abonnement Unibet Coolblue
  zondag 3 maart 2024 @ 09:13:04 #26
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_212671557
Grote verschillen in de wereld... In Japan is vorig jaar de populatie met bijna een miljoen gedaald... Haast niet voor te stellen voor Nederland.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_212671575
quote:
14s.gif Op zondag 3 maart 2024 08:25 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Stoppen met voortplanten lijkt mij de snelste weg naar het uitsterven van de mensheid, daar kan geen klimaatverandering tegenop.

Een activist die 2 kinderen krijgt is het probleem niet. Een armoedzaaier in onvruchtbaar gebied die er 7 maakt, dat lijkt me een belangrijker issue.
Denk dat de ecologische voetafdruk van die 7 kinderen kleiner is dan Sterre en Sam uit het Gooi...
pi_212671740
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 09:14 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Denk dat de ecologische voetafdruk van die 7 kinderen kleiner is dan Sterre en Sam uit het Gooi...
Als niemand zijn gedrag aanpast wel ja. Maar als die 7 armoedzaaiers deze kant op komen omdat er in de vuilnisbelten van het zuidelijk halfrond niks voor ze is worden we ook niet gelukkig.
-nee-
  zondag 3 maart 2024 @ 09:35:06 #29
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_212671763
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 09:14 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Denk dat de ecologische voetafdruk van die 7 kinderen kleiner is dan Sterre en Sam uit het Gooi...
Dat denk ik ook ja

die zeven kinderen hebben geen fatbike , hun vader geen auto en geen dure plastic verpakkingen en gaan nooit met het vliegtuig , ze drinken water hebben veel beweging en zijn vrolijk met niets

gaan nooit naar de dokter en zijn toch kerngezond

de 250 miljoen mensen in de USA maken meer vervuiling dan de 5 miljard in azie en afrika
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_212671909
quote:
14s.gif Op zondag 3 maart 2024 08:25 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Stoppen met voortplanten lijkt mij de snelste weg naar het uitsterven van de mensheid, daar kan geen klimaatverandering tegenop.

Een activist die 2 kinderen krijgt is het probleem niet. Een armoedzaaier in onvruchtbaar gebied die er 7 maakt, dat lijkt me een belangrijker issue.
Dat klopt zeker.
Maar ik sta er toch steeds weer versteld van hoe hypocriet sommige van die klimaatactivisten kunnen zijn.
  zondag 3 maart 2024 @ 11:09:16 #31
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_212672935
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 09:45 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Dat klopt zeker.
Maar ik sta er toch steeds weer versteld van hoe hypocriet sommige van die klimaatactivisten kunnen zijn.
Het hebben van kinderen is hier geen goed voorbeeld van.

De aarde blijft voorlopig nog wel bestaan, met of zonder ons. Wanneer we het doorgaans hebben over het milieu, gaat het om de leefbaarheid van de aarde met name voor ons mensen en soms ook de overige dieren, om te kunnen blijven overleven op de aarde.

Je wil dus een leefbare aarde voor ons mensen... En doorgaans met name voor jouw eigen nakomelingen. Geen nakomelingen produceren helpt niet echt bij het leefbaar maken v/de aarde VOOR jouw nakomelingen he? :P
Krekker is de bom!
pi_212673155
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2024 11:09 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
De aarde blijft voorlopig nog wel bestaan, met of zonder ons.
Tsja, bevinden we ons al niet in de antropocene (door de mens veroorzaakte) massa extinctie :{
quote:

What is a mass extinction, and why do scientists think we’re in the middle of one?

Many researchers argue we’re in the middle of a sixth mass extinction, caused not by a city-size space rock but by the overgrowth and transformative behavior of a single species — Homo sapiens. Humans have destroyed habitats and unleashed a climate crisis.

Calculations in a September study published in the journal PNAS have suggested that groups of related animal species are disappearing at a rate 35% times higher than the normally expected rate.

And while every mass extinction has winners and losers, there is no reason to assume that human beings in this case would be among the survivors.

In fact, study coauthor Gerardo Ceballos thinks the opposite could come to pass, with the sixth mass extinction transforming the whole biosphere, or the area of the world hospitable to life — possibly into a state in which it may be impossible for humanity to persist unless dramatic action is taken.

“Biodiversity will recover but the winners (are) very difficult to predict. Many of the losers in these past mass extinctions were incredibly successful groups,” said Ceballos, a senior researcher at the Institute of Ecology at the National Autonomous University of Mexico.


[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 03-03-2024 11:41:56 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_212673456
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2024 11:09 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Het hebben van kinderen is hier geen goed voorbeeld van.

De aarde blijft voorlopig nog wel bestaan, met of zonder ons. Wanneer we het doorgaans hebben over het milieu, gaat het om de leefbaarheid van de aarde met name voor ons mensen en soms ook de overige dieren, om te kunnen blijven overleven op de aarde.

Je wil dus een leefbare aarde voor ons mensen... En doorgaans met name voor jouw eigen nakomelingen. Geen nakomelingen produceren helpt niet echt bij het leefbaar maken v/de aarde VOOR jouw nakomelingen he? :P
Ik heb geen nakomelingen, zeer bewust. Mensen hebben nogal de neiging om alleen aan zichzelf te denken. De mensheid an sich boeit me eigenlijk niet veel, mensen willen blijkbaar vernielen, vervuilen en oorlog zoeken. Dat mensen de wereld onleefbaar maken voor wat verder leeft, dat stoort me erg.
  zondag 3 maart 2024 @ 11:49:20 #34
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_212673496
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 11:45 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Ik heb geen nakomelingen, zeer bewust. Mensen hebben nogal de neiging om alleen aan zichzelf te denken. De mensheid an sich boeit me eigenlijk niet veel, mensen willen blijkbaar vernielen, vervuilen en oorlog zoeken. Dat mensen de wereld onleefbaar maken voor wat verder leeft, dat stoort me erg.
En deze bewuste keus respecteer ik.

Maar dat jij zo denkt, maakt niet opeens een ander, die de wereld graag leefbaar houdt VANWEGE en VOOR zijn nakomelingen, een hypocriet.
Krekker is de bom!
  zondag 3 maart 2024 @ 11:49:43 #35
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_212673500
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 11:24 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Tsja, bevinden we ons al niet in de antropocene (door de mens veroorzaakte) massa extinctie :{
[..]

Ik hoop het niet :P :'(
Krekker is de bom!
pi_212673578
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2024 11:49 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Ik hoop het niet :P :'(
Trend gaat echt niet de goede kant op :N

Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_212673692
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2024 11:49 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
En deze bewuste keus respecteer ik.

Maar dat jij zo denkt, maakt niet opeens een ander, die de wereld graag leefbaar houdt VANWEGE en VOOR zijn nakomelingen, een hypocriet.
Wel als je een die hard klimaat activist bent en andere mensen van alles voor de voeten gooit en lastig valt.
Maar dat vind ik, een ander kan en mag daar anders over denken. :)
  zondag 3 maart 2024 @ 12:15:27 #38
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_212673857
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 12:02 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Wel als je een die hard klimaat activist bent en andere mensen van alles voor de voeten gooit en lastig valt.
Maar dat vind ik, een ander kan en mag daar anders over denken. :)
Ik vind dat je die hard klimaat activisten en hun misdragingen best mag verwijten dat ze zich misdragen. En dit mag ze ook aangerekend worden. Het doel heiligt de middelen niet.

En er is vaak ook sprake van hypocrisie, bijvoorbeeld wanneer iemand zelf continu het vliegtuig pakt, maar anderen iets vergelijkbaars verwijt. Of wanneer men tegen gebruik van bepaalde grondstoffen strijdt, terwijl men zelf ook massaal gebruik maakt van producten gemaakt van dergelijke grondstoffen.

Mijn punt is alleen dat het feit dat iemand nakomelingen heeft, degeen niet tot hypocriet maakt, wanneer men de aarde probeert te beschermen omdat men een leefbare plek wil voor deze nakomelingen.

Wanneer iemand de mens als een virus ziet, wanneer men de aarde vooral wil behouden voor ANDERE diersoorten, DAN is de persoon hyporciet wanneer deze zelf toch nakomelingen produceert.
Krekker is de bom!
  zondag 3 maart 2024 @ 13:01:24 #39
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_212674413
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2024 12:15 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Ik vind dat je die hard klimaat activisten en hun misdragingen best mag verwijten dat ze zich misdragen. En dit mag ze ook aangerekend worden. Het doel heiligt de middelen niet.

En er is vaak ook sprake van hypocrisie, bijvoorbeeld wanneer iemand zelf continu het vliegtuig pakt, maar anderen iets vergelijkbaars verwijt. Of wanneer men tegen gebruik van bepaalde grondstoffen strijdt, terwijl men zelf ook massaal gebruik maakt van producten gemaakt van dergelijke grondstoffen.

Mijn punt is alleen dat het feit dat iemand nakomelingen heeft, degeen niet tot hypocriet maakt, wanneer men de aarde probeert te beschermen omdat men een leefbare plek wil voor deze nakomelingen.

Wanneer iemand de mens als een virus ziet, wanneer men de aarde vooral wil behouden voor ANDERE diersoorten, DAN is de persoon hyporciet wanneer deze zelf toch nakomelingen produceert.
ik vind dat Jetten als klimaat minister zijnde het voorbeeld moet geven en niet met de kerst met zijn partner business class met vakantie naar Argentinie kan gaan
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_212683751
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 09:43 schreef LXIV het volgende:

[..]
Wat mij betreft prima. We bouwen enkel voor de migratie.
[ x ]
En dan verbaasd zijn dat de PVV de grootste is.

[ Bericht 0% gewijzigd door HSG op 04-03-2024 00:03:24 ]
Ô mon citoyens vous serez unis.
  maandag 4 maart 2024 @ 00:02:16 #41
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_212683782
quote:
7s.gif Op zondag 3 maart 2024 23:54 schreef HSG het volgende:

[..]
En dan verbaast zijn dat de PVV de grootste is.
Ik ben weer niet verbaasd dat ze niet kunnen spellen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_212734663
quote:
Meer macht voor woonminister De Jonge
Er komt meer macht voor de minister en de rijksoverheid in de strijd tegen het woningtekort. Dat staat in een wetsvoorstel van demissionair minister De Jonge (Volkshuisvesting). De minister krijgt meer bevoegdheden om stagnerende bouwprojecten vlot te trekken.
Ook worden beroepsprocedures tegen bouwplannen beperkt, zo blijkt uit het voorstel dat donderdag naar de Tweede Kamer is gestuurd.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)r-tegen-huizentekort
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 7 maart 2024 @ 21:21:48 #43
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_212734724
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 21:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

we moeten weer een minister van ruimtelijke ordening hebben

minister van wonen dat haalt geen zak uit
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_212735190
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 21:21 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
we moeten weer een minister van ruimtelijke ordening hebben

minister van wonen dat haalt geen zak uit
De Markerwaard kan alvast ingepolderd worden, de ringdijk ligt er nog.
Dat kan de minister van wonen als 1ste alvast gaan oppakken :Y

Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  donderdag 7 maart 2024 @ 22:00:15 #45
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_212735235
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 21:57 schreef Digi2 het volgende:

[..]
De Markerwaard kan alvast ingepolderd worden, de ringdijk ligt er nog.
Dat kan de minister van wonen als 1ste alvast gaan oppakken :Y
nee daar heeft de provincie Noord Holland de markerwadden gemaakt en die zijn nu de status natura2000 geworden
quote:
Marker Wadden

Rewilding Europe
https://rewildingeurope.com › Netherlands
The lake is a Natura 2000 site, and an important breeding, resting and ... Experience in financing nature development/restoration projects. Marker Wadden.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_212735265
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 22:00 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nee daar heeft de provincie Noord Holland de markerwadden gemaakt en die zijn nu de status natura2000 geworden
[..]

Ik vind toch echt dat woonruimte voor mensen nogal wat voorrang verdient boven dat van vogels. Het normaliseren van iets dat duidelijk abnormaal is, daar doe ik niet aan mee. Weg met dat natura 2000 gedoe :r
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  donderdag 7 maart 2024 @ 22:07:14 #47
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_212735316
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 21:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Nieuwe wetsvoorstellen terwijl hij demissionair is? Hoe werkt dat eigenlijk?
pi_212735341
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 22:07 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Nieuwe wetsvoorstellen terwijl hij demissionair is? Hoe werkt dat eigenlijk?
Volgens mij is er een uitzondering voor problemen die urgent zijn. Daar kan ook demissionair nog over besloten worden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 7 maart 2024 @ 22:10:08 #49
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_212735352
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 22:02 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Ik vind toch echt dat woonruimte voor mensen nogal wat voorrang verdient boven dat van vogels. Het normaliseren van iets dat duidelijk abnormaal is, daar doe ik niet aan mee. Weg met dat natura 2000 gedoe :r
ik ook , maar de mensen van de provincie genieten van hun macht

ik durf te stellen dat de macht in Nederland bij de provincies en de waterschappen ligt en hun eerste kamer die precies doet wat de provincies en waterschappen willen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_212735354
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 22:07 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Nieuwe wetsvoorstellen terwijl hij demissionair is? Hoe werkt dat eigenlijk?
Dat kan zolang een meerderheid van de kamer het wetsvoorstel niet controversieel verklaart.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')