Okay, koeien zitten niet letterlijk vastgebonden. Maar staan wel behoorlijk vast.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 13:10 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik zou graag een bron willen van het feit dat koeien in moderne koeienstallen vast staan.
Laat ik die stal kennen. Zoek voor de grap de melkrobot van die boer eens op.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 13:06 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Nou, echt vrij zijn ze in ieder geval niet.
Foto van een Nederlandse stal.
[ afbeelding ]
https://l1.nl/reportage-werkbezoek-aan-een-megastal-88539
Ben benieuwd.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 13:14 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Laat ik die stal kennen. Zoek voor de grap de melkrobot van die boer eens op.
Tijd voor boswachters in Bijlmermeer.quote:
ik zie centrum amsterdam nog wel eens natura2000 gebied worden met al die rattenquote:Op vrijdag 2 februari 2024 13:16 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Tijd voor boswachters in Bijlmermeer.
Verdomme wat een clownworld. Gevarieerd landschap in stedenGenoeg FOK! Voor vandaag.
nee staan niet vastquote:Op vrijdag 2 februari 2024 13:14 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Okay, koeien zitten niet letterlijk vastgebonden. Maar staan wel behoorlijk vast.
[ afbeelding ]
Snap ook niet waarom de Indische olifant of tijger wegloopt van mumbai met het gevarieerde landschap.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 13:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik zie centrum amsterdam nog wel eens natura2000 gebied worden met al die ratten
Jij post een stal, mag je zelf moeite doen om de robot te zoeken. Ik hoor t wel als je m gevonden hebt.quote:
Waar zijn de kalfjes eigenlijk in dit hele verhaal?quote:Op vrijdag 2 februari 2024 12:33 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Zelfs zuivelonline laat zien dat de koe die zelf mag kiezen de uitzondering is.
quote:Op vrijdag 2 februari 2024 13:21 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Jij post een stal, mag je zelf moeite doen om de robot te zoeken. Ik hoor t wel als je m gevonden hebt.
quote:
quote:Op vrijdag 2 februari 2024 13:24 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij de stal kende en er een foto van had.
Ik dacht dat jij de stal kende en er een foto van had.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 13:21 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Jij post een stal, mag je zelf moeite doen om de robot te zoeken. Ik hoor t wel als je m gevonden hebt.
Die zijn vetgemest, doodgemaakt en liggen in de supermarkt.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 13:22 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Waar zijn de kalfjes eigenlijk in dit hele verhaal?
Ze hebben dus geen melkrobot. Derhalve is je geplaatste foto in relatie tot een melkrobot totaal irrelevant.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 13:24 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij de stal kende en er een foto van had.
Het is wel duidelijk dat in zo'n immense stal de koe niet zelf kan beslissen wanneer ze gemolken wordt.quote:
Veel hangen in de kebabzaken op die grote rollen vlees.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 13:25 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Die zijn vetgemest, doodgemaakt en liggen in de supermarkt.
Heb je ook een foto van wat achter die hekken zit? De voerhekken (waar ze met hun hoofd tussen staan) zijn zo gemaakt dat ze allemaal een vrij plekje hebben om te eten. Dit is zo ontworpen omdat koeien dan geen drukplekken of verwondingen oplopen. De koeien kunnen hun hoofd in een vrij voerhek drukken en kunnen weer weglopen wanneer ze willen.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 13:14 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Okay, koeien zitten niet letterlijk vastgebonden. Maar staan wel behoorlijk vast.
afbeelding ]
Betreffende de melkrobot, koeien melden zich bij de robot en de melkt ze zovaak ze willen. Hier een filmpje van schooltv en hier een stukje uit de reader van de WUR over automatisch melken:quote:Op vrijdag 2 februari 2024 13:01 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Juist als robotdeskundige zou ik maar niet teveel vertrouwen hebben in het beeld van het blije koetje dat zijn eigen moment kiest om in de megastal gemolken te worden.
jij voelt toch ook wanneer je piesen moet ?/quote:Op vrijdag 2 februari 2024 13:33 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het is wel duidelijk dat in zo'n immense stal de koe niet zelf kan beslissen wanneer ze gemolken wordt.
Als die gebaseerd is op de stal van Van Bakel dan kan ik me voorstellen dat dat beeld niet strookt met de echte melkrobot.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 13:35 schreef KaheemSaid het volgende:
Vraag mij echt af wat jou ervaring met melkrobots is?
Er is een opdrijfruimte, dat zegt al genoeg.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 13:33 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het is wel duidelijk dat in zo'n immense stal de koe niet zelf kan beslissen wanneer ze gemolken wordt.
quote:Op vrijdag 2 februari 2024 13:37 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Als die gebaseerd is op de stal van Van Bakel dan kan ik me voorstellen dat dat beeld niet strookt met de echte melkrobot.
quote:Op vrijdag 2 februari 2024 13:14 schreef luxerobots het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
ja met zo een stal zou ik als ik een koe was ook niet in de wei zonder schaduw gaan lopen,quote:Op vrijdag 2 februari 2024 13:35 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Heb je ook een foto van wat achter die hekken zit? De voerhekken (waar ze met hun hoofd tussen staan) zijn zo gemaakt dat ze allemaal een vrij plekje hebben om te eten. Dit is zo ontworpen omdat koeien dan geen drukplekken of verwondingen oplopen. De koeien kunnen hun hoofd in een vrij voerhek drukken en kunnen weer weglopen wanneer ze willen.
Om je een beeld te geven van een moderne koeienstal [ afbeelding ]. Je hebt de voerhekken waar de koeien kunnen eten, de roosters waar ze kunnen lopen en poepen en de ligbedden waar ze kunnen liggen herkouwen.
[..]
Betreffende de melkrobot, koeien melden zich bij de robot en de melkt ze zovaak ze willen. Hier een filmpje van schooltv en hier een stukje uit de reader van de WUR over automatisch melken:[ afbeelding ]
Bron
Vraag mij echt af wat jou ervaring met melkrobots is?
Misschien moet je het onderzoek peer reviewen als je er zoveel verstand van hebt.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 13:16 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Tijd voor boswachters in Bijlmermeer.
Verdomme wat een clownworld. Gevarieerd landschap in stedenGenoeg FOK! Voor vandaag.
bouw daar maar een mooie woonwijk aan het water met een paar haventjes en zwemplekken dan krijg je meer natuur dan er nu siquote:Op vrijdag 2 februari 2024 13:54 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Misschien moet je het onderzoek peer reviewen als je er zoveel verstand van hebt.
Groet de homogene “natuur”
[ afbeelding ]
Zet er dan ook een plaatje onder van bijlmermeer of de wallen.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 13:54 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Misschien moet je het onderzoek peer reviewen als je er zoveel verstand van hebt.
Groet de homogene “natuur”
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |