In nederland betaald men gewoon dezelfde prijs voor de diesel als jijquote:Op vrijdag 2 februari 2024 18:26 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Helaas geen onzin. Sterker nog, de Duitse boeren protesteren juist tegen het voorstel dat ze in de toekomst een beetje belasting moeten gaan betalen op hun diesel (zoals elk ander bedrijf!!)
Ik heb geen link gezien naar eoa "onderzoek".quote:Op vrijdag 2 februari 2024 18:31 schreef KaheemSaid het volgende:
Misschien moet je dat tegen de onderzoekers zeggen.
Dat jij een fucking klaaikluut bent kan ik niks aan doen. Ga lekker kleibintjes verbouwen. En wat is er precies mis met dat landschap?quote:Tevens ben ook ik groot geworden in Friesland, daar kan het ook verdomd kaal en heterogeen zijn hoor.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De houtwallen in de Wâlden zijn natuurlijk een paradijs, ze hebben ook niet voor niets in 2006 de status Nationaal Landschap gekregen.
Ja dat ziet er goed uit maar als ik van Zwolle naar Leeuwarden rij ziet het er toch heel anders uit.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 18:07 schreef AchJa het volgende:
[..]
Anders kom je ff bij mij in Fryslân buurten waar het wemelt van die vermaledijde boeren:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ergo, ga toch weg met je ongeinformeerde gewauwel.
Doe maar een Google map link. En verder lekker je mening baseren op de paar honderd meter links en rechts van de snelweg...quote:Op vrijdag 2 februari 2024 18:35 schreef Estate2 het volgende:
Ja dat ziet er goed uit maar als ik van Zwolle naar Leeuwarden rij ziet het er toch heel anders uit.
En bijvoorbeeeld de Achterhoek heeft ook mooie stukken boerenland maar ook kilometers biljardlaken groen gras
quote:Op vrijdag 2 februari 2024 18:30 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik ken het, eigenlijk heeft hij gewoon een extra grote vijver in zijn tuin, zo bijzonder is het allemaal niet. 3 Kilometer zuid van hem ligt wel echte natuur, de Petgaten van Wolvega. Hij moet niet doen alsof hij het enige stukje "echte natuur" heeft lopen creëren daar.
Wat eigenlijk ook gewoon klopt. Weet niet hoe het in Friesland gaat, maar ik neem aan dat daar de melk ook niet rechtstreeks vanuit de koe het pak in gaat.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 18:21 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ach, ik heb al mensen over de flits zien gaan van een enorm strak grasveld en die dan zitten te schuimbekken over die pokkeboeren met hun raaigras etc... Als je ze dan wijst op het bord "Graszodenkwekerij" zitten ze je dom aan te kijken...![]()
Het gros van het commentaar komt over het algemeen van figuren uit de randstedelijke gebieden die nog geen moestuintje kunnen beheren en denken dat melk uit een fabriek komt. Die zien "de provincie" als een soort recreatiegebied waar ze in de weekenden een beetje tot rust kunnen komen maar eea dient wel op hun manier ingericht te zijn. Thuis hebben ze natuurlijk de onderhoudsvrije tegeltuin want owee als je eens gras moet maaien...
Jij snapt best wat ik bedoel.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 18:38 schreef xpompompomx het volgende:
Wat eigenlijk ook gewoon klopt. Weet niet hoe het in Friesland gaat, maar ik neem aan dat daar de melk ook niet rechtstreeks vanuit de koe het pak in gaat.
Kun je wel een domme smiley plaatsen maar je bent nog nooit in de buurt geweest van Oldeholtpade, ik durf te wedden dat je er nog nooit van gehoord had.quote:
Ik ben opgegroeid in het noordwesten van Friesland en mijn ouders wonen daar nog steeds dus ik ken Friesland wel wat verder dan een paar honderd meter van de snelweg!quote:Op vrijdag 2 februari 2024 18:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
Doe maar een Google map link. En verder lekker je mening baseren op de paar honderd meter links en rechts van de snelweg...![]()
Je moet daar haast wel zijn gaan wonen voor Steenwijk. Niet dat er veel van die locatie over is gebleven.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 18:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
Kun je wel een domme smiley plaatsen maar je bent nog nooit in de buurt geweest van Oldeholtpade, ik durf te wedden dat je er nog nooit van gehoord had.
Alsof het wat boeit dat er op een paar km afstand een natuurgebied ligt. Het is prachtig dat hij van een vlak doods weiland een mooi klein stukje natuur heeft gemaakt.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 18:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
Kun je wel een domme smiley plaatsen maar je bent nog nooit in de buurt geweest van Oldeholtpade, ik durf te wedden dat je er nog nooit van gehoord had.
Tal van onderzoeken geven aan dat in zulke weilanden de aantallen toenemen en de soorten afnemen, meer van hetzelfde, net als meer van dat gras. Dan kun je zeggen van het zijn stadsmensen die dat zeggen of wat dan ook, maar het kan ook gewoon zo zijn dat mensen zich zorgen maken over afnemende diversiteit.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 18:21 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ach, ik heb al mensen over de flits zien gaan van een enorm strak grasveld en die dan zitten te schuimbekken over die pokkeboeren met hun raaigras etc... Als je ze dan wijst op het bord "Graszodenkwekerij" zitten ze je dom aan te kijken...![]()
Het gros van het commentaar komt over het algemeen van figuren uit de randstedelijke gebieden die nog geen moestuintje kunnen beheren en denken dat melk uit een fabriek komt. Die zien "de provincie" als een soort recreatiegebied waar ze in de weekenden een beetje tot rust kunnen komen maar eea dient wel op hun manier ingericht te zijn. Thuis hebben ze natuurlijk de onderhoudsvrije tegeltuin want owee als je eens gras moet maaien...
Dan weet je ook dat er heel veel onzin verkocht wordt.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 18:44 schreef Estate2 het volgende:
Ik ben opgegroeid in het noordwesten van Friesland en mijn ouders wonen daar nog steeds dus ik ken Friesland wel wat verder dan een paar honderd meter van de snelweg!
Want boeren uitkopen en beton er voor in de plaats levert natuurlijk een veel betere diversiteit op toch?quote:Op vrijdag 2 februari 2024 18:47 schreef KaheemSaid het volgende:
Tal van onderzoeken geven aan dat in zulke weilanden de aantallen toenemen en de soorten afnemen, meer van hetzelfde, net als meer van dat gras. Dan kun je zeggen van het zijn stadsmensen die dat zeggen of wat dan ook, maar het kan ook gewoon zo zijn dat mensen zich zorgen maken over afnemende diversiteit.
Het was geen "vlak doods weiland"...quote:Op vrijdag 2 februari 2024 18:46 schreef Starhopper het volgende:
Alsof het wat boeit dat er op een paar km afstand een natuurgebied ligt. Het is prachtig dat hij van een vlak doods weiland een mooi klein stukje natuur heeft gemaakt.
quote:Op vrijdag 2 februari 2024 18:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het was geen "vlak doods weiland"...
Ga toch weg met je geneuzel Nikon.
Even een heads up voor je, je weet dat de verplichte mestinjectie (waar de boeren in de jaren '80 al voor waarschuwden) een negatieve invloed heeft, komt ook mooi naar voren in jouw geposte link, nog even los van het melkquotum waar je ook plotseling een scherpe achteruitgang ziet in de grafiek.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 18:47 schreef KaheemSaid het volgende:
Tal van onderzoeken geven aan dat in zulke weilanden de aantallen toenemen en de soorten afnemen, meer van hetzelfde, net als meer van dat gras. Dan kun je zeggen van het zijn stadsmensen die dat zeggen of wat dan ook, maar het kan ook gewoon zo zijn dat mensen zich zorgen maken over afnemende diversiteit.
Onderstaande quote is op bovenstaande ook wel wat van toepassing toch? Waarom zo zwart wit? Raaigras of beton?quote:Op vrijdag 2 februari 2024 18:50 schreef AchJa het volgende:
[..]
Want boeren uitkopen en beton er voor in de plaats levert natuurlijk een veel betere diversiteit op toch?
quote:Op vrijdag 2 februari 2024 18:49 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dan weet je ook dat er heel veel onzin verkocht wordt.
Ik ken de foto's, hell ik ken het dorp ook prima. Het is gewoon een grote prive vijver, niks meer niks minder.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 18:54 schreef Starhopper het volgende:
Kijk de foto's dan. Ik weet zeker dat je niet geklikt hebt.
Hoe is het precies "homogeen" als het alleen maar rond de afsluitdijk te vinden is? Ik vind dat gewoon selectief winkelen. Dat is van hetzelfde niveau als nikonlover hierboven met zijn fucking honderd meter vijver...quote:Op vrijdag 2 februari 2024 19:05 schreef KaheemSaid het volgende:
Onderstaande quote is op bovenstaande ook wel wat van toepassing toch? Waarom zo zwart wit? Raaigras of beton?
Een vriend van mij, boer, heeft, op initiatief van het dorp waar hij woont, bloemenborders om zijn weilanden. Een tijd lang was dit in Zeeland ook gemeengoed tor de subsidie verviel.
Als je zelf uit zo’n mooi gebied als jij woont dan heb je toch ook wel je bedenken bij de kaalheid en het homogene van bijvoorbeeld Friesland rond de afsluitdijk.
Het was toch DOOD?quote:Op vrijdag 2 februari 2024 18:10 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Kijk dat ziet er beter uit 👍
Het is allebei waar, er is gevarieerd boerenlandschap en er zijn strakgetrokken biljartlakens waar het echt droevig gesteld is met de biodiversiteit.
Raaigras, zombieland, grasfalt, dit dat alles... De havermelkelite uit de randstad gaat er even wat van vinden...quote:
Die willen wel even vanuit het stedelijke zolderkamertje aangeven welke soorten je 'aantreft' in agrarisch buitengebied.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 19:10 schreef AchJa het volgende:
[..]
Raaigras, zombieland, grasfalt, dit dat alles... De havermelkelite uit de randstad gaat er even wat van vinden...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |