abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212318495
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 13:28 schreef MissButterflyy het volgende:
Nog steeds dezelfde mensen die dezelfde discussie voeren hier.
Als we dit topic nu eens sluiten, moeten jullie allemaal wat gaan doen met jullie leven :')
Dat doe ik al. ;) En daarom schrijf en discussieer ik graag over mijn leven. Dit is namelijk nu een groot deel van mijn leven. :*
pi_212318522
quote:
The findings indicate that about half of the Jewish public (52%) supports the establishment of Jewish civilian settlements in the Gaza Strip after the end of the war
https://en-social-science(...)aceindex/2024-01.pdf

In Gaza?! In dat terroristen bolwerk daar zouden nederzettingen moeten komen?

Ik ben benieuwd hoe dit voor 7 oktober was en vooral waarom zoveel Israeli dit een goed idee vinden.
pi_212318530
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 13:30 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Nouja goed. je zou ook kunnen zeggen het 'Israelisch gebied', aangezien de grenzen van dat land ook nog niet duidelijk zijn. Gezien hun nederzettingenbeleid. Ja, binnen het internationaal recht zijn die illegaal, maar in de praktijk zijn ze er. En ziet het er niet naar uit dat ze nog zullen verdwijnen.

Dus zeg mij maar: wat zijn in feiten, op de grond (dus niet juridisch) de grenzen van Israel?
Er is binnen de Verenigde Naties een beleid van wat de Staat Israël nu is, dat Netanyahu met zijn vrienden zich en niet aan wil houden is dan tot daar aan toe - maar het is toch echt wel duidelijk wat de Staat Israël is en wat de Palestijnse gebieden horen te zijn, inclusief de maatregelen en regels die elke de Verenigde Naties zijn vastgelegd.

Nogmaals, los van mijn mening (engnek.. die Bibi) maar het is toch echt wel duidelijk dat dit nu het geval is en dáár nu juist ook die oorlog om draait.

Als je gaat praten over Palestina, dan is het natuurlijk wel meteen duidelijk aan "welke kant" (blegh, ik heb geen goede woorden) je staat van dit conflict en dat is in alle gevallen dan dus veel minder neutraal.

Dat kàn natuurlijk hè, er zijn er hier ook voldoende - maar daarom noem ik steeds wel het gebied wat ik bedoel om juist recht te doen aan alle mensen/burgers die er wonen.

Als we het hebben over Gaza, dan gaat het over Gaza en niet ook nog eens de Westoever erbij - tenslotte is het daar heel anders om te leven als Palestijn en net zo goed is het als Palestijn anders wonen is Israël.

Maar hee, het was een vraag hè, ik vind het fijn en handig om ook vanuit neutraliteit te kunnen spreken over gebieden en hun bewoners. :)
pi_212318542
quote:
Als we dit topic nu eens sluiten, moeten jullie allemaal wat gaan doen met jullie leven :')
Goeie bijdrage ^O^
Intolerant voor intolerantie
pi_212318549
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 13:37 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Er is binnen de Verenigde Naties een beleid van wat de Staat Israël nu is, dat Netanyahu met zijn vrienden zich en neit aan wil houden is dan tot daar aan toe - maar het is toch echt wel duidelijk wat de Staat Israël is en wat de Palestijnse gebieden horen te zijn, inclusief de maatregelen en regels die elke de Verenigde Naties zijn vastgelegd.

Nogmaals, los van mijn mening (engnek.. die Bibi) maar het is toch echt wel duidelijk dat dit nu het geval is en dáár nu juist ook die oorlog om draait.

Als je gaat praten over Palestina, dan is het natuurlijk wel meteen duidelijk aan "welke kant" (blegh, ik heb geen goede woorden) je staat van dit conflict en dat is in alle gevallen dan dus veel minder neutraal.

Dat kàn natuurlijk hè, er zijn er hier ook voldoende - maar daarom noem ik steeds wel het gebied wat ik bedoel om juist recht te doen aan alle mensen/burgers die er wonen.

Als we het hebben over Gaza, dan gaat het over Gaza en niet ook nog eens de Westoever erbij - tenslotte is het daar heel anders om te leven als Palestijn en net zo goed is het als Palestijn anders wonen is Israël.

Maar hee, het was een vraag hè, ik vind het fijn en handig om ook vanuit neutraliteit te kunnen spreken over gebieden en hun bewoners. :)
Door het algehele conflict heen is het toch duidelijk dat de VN praktisch weinig tot niets te zeggen heeft? waarom focussen op het juridische gedeelte, en niet gewoon wat er feitelijk op de grond plaatsvind?

Israel bouwt verder - kan niet worden tegengehouden (of kan wel, maar wij het westen vinden het daarvoor niet belangrijk genoeg) - dus grens Israel nog niet duidelijk.
pi_212318554
Mooi resultaat voor de Israël lobby. https://nos.nl/l/2507752

Cartoonist Jos Collignon moet stoppen bij de Volkskrant

Jos Collignon maakt op 13 juli zijn laatste tekening voor de Volkskrant. De 73-jarige cartoonist moet na 44 jaar stoppen omdat de krant wil vernieuwen. Dat vertelde hij in het NPO Radio 1-programma MISCHA!.

De hoofdredactie van de Volkskrant vertelde Collignon dat de krant heeft besloten te stoppen met zijn cartoons. "Het was een uitstekend gesprek, waarin ik breed begrip kreeg van de hoofdredactie. Maar aan het einde vertelde hij wel dat hij mij kwijt wilde", aldus Collignon.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_212318595
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 13:39 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Door het algehele conflict heen is het toch duidelijk dat de VN praktisch weinig tot niets te zeggen heeft? waarom focussen op het juridische gedeelte, en niet gewoon wat er feitelijk op de grond plaatsvind?

Israel bouwt verder - kan niet worden tegengehouden (of kan wel, maar wij het westen vinden het daarvoor niet belangrijk genoeg) - dus grens Israel nog niet duidelijk.
Omdat, zelfs al zou je het willen hebben over 'Israël' die koloniseert en je dus het wel hebt over Israël als land en in het geval van LXIV schrijven was het land Palestina noemen gewoonweg niet passend. Tenslotte, Palestina bestaat niet maar Israël wel, en daar vinden we hier allemaal wat van en schrijven er over - begrijp je mijn punt een beetje?

Het is meteen overduidelijk activistisch om te praten over Palestina als land, terwijl die er niet meer is (en dat op zichzelf staande is misschien ook zelfs wel oké en gebeurd nu eenmaal in de discussies er omtrent) maar mijn verzoek en uitleg ging dus uit vanuit een in mijn ogen meer neutrale blik - waarin ik vind dat ik meer in staat ben recht te doen aan alle mensen die getroffen worden door deze oorlog. Door mijn ogen heen zou ik zeggen dat ik een Palestijn uit Gaza ook eer aan doe te benoemen dat hij nu uit Gaza komt en niet uit 'Palestina' aangezien dit nu eenmaal het hele euvel is van dit conflict!

Goed, ik dwaal af merk ik: mijn uitleg is vast al wel duidelijk. Tenslotte is het ook maar mijn mening, die er vast meer toe doet met waar ik leef dan als dat het je zou doen in Nederland - kan ik mij wellicht ook zo voorstellen. :)
pi_212318613
quote:
Werken.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_212318624
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 13:36 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd hoe dit voor 7 oktober was en vooral waarom zoveel Israeli dit een goed idee vinden.
Het is alleen ene drama idee.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_212318649
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 13:48 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Het is alleen ene drama idee.
Vast en zeker.
Alleen hoe kan iemand van mening zijn dat het theoretisch een goed idee zou zijn?
pi_212318669
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 13:36 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

ik denk dat het doelt op de situatie van voor de oslo verdragen.
toen bestuurde israel gaza en waren er nederzettingen.
pi_212318698
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 11:56 schreef LXIV het volgende:

[..]
Wat is minimaliseren? Er zijn meer dan 25.000 burgerdoden gevallen en echt de hele Gaza Strip ligt in puin!!
hamas zegt dat er 27.000 doden zijn. ze maken daar geen onderscheid tussen strijders of burgers.
israel zegt dat ze 15.000 hamas strijders hebben gedood.
dus dan zou je 12.000 burger doden hebben.
pi_212319206
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 13:56 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
hamas zegt dat er 27.000 doden zijn. ze maken daar geen onderscheid tussen strijders of burgers.
israel zegt dat ze 15.000 hamas strijders hebben gedood.
dus dan zou je 12.000 burger doden hebben.
Bericht van twee dagen geleden op CNN, daar schat IDF dat ze 10.000 Hamas strijders hebben uitgeschakeld. Op 7 oktober zijn er in Israël alleen al 2.000 uitgeschakeld (kan nu geen bron hierbij vinden). Dus 8.000 in Gaza.

Gaza heeft het over 27.000 doden in Gaza met 70% vrouwen en kinderen. 30% is 8.100

Dan komt aardig overeen
pi_212319256
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 12:30 schreef sp3c het volgende:

[..]
Zeer opmerkelijke post dit
Klopt wel wat theunderdog zegt :)
  Moderator dinsdag 6 februari 2024 @ 14:55:13 #165
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212319333
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 14:49 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Klopt wel wat theunderdog zegt :)
Ja maar dan hoef je er nog geen gedichtje van te maken

Ben wel benieuwd hoelang alolol het vol gaat houden want dit is nog echt helemaal niks
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_212319671
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 14:44 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Bericht van twee dagen geleden op CNN, daar schat IDF dat ze 10.000 Hamas strijders hebben uitgeschakeld. Op 7 oktober zijn er in Israël alleen al 2.000 uitgeschakeld (kan nu geen bron hierbij vinden). Dus 8.000 in Gaza.

Gaza heeft het over 27.000 doden in Gaza met 70% vrouwen en kinderen. 30% is 8.100

Dan komt aardig overeen
okee klopt, inderdaad 10.000. die 2.000 kwamen ook uit gaza, dus die tellen dan mee toch.
dan is het dus 17.000 burgerdoden.
ongeveer 50% van gaza is onder de 18 geloof ik. afschuwelijk natuurlijk.
pi_212320116
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 14:55 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ja maar dan hoef je er nog geen gedichtje van te maken

Ben wel benieuwd hoelang alolol het vol gaat houden want dit is nog echt helemaal niks
Ik hoop nog lang, want eindelijk klopt het wat hij zegt.
pi_212320151
twitter

Hadden ze maar niet in een regio moeten wonen waar gekkies wonen! Jatoch, gewoon terecht
  Moderator dinsdag 6 februari 2024 @ 16:07:25 #169
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212320200
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 16:02 schreef aTypisch het volgende:
[ twitter ]

Hadden ze maar niet in een regio moeten wonen waar gekkies wonen! Jatoch, gewoon terecht
Gewoon pech gehad
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_212320379
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 15:23 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
okee klopt, inderdaad 10.000. die 2.000 kwamen ook uit gaza, dus die tellen dan mee toch.
dan is het dus 17.000 burgerdoden.
ongeveer 50% van gaza is onder de 18 geloof ik. afschuwelijk natuurlijk.
Palestijnse autoriteit telt alleen de doden in Gaza, zij combineren de cijfers van de ziekenhuizen. De lichamen an de terroristen keren niet terug naar Gaza. Het aantal vermisten die waarschijnlijk onder het puin liggen, worden ook (nog) niet geteld. Bij die vermisten, een kleine tienduizend, daar zitten die tweeduizend terroristen vermoed ik
pi_212320419
quote:
[ twitter ]

Goeie context ook.
pi_212320424
quote:
[ twitter ]

Dat is de wil van Allah.
pi_212320427
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 16:07 schreef sp3c het volgende:

[..]
Gewoon pech gehad
Maanden aan bombardementen is geen pech, of is de definitie van dat woordje verandert?
pi_212320529
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 16:27 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Maanden aan bombardementen is geen pech, of is de definitie van dat woordje verandert?
Schuilkelders bouwen i.p.v. kilometers tunnels helpt ook, doen de Israëlisch ook.
  dinsdag 6 februari 2024 @ 16:39:37 #175
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_212320560
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 16:27 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Klopt, het is helaas noodzakelijk na wat de Palestijnen zelf hebben aangericht op 7 oktober. Als je decennialang alleen maar met terreur bezig bent en ook openlijk verkondigd 7 oktober te herhalen zult blijven herhalen, dan moet je niet gek opkijken dat er eens keihard wordt teruggeslagen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')