Linnen is prettig koel dan. Kun je het door de naaimachine halen als stretch?quote:Op zaterdag 3 februari 2024 15:49 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Een antracietkleurige broek. Van stretch linnen.. linnen zit in de zomer ook lekker
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.MnX ging de boodschappen doen. Ondertussen ontvang ik mail van ziggo over een nieuw pakket dat ik hen aangevraagd 😇 Niet geklikt.
Wèl ingelogd als gebruikelijk op de site en ik snap(te) er niks van.
Komt-ie thuis en blijkt dat hij door een ‘straatverkoper’ is aangesproken en het abbo heeft geüpgraded. Staat op mijn naam, vandaar de mail.
Dus het klopt wel. Pfffft.
Sabelpootjes 😇 of ‘Sabelhoedjes.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 17:42 schreef gcjoel het volgende:
Kiek dan!
[ link | afbeelding ]
4 sabelpootjes zijn het geworden. We gingen voor 3 maar dan moest er 1 achter blijven en dat is natuurlijk zielig![]()
Nu even dagje of 2 in het hok met ren en dan later ook in de grote ren overdag.
Was wel koud en nat hele dag in de tuin bezig met de ren en het hok.
Ja echt sabelpootjes je ziet ze niet maar ze hebben van die gekke uitstaande veren onderaan de poot.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 17:49 schreef AnneX het volgende:
[..]
Sabelpootjes 😇 of ‘Sabelhoedjes.
Wat een mooie degelijke ren.👍🏼
@:fietsieheb je een feestje?
Super leuk!quote:Op zaterdag 3 februari 2024 17:42 schreef gcjoel het volgende:
Kiek dan!
[ link | afbeelding ]
4 sabelpootjes zijn het geworden. We gingen voor 3 maar dan moest er 1 achter blijven en dat is natuurlijk zielig![]()
Nu even dagje of 2 in het hok met ren en dan later ook in de grote ren overdag.
Was wel koud en nat hele dag in de tuin bezig met de ren en het hok.
Leuke kippies.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 18:05 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ja echt sabelpootjes je ziet ze niet maar ze hebben van die gekke uitstaande veren onderaan de poot.
De ren en het hok wel echt blij mee. Wel triest dat veel mensen kippen daarin houden. Hier krijgen ze straks 25m2
ik vroeg me dit ook af..quote:Op zaterdag 3 februari 2024 18:17 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Leuke kippies.
Aangezien er nog wat ruimte open is onderaan het hok, hopelijk zijn er geen vossen in de buurt…
Bij ‘Lekker’ in Driebergen https://www.lekkerdriebergen.nl/ én ‘Kookpunt’ https://www.kooklust.nl/ in Bilthoven komen regelmatig messenslijpers langs. Je kunt om de naam vragen en daar vragen.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 19:08 schreef Vanyel het volgende:
Zou een goeie messenslijper iets kunnen met messen waarvan door een totale onbenul de punten zijn verneukt door ermee (ik maak geen grap) in glazen gin tonic te rammen vanuit de gedachte dat de 'accessoires' in het glas dan meer smaak afgeven? Iets kunnen als in de punten fixen dus?
Ik heb iemand in huis die het voor elkaar heeft gekregen zo de punten van 3 van mijn geliefde Wüsthof culinar messen plat te meppen voor ik het doorhad.
Messen die ik al meer dan 20 jaar heb en koester, waarmee ik nog minstens 20 jaar blij wilde zijn. Van een collectie die uiteraard niet meer verkocht wordt.
In die categorie dacht in aan de slijperij in datzelfde Driebergenquote:Op zaterdag 3 februari 2024 19:21 schreef AnneX het volgende:
[..]
Bij ‘Lekker’ in Driebergen https://www.lekkerdriebergen.nl/ én ‘Kookpunt’ https://www.kooklust.nl/ in Bilthoven komen regelmatig messenslijpers langs. Je kunt om de naam vragen en daar vragen.
😢
Nee hoor.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 19:24 schreef Vanyel het volgende:
[..]
In die categorie dacht in aan de slijperij in datzelfde Driebergen
Of heb je daar slechte ervaring mee?
Je kan met wetstenen de punt terug krijgen. Je verliest dan wel een pietsje mes.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 19:08 schreef Vanyel het volgende:
Zou een goeie messenslijper iets kunnen met messen waarvan door een totale onbenul de punten zijn verneukt door ermee (ik maak geen grap) in glazen gin tonic te rammen vanuit de gedachte dat de 'accessoires' in het glas dan meer smaak afgeven? Iets kunnen als in de punten fixen dus?
Ik heb iemand in huis die het voor elkaar heeft gekregen zo de punten van 3 van mijn geliefde Wüsthof culinar messen plat te meppen voor ik het doorhad.
Messen die ik al meer dan 20 jaar heb en koester, waarmee ik nog minstens 20 jaar blij wilde zijn. Van een collectie die uiteraard niet meer verkocht wordt.
Ze zijn al 20-25, ik neem aan dat ik al wel wat mes kwijt ben geraakt in de jaren. Dat vind ik niet zo dramatisch.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 19:35 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Je kan met wetstenen de punt terug krijgen. Je verliest dan wel een pietsje mes.
Ik kan dus niet zelf slijpen op stenen. Heb het wel geprobeerd, maar het succes was nogal matig.quote:Ik heb een keer een minuscuul puntje van mijn handgesmede herdermes gebroken, toen heb ik een paar millimeter er af gehaald en had ik weer een punt. Bij het -spotgoedkope maar wel fijne- dille & kamille mes in de bakkerij contactroest gehad door een schuurspons. Daar was een heel -perfect rond - gaatje in geoxideerd. Ook dat er uit kunnen krijgen.
Dus waarschijnlijk kan dat ja. Al ligt het er wel aan hoe erg het is.
Als ik mijn messen niet zelf zou doen dan zou ik ze hier naar hill knives brengen, die maken ook zelf messen en weten wat ze doen.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 19:36 schreef Kaatje1 het volgende:
Wanneer ik messen laat slijpen breng ik ze naar een kookwinkel hier en kan ze een week later weer ophalen, maar da’s vast te ver weg
5 zelfs. Ook de molenmesjes. Maar daarvan heb ik altijd al verwacht ze nog wel eens te moeten vervangen, ben ik minder aan gehecht.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 19:36 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
(en drie ook :x niet dat diegene het na eentje voor gezien hield)
Ze aan DP meegeven voor hill knives hier in roffa. Of met een heel laag grid steen (ruw) zelf de vorm terug schuren en dan (laten) slijpen zoals je altijd doet.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 19:39 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ze zijn al 20-25, ik neem aan dat ik al wel wat mes kwijt ben geraakt in de jaren. Dat vind ik niet zo dramatisch.
[..]
Ik kan dus niet zelf slijpen op stenen. Heb het wel geprobeerd, maar het succes was nogal matig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |