Zet dan even een TR'tje voor 2024quote:Op maandag 5 februari 2024 11:24 schreef MadMaster het volgende:
De TT heeft het nog steeds over vorig jaar…
Done…quote:Op maandag 5 februari 2024 11:25 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Zet dan even een TR'tje voor 2024
Dit bedoelde ik ook vorige week tijdens de stemweek. Volgens mij hebben platen aan het begin en het eind van een decennium daar best last van in dit soort lijstjes. Nog los van die letterlijke missers die Radio2 zelf maakt met releasejaren.quote:Op maandag 5 februari 2024 11:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dit is voor mij meer een 70's plaat
Nu zijn de 80s denk ik op het eind wel redelijk afgebakend, er zijn maar een paar eind 80s nummers die denk ik voor veel mensen als 90s voelen, REM is het enige radio 2-fahige wat zo daagt. Begin van het decennium is meestal een slechtere positie.quote:Op maandag 5 februari 2024 11:39 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Dit bedoelde ik ook vorige week tijdens de stemweek. Volgens mij hebben platen aan het begin en het eind van een decennium daar best last van in dit soort lijstjes. Nog los van die letterlijke missers die Radio2 zelf maakt met releasejaren.
Dat zou goed kunnen. Wel de moeite waard om dat eens te bekijken als de week voorbij is. Kom ik op terug.quote:Op maandag 5 februari 2024 11:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nu zijn de 80s denk ik op het eind wel redelijk afgebakend, er zijn maar een paar eind 80s nummers die denk ik voor veel mensen als 90s voelen, REM is het enige radio 2-fahige wat zo daagt. Begin van het decennium is meestal een slechtere positie.
Samequote:Op maandag 5 februari 2024 11:27 schreef ieniminimuis het volgende:
Even serieus het duurt tot ongeveer juni ofzo dat ik doorheb dat we een ander jaartal hebben
Skee-Lo zit in de nineties weekquote:Op maandag 5 februari 2024 11:54 schreef Tussle266 het volgende:
Na 3 uurtjes zou ik zeggen: heel veel konijnen uit hoeden hoeven we niet te verwachten he?
Oeh dat loopt wel in de honderden euro's per jaar inderdaadquote:Op maandag 5 februari 2024 11:54 schreef PippenScottie het volgende:
Eén kopje koffie maar?
Enige nadeel van thuiswerken, de kapitalen die je kwijt bent aan dat spul
zo los uit de mouw, lekker man.quote:Op maandag 5 februari 2024 11:55 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Skee-Lo zit in de nineties week
Eerste uur wel een paar leuke verrassingen maar het is snel opgedroogdquote:Op maandag 5 februari 2024 11:54 schreef Tussle266 het volgende:
Na 3 uurtjes zou ik zeggen: heel veel konijnen uit hoeden hoeven we niet te verwachten he?
We hoeven het niet mooier te maken dan het is, dit is gewoon vrij pover.quote:Op maandag 5 februari 2024 11:56 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Vergeleken met die J. Bagger band die we straks krijgen is dit nog een meesterwerk
Dit lijkt mij juist een goed argument waarom het niet best is.quote:Op maandag 5 februari 2024 11:57 schreef ieniminimuis het volgende:
Ja maar Mex. Carnaval op de basisschool begin jaren 90...
Yup. Al had ik ergens verwacht dat deze van de Smithsgoden niet ook in deze lijst zou doordringen. Gelukkig toch wel dusquote:
Ik had nog wat hoop op Panic.quote:Op maandag 5 februari 2024 12:10 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Yup. Al had ik ergens verwacht dat deze van de Smithsgoden niet ook in deze lijst zou doordringen. Gelukkig toch wel dus
Zat een behoorlijke Netflix bonus op, dus mogelijk jeugdige stem.quote:
Staat ook in deze lijst. Na dreigementen aan het dj team, denk ikquote:Op maandag 5 februari 2024 12:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik had nog wat hoop op Panic.
En je hebt geen smaak...quote:Op maandag 5 februari 2024 12:15 schreef Tussle266 het volgende:
Stel, je mag op 25 liedjes stemmen...
Hier ook een kip-linkje.quote:Op maandag 5 februari 2024 12:12 schreef Tussle266 het volgende:
Een liedje over kip. Staat hun liedje over Rob de Nijs in een rok er ook in?
Jij vond kip-carrie niet op het randje en kip-sade wel?quote:
Bij Tussle ben ik wel gewend dat ik een halve cryptogram moet oplossen om hem te begrijpenquote:Op maandag 5 februari 2024 12:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Jij vond kip-carrie niet op het randje en kip-sade wel?
Tsja, wel een geinige tekst nog.quote:
quote:Op maandag 5 februari 2024 12:29 schreef Tussle266 het volgende:
De happy hardcore van de Chicago en acid house dit, natuurlijk.
Kan jij deze quote van Tussle voor mij uitleggen?quote:Op maandag 5 februari 2024 12:24 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Bij Tussle ben ik wel gewend dat ik een halve cryptogram moet oplossen om hem te begrijpen
Oohja? Ik versta er niets vanquote:Op maandag 5 februari 2024 12:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Tsja, wel een geinige tekst nog.
Ik haak af bij drie sterren cryptogramsquote:Op maandag 5 februari 2024 12:34 schreef MadMaster het volgende:
[..]
[..]
Kan jij deze quote van Tussle voor mij uitleggen?
Je had het vaker willen horen?quote:Op maandag 5 februari 2024 12:34 schreef PippenScottie het volgende:
Ik hoor dit voor het eerst en ik wou dat het niet zo was
Ik dacht dat jij Phil en Gary wel leuk vond. Hier zonder Phil weliswaar.quote:Op maandag 5 februari 2024 12:37 schreef PippenScottie het volgende:
Wat is dit voor Efteling shanty dan?
Leprechaun music…quote:Op maandag 5 februari 2024 12:37 schreef PippenScottie het volgende:
Wat is dit voor Efteling shanty dan?
Ik zie het. Vrij atypische song voor Gary Moorequote:Op maandag 5 februari 2024 12:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij Phil en Gary wel leuk vond. Hier zonder Phil weliswaar.
Dit is toch gewoon een langzamere versie van dat nummer van ze in de Top 2000?quote:Op maandag 5 februari 2024 12:39 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ik zie het. Vrij atypische song voor Gary Moore
Mij te kitsch
Nu ga ik me afvragen of dit ook in de Boston Garden gedraaid werd in de 80'squote:
Het is geen Radio 10, dat scheelt.quote:
quote:Op maandag 5 februari 2024 12:45 schreef Tussle266 het volgende:
Ze hadden deze twee omgekeerde moeten draaien, dat zou prima cryptogrammateriaal geweest zijn.
Had van mij 40 plekken lager gemogenquote:
Ach liever dan dit slaapliedje van dr Philquote:Op maandag 5 februari 2024 12:46 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Had van mij 40 plekken lager gemogen
Ik vind het wel mooiquote:Op maandag 5 februari 2024 12:46 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Had van mij 40 plekken lager gemogen
Eerst heaven is a place on earth en dan over The Hills and far away.quote:
Die is wel veel leuker dan deze jaquote:Op maandag 5 februari 2024 12:48 schreef DecoAoreste het volgende:
Zelfs in déze lijst staat de beste Phil Collins (Two Hearts) niet
Had nog wel goede hoop, stond wel op de keuzelijst immers.
Dit is iets makkelijker te drummenquote:Op maandag 5 februari 2024 12:50 schreef PippenScottie het volgende:
Zou Phil Collins nou echt blij worden van deze muziek? Of was dit gewoon een makkelijke manier om eens echt rijk te worden van zijn muziek?
De overgang van Genesis naar dit is… te erg
Knopje aanzetten op de drumpcomputer en gaanquote:Op maandag 5 februari 2024 12:51 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Dit is iets makkelijker te drummen
Volgens mij raakt m'n tong dan in de knoop.quote:Op maandag 5 februari 2024 12:54 schreef ieniminimuis het volgende:
* ieniminimuis zet Conga op een karaokelijst
Afstudeerfeestje @Dagoduckquote:Op maandag 5 februari 2024 12:54 schreef ieniminimuis het volgende:
* ieniminimuis zet Conga op een karaokelijst
Zonder te weten wat er niet in de top 10 staat gok ik Africa, Purple Rain, In The Air Tonight, Over de Muur, Take on Me en dan nog wat ander spulquote:Op maandag 5 februari 2024 12:53 schreef DecoAoreste het volgende:
Er heeft vast al iemand uitgevogeld waar de Top 10 uit moet bestaan trouwens.
In ieder geval A Forest en Brothers in Arms, dunkt me. En verder?
En buiten adem.quote:Op maandag 5 februari 2024 12:54 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Volgens mij raakt m'n tong dan in de knoop.
Ik zocht op win en kreeg ABBAquote:Op maandag 5 februari 2024 12:54 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Zocht vanochtend op "Sound" in de lijst en kreeg resultaat. Blijft toch jammer dat het dit dan is
Dit was vorig jaarquote:Op maandag 5 februari 2024 12:53 schreef DecoAoreste het volgende:
Er heeft vast al iemand uitgevogeld waar de Top 10 uit moet bestaan trouwens.
In ieder geval A Forest en Brothers in Arms, dunkt me. En verder?
quote:Op vrijdag 17 februari 2023 19:28 schreef MadMaster het volgende:
So far:
10 U2 - Sunday Bloody Sunday - 1985
9 A-Ha - Take On Me - 1985
8 Dire Straits - Brothers In Arms - 1985
7 Guns N' Roses - Sweet Child O' Mine (Albumversie) - 1987
6 Klein Orkest - Over De Muur - 1984
5 Phil Collins - In The Air Tonight (Albumversie) - 1981
4 Prince & The Revolution - Purple Rain (Albumversie) - 1984 (afgekapt…)
3 Queen & David Bowie - Under Pressure - 1981
2 Toto - Africa - 1982
1 The Cure - A Forest - 1980
Under Pressurequote:Op maandag 5 februari 2024 12:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zonder te weten wat er niet in de top 10 staat gok ik Africa, Purple Rain, In The Air Tonight, Over de Muur, Take on Me en dan nog wat ander spul
Succes!quote:Op maandag 5 februari 2024 12:57 schreef PippenScottie het volgende:
Ik moet weer verder werken.![]()
Ik ben alleen maar aan het bellen en dingen aan het uitleggen tegenwoordig
Ah.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The Lebanon vind ik in deze regionen niet heel vreemd.quote:Op maandag 5 februari 2024 13:03 schreef Tussle266 het volgende:
Zegt ze nou Human League? Dat kan onmogelijk het hitje zijn, dus dan komt er toch nog een konijntje.
quote:Op maandag 5 februari 2024 13:03 schreef Tussle266 het volgende:
Zegt ze nou Human League? Dat kan onmogelijk het hitje zijn, dus dan komt er toch nog een konijntje.
Aangezien we al bij de Phils en Gloria's waren aangekomen, dacht ik dat dit niet meer zo kansrijk was, eigenlijk.quote:Op maandag 5 februari 2024 13:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
The Lebanon vind ik in deze regionen niet heel vreemd.
Conga is raar genoeg niet heel populair op 2, dat scoort op R10 inderdaad makkelijk top 200 in zo'n lijst.quote:Op maandag 5 februari 2024 13:06 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Aangezien we al bij de Phils en Gloria's waren aangekomen, dacht ik dat dit niet meer zo kansrijk was, eigenlijk.
Misschien Tom Waits, Teddy Swims of Stan Getz.quote:
Pfff, wist niet dat ze nog bestonden. Queen hits die niet in de Top 2000 staanquote:Op maandag 5 februari 2024 13:19 schreef Tussle266 het volgende:
Laten we nog een Queen-plaatje erbij doen, gewoon om de balans te houden met 310 platen extra.
Zo heette een discotheek in Schagen.quote:
\quote:Op maandag 5 februari 2024 14:23 schreef Tussle266 het volgende:
Dit uur is zo slecht, je zou denken dat het week 53 is.
Origineel van Thompson Twins zou wél gezellig zijnquote:
George Kooymans voelt zich nu overgeslagen.quote:Op maandag 5 februari 2024 14:41 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Origineel van Thompson Twins zou wél gezellig zijn
Die zal ook nog wel komen toch zeker? Edit: de gebroeders dan natuurlijk.quote:Op maandag 5 februari 2024 14:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dit is ook wel overduidelijk geleend van wijlen Solomon he?
Dat gaat lastig als je wijlen bentquote:Op maandag 5 februari 2024 14:44 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Die zal ook nog wel komen toch zeker? Edit: de gebroeders dan natuurlijk.
Dat is toch wel een guilty pleasure hierquote:Op maandag 5 februari 2024 14:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
Oh jezus, komt de Rat zo ook nog?
Guilty pleasures bestaan natuurlijk niet.quote:Op maandag 5 februari 2024 14:51 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Dat is toch wel een guilty pleasure hier
Nee klopt. Vond dit gewoon een leuke film toen ik 10 wasquote:Op maandag 5 februari 2024 14:54 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Guilty pleasures bestaan natuurlijk niet.
Je vergeet Bridget The Midgetquote:Op maandag 5 februari 2024 14:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dit is wel een van de ergste dingen die ooit de Top 2000 heeft gehaald.
Zelfs het integrale oeuvre van de Bankzitters aldaar is beter. Ik denk dat alleen The Piglets, De Hunekop, Laura en Little Johnny Osmond erger zijn
Het ergste is dat hij nog steeds zo praatquote:Op maandag 5 februari 2024 14:57 schreef Bargehassus het volgende:
Hij was een kind en kon niet weten...
En Droomland, sorry voor de verwarring. Links Rechts dingt overigens ook mee.quote:Op maandag 5 februari 2024 14:57 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Je vergeet Bridget The Midget
Denk serieus dat ik Disturbed nog de allerergste van allemaal vindquote:Op maandag 5 februari 2024 14:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
En Droomland, sorry voor de verwarring. Links Rechts dingt overigens ook mee.
Vind ik ook niet best, maar echt wel een klasse beter dan dit alles.quote:Op maandag 5 februari 2024 15:00 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Denk serieus dat ik Disturbed nog de allerergste van allemaal vind
Ik vind zangkwaliteit ook wel prettig.quote:Op maandag 5 februari 2024 15:07 schreef Tussle266 het volgende:
Als ik Modern Taliking wil horen, zet ik Modern Talking wel op.
Wow, ga je me nu vertellen dat er nummers uit de 80s zijn die op elkaar lijken?quote:Op maandag 5 februari 2024 15:08 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Dit lijkt op Maria Magdalena die we al gehoord hebben
quote:Op maandag 5 februari 2024 15:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wow, ga je me nu vertellen dat er nummers uit de 80s zijn die op elkaar lijken?
Beetje een cultplaat he?quote:Op maandag 5 februari 2024 15:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
Edie had ik nog niet eerder gehoord op Radio 2
Happy Hour. Die is prima.quote:Op maandag 5 februari 2024 15:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
Die snellere van de Housemartins, naam van de plaat ontschiet me even, vind ik wel leuk. A capella is meestal niet veel aan en dit nummer is geen uitzondering
Ja die hebben maar 1 liedje gemaakt.quote:Op maandag 5 februari 2024 15:27 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Dit lijkt totaal niet op die hele grote hit van Cock Robin
Even met de mindset denkende dat de hits van 80's bands meestal op elkaar lijkenquote:Op maandag 5 februari 2024 15:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja die hebben maar 1 liedje gemaakt.
Die weg zonder einde die eindigt bij de voordeur.quote:Op maandag 5 februari 2024 17:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
Time Bandits hadden toch een ander nummer in de Extra 500?
Zat dat in een of andere film ofzo?quote:Op maandag 5 februari 2024 17:08 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Die weg zonder einde die eindigt bij de voordeur.
quote:Op maandag 5 februari 2024 17:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zat dat in een of andere film ofzo?
Nee dat was Limahl. Dit was gewoon een beetje onsamenhangend gejengel.quote:Op maandag 5 februari 2024 17:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zat dat in een of andere film ofzo?
Bedoel wel anno 2023 zegmaar. Tiktok? Netflix? Je weet het niet.quote:Op maandag 5 februari 2024 17:12 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Nee dat was Limahl. Dit was gewoon een beetje onsamenhangend gejengel.
Oh zo, nee volgens mij was dat nog van Talentloze Zangers in '22, dus kan je nagaan hoe close die in dat jaar is geweest.quote:Op maandag 5 februari 2024 17:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Bedoel wel anno 2023 zegmaar. Tiktok? Netflix? Je weet het niet.
2021 lees ik zelfs.quote:Op maandag 5 februari 2024 17:13 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Oh zo, nee volgens mij was dat nog van Talentloze Zangers in '22, dus kan je nagaan hoe close die in dat jaar is geweest.
Voor mijn gevoel ken ik hem niet anders.quote:Op maandag 5 februari 2024 17:54 schreef PippenScottie het volgende:
Ik was vandaag jaar oud toen ik er achter kwam dat hij nu als Sananda Maitreya door het leven gaat
Taylor's Versions zijn wel geregeld volledig andere takes die echt anders klinkenquote:Op maandag 5 februari 2024 18:00 schreef Tussle266 het volgende:
Daarom is het ook raar dat dat station wel loopt te dwepen met Taylor’s versions, maar hem hardnekkig TTD blijft noemen.
Des te makkelijker is het om iemand gewoon bij zijn goede naam te noemen toch? Muhammad Ali wist daar wel raad mee.quote:Op maandag 5 februari 2024 18:01 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Taylor's Versions zijn wel geregeld volledig andere takes die echt anders klinken
TTD heeft in 2001 zijn naam veranderd.quote:Op maandag 5 februari 2024 18:00 schreef Tussle266 het volgende:
Daarom is het ook raar dat dat station wel loopt te dwepen met Taylor’s versions, maar hem hardnekkig TTD blijft noemen.
Stond er Tafkap in het bevolkingsregister?quote:Op maandag 5 februari 2024 18:07 schreef usagi414 het volgende:
[..]
TTD heeft in 2001 zijn naam veranderd.
Maar de jaren `90 Prince noemen ze toch ook Prince en niet TAFKAP of hoe je dat symbool moest uitspreken ?
Wel Terence Trent Howardquote:Op maandag 5 februari 2024 18:09 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Stond er Tafkap in het bevolkingsregister?
quote:Sananda Maitreya, geboren als Terence Trent Howard (New York, 15 maart 1962), is een Amerikaanse zanger. Tot 2001 stond hij bekend onder de naam Terence Trent D'Arby.
Al die verspakketten moet je zien als therapeutisch groenten snijden. Maar als je die mindset eenmaal hebt heeft het wel iets.quote:Op maandag 5 februari 2024 17:51 schreef PippenScottie het volgende:
Verspakket Kapsalon zelf maken is een boel gedoe jongens
Ik heb op die andere gestemd, maar die zal er wel niet in staanquote:Op maandag 5 februari 2024 18:47 schreef Tussle266 het volgende:
Toch wel fijn. Weet niet waarom ik deze niet vaker luister.
Terwijl die volgens mij weer 1 is, met nog grotere afstand.quote:Op maandag 5 februari 2024 18:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hier wel een albumversie van maar van de nummer 1 van vorig jaar gewoon de single edit. Het leven is soms oneerlijk.
Joe, fijn dat je er bent!quote:Op maandag 5 februari 2024 18:53 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Even teruglezen, want op het werk prefereerden ze de andere 80s top van een concurrerende zender.
Ook best leuk.
Van de nummer 1 draaien ze zeker de albumversie.quote:Op maandag 5 februari 2024 18:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hier wel een albumversie van maar van de nummer 1 van vorig jaar gewoon de single edit. Het leven is soms oneerlijk.
Zeg, die ondertitel van je is al wel veel eerder bedacht, he?quote:Op maandag 5 februari 2024 19:13 schreef livelink het volgende:
Het begin van ain't nobody vind ik zo lekker. En dan gaat het me vervolgens heel snel vervelen.
Het was meer de reclame die het afkapte, maar meneer Keur had gedurende zijn 1e uur wellicht iets minder kunnen ouwehoeren, zodat er iets meer tijd voor de song was geweest…quote:Op maandag 5 februari 2024 19:09 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik begreep dat Eddie Keur Depeche Mode afkapte?
Niet zo vreemd, de man noemde alles wat de VPRO draaide heroinemuziek.
Ik vind het een goed excuus om op maandag om half zes een fles wijn te ontkurkenquote:Op maandag 5 februari 2024 18:43 schreef livelink het volgende:
[..]
Al die verspakketten moet je zien als therapeutisch groenten snijden. Maar als je die mindset eenmaal hebt heeft het wel iets.
Oh, reken maar dat het met opzet was. Die moeilijke muziek doorbreekt zijn gezellige huisvrouwenvibe.quote:Op maandag 5 februari 2024 19:18 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Het was meer de reclame die het afkapte, maar meneer Keur had gedurende zijn 1e uur wellicht iets minder kunnen ouwehoeren, zodat er iets meer tijd voor de song was geweest…
Die van 'Als je goed om je heen kijkt?'. Ja, dat is de naam van een heel mooi kinderboek. Helaas denken mensen dat ik het racistisch bedoel. Terwijl ik het juist voor een discussieforum zo mooi vondquote:Op maandag 5 februari 2024 19:16 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Zeg, die ondertitel van je is al wel veel eerder bedacht, he?
Je moet wel een enorme zak hooi zijn om te denken dat je dit racistisch meentquote:Op maandag 5 februari 2024 19:21 schreef livelink het volgende:
[..]
Die van 'Als je goed om je heen kijkt?'. Ja, dat is de naam van een heel mooi kinderboek. Helaas denken mensen dat ik het racistisch bedoel. Terwijl ik het juist voor een discussieforum zo mooi vond
Nee joh, Keek op de week is van Koot en Biequote:Op maandag 5 februari 2024 19:21 schreef livelink het volgende:
[..]
Die van 'Als je goed om je heen kijkt?'. Ja, dat is de naam van een heel mooi kinderboek. Helaas denken mensen dat ik het racistisch bedoel. Terwijl ik het juist voor een discussieforum zo mooi vond
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |