quote:ja ik vond mijn grapje ook leuk..
Op zaterdag 15 februari 2003 19:01 schreef Streetracer het volgende:
Wahahahahahahahahahahahahahaahahhahahahahahahahah
ahahahahahhahaahahhaahaha
quote:Haahahaha
Op zaterdag 15 februari 2003 19:01 schreef Streetracer het volgende:
Wahahahahahahahahahahahahahaahahhahahahahahahahah
ahahahahahhahaahahhaahaha
als je het mij vraagt zit de naam panda onder de stront,ik koop hem alleen al door de naam niet.
je kan toch niet bij je collega's opscheppen dat je een fiat panda hebt gekocht?
quote:hahahaha... nee.. als je dat verteld... gaan ze meteen een collecte houden voor jou !!!!!!
Op zaterdag 15 februari 2003 23:01 schreef the_contract_killer het volgende:.....
je kan toch niet bij je collega's opscheppen dat je een fiat panda hebt gekocht?
quote:Hij gaat ook geen panda heten hoor
Op zaterdag 15 februari 2003 23:01 schreef the_contract_killer het volgende:
de naam "fiat panda" verkoopt niet meer omdat iedereen automatisch denkt aan die oude lelijke kar.als je het mij vraagt zit de naam panda onder de stront,ik koop hem alleen al door de naam niet.
je kan toch niet bij je collega's opscheppen dat je een fiat panda hebt gekocht?
quote:de 3 deurs stilo ziet er best OK uit, maar daar houdt het idd wel een beetje op
Op zondag 16 februari 2003 00:12 schreef j22flyingdownwind het volgende:
Waarom komt fiat de laatste jaren alleen nog maar met misvormde modellen. Kijk naar de multipla, de palio weekend (), die stationcar van de stilo, alleen vage vormen die geen enkele verhouding met elkaar hebben. Nee neit mijn smaak
![]()
Ben ik de enige?
quote:Jah idd die 3deurs ziet er nog aardig uit, daarom dacht ik dat fiat eindelijk eens goed bezig was. Maar toen schrok ik toch wel even van die stationwagen
Op dinsdag 18 februari 2003 10:53 schreef Threepio het volgende:[..]
Hij gaat ook geen panda heten hoor
[..]de 3 deurs stilo ziet er best OK uit, maar daar houdt het idd wel een beetje op
quote:idd, wat een lompe verhuisbak is dat zeg...
Op dinsdag 18 februari 2003 11:10 schreef j22flyingdownwind het volgende:[..]
Jah idd die 3deurs ziet er nog aardig uit, daarom dacht ik dat fiat eindelijk eens goed bezig was. Maar toen schrok ik toch wel even van die stationwagen
quote:Hehe dat zeker!
Op dinsdag 18 februari 2003 11:31 schreef Threepio het volgende:[..]
idd, wat een lompe verhuisbak is dat zeg...
dan toch maar een alfa 156 sportwagon (GTA)
quote:In een Fiat Panda lach je iedereen uit!
Op zaterdag 15 februari 2003 19:01 schreef Streetracer het volgende:
Wahahahahahahahahahahahahahaahahhahahahahahahahah
ahahahahahhahaahahhaahaha
of was het: in een fiat pandy lacht iedereen je uit
quote:zonder roofrails ziet ie er 2x duurder en mooier uit
Op zondag 23 februari 2003 14:54 schreef haaahaha het volgende:
[afbeelding]
the new panda is inmiddels de best verkopende auto van Europa, zat je er flink naast!quote:Op zaterdag 15 februari 2003 23:01 schreef the_contract_killer het volgende:
ik neem die met die verschuifbare en neerklapbare achterbank. dan kunnen achterpaggagiers wat ruimer behuisd worden als je niet te veel bagage hebt Ik heb er trouwens wel ingezeten al even en ik zat er zeer ruim in voor.. achter iets minder, maar toch ruim genoeg.. maargoed ik ben dan ook maar 1.80.quote:Op maandag 23 augustus 2004 18:42 schreef detulp050 het volgende:
Ik pas er niet inIk kom met mijn knieen klem te zitten. Ik vond hem veel te klein. Ik ben 1.99 meter, dus niet echt iets voor mij
Mag ik de bron eens zien, ben benieuwd naar de andere autos !quote:Op maandag 23 augustus 2004 18:43 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
the new panda is inmiddels de best verkopende auto van Europa, zat je er flink naast!
daar werd ook echt het low end model getest ( 1.1, de kaalste versie) en die was niet eens veel duurder dat de tegenhangers.. maar toch (ik heb de test gelezen) won hij glorieus inderdaad.. maar met name de diesel schijnt zeer volwassen te rijden. Ik heb gelezen dat je je "qua degelijkheid waant in een audi A6 , maar met een veel spannender interieur." de JTD schijnt super te zijn. Het is ook niet voor niks, dat opel en daihatsu deze motor van fiat ook in hun modellen gaan plaatsen binnenkort.quote:Op maandag 23 augustus 2004 18:50 schreef NoComment het volgende:
Autovisie heeft in de laatste of voorlaatste deze Fiat vergeleken met een aantal goedkopere soortgenoten, en kwamen tot de conclusie dat in deze klasse een verschil in prijs ook daadwerkelijk een verschil in kwaliteit zit.. De Fiat was dus het duurst en zei vonden dat de aanrader.
Ik vind het best een leuke auto om te zien, zal ook niet verkeerd rijden lijkt me..
ik heb het gelezen in de krant hier.. een internet artikel kan ik niet vinden, maar kijk maar eens op sales figures new panda ofzo, dan kom je wel wat tegen dat fiat de productie heeft moeten opvoeren om aan de vraag tegemoet te kunnen komen en dat de verkoopcijfers alle verwchtingen overtreffen.. staat vast ook wel wat over absolute cijfers.. maar in heel europa en met name zuid europa (maar zelfs het calvinistische Nederland, al zal daar de astra en golf eeuwig op nr 1 en 2 staan)is het een grote hit.quote:Op maandag 23 augustus 2004 18:49 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Mag ik de bron eens zien, ben benieuwd naar de andere autos !![]()
mooi! Ik krijg diezelfde , alleen dan met 1.3 multijet motor, ook alle opties alleen dan donkerblauw metallic (tieso) en gele bekleding.quote:Op maandag 23 augustus 2004 21:48 schreef Jakkes het volgende:
Hoi , ik heb die nieuwe Panda
Een 1.2 Emotion met glazen panoramadak en alle opties behalve ESP
We hebben de lichtblauwe metallic genomen , we rijden er sinds April in.En het is echt een super wagentje.
MP3 speler met 6 speakers + subwoofer = super geluid !!!!
En die verschuifbare achterbank is ook superhandig
![]()
![]()
ik lheb een nog grotere grijns als ik jou voorbij zie rijdenquote:Op maandag 23 augustus 2004 22:06 schreef Jakkes het volgende:
Ik weet zeker dat je straks met een BIG SMILE achter het stuur zit.
Net als ons
![]()
jaloers?quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 17:03 schreef Steve-O het volgende:
[..]
ik lheb een nog grotere grijns als ik jou voorbij zie rijden
Hij is wel klein... En je gaat serieus gele bekleding nemen?quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 19:13 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
nog even een plaatje:
[afbeelding]
Zij rijd er elke dag mee , ik moet elke dag op de motor.quote:Op maandag 23 augustus 2004 22:40 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
top! maar die parkeersensoren vindt ik echt onnodig bij zo'n auto.. tis geen vrachtwagen!!
Als je een vriendin hebt die er regelmatig in rijdt dan is het wellicht wat anders ja,
Zie tildrempel! Til ze!quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 20:13 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[afbeelding]
zelfs de wasmachine kan erin!
Ik ben 15, ik heb nog geen rijbewijs, mijn mening telt nietquote:Op dinsdag 24 augustus 2004 21:36 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
*BHFH spot jaloerse mensen in dit topic..
Nee hoor, vind Fiat wel goed rijden, heb zelf in een Punto gereden en die schakelde de allerbeste dan alle auto's waar ik in gereden heb.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 21:36 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
*BHFH spot jaloerse mensen in dit topic..
als tegenhanger van auto's als o.m. de suzuki vitara en jimmy zie ik dit zeker wel een succes worden.. de panda trekking ziet er een stuk moderner en vooral hipper uit. Iets dat zeker de dames zal aanspreken.quote:Op woensdag 25 augustus 2004 21:36 schreef Hellrazor het volgende:
LOOL @ 4x4
Waar staat dat BHFH 100km heeft gereden? Die 5,nogwat per 100km is gewoon een eenheid. Maar de nw. Panda lijkt mij ook wel een leuk karretje en goedkoop! Nog niet in gereden maar de testen zijn positief.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 12:47 schreef Renesite het volgende:
100KM gereden voor een proefrit, die durft
wij rijden een rondje van misschien 20, 30 KM en dan vind de baas van de winkel dat we al lang weg waren
Hmm jaquote:Op donderdag 26 augustus 2004 13:09 schreef HPoi het volgende:
[..]
Waar staat dat BHFH 100km heeft gereden? Die 5,nogwat per 100km is gewoon een eenheid. Maar de nw. Panda lijkt mij ook wel een leuk karretje en goedkoop! Nog niet in gereden maar de testen zijn positief.
ja bedankt, ik ben benieuwd, hopelijk valt het mee met de levertijd,, dat is een beetje een probleem scijnt het..quote:Op donderdag 26 augustus 2004 12:48 schreef Just.an.Illusion het volgende:
Gefeliciteerd!!!
nog een test: http://www.auto-news24.de/fahrberichte_2/artikel_2687_2.htmquote:Der neue Panda ist ein schnuckeliges Kerlchen, das von der internationalen Fachpresse als "car of the year 2004" ausgezeichnet wurde. Nun schlägt unter seiner Haube erstmals ein Dieselherz. Der Panda 1.3 Multijet 16V rollt zu Preisen ab 11.390 ¤ zu den Händlern.
Auf Tempojagd
Auf der Autobahn kennt der Diesel-Panda kein Halten. Er rennt laut Tacho auch ohne Gefälle und Rückenwind über 180 km/h. Nicht schlecht für 70 PS (51 kW). Offiziell gesteht Fiat dem Common-Rail-Turbodiesel allerdings zwanzig Stundenkilometer weniger zu. Bei aller Kraftanstrengung schnurrt der Vierzylinder leise und ist kaum aus dem Konzert von Wind- und Abrollgeräuschen herauszuhören.
Übersicht behalten
Doch schon die nächste Autobahnabfahrt zeigt: der Kleine ist nicht der richtige Partner für sportive Fahrer. Mit starker Seitenneigung und unwillig quietschenden Reifen geht es Richtung Stadt. Dort fühlt sich der Panda mit seiner eckigen und großzügig verglasten Karosserie besonders wohl. Die hohe Sitzposition mit viel Luft über dem Scheitel verschafft beste Übersicht. Per Knopfdruck schaltet die Dualdrive Servolenkung in den City-Modus. Dann lässt sich der kleine Italiener mit dem kleinen Finger in winzigste Parklücken dirigieren. Unsichere Naturen leitet optional eine akustische Einparkhilfe.
Karriere-Typ
Das Diesel-Bärchen beschleunigt an der Ampel kraftvoll, ohne in ein Turboloch zu fallen. Mit 13 Sekunden ist auch der Sprint von null auf 100 km/h flott erledigt. In der Praxis stört es also kaum, dass der Vierzylinder im Panda nur 145 Newtonmeter mobilisieren darf; die allerdings bereits bei 1.500 Umdrehungen auf die Kurbelwelle drücken. In den Fiat Modellen Punto, Stilo und Doblò sowie einigen Opel Modellen stehen 180 Nm bei 1.750 U/min bereit. Der Panda-Motor wurde schwächer ausgelegt, um das vorhandene Getriebe nutzen zu können. Das Triebwerk ist die erste gemeinsame Neukonstruktion von Fiat GM Powertrain - dem Joint Venture zwischen Fiat Auto und General Motors.
Hightech-Sparer
Mit einem Normverbrauch von 4,3 Litern ist der Panda 1.3 Multijet 16V ein großes Spartalent. Ladeluftkühler, Vierventiltechnik und eine Common-Rail-Einspritzung der modernsten Generation (1.400 bar Druck) schaffen hierfür die Voraussetzung. Das Hightech-Triebwerk bietet bei geringerem Hubraum mehr Leistung und Drehmoment als seine Wettbewerber. Statt einem empfindlichen Zahnriemen kommt eine Steuerkette zum Einsatz. Bis auf den Ölwechsel alle 30.000 Kilometer, ist der Vierzylinder deshalb absolut wartungsfrei.
Kleiner Luxus
Fiat bietet den Panda mit Dieselmotor nur in Verbindung mit den gehobenen Ausstattungsversionen Dynamic (11.390 ¤) und Emotion (13.550 ¤) an. Schon die günstigere Variante verfügt über Front- und Seitenairbags vorn, ABS, elektrische Fensterheber vorn, Servolenkung, Zentralverriegelung und Bordcomputer. Klimaanlage, CD-Radio, 14-Zoll-Alufelgen, beheizbare Außenspiegel, Funk-Zentralverriegelung und Dachreling bietet die Topversion. Optional sind Kopfairbags, ESP, Parksensoren und eine längs verschiebbare Rückbank im Angebot. Wird das über die ganze Fahrzeuglänge reichende Glasschiebedach Sky Dome geordert, kommt fast schon Cabrio-Feeling auf.
Praktisch wie der Urahn
Allen Panda gemeinsam ist das clevere Raumkonzept. In dem nur 3,54 m langen Fünftürer finden vier Personen bequem Platz. Selbst massige Nordeuropäer reisen auf den großzügig bemessenen Polstern noch komfortabel. Im Heck verschwinden mit der verschiebbaren Rückbank zwischen 206 und 235 Liter Gepäck. Bis zum Dach gestapelt sind es sogar 860 Liter.
Fazit: Einer für alle. Bei Fiat macht ein Triebwerk Karriere. Der 1,3-Liter-Vierventil-Turbodiesel ist kultiviert, kräftig und sparsam. Mit ihm unter der Haube, hat selbst der kleine Panda das Zeug zum Kilometerfresser.
planbar.de, Holger Schilp
ach ik vind als je ruim 50 duizend gulden uitgeeft , ze je de kans moeten geven goed na te kunnen denken over je inverstering je kan zoiets vaak maar 1s uitgeven.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 14:56 schreef Renesite het volgende:
Vind ik best veel, kan je netzo goed ff een pakketje afleveren en weer verder gaan
geweldigquote:Op dinsdag 14 september 2004 21:18 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
http://g1.acid-play.com/d(...)_fun_racer_setup.zip
hier kun je gratis een super leuk fiat panda race spel downloaden!!!
hij is besteld, levertijd zou approx. 6 weken moeten zijn... maar zal wel uitlopen..quote:Op dinsdag 14 september 2004 22:40 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
geweldig![]()
wanneer krijg je dat grafding nou?
hij=grafbak?quote:Op dinsdag 14 september 2004 22:47 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
hij is besteld, levertijd zou approx. 6 weken moeten zijn... maar zal wel uitlopen..
quote:Op zondag 31 oktober 2004 12:04 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
http://www.autoxperience.(...)t-Panda-4x4_256k.asf
hier staat een vergelijkende test tussen de fiat panda en de lambourghini Murcialo. (y) En eigenlijk op bijna alle fronten wint de panda, zelfs op snelheid komt de panda nog best in de buurt.
"Het voordeel van de Panda is dat je op het strand rijden"quote:Op zondag 31 oktober 2004 12:04 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
http://www.autoxperience.(...)t-Panda-4x4_256k.asf
hier staat een vergelijkende test tussen de fiat panda en de lambourghini Murcialo. (y) En eigenlijk op bijna alle fronten wint de panda, zelfs op snelheid komt de panda nog best in de buurt.
Ja man hij heeft ook meer dan 25 KW enzoquote:Op maandag 1 november 2004 11:44 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Qua fun, praktisch nut, laadruimte verslaat de panda de lambo allemaal en dan hebben we het nog niet eens gehad over het prijsverschil. Ik zou niet weten waarom je een Lambourghini wilt kopen als je ook een panda kan kopen voor minder geld!!
jawel hoor!quote:Op zaterdag 15 februari 2003 23:01 schreef the_contract_killer het volgende:
de naam "fiat panda" verkoopt niet meer omdat iedereen automatisch denkt aan die oude lelijke kar.
als je het mij vraagt zit de naam panda onder de stront,ik koop hem alleen al door de naam niet.
je kan toch niet bij je collega's opscheppen dat je een fiat panda hebt gekocht?
ik dacht dat jij alleen nog maar in auto's ouder dan 10 jaar rond ging rijden?quote:Op maandag 23 augustus 2004 18:28 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Het staat vast:
ik ga er dus 1 bestellen... een panda 1.3 JTD(multijet) emotion met glazen panorama dak, climacontrol, alles electrisch, lichtmetaal etc.. ..![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
alleen dan donker blauw metallic met glazen dak dus..
Overigenas gaat Fiat met de nieuwe panda aan rallysport doen:
[afbeelding]
Interessant...interessant...interessant....BOEIEND..quote:Op donderdag 4 november 2004 21:59 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
*lulverhaal*
Met een Lambo kan je supersport motoren (alhoewel dat zelfs in een Lambo tegenvalt, me dunktquote:Op maandag 1 november 2004 11:44 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Qua fun, praktisch nut, laadruimte verslaat de panda de lambo allemaal en dan hebben we het nog niet eens gehad over het prijsverschil. Ik zou niet weten waarom je een Lambourghini wilt kopen als je ook een panda kan kopen voor minder geld!!
volgens mij was het geen 3-1 maar 4-2 maar het zel wel aan mij liggenquote:Op zondag 31 oktober 2004 17:03 schreef Piro het volgende:
[..].
Erg representatief..
quote:Op vrijdag 5 november 2004 10:23 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
volgens mij was het geen 3-1 maar 4-2 maar het zel wel aan mij liggen
- drempel : panda boeiend, in de bebouwde kom rij je toch niet snel
- strand: panda strand? welk strand? wat heb ik nou aan een 4x4?!!?
- boodschappen: beide Die panda had niet veel meer laadruimte idd
- snelheid: lambo duh
bovendien zou ik toch liever een lambo hebben als een panda
Dan ligt het aan jou idd.. 3-2 was het dan nog altijd..quote:Op vrijdag 5 november 2004 10:23 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
volgens mij was het geen 3-1 maar 4-2 maar het zel wel aan mij liggen
quote:Op vrijdag 5 november 2004 11:07 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Dan ligt het aan jou idd.. 3-2 was het dan nog altijd..
jaloersquote:Op zaterdag 6 november 2004 15:54 schreef PACERMAN het volgende:
IK vindt hem niks lijkt meer op een ouwe wijfe bak
Nou, nou ik zie haast niets door die ruit heen hoor.quote:Op zondag 7 november 2004 19:50 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[afbeelding]
je ziet het dat de auto lekkere meiden aantrekt!
Het is maar wat je lekker meiden noemtquote:Op zondag 7 november 2004 19:50 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[afbeelding]
je ziet het dat de auto lekkere meiden aantrekt!
Oude Panda vind ik een wijvenkar, NIKS is er mannelijk aan, ook al is ie vierkant en hoekig het is een klein en schattig dingquote:Op zondag 7 november 2004 19:58 schreef skiczukie het volgende:
What? De oude Panda is tof. Dit is niks. Een 'oude' Panda is een échte auto. Hoekig, mannelijk. Zo hoort het.
Jij bent gewoon een homo.quote:Op zondag 7 november 2004 20:18 schreef yup het volgende:
[..]
Het is maar wat je lekker meiden noemt
[..]
Oude Panda vind ik een wijvenkar, NIKS is er mannelijk aan, ook al is ie vierkant en hoekig het is een klein en schattig ding![]()
![]()
quote:Op zondag 7 november 2004 20:21 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Jij bent gewoon een homo.
de prijs van de benzinemodellen en instapmodellen zijn laag ,maar de diesel is nog best duur! Als ik de versie die ik nu (jtd emotion) krijg in Nederland had moeten kopen (maar die is niet leverbaar in NL) jtd emotion met nog heel veel extra's , dan had die bijna 18.000 euro gekost.quote:Op maandag 8 november 2004 02:10 schreef Visie het volgende:
best leuke auto die nieuwe fiat panda! goed gelukt en die prijs...
Op nieuwe diesels moet je (naast BPM) een dikke "boete" (toeslag dus) betalen, die toeslag is verdomde duur, weet niet hoeveel, maar reken op duizenden euro's... Dacht zelf dat het 3-4k euro's was... Tjah Nederland he...quote:Op maandag 8 november 2004 19:14 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
de prijs van de benzinemodellen en instapmodellen zijn laag ,maar de diesel is nog best duur! Als ik de versie die ik nu (jtd emotion) krijg in Nederland had moeten kopen (maar die is niet leverbaar in NL) jtd emotion met nog heel veel extra's , dan had die bijna 18.000 euro gekost.
Cool, bij welke sloperij heb je hem gekocht?quote:Op zaterdag 13 november 2004 23:16 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik verwacht dat ik hem woensdag kan ophalen! het is aftellen dus! :nailbite:
ik geloof dat die dieselboete zo'n 450 euro is. Dieselmotoren zijn van zichzelf ook gewoon duurder dan benzinemotoren.quote:Op maandag 8 november 2004 21:28 schreef yup het volgende:
[..]
Op nieuwe diesels moet je (naast BPM) een dikke "boete" (toeslag dus) betalen, die toeslag is verdomde duur, weet niet hoeveel, maar reken op duizenden euro's... Dacht zelf dat het 3-4k euro's was... Tjah Nederland he...
Dat is geheel wederzijds denk ik.quote:Op woensdag 17 november 2004 20:15 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik lach echt iedereen uit!!!
Behalve bij de stoplichten aangezien 90% van het verkeer sneller is dan jouquote:Op woensdag 17 november 2004 20:15 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Hij rijdt super!!!! Ik ben er heel blij mee en ook ik heb een BIG SMILE op mijn gezicht als ik er in rond rij.. ik lach echt iedereen uit!!!
wat me vooral opvalt is , is dat hij enorm stil is.. je hoort de motor bijna helemaal niet! alleen stationair en bij hogere toeren/lagere snelheden. De motor is ook enorm soepel en met name bij tussenacceleraties doe je menig andere weggebruiker versteld staan!
Een superuitgebreide boordcomputer en perfect werkende climacontrol! Je hebt echt het idee in een rote auto onderweg te zijn.. echt super!!
absoluut niet!! hij is enorm soepel en je hebt al bij 1500 toeren het maximaal koppel, dus je zoeft zonder te schakelen enorm snel door het verkeer.quote:Op woensdag 17 november 2004 20:19 schreef yup het volgende:
[..]
Behalve bij de stoplichten aangezien 90% van het verkeer sneller is dan jou
Dat mensen 1 mm gas geven betekent niet dat je panda sneller isquote:Op woensdag 17 november 2004 20:21 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
absoluut niet!! hij is enorm soepel en je hebt al bij 1500 toeren het maximaal koppel, dus je zoeft zonder te schakelen enorm snel door het verkeer.
klopt best pittig autootje, me moeder heeft er nog een testrit ingemaakt..en je moet wel snel doorschakelen idd..quote:Op woensdag 17 november 2004 21:16 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
het is misschien geen ferrari maar hij voelt wel degelijk snel aan.
in de diesel? De benzineveres zijn niet te vergelijken met de diesel.. de dieselversie heeft een enorme soeplesse die schakelen juist praktisch niet meer nodig maakt.quote:Op woensdag 17 november 2004 21:20 schreef dp81 het volgende:
[..]
klopt best pittig autootje, me moeder heeft er nog een testrit ingemaakt..en je moet wel snel doorschakelen idd..
En daar wringt em de schoen.quote:Op woensdag 17 november 2004 21:16 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
het is misschien geen ferrari maar hij voelt wel degelijk snel aan.
Die testrit was met een benzine ja, maar ik vind de vering van dat ding echt waardeloos.. ik zat achterin en vond het op dat punt aardig tegenvallen qua comform.quote:Op woensdag 17 november 2004 21:23 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
in de diesel? De benzineveres zijn niet te vergelijken met de diesel.. de dieselversie heeft een enorme soeplesse die schakelen juist praktisch niet meer nodig maakt.
Haahah sorry hoor, maar volgens mij heb je dan nog nooit in iets anders dan een lesauto gereden hoor.quote:In de tussenacceleratie lijkt het wel een GTI, met name 80-120 is ie echt enorm snel.
bedankt hoor! (y) Ik weet niet waarom ze hier zo naar zijn..quote:Op maandag 22 november 2004 21:22 schreef E.r.w.i.n het volgende:
Wat een stel azijnpissers hier zeg, laat BHFH toch lekker happy zijn met z'n Panda.
Veel plezier ermee en hou 'em heel!
Kwa tussenaccerlatie is diesel even snel als GTI (zie JTD). Dus zo ver is het niet gezocht.quote:Op donderdag 18 november 2004 11:51 schreef 1299 het volgende:
[..]
Haahah sorry hoor, maar volgens mij heb je dan nog nooit in iets anders dan een lesauto gereden hoor.
Ik rij zelf geregeld in een yaris 1.0 benzine die ongeveer even snel naar de 100 gaat maar om het nu met een gti te gaan vergelijken gaat wel erg ver
Behalve als je een tandje teruggaat met de limonadekar. Dan is het bye bye zwaai zwaai dieselquote:Op maandag 22 november 2004 22:00 schreef Lega-Nord het volgende:
[..]
Kwa tussenaccerlatie is diesel even snel als GTI (zie JTD). Dus zo ver is het niet gezocht.
Ja ja tuurlijk. Het enige wat diesel heeft is meer koppel dus met heel weinig toeren heb je wat meer trekkracht. Maar een leuke gti doe je 80 -- 120 nog in z'n 2 terwijl je met die diesel al in z'n 4 zit.quote:Op maandag 22 november 2004 22:00 schreef Lega-Nord het volgende:
[..]
Kwa tussenaccerlatie is diesel even snel als GTI (zie JTD). Dus zo ver is het niet gezocht.
Heb je misschien een verschillende band eronder zitten? Dat hoor je gelijk namelijk, de band hoeft maar een iets ander profiel/afslijt dinges te hebben, en je hoort het al vrij hard!quote:Op maandag 22 november 2004 20:48 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
De city mode is ook erg leuk! Ik dacht eerst dat het niet nodig was, maar het is toch wel handig dat je met je pink kan sturen in de stad.! verder ga ik toch eens kjken naar mn banden als het morgen droog is, want het banden geluid, met name op slechte wegen is te hoog in vergelijking met andere panda's.
Laat maar eens zien dan die tijden waar jij over spreekt. Want ik heb zitten timen in een toledo met 150PKquote:Op dinsdag 23 november 2004 17:45 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
haal daar maar 10 sec. vanaf, die cijfers klopt niks van de oude vierkante panda was al sneller dan dat (18.5 sec) en de 1.1 benzine doet 17 sec in 5. de diesel zit zo rond de 10 sec. schat ik.
het gewicht, de cilinderinhoud, de bandenmaat, 0-100 , er klopt niks van die gegevens, het lijkt me dat ze per ongeluk gegevens van een andere auto daar hebben geplakt.
http://www.autoweek.nl/autotestrapport.php?id=1010quote:Op dinsdag 23 november 2004 18:54 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
een golf gti 16v (150pk) uit 1996 is nauwlijks/niet sneller dan mijn panda
http://www.autoweek.nl/autotestrapport.php?id=265
80-120 in 12 sec in 5 en 10 sec in 4. , waarschijnlijk moet de 8v (115pk) golf nog een tandje terug (3/4 )om niet achterop te raken als ik het gas intrap met mijn panda.
Kwil niet vervelend doen, maar er staat duidelijk in de auto kampioen echt 20 sec erover (afgerond) doet om op de 100 te komenquote:Op dinsdag 23 november 2004 17:45 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
haal daar maar 10 sec. vanaf, die cijfers klopt niks van de oude vierkante panda was al sneller dan dat (18.5 sec) en de 1.1 benzine doet 17 sec in 5. de diesel zit zo rond de 10 sec. schat ik.
het gewicht, de cilinderinhoud, de bandenmaat, 0-100 , er klopt niks van die gegevens, het lijkt me dat ze per ongeluk gegevens van een andere auto daar hebben geplakt.
Waarom zou ik, kweet war ik over praat, kan jij niet zeggen....1.2 met een gti vergelijkenquote:Op dinsdag 23 november 2004 19:09 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
lees je anders eerst even in!
Je gaat echt appels met peren vergelijken. Hoe kan jij nou zeggen dat het niet onder doet met tussen acceleratie dan een GTI? Echt hele zware bullshit. Hoe kan jij nou motoren gaan vergelijken die niet eens in dat straatje passen van die pinda....ook die 4x4 pinda met 120nm koppel slaat nergens op..Fiat is weer goed bezig...kunnen ze beter gaan lampen schroeven @ philips ofsow:Pquote:Op dinsdag 23 november 2004 19:19 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
als je de keiharde cijfers vergelijkt dan zie je dat de panda qua tussenacceleraties te vergelijken is met een gti. Hij doet nauwlijks onder voor de golf gti16v met 150pk en een gewone gti moet al naar 3/4 schakelen om mijn panda bij te houden. vergelijk de cijfers dan!
haha een gti moet schakelen naar 3/4 om jou bij te houden?? haha als jij met je 13seconden op de 100 zitquote:Op dinsdag 23 november 2004 19:19 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
als je de keiharde cijfers vergelijkt dan zie je dat de panda qua tussenacceleraties te vergelijken is met een gti. Hij doet nauwlijks onder voor de golf gti16v met 150pk en een gewone gti moet al naar 3/4 schakelen om mijn panda bij te houden. vergelijk de cijfers dan!
Het is een vrij vlot autootje voor z'n geld. Maar je moet dingen wel in z'n verband blijven zien. Maar kan jij me een bron geven waar de tussensprint gemeten is van jouw vehikel?quote:Op dinsdag 23 november 2004 23:05 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
het gaat mij er niet om hier wedstrijdjes te spelen, maar alleen om aan te duiden dat mijn panda behoorlijk snel is, met name in de tussensprint en dat de cijfers in de tussensprints helemaal niet zo ver van GTI waarden afzitten. Hij voelt gewoon snel aan en je hoeft nauwlijks te schakelen om hard vooruit te gaan.
Welke idioot doet dan 80-120 in zijn 4quote:Op dinsdag 23 november 2004 19:07 schreef 1299 het volgende:
[..]
http://www.autoweek.nl/autotestrapport.php?id=1010
80-120 km/u in 4 8,3
Die heeft 120PK en er zijn nog leukere gti's van vroeger. Maar wat jij vergeet is dat je met een gti ook 80 in 120 in z'n 3 kan doen. En dan gaat het nog ff heel wat vlotter. Jij daarintegen kan nooit de 120 halen in z'n 3 en je hebt zo'n laag max koppel dat je juist heel snel moet schakelen dus in z'n 4 zit je eigenlijk te hoog in z'n toeren met zo'n laag koppel.
LOL.quote:Op dinsdag 23 november 2004 23:45 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
terwijl jij je suf zt te schakelen om te proberen langszij te komen trap ik in 5 gewoon het gas in en ga ik nog snel vooruit hen verbruik ik bovendien 1:20 diesel ipv 1:6 benzine. Ik zal zelf ook eens klokken binnenkort.
ik weet dat dat gewoon nonsens is. Zoals ik al zei ik rij zelf ook een diesel met ongeveer dezelfde prestaties. En in z'n 5 komt zo'n ding niet vooruit. De tandverhouding is dan veel te belabberd voor het weinige vermogen. Trouwens, een gti kan harder in z'n 4 dan jij op topsnelheid. Diesel rijdt alleen maar wat relaxter, maar een benzine zal altijd sneller zijn als je ff terugschakeld. Als je dat veel werk vind had je ook een automaat moeten nemen.quote:Op dinsdag 23 november 2004 23:45 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
terwijl jij je suf zt te schakelen om te proberen langszij te komen trap ik in 5 gewoon het gas in en ga ik nog snel vooruit hen verbruik ik bovendien 1:20 diesel ipv 1:6 benzine. Ik zal zelf ook eens klokken binnenkort.
Kijk je maakt hier wel een grote fout. Een diesel met een beetje koppel (TDi-achtigen dus) zal in zijn 5 best hard acceleren vanaf 120, komt door het immense koppel wat ie heeft op lage toerentallen. Serieus die 2.0i 16v 133 pk van ons, gaat pas na 3500 toeren beginnen te trekken, terwijl een TDi al bij 2000 rpm als een beest trekt. Vandaar dat je ook dus moet terugschakelen met een benzine, maar dan blijf je de diesel echt wel voor (eventueel nadat hij een voorsprong heeft gekregen doordat jij moest reageren en terugschakelen).quote:Op woensdag 24 november 2004 00:04 schreef 1299 het volgende:
[..]
ik weet dat dat gewoon nonsens is. Zoals ik al zei ik rij zelf ook een diesel met ongeveer dezelfde prestaties. En in z'n 5 komt zo'n ding niet vooruit. De tandverhouding is dan veel te belabberd voor het weinige vermogen. Trouwens, een gti kan harder in z'n 4 dan jij op topsnelheid. Diesel rijdt alleen maar wat relaxter, maar een benzine zal altijd sneller zijn als je ff terugschakeld. Als je dat veel werk vind had je ook een automaat moeten nemen.
Ja maar in z'n 5 doet die panda er minstens 15 seconden over om 80 - 120 te bereiken en de bovengenoemde 106gti doet het in 10.6 seconden dus het verschil is dan zeker duidelijk.quote:Op woensdag 24 november 2004 00:07 schreef yup het volgende:
[..]
Kijk je maakt hier wel een grote fout. Een diesel met een beetje koppel (TDi-achtigen dus) zal in zijn 5 best hard acceleren vanaf 120, komt door het immense koppel wat ie heeft op lage toerentallen. Serieus die 2.0i 16v 133 pk van ons, gaat pas na 3500 toeren beginnen te trekken, terwijl een TDi al bij 2000 rpm als een beest trekt. Vandaar dat je ook dus moet terugschakelen met een benzine, maar dan blijf je de diesel echt wel voor (eventueel nadat hij een voorsprong heeft gekregen doordat jij moest reageren en terugschakelen).
BHFH overdrijft laten we het daarop houden.quote:Op woensdag 24 november 2004 00:14 schreef 1299 het volgende:
[..]
Ja maar in z'n 5 doet die panda er minstens 15 seconden over om 80 - 120 te bereiken en de bovengenoemde 106gti doet het in 10.6 seconden dus het verschil is dan zeker duidelijk.
Het klopt wel dat een diesel onderin veel meer koppel heeft, maar een goede gti heeft ook meer koppel dan de diesel panda![]()
Maar het probleem met zo'n turbo diesel is dat het koppel ook weer zeer snel weg is. Benzine mag dan wat later pas met vermogen krijgen maar dat blijft ook langer doorwerken dan bij een diesel.
Gevolg: meer schakelen om maximaal op te trekken.
Ja door een turbo blijft het nog een beetje bij. Totdat je een turbo benzine motor hebtquote:Op woensdag 24 november 2004 02:35 schreef Catch22- het volgende:
kwil niet lullig doen, maar 120 in de 2 wil met een beetje sportieve auto toch wel?
en ga maar stoer doen met je diesel en tussensprintjes, dat wint een diesel toch vrijwel altijd wel winnen
Of totdat je gaat terugschakelen met je limonadekarquote:Op woensdag 24 november 2004 02:35 schreef Catch22- het volgende:
kwil niet lullig doen, maar 120 in de 2 wil met een beetje sportieve auto toch wel?
en ga maar stoer doen met je diesel en tussensprintjes, dat wint een diesel toch vrijwel altijd wel winnen
Nog beter, z`n panda aan het inruilen, of 7 kleuren stront aan het schijtenquote:Op woensdag 24 november 2004 15:22 schreef yup het volgende:
Waar blijft die mafketel BHFH eigenlijk, zeker GTi's aan het zoekrijden nu :')
een panda is gewoon supertof en ook leuk om over te praten. het is een hardstikke leuk auto'tje om te rijden!! Ik krijg allemaal complimenten en iedereen wil hem ff zien en aanraken! pandarijders zijn HIP !quote:Op woensdag 24 november 2004 16:25 schreef Elvander het volgende:
Je kunt er lang of kort over lullen zo'n panda is gewoon een inspiratieloos ontwerp, suffe auto voor suffe mensen![]()
Voor dat geld koop ik liever een paar jaar oude wel mooie auto.
Wat een gedrochtquote:Op zondag 28 november 2004 15:36 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
mja ik had het spa-flesje al gespotquote:Op zondag 28 november 2004 16:08 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ja dat gat vanzelf, hoed je niet aan te wennen. nu kunnen er mooi handige bekerhouders op de grond!
Yep, maar tis een fijn auto'tje hoor! Morgen moet ik naar Utrecht rijden, ik verheug me er nu alweer op!quote:Op zondag 28 november 2004 16:11 schreef HPoi het volgende:
[..]
mja ik had het spa-flesje al gespot![]()
Bult af, windkracht 10 meequote:Op zondag 28 november 2004 15:36 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
bij het inrijden van een nw. auto mag je de eerste 1000km helemaal niet over de 2500-3000 toeren pm.quote:Op zondag 28 november 2004 18:10 schreef yup het volgende:
[..]
Bult af, windkracht 10 mee
Zo krijg ik me Daihatsu Charade 0.9 ook over de 180
Raar die toerenteller gaat tot 7000 rpm, heb je wel een dieselOF is die multijet een opplak-pimp-plaatje
nee hoor, het was zo goed als vlak en er was geen wind mee, purr natuur en als kenner zou je natuurlijk ook wel moeten zien dat ik met 180+ op de teller maar net meer dan 4000 toeren draai. Een gemiddelde benzinemotor draait dat al bij 120. Bij de panda zijn de klokken van de benzine en diesel gelijk.quote:Op zondag 28 november 2004 18:10 schreef yup het volgende:
[..]
Bult af, windkracht 10 mee
Zo krijg ik me Daihatsu Charade 0.9 ook over de 180
Raar die toerenteller gaat tot 7000 rpm, heb je wel een dieselOF is die multijet een opplak-pimp-plaatje
dat lijkt ,me overdreven, gezien de reacies van de kenners ,maar ik heb wel redelijk rustig gereden. Maar ik heb inmiddels meer dan 1000 km erop staan, dus de motor zou al redelijk los moeten zijn..quote:Op zondag 28 november 2004 19:16 schreef HPoi het volgende:
[..]
bij het inrijden van een nw. auto mag je de eerste 1000km helemaal niet over de 2500-3000 toeren pm.
Is niet echt overdreven zeker niet met een diesel! Maar je vertelde dat je eerst ook 180 had gereden en toen had je denk ik nog geen 1k op de teller staan.. Maargoed het is jou auto.quote:Op zondag 28 november 2004 23:36 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
dat lijkt ,me overdreven, gezien de reacies van de kenners ,maar ik heb wel redelijk rustig gereden. Maar ik heb inmiddels meer dan 1000 km erop staan, dus de motor zou al redelijk los moeten zijn..
Ding heeft zelfs airco en dan zijn die gasten te gierig om een eigen dieselklokkie in te bouwen. Ik hoef al niet meer te weten hoe precies zo een klokkie is, want dat is ie niet denk ikquote:Op zondag 28 november 2004 23:33 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
nee hoor, het was zo goed als vlak en er was geen wind mee, purr natuur en als kenner zou je natuurlijk ook wel moeten zien dat ik met 180+ op de teller maar net meer dan 4000 toeren draai. Een gemiddelde benzinemotor draait dat al bij 120. Bij de panda zijn de klokken van de benzine en diesel gelijk.
ik rij normaal nooit te hard, dit was ff om te testen. Verder is het klokje aardig precies, dit weet ik door een radar met snelheidsaanduiding die hier in de buurt staat (met zon lachend en boos kijkend gezichtje) Verbruik bij 180 is trouwens zo'n 1:12 volgens de boordcomputer dus hij zuipt dan wel.quote:Op zondag 28 november 2004 23:39 schreef Catch22- het volgende:
bhfh, ik heb liever niet dat je zo hard rijdt oke?
Das nog goed zuinig hoor. Als ik met mijn diesel 170 rij bij meer dan 4000 toeren wil ik niet eens schatten wat het verbruik isquote:Op zondag 28 november 2004 23:46 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
ik rij normaal nooit te hard, dit was ff om te testen. Verder is het klokje aardig precies, dit weet ik door een radar met snelheidsaanduiding die hier in de buurt staat (met zon lachend en boos kijkend gezichtje) Verbruik bij 180 is trouwens zo'n 1:12 volgens de boordcomputer dus hij zuipt dan wel.
1:12 bij 180 km/uquote:Op zondag 28 november 2004 23:46 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
ik rij normaal nooit te hard, dit was ff om te testen. Verder is het klokje aardig precies, dit weet ik door een radar met snelheidsaanduiding die hier in de buurt staat (met zon lachend en boos kijkend gezichtje) Verbruik bij 180 is trouwens zo'n 1:12 volgens de boordcomputer dus hij zuipt dan wel.
gemiddeld totaal verbruik is nu 1:19 en verbetert nu de motor meer ingelopen raakt.. bij 120 gebruikt hij ongeveer 1:18 en bij 90 1:26quote:Op zondag 28 november 2004 23:55 schreef yup het volgende:
[..]
1:12 bij 180 km/u
Dat noem jij zuipen
Test van autoweek met onze bak (deze test is van een model uit 1994, maar alles is volgens mij hetzelfde).quote:Op zondag 28 november 2004 23:58 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
gemiddeld totaal verbruik is nu 1:19 en verbetert nu de motor meer ingelopen raakt.. bij 120 gebruikt hij ongeveer 1:18 en bij 90 1:26
http://www.autoweek.nl/autotestrapport.php?id=78quote:Na driehonderd kilometers met de snelheidsmeter op minimaal 140 km/h scoorde de Space Wagon 1 op 8,6. Een "normale" rit leverde 1 op 11,4 op. Een keurig cijfer voor zo"n auto.
De puntjes op de i vergeten is sooooooo Fiatquote:Op zondag 28 november 2004 15:36 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik denk dat ze de teller hebben gechippedquote:Op woensdag 1 december 2004 07:15 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
dan is er iets mis met je water!
Je gaat wel bergafwaerdtsquote:Op woensdag 1 december 2004 07:15 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
dan is er iets mis met je water!
Nou, die snelheidsaanduidingen langs de weg heb ik eens getest... 55km/h en kwaad gezichtje was 50km/h op mijn gps... en niet 1 bepaalde keer, neen, meerdere keren op verschillende plaatsen. Dat is gewoon 10% afwijking... en komt exact overeen met mijn eigen autoteller in m'n (oud type) pinda.quote:Op zondag 28 november 2004 23:46 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik rij normaal nooit te hard, dit was ff om te testen. Verder is het klokje aardig precies, dit weet ik door een radar met snelheidsaanduiding die hier in de buurt staat (met zon lachend en boos kijkend gezichtje)
Vergelijk hier de skoda superb ( 4 sterren veiligheid, 0 sterren voetgangers) met de vw passat. ( 4 veiligheid, 2 sterren voetgangers)quote:Op maandag 6 december 2004 22:57 schreef 1299 het volgende:
Haha iemand tros radar gezien? Was een crashtest met auto's. En raad eens hoe je doodskist presteerde:
http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/ratings.php?id1=6
bron: www.nieuws.nlquote:Fiat Panda populairste auto onder vrouwen
Uitgegeven op 31 december 2004 om 16:49 uur
De Fiat Panda is de meest populaire auto onder Nederlandse vrouwen. Dat blijkt vrijdag uit cijfers van de RDC Automotive Monitor. In totaal 4.734 vrouwen kozen voor de kleine auto. De Peugeot 206 staat met 4.690 registraties op de tweede plaats.
In het kader van de AutoRai 2005 heeft MarketResponse Nederland een marktonderzoek laten uitvoeren rond het thema vrouw en auto. In tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht, bestaan er weinig verschillen in aankoopredenen tussen mannen en vrouwen. De verschillen zitten volgens het onderzoek in de details: vrouwen kiezen vaker voor een compact formaat dan mannen.
In het oriëntatiegedrag voor de aankoop zitten wel verschillen tussen de geslachten. Mannen raadplegen vaker media, zoals internet, autobladen, folders en tv-programma's over auto's. Vrouwen raadplegen vaker anderen voordat zij een beslissing nemen.
gelukkig denkt niet iedereen zoals jijquote:Op donderdag 6 januari 2005 00:02 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
De Panda is in Nederland, maar ook in heel europa veruit de best verkochte auto is het kleine segment ook overigens.Laten we hopen dat dit fiat weer de nodige financiele lucht kan geven om GM buiten de deur te houden. Helaas zijn de marges op de panda nu ook niet zo groot dat de panda meteen de redding van een onafhankelijk fiat is.
Fiat heeft met de facelifts van de punto en de mulipla en met de saaie stilo nogal wat missers gemaakt. Ik denk met weemoed terug aan de nog nauwlijks voorbije tijden van de Eerste multipla, de Barchetta, coupé fiat en de spider. We hebben gelukkig de nieuwe panda die aan de ogen van het het uitgezakte GM management is ontsnapt, maar laten we hopen dat er binnenkort de suffe zeurneuzen van opel de deur gewezen worden, want dat die een slechte invloed hebben op veel van fiats nieuwe modellen is evident.
komop yup.. dat weet je toch al langerquote:Op donderdag 6 januari 2005 01:26 schreef yup het volgende:
Ja Opel is erg suf bezig.
De Vectra is suf de nieuwe Astra is suf en de Corsa is ook suf. Dus niet, alhoewel die Corsa is niet zo bijzonder, maar de Vectra en de Astra zijn dus NIET suf.
Je bent wel een erg suffe clown BHFH. Juist de modellen van Opel zijn vernieuwender dan ooit terwijl Fiat wel erg suffe modellen nu maakt...
Ok maar toch.quote:Op donderdag 6 januari 2005 01:29 schreef Youp het volgende:
[..]
komop yup.. dat weet je toch al langerhij rijdt een nieuwe panda for god's sake!!
![]()
kloptquote:Op donderdag 6 januari 2005 01:36 schreef yup het volgende:
[..]
Ok maar toch.
Opel suf noemen (nu dan) is gewoon dom. Of je het mooi vind of niet is kwestie van smaak. Maar de nieuwe Opel's maken wel wat "los" zeg maar bij de mensen.
Net zoals de nieuwe 5/7/einser van BMW. Lelijk of mooi is smaak, maar ze zijn absoluut niet suf.
en ook daar komt ie vaak erg goed uit te de testquote:Op maandag 3 januari 2005 12:21 schreef 1299 het volgende:
Hahaha idd.. kortom jij raadpleegt alleen hoe hij er uit ziet. En mannen kijken liever objectieve testen enzo waardoor ze zeker geen fiat panda zullen kopen
Geweldig filmpjequote:Op donderdag 6 januari 2005 21:44 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
SCHOKKEND FILMPJE!!!(NIET VOOR JEUGDIGE KIJKERS!!!)![]()
![]()
http://www.rdvenema.nl/Schokkend%20Panda%20Filmpje.wmv
WHAAHHAHAHHAH LOOOLLZZZZZquote:Op donderdag 6 januari 2005 21:31 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
sterker ik heb met een OUDE panda (die ik ook heb gereden) 750cc zon zelfde BMW850csi waar yup zo mee loopt te pochen eruit gereden op het klaverblad hoevelaken. (is voor dat soort bakken een erg moeilijke boch, terwijl je een panda daar doorheen kan gooien! IS DUS GEEN GRAP, zoals wel weer gezegd gaat worden door sommigen)
Mijn panda kon harder door de bocht dan die BMW (mede ook door goed sturen van mij) Ik zag in mn spiegels hoe die man bijna tegen de vangrail slipte. Panda's model 1987 en nieuwer hebben door de onafhankelijke achteras en uitgekiende gewiochtsverdeling een zeer goede wegligging en menig moderne auto rij je er in (bepaalde) bochten mee uit. (natuurlijk niet lange snelle bochten, maar wel korte doordraaiers)
die kwalifikatie kende ik nog niet, wat bedoel je ermee?quote:Op donderdag 6 januari 2005 21:52 schreef yup het volgende:
850CSi champion of the lane changers
Ah, letterlijk dus, ok.quote:Op donderdag 6 januari 2005 22:22 schreef yup het volgende:
DE kampioen der baanwisselaars*
*baanwisselaar is een auto die van baan wisselt op de snelweg.
Door die meesturende achteras kan dat apparaat razendsnel van baan wisselen...
Vandaar dat de meeste tests ook zeggen dat de 850CSi betere wegligging heeft dan de 840i die toch beduidend minder weegt...
Zou best kunnen als het glad wegdek was en die BMW trapte iets te enthousiast zijn gas in om jou in te halen...oeps da's pech, kont wegquote:Op donderdag 6 januari 2005 22:54 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
840 , of 850, die dingen zien er hetzelfde uit . Het feit is dat ie mij in mijn mijn panda 750L op knooppunt Hoevelaken niet kon bijhouden en bijna zn auto in de vangrail slipte. (hij kon zwaar oversturend zn auto nog net eruit halen) die bmw redde het gewoon niet qua bochtensnelheid dankzij de zeer goede omega-achteras van de panda model '88
-dubbel-quote:Op donderdag 6 januari 2005 22:54 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
840 , of 850, die dingen zien er hetzelfde uit . Het feit is dat ie mij in mijn mijn panda 750L op knooppunt Hoevelaken niet kon bijhouden en bijna zn auto in de vangrail slipte. (hij kon zwaar oversturend zn auto nog net eruit halen) die bmw redde het gewoon niet qua bochtensnelheid dankzij de zeer goede omega-achteras van de panda model '88
ook een simpele 840 rij jij al niet weg met je nieuwe panda.. ook niet in de bochten... laat staan met je oude pandaquote:Op donderdag 6 januari 2005 22:54 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
840 , of 850, die dingen zien er hetzelfde uit . Het feit is dat ie mij in mijn mijn panda 750L op knooppunt Hoevelaken niet kon bijhouden en bijna zn auto in de vangrail slipte. (hij kon zwaar oversturend zn auto nog net eruit halen) die bmw redde het gewoon niet qua bochtensnelheid dankzij de zeer goede omega-achteras van de panda model '88
t maakt nog nieteens uit WAT voor een BMW... van de eerste tot de laatste (op de Isetta na danquote:Op zaterdag 8 januari 2005 19:35 schreef Five_Aces het volgende:
BMW vs pinda.... lijkt me een interressante wedstrijd
quote:Op zondag 2 januari 2005 13:41 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Volgens de garage verbetert het nog iets naarmate er wat meer km's op de teller staan. (Ik had geklaagd dat ik aanvankelijk minder dan 1:20 gemiddeld reed)
Tijdens het rijden met een 840ci heb ik mogen waarnemen dat je NIET aan je pedalen moet komen om een rotonde te nemen.quote:Op donderdag 6 januari 2005 22:29 schreef Yakult het volgende:
[..]
Ah, letterlijk dus, ok.
Ik lees net dat de CSi door de hydraulische achterasbesturing uitblinkt in de uitwijktest en in het corrigeren in de bochten (of het wisselen van rijbaan dus)
(ik denk dat BHFH dan een 'gewone' 840Ci of 850Ci het snot voor de ogen heeft gereden in zijn Fiat 850-killer)
Gaan misschien ook een panda kopen, en ik had het idee dat de blauwe metallic kleur donkerder was, maar die van jou is best licht, vandaarquote:Op maandag 10 januari 2005 17:39 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
teseo blauw metallic, hoezo?
Ja ik heb ook de MP# speler en 6 speakers/subwoofer! geeft supergeluid! (de installatie van fiat is van blaupunkt)quote:Op dinsdag 11 januari 2005 08:34 schreef philipnorth het volgende:
[..]
Gaan misschien ook een panda kopen, en ik had het idee dat de blauwe metallic kleur donkerder was, maar die van jou is best licht, vandaar
Heb jij trouwens ook voor de mp3-speler gekozen?
Zo ja, ondersteund deze ook ID-3?
1 van die 2 moet weg... supergeluid/blaupunkt, streep door wat niet van toepassing isquote:Op dinsdag 11 januari 2005 14:24 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
Ja ik heb ook de MP# speler en 6 speakers/subwoofer! geeft supergeluid! (de installatie van fiat is van blaupunkt)
Ik heb er nog geen mp3 in uitgeprobeerd (moet ik nog testen), omdat ik geen cd's heb met mp3 en ik tot nu toe geen zin had een cd te branden... Wat is ID-3 trouwens?
De foto's zijn een beetje brak, ik zal wel eens wat foto's maken bij wat mooier weer, hij is best donkerblauw, ligt helemaal aan de lichtval! Ik vind de kleur erg mooi.
installatie in de fiat is van blaupunktquote:Op dinsdag 11 januari 2005 14:56 schreef Youp het volgende:
[..]
1 van die 2 moet weg... supergeluid/blaupunkt, streep door wat niet van toepassing is
-edit-
ID-3 is een uitgebreide nametag van het mp3tje waardoor je mooi op je schermpje ziet welke plaat draait enzo...
Blijkbaar mezelf niet zooo goed uitgedrukt. Ik wou enkel zeggen dat de 8serie een fantastisch stabiele bak is , maar, zoals met de rest van de RWD's, ook gevoelig is aan gladde wegen...quote:Op dinsdag 11 januari 2005 00:07 schreef Five_Aces het volgende:
Je kan wel aan de pendalen komen, maar daar ook een beetje gevoel bij hebben is wel handigEn dat heb je niet als je er toevallig 5 min mee gereden hebt, zeker niet als je nog nooit met zovel power + RWD in de regen gereden hebt.
herkenbaar...quote:Op dinsdag 11 januari 2005 22:31 schreef Five_Aces het volgende:
Point was dat RWD tricky kan zijn als je het niet gewend bent (maar jij dus duidelijk wel) Zeker als je geen systemen ala DSC en ASC+T hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |