhandelingen.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 23:10 schreef Hanca het volgende:
Maar duidelijk is dat het onderlinge vertrouwen en de chemie er gewoon totaal niet is en waarschijnlijk ook nooit geweest is. Dan kun je gewoon geen kabinet vormen. Had Omtzigt wel eerder kunnen concluderen, maar een snelle beslisseris hij in al die jaren dat hij in de Kamer zit nog nooit geweest.
Hij wilt gewoon een nieuwe informateur + twee maanden lang gesprekken over de procesorde van informatievoorziening, dan pas kijkt hij weer verder.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 23:06 schreef Tijn het volgende:
Dus ja... wie weet wat dit betekent mag het zeggen
Dus blijf je in gesprek.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 23:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Misschien pas dan gaan onderhandelen nadat die brieven ingezien zijn?
Want dit komt nogal zinloos over.
Omtzigt is altijd van het "NU ONMIDDELLIJK INFORMEREN", die geeft wat dat betreft niks om regels en vertrouwelijkheid. Hij buigt regels altijd enorm als het hem uit komt.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 23:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik neem aan dat dit ook bekend is bij Omtzigt.
Vind het heel opmerkelijk allemaal.
En Jetten en De Jonge bij Op1 ook.quote:
Behalve dus dat-ie zegt dat-ie wel openstaat voor onderhandelingen na deze ronde. Dat is het deel dat ik echt niet begrijp. Als-ie nou zou zeggen "jongens, bekijk het maar, ik vind het niks" dan snap ik dat. Maar dat-ie de deur op een kier houdt... blijf dan die ene dag ook nog even aan de formatietafel zitten?quote:Op dinsdag 6 februari 2024 23:12 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Hij wilde niet en gebruikt dit als escape.
Hij wil gedogen. Dat wil hij al vanaf het begin.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 23:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Behalve dus dat-ie zegt dat-ie wel openstaat voor onderhandelingen na deze ronde. Dat is het deel dat ik echt niet begrijp. Als-ie nou zou zeggen "jongens, bekijk het maar, ik vind het niks" dan snap ik dat. Maar dat-ie de deur op een kier houdt... blijf dan die ene dag ook nog even aan de formatietafel zitten?
Dus dan trek je een dag voor het eind de stekker uit de onderhandelingen?quote:Op dinsdag 6 februari 2024 23:15 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Hij wil gedogen. Dat wil hij al vanaf het begin.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |