abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212248960
Topic over de Nederlandse politiek

Bewindspersonen Rutte IV
Bewindspersonen

Regeringsverklaring en coalitieakkoord
Regeringsverklaring
Coalitieakkoord

Formatie
Bureau woordvoering kabinetsformatie
Verslag van verkenner Plasterk

Website Tweede Kamer
Tweede Kamer

Website Eerste Kamer
Eerste Kamer

Huidige zetelverdeling Tweede Kamer

Peilingen
Peilingwijzer
I&O Research
Ipsos
De Hond
pi_212249018
Verdorie, ik ben het eens een keertje eens met Waus:
twitter

En daarnaast, hoe meer onenigheid tussen PVV en BBB, hoe beter. ^O^

[ Bericht 39% gewijzigd door xpompompomx op 01-02-2024 13:29:20 ]
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 1 februari 2024 @ 13:27:19 #3
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212249125
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2024 13:15 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat was niet goed, maar daar is echt allang geen sprake meer van. Best kans dat een nieuwe keuringsronde meer kost aan uren door keuringsartsen e.d. dan dat het gaat opleveren aan mensen met een nieuwe baan.
Als je het hebt over onbenut werkpotentieel moet je eerder kijken naar parttimers. In principe ben ik helemaal voor parttime werk en ben ik helemaal voor de stelling "je werkt om te leven, je leeft niet om te werken", maar als je hier leest dat als deeltijders 1 uur per week meer gaan werken, dat dan de tekorten in zorg al grotendeels verholpen zijn, dan moet je daar toch eens naar kijken: https://www.cooperatievgz(...)ersoneelstekort-zorg

Misschien toch eens kijken naar een systeem dat je de uren boven bijvoorbeeld de 28 of 32 uur hoger beloont, oid.
Voor nu ben ik het ook met je eens. Mijn commentaren moet je meer zien in de context van de situatie waar de kabinetten Lubbers en Kok mee moesten dealen.
  donderdag 1 februari 2024 @ 13:33:11 #4
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212249236
quote:
10s.gif Op donderdag 1 februari 2024 13:20 schreef xpompompomx het volgende:
[ twitter ]

Het land moet geregeerd worden en de problemen aangepakt
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 1 februari 2024 @ 13:35:11 #5
426493 crew  PippenScottie
pi_212249270
quote:
10s.gif Op donderdag 1 februari 2024 13:20 schreef xpompompomx het volgende:
[ twitter ]

Dion Graus kent weinig vegetariërs
My friends all drive horses
  donderdag 1 februari 2024 @ 13:37:43 #6
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212249308
Ik denk dat de Partij voor de Dieren wel eens een Dion Graus award mag gaan invoeren. Die man heeft hun invloed ontzettend vergroot.
pi_212249341
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2024 13:33 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Het land moet geregeerd worden en de problemen aangepakt
Klopt, hoe sneller deze formatie mislukt, hoe beter dus. Maar dan het liefst wel op een wijze die de PVV niet naar 50 zetels brengt, ruziën op straat is dus bijvoorbeeld al wel iets positiefs, dat levert namelijk vaak geen zetels op. En het liefst ook een verklaring van de 'heilige' Omtzigt dat Wilders lak heeft aan de rechtstaat.

Ik ben het er trouwens mee eens dat het gezeur over die nota bene gewoon vergoedde schapen die de wolf pakt overdreven veel aandacht krijgt. Kregen andere mensen maar zo makkelijk en snel hun vergoeding van de overheid. Sowieso blijkt uit Duits onderzoek dat schapen meer te duchten hebben van honden en vossen, dan van wolven.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_212249420
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2024 13:41 schreef Hanca het volgende:

[..]
Klopt, hoe sneller deze formatie mislukt, hoe beter dus. Maar dan het liefst wel op een wijze die de PVV niet naar 50 zetels brengt, ruziën op straat is dus bijvoorbeeld al wel iets positiefs, dat levert namelijk vaak geen zetels op. En het liefst ook een verklaring van de 'heilige' Omtzigt dat Wilders lak heeft aan de rechtstaat.

Ik ben het er trouwens mee eens dat het gezeur over die nota bene gewoon vergoedde schapen die de wolf pakt overdreven veel aandacht krijgt. Kregen andere mensen maar zo makkelijk en snel hun vergoeding van de overheid. Sowieso blijkt uit Duits onderzoek dat schapen meer te duchten hebben van honden en vossen, dan van wolven.
En mocht hij niet mislukken dan hoop ik wel dat Wilders op een plek komt waar hij verantwoordelijkheid moet dragen en niet op een plek waar hij vanaf de zijlijn nog steeds gewoon als vanouds door kan gaan met de kritiek leverende edgelord uit te hangen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 1 februari 2024 @ 13:57:21 #9
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212249521
Och anders is een paar jaar stilstand misschien ook wel heilzaam op lange termijn. Dan wordt het in ieder geval duidelijk dat als je op partijen die helemaal niks willen stemt, je ook helemaal niks krijgt.
  donderdag 1 februari 2024 @ 14:01:53 #10
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_212249577
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2024 13:07 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Welke ellende? Er is in NL nog steeds een voorbeeldig sociaal stelsel dat ook nog betaalbaar is gebleven. Als er niet was ingegrepen onder Lubbers en daarna, was het volledig failliet gegaan
Ja het is niet mijn mening he, blijkbaar leven ze bij de SP in een totaal andere realiteit waar de gemiddelde Nederlander er in vergelijking met die fantastische eind jaren '70 en jaren '80 er enorm op achteruit is gegaan. Een soort van linkse variant op het PVV-jaren '50 sentiment.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  donderdag 1 februari 2024 @ 14:20:06 #11
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212249821
Het is inderdaad Pia Dijkstra geworden.
  donderdag 1 februari 2024 @ 14:20:16 #12
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_212249827
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2024 13:57 schreef Hexagon het volgende:
Och anders is een paar jaar stilstand misschien ook wel heilzaam op lange termijn. Dan wordt het in ieder geval duidelijk dat als je op partijen die helemaal niks willen stemt, je ook helemaal niks krijgt.
Ik denk dat het IKEA effect dan zal optreden.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_212249839
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2024 14:01 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ja het is niet mijn mening he, blijkbaar leven ze bij de SP in een totaal andere realiteit waar de gemiddelde Nederlander er in vergelijking met die fantastische eind jaren '70 en jaren '80 er enorm op achteruit is gegaan. Een soort van linkse variant op het PVV-jaren '50 sentiment.
Als iemand die de jaren 70 en 80 nogal bewust heeft meegemaakt heb ik toch wel een iets andere mening over die periode :D
pi_212249854
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2024 14:20 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ik denk dat het IKEA effect dan zal optreden.
Wat, een kabinet met een onuitspreekbare naam wat je zelf in elkaar moet zetten?
  donderdag 1 februari 2024 @ 14:25:58 #15
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212249912
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2024 14:20 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Als iemand die de jaren 70 en 80 nogal bewust heeft meegemaakt heb ik toch wel een iets andere mening over die periode :D
Wel bijzonder dat de nostalgistische onzin van de SP in dat opzicht nooit wordt weersproken.
pi_212249937
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2024 14:25 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Wel bijzonder dat de nostalgistische onzin van de SP in dat opzicht nooit wordt weersproken.
Vind ik niet echt bijzonder, dat zie je bij andere partijen ook wel, het is gewoon rethoriek waar maar weinig mensen zich veel voor interesseren, denk ik.
  donderdag 1 februari 2024 @ 14:29:05 #17
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212249968
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2024 14:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Vind ik niet echt bijzonder, dat zie je bij andere partijen ook wel, het is gewoon rethoriek waar maar weinig mensen zich veel voor interesseren, denk ik.
Nouja partijen als de PvdA en ook het CDA hebben er ontzettend veel last van gehad. En lieten zich het steeds maar aanwrijven.
  donderdag 1 februari 2024 @ 14:29:39 #18
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_212249978
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2024 14:21 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Wat, een kabinet met een onuitspreekbare naam wat je zelf in elkaar moet zetten?
Als je zelf een IKEA-kastje in elkaar hebt gezet, hoe krakkemikkig ook, zul je hem veel mooier vinden dan wanneer deze door fabrieksassemblage is geproduceerd. Het Geertjekabinet is hun kabinet dus ze zullen het prachtig vinden, al gaan we er economisch op achteruit en wordt er helemaal niets gepresteerd op immigratiegebied (alleen minder toestroom omdat we net de piek achter de rug hebben bv).

Het valt namelijk allemaal nogal mee met die verschrikkingen in Nederland voor de zeikende middengroep (zeg maar het klootjesvolk) dus zelfs als het iets minder gaat zullen ze geloven dat het nooit beter is gegaan wanneer Geert dat ze vertelt.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_212250005
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2024 14:29 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nouja partijen als de PvdA en ook het CDA hebben er ontzettend veel last van gehad. En lieten zich het steeds maar aanwrijven.
Ach, je hoort hier nog wel eens iemand onzin uitslaan over Den Uyl bijvoorbeeld, dat zijn van die zaken die een eigen leven gaan leiden en waar een kleine duik in de feiten het verhaal aardig ontzenuwd maar mensen horen en zeggen liever dingen die goed aanvoelen dan dat ze feitelijk correct zijn.
pi_212250026
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2024 14:29 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Als je zelf een IKEA-kastje in elkaar hebt gezet, hoe krakkemikkig ook, zul je hem veel mooier vinden dan wanneer deze door fabrieksassemblage is geproduceerd. Het Geertjekabinet is hun kabinet dus ze zullen het prachtig vinden, al gaan we er economisch op achteruit en wordt er helemaal niets gepresteerd op immigratiegebied (alleen minder toestroom omdat we net de piek achter de rug hebben bv).

Het valt namelijk allemaal nogal mee met die verschrikkingen in Nederland voor de zeikende middengroep (zeg maar het klootjesvolk) dus zelfs als het iets minder gaat zullen ze geloven dat het nooit beter is gegaan wanneer Geert dat ze vertelt.
Oh, op zo'n fiets!

Uh...en als je IKEA dingetjes door een ander in elkaar laat zetten? ;)
  donderdag 1 februari 2024 @ 14:34:12 #21
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_212250064
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2024 14:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Oh, op zo'n fiets!

Uh...en als je IKEA dingetjes door een ander in elkaar laat zetten? ;)
Vele zeikers vereenzelvigen zich met ons Geert he, en natuurlijk helemaal met Caroline want die is zo lekker gewoon gebleven, dus dan is het toch een beetje alsof ze het zelf hebben gedaan.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  donderdag 1 februari 2024 @ 14:39:08 #22
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212250160
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2024 14:30 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ach, je hoort hier nog wel eens iemand onzin uitslaan over Den Uyl bijvoorbeeld, dat zijn van die zaken die een eigen leven gaan leiden en waar een kleine duik in de feiten het verhaal aardig ontzenuwd maar mensen horen en zeggen liever dingen die goed aanvoelen dan dat ze feitelijk correct zijn.
Ook daar had de PvdA wel wat meer herstelwerkzaamheden mogen doen.

Op een of andere manier slagen VVD en D66 er altijd een stuk beter in om negativiteit uit het verdeden ook echt tot het verleden te laten behoren.
  Forum Admin donderdag 1 februari 2024 @ 14:43:28 #23
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_212250241
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2024 14:39 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Op een of andere manier slagen VVD en D66 er altijd een stuk beter in om negativiteit uit het verdeden ook echt tot het verleden te laten behoren.
Zegt dat meer over de partijen of over hun achterban?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_212250248
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2024 14:39 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ja, dat klopt, linkse partijen blinken meestal niet uit in goede PR of marketing.
pi_212250270
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2024 14:43 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Zegt dat meer over de partijen of over hun achterban?
Ik denk dat het een combinatie is van die twee. Enerzijds is er het verhaal en anderzijds de mensen bij wie dat verhaal wel of niet goed land.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')