De hele gedachte dat er zoiets bestaat als a-politiek beleid is absurd.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 21:52 schreef Koffieplanter het volgende:
De extraparlementair kabinet-fetisj komt me echt enorm de keel uit.
Dit zou nog best wel eens kunnen kloppen. Dan heb je een soort combinatie van mijn scenario 2 en 3.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 21:51 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik begrijp hieruit dat de vier de afgelopen weken de overheidsfinanciën hebben besproken, op basis van verouderde informatie. Vervolgens kreeg NSC nieuwe informatie en bleek dat alles wat besproken was, helemaal niet mogelijk is. Informatie waar de informateur al over beschikte. Maar Plasterk heeft niet zoveel met economie dus die heeft waarschijnlijk niets gelezen en gewoon braaf de brieven afgewacht. Hij had ze wel eerder kunnen doorsturen.
Dat is jaren gedaan. Sinds 2017. De rente staat nu hoog maar zal in de toekomst zakken volgens de centrale banken. Waarom niet?quote:Op dinsdag 6 februari 2024 21:51 schreef capricia het volgende:
En willen kennelijk gratis 🍻 uitdelen.
Wat moet het dan voor kabinet gaan worden volgens jou?quote:Op dinsdag 6 februari 2024 21:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De hele gedachte dat er zoiets bestaat als a-politiek beleid is absurd.
Politiek hooliganisme, tegen zijn om het tegen zijn. Alles moet kapot.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 21:55 schreef Jojoke het volgende:
Ik begrijp van de oppositiepartijen ook niet dat hun eerste reactie is: oh, Omtzigt stapt niet in een coalitie die we absoluut niet willen en waarvan we continu zeggen dat het supergevaarlijk is voor Nederland, dus onze eerste reactie is: Omtzigt pakt zijn regeringsverantwoordelijkheid niet.
Dat is toch raar?
Maak je geen zorgen, er gaat nu gelekt worden als een gieterquote:Op dinsdag 6 februari 2024 21:52 schreef timmmmm het volgende:
Ik ben het ook wel zat dat men allemaal weigert met de pers te praten
Wil je een wilde variant horen? Minderheidskabinet NSC-VVD.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 21:55 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Wat moet het dan voor kabinet gaan worden volgens jou?
Die partijen hebben de afgelopen tijd gewoon aangegeven dat dit kabinet er wat hen betreft komt. En, die willen het deze gratis bier partijen niet te gemakkelijk maken.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 21:55 schreef Jojoke het volgende:
Ik begrijp van de oppositiepartijen ook niet dat hun eerste reactie is: oh, Omtzigt stapt niet in een coalitie die we absoluut niet willen en waarvan we continu zeggen dat het supergevaarlijk is voor Nederland, dus onze eerste reactie is: Omtzigt pakt zijn regeringsverantwoordelijkheid niet.
Dat is toch raar?
Amerikaanse politiek. De ander zwart maken is belangrijker dan je eigen idealen. Of effectief beleid maken, of dat soort flauwekul.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 21:55 schreef Jojoke het volgende:
Dat is toch raar?
Dat is inderdaad een belachelijke reactie. Volgens mij denkt links echt: Ze zoeken het maar uit op rechts en anders nieuwe verkiezingen. Dan pakken wij wellicht ook weer iets meer zetels dan de vorige keer. (Hopen ze dus)quote:Op dinsdag 6 februari 2024 21:55 schreef Jojoke het volgende:
Dat is toch raar?
Eerst weken gratis bier gesprekken en dan komt de realiteit een keer binnen. Dat zou ook wel een rare volgorde van Plasterk zijn. Maar ik kijk nergens meer van op.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 21:51 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik begrijp hieruit dat de vier de afgelopen weken de overheidsfinanciën hebben besproken, op basis van verouderde informatie. Vervolgens kreeg NSC nieuwe informatie en bleek dat alles wat besproken was, helemaal niet mogelijk is. Informatie waar de informateur al over beschikte. Maar Plasterk heeft niet zoveel met economie dus die heeft waarschijnlijk niets gelezen en gewoon braaf de brieven afgewacht. Hij had ze wel eerder kunnen doorsturen.
Dat is 44 zetels?quote:Op dinsdag 6 februari 2024 21:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wil je een wilde variant horen? Minderheidskabinet NSC-VVD.
Verschil is dat de VS zelf dollars kan printen. In de EU hebben andere eurolanden ook nog wat te vertellen.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 21:55 schreef Origami94 het volgende:
De Amerikaanse overheid leent elke paar maanden ook een boel geld bij. Overigens vindt Jerome Powell van de FED dat schijnbaar niet kunnen.
Da's de nieuwe politiek.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 21:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Amerikaanse politiek. De ander zwart maken is belangrijker dan je eigen idealen. Of effectief beleid maken, of dat soort flauwekul.
Die hadden wel zin in een demonstratie van de regeercapaciteiten van PVV en BBB. Dat wordt ze nu door de neus geboordquote:Op dinsdag 6 februari 2024 21:55 schreef Jojoke het volgende:
Dat is toch raar?
Goed punt, al moet ik zeggen, als de Zuid-Europese landen het mogen waarom de Noord-Europese landen niet?quote:Op dinsdag 6 februari 2024 21:58 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Verschil is dat de VS zelf dollars kan printen. In de EU hebben andere eurolanden ook nog wat te vertellen.
Het was niet zo ingewikkeld toch of wat stond er daags na de stemming toch in de T?quote:Op dinsdag 6 februari 2024 21:57 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Eerst weken gratis bier gesprekken en dan komt de realiteit een keer binnen. Dat zou ook wel een rare volgorde van Plasterk zijn. Maar ik kijk nergens meer van op.
TK is momenteel zwaar gevuld met PVV’ers die al niet van voren weten dat ze van achteren leven. Die moet je zulke procedures besparen. Te moeilijk.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 21:45 schreef capricia het volgende:
[..]
De TK is nog niet eens ingelicht. Wordt kennelijk alleen geïnformeerd via de media. Er is nog geen eindrapport, helemaal niets.
Nieuwe bestuurscultuur?
Je begrijpt toch ook wel dat Jetten en Timmermans de bal eerst nog even een paar keer terugschoppen?quote:Op dinsdag 6 februari 2024 21:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Amerikaanse politiek. De ander zwart maken is belangrijker dan je eigen idealen. Of effectief beleid maken, of dat soort flauwekul.
Dat willen rechtse partijen zelf toch ook heel graag? Dat het ze dan vervolgens niet lukt is volledig aan henzelf te wijten.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 21:57 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een belachelijke reactie. Volgens mij denkt links echt: Ze zoeken het maar uit op rechts en anders nieuwe verkiezingen. Dan pakken wij wellicht ook weer iets meer zetels dan de vorige keer. (Hopen ze dus)
Dat mogen Zuid-Europese landen helemaal niet.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 21:59 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Goed punt, al moet ik zeggen, als de Zuid-Europese landen het mogen waarom de Noord-Europese landen niet?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |