Als klein dichtbevolkt land hebben we al de Biesbosch, wadden en de Veluwe en dat is echt meer dan ruim voldoende.quote:Op donderdag 7 maart 2024 22:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik ook , maar de mensen van de provincie genieten van hun macht
ik durf te stellen dat de macht in Nederland bij de provincies en de waterschappen ligt en hun eerste kamer die precies doet wat de provincies en waterschappen willen
en natuur waar geen mens mag komen , dat vinden ze het mooiste , zo maak je Nederland steeds kleinerquote:Op donderdag 7 maart 2024 22:13 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Als klein dichtbevolkt land hebben we al de Biesbosch, wadden en de Veluwe en dat is echt meer dan ruim voldoende.
quote:Earth’s history has been marked by five great extinction events. With the current background extinction rate 1000 times the normal, have humans brought about the 6th mass extinction? The changes our species has wrought upon Earth, its ecology & climate, has led geologists to compare us to a geological force akin to volcanoes, and terming this era the Anthropocene period (“Anthropo” meaning ‘human’). Will it witness the greatest loss of biodiversity ever? What does the fast-changing climate mean for the future of humans? Experts weigh in on these questions in this documentary.
we zijn nu bezig met drone raketten met meerdere kernkoppen om de aarde , die jaren blijven cirkelen en zelfs na een massextinct nog naar beneden kunnen komen op een vooraf bestemd GPS doelquote:
kunnen ze geen bollen in hongarije telen dan >???quote:
het voedsel als graan en tarwe wordt steeds goedkoper en het veevoer wordt steeds duurderquote:Op maandag 1 april 2024 10:06 schreef Alpha0 het volgende:
Als iedereen zou leven als Nederland zijn er vier aardbollen nodig
men moet de arbeidsmigranten een arbeidscontract aanbieden , onder voorwaarden dat na dat contract (3 jaar) men weer op het vliegtuig gaatquote:
Op papier een studie volgen terwijl dat in werkelijkheid nooit je intentie is geweest alleen zodat je in een betaalbare studentenwoning kan wonen.quote:Ingeschreven staan bij een studie. Niet om de boeken in te duiken, maar om je betaalbare studentenwoning aan te houden. Peter* uit Leiden en Phoenix uit Rotterdam gebruiken verschillende trucjes om hun studentenwoning aan te houden. "Ik verdien niet genoeg voor de normale huurmarkt."
Peter rondde zijn master aan de Universiteit Leiden vorig jaar af. Maar hij staat nog wel ingeschreven. "Ik volg geen lessen", vertelt Peter (echte naam bekend bij redactie). "Vlak voordat ik mijn masteropleiding afrondde, heb ik mij ingeschreven voor een tweede master." Door ingeschreven te staan kan hij in zijn studentwoning blijven. Hij woont op zichzelf in een appartement in het centrum van Leiden.
"Officieel moet je uit deze woning zodra je bent afgestudeerd. Maar een woning vinden is voor mij vrijwel onmogelijk", legt hij uit. "Ik sta ingeschreven voor een sociale huurwoning, maar de wachttermijn in Leiden hiervoor is negen jaar. Omdat ik op dit moment parttime werk, verdien ik niet genoeg voor de normale huurmarkt." Hij is wel opzoek naar een fulltimebaan.
Scriptie uitstellen
Phoenix, die liever niet haar achternaam noemt, woont in een studentenwoning in Rotterdam. Ze deelt een huis met 14 medestudenten. "Ik heb mijn masterscriptie een jaar uitgesteld om stage te lopen en werkervaring op te doen." Een stage is geen onderdeel van haar studie.
"Voor veel banen heb je werkervaring nodig en ik durf het er niet op te gokken om mijn studie af te ronden zonder ervaring op te doen", legt ze uit. Maar een stage ná haar studie zit er voor haar niet in. "Met een stagevergoeding verdien je zo'n 400 tot 500 euro per maand. Daar kan ik geen normale huurwoning van betalen."
Daarom kiest ze ervoor eerst stage te lopen en daarna haar scriptie te schrijven om ingeschreven te blijven en haar studentenwoning aan te houden.
Het is echter niet de bedoeling dat studenten dit soort omwegen bedenken. "We vinden het vervelend dat het gebeurt", laat Stadswonen weten, de studentenwoningcorporatie uit Rotterdam. "Door deze situatie staan woningzoekende studenten tegenover de groep die blijft wonen. Zowel sociale huurwoningen als studentenwoningen moeten worden bijgebouwd. Maar hier gaat veel tijd overheen", vertelt een woordvoerder van de woonbond.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)-een-studentenwoning
Een grove schending van het eigendomsrecht en in strijd met de grondwet lijkt mij.quote:De Tweede Kamer nam onlangs een motie aan die het demissionaire kabinet oproept het voor vve’s makkelijker te maken woningen op te toppen door te onderzoeken of het appartementsrecht versoepeld kan worden. Een tweederdemeerderheid binnen een vve zou dan al genoeg kunnen zijn om van start te gaan.
Die had ik ook nog niet gehoord. Maar als een studie goedkoper is dan de kosten die je moet betalen als je je studentenwoning uit moet, is het alleen maar logisch dat het gebeurt.quote:Op woensdag 1 mei 2024 12:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Op papier een studie volgen terwijl dat in werkelijkheid nooit je intentie is geweest alleen zodat je in een betaalbare studentenwoning kan wonen.
ja men mag niet in een weiland bouwen om de een of andere reden, dus er moet toch wat,quote:
Als men graag mensen heeft, moet men dat laten blijken door slechts ruime vrijstaande woningen te bouwen, zodat mensen ook een menswaardige leefruimte hebben.quote:Op maandag 20 mei 2024 09:48 schreef Alpha0 het volgende:
Nieuwe woningen of extra bedrijventerreinen?: 'Het begint te knellen'
Ruime vrijstaande woningen zijn vanwege gewijzigde bouwbesluiten, grondspeculatie en diverse milieu eisen voor de meerderheid van de bevolking onbetaalbaar geworden.quote:Op maandag 20 mei 2024 10:15 schreef torentje het volgende:
[..]
Als men graag mensen heeft, moet men dat laten blijken door slechts ruime vrijstaande woningen te bouwen, zodat mensen ook een menswaardige leefruimte hebben.
Ik weet het, de individuen die goed in hun slappe was zitten, vinden het wel prima dat de meerderheid van de bevolking een ruime vrijstaande woning niet betalen kan.quote:Op maandag 20 mei 2024 11:00 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ruime vrijstaande woningen zijn vanwege gewijzigde bouwbesluiten, grondspeculatie en diverse milieu eisen voor de meerderheid van de bevolking onbetaalbaar geworden.
Ze kunnen ook nog altijd naar Zoetermeer en Lansingerland.quote:Op maandag 20 mei 2024 09:48 schreef Alpha0 het volgende:
we moeten weer in de krimpregios gaan bouwen ipv alles in de randstadquote:
alles de hoogte in, dan kan beidequote:Op maandag 20 mei 2024 09:48 schreef Alpha0 het volgende:
Spanje doet dit al voor mensen buiten de EU en dat loopt best aardig. Overigens gaat het om kortere contracten in de landbouw. Dacht 3 maanden ofzo.quote:Op zondag 21 april 2024 22:13 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
men moet de arbeidsmigranten een arbeidscontract aanbieden , onder voorwaarden dat na dat contract (3 jaar) men weer op het vliegtuig gaat
waarom sluiten we iedereen op ??
wat is de zin daarvan ?/
Frankrijk doet dit ook. Circulaire migratie heet dat deftigquote:Op dinsdag 28 mei 2024 07:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Spanje doet dit al voor mensen buiten de EU en dat loopt best aardig. Overigens gaat het om kortere contracten in de landbouw. Dacht 3 maanden ofzo.
en dat is ook wat waard , en eigen dokter , en scholen die worden nu niet geslotenquote:Op dinsdag 28 mei 2024 09:57 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Rijswijk heeft op deze manier wel nog steeds een eigen gemeentehuis
Nee hoor, blijf maar lekker weg.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 06:59 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
we moeten weer in de krimpregios gaan bouwen ipv alles in de randstad
ik woon er alquote:
ik hoop wel dat er flink gebouwd gaat worden nu , vooral in de voormalige krimpgebiedenquote:
Als men dan maar menswaardige woningen bouwt, zodat ieder mens zich als een lid van de koninklijke familie ofquote:Op dinsdag 28 mei 2024 18:07 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik hoop wel dat er flink gebouwd gaat worden nu , vooral in de voormalige krimpgebieden
nou dat hoeft net maar een stuk of drie ouderwetse groeikernen zijn zeker welkomquote:Op dinsdag 28 mei 2024 18:12 schreef torentje het volgende:
[..]
Als men dan maar menswaardige woningen bouwt, zodat ieder mens zich als een lid van de koninklijke familie of
religieuze leiders zou kunnen voelen.
Waarom geen menswaardige woningen bouwen voor ieder mens? Zodat ieder mens voldoende ruimte heeft en meer rust en privacy?quote:Op dinsdag 28 mei 2024 18:23 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou dat hoeft net maar een stuk of drie ouderwetse groeikernen zijn zeker welkom
voor onze kinderen en kleinkinderen
Ga eens een poosje in Africa wonen onder een paar golfplatenquote:Op dinsdag 28 mei 2024 18:50 schreef torentje het volgende:
[..]
Waarom geen menswaardige woningen bouwen voor ieder mens? Zodat ieder mens voldoende ruimte heeft en meer rust en privacy?
Ik weet hoe het is, om geen bewegingsvrijheid en geen rust en geen privacy te hebben door het niet hebben van een menswaardige woning.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 18:52 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ga eens een poosje in Africa wonen onder een paar golfplaten
ja de 20 miljoen die komt eraan , dat is niet ver meerquote:
de ambtenaren van de provincie Utrecht die wonen inmiddels prachtig op de voomalige vliegbasis Soesterberg in zeer royale kavels natuurquote:Op vrijdag 14 juni 2024 18:19 schreef Magister_Artium het volgende:
Snelle verbindingen en einde aan al die beschermde uitzichten. Dan gaan de krimpgebieden weer groeien.
En als we kijken naar alles boven Alkmaar, de Zeeuwse eilanden en de Noordoostpolder, dan zien we hoe belangrijk een betere infrastructuur is. Plek zat voor een miljoen huizen (alles samen dan). Maar dan zullen die gebieden moeten worden ontsloten door wat beters dan een brug waar de klinknagels bijna uit springen, enkelsporige treinverbindingen of bruggen die elk uur zelfs voor de pleziervaart open gaan.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 18:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
de ambtenaren van de provincie Utrecht die wonen inmiddels prachtig op de voomalige vliegbasis Soesterberg in zeer royale kavels natuur
https://www.provincie-utr(...)iegbasis-soesterberg
er wordt niet meer beneden de zeespiegel gebouwd en terecht, of men moet terpen van 8 meter hoog aan gaanquote:Op vrijdag 14 juni 2024 18:32 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
En als we kijken naar alles boven Alkmaar, de Zeeuwse eilanden en de Noordoostpolder, dan zien we hoe belangrijk een betere infrastructuur is. Plek zat voor een miljoen huizen (alles samen dan). Maar dan zullen die gebieden moeten worden ontsloten door wat beters dan een brug waar de klinknagels bijna uit springen, enkelsporige treinverbindingen of bruggen die elk uur zelfs voor de pleziervaart open gaan.
Ook die gebieden hebben plek zat, maar ook die verbindingen zijn te gecompliceerd. Uurverbindingen met een boemeltreintje en 60-zones om een wit voetje te halen bij de organisatie van de fietsvierdaagse.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 18:33 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
er wordt niet meer beneden de zeespiegel gebouwd en terecht, of men moet terpen van 8 meter hoog aan gaan
leggen
ga maar achter apeldoon bouwen wie daar wil wonen , ikke dus , die heeft daar redenen voor , en wil helemaal niet op fietsafstand van de randstad wonen
heb jij geen auto ?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 18:45 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Ook die gebieden hebben plek zat, maar ook die verbindingen zijn te gecompliceerd. Uurverbindingen met een boemeltreintje en 60-zones om een wit voetje te halen bij de organisatie van de fietsvierdaagse.
mooie vrijstaande woningen zijn ook niet voor bus mensen bedoelt hequote:Op vrijdag 14 juni 2024 18:45 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Ook die gebieden hebben plek zat, maar ook die verbindingen zijn te gecompliceerd. Uurverbindingen met een boemeltreintje en 60-zones om een wit voetje te halen bij de organisatie van de fietsvierdaagse.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |