Liquiditeit in een projectorganisatie lijkt me niet zo vreemd en werd tot nu toe door de ABN verstrekt. Wat wel raar is, is waarom nu die r/c-faciliteit wordt ingeruild voor een CCF lening (gezeur van de bank? geen zin meer in de bank?). Plus een rare club die financiering heeft verstrekt zonder zekerheden en "een vordering" waarover een dispuut bestaat: alleen over die vordering of ligt er een claim en hoe groot is die vordering dan? Beetje te veel rode vlaggen.quote:Op maandag 12 februari 2024 12:50 schreef obligataire het volgende:
[..]
Hmm, 30 jaar bezig zijn en dan ineens tot de ontdekking komen dat je werkkapitaal tekort komt.
Winst reserveren? Hoe dan.
Typisch weer een knabbel en babbel project.
Klopt op zich; echter bij een organisatie van 30 jaar oud verwacht je dat deze de voorbije jaren ook werkkapitaal 'bij elkaar had kunnen sparen'. Dat betekent dat ze of weinig winst gemaakt hebben ofwel de winst in de zakken van de aandeelhouders hebben doen belanden in de goede jaren.quote:Op maandag 12 februari 2024 14:32 schreef nostra het volgende:
[..]
Liquiditeit in een projectorganisatie lijkt me niet zo vreemd en werd tot nu toe door de ABN verstrekt.
Die mening deel ik wel. Heb ook mee genomen.quote:Op maandag 12 februari 2024 11:31 schreef bonenstaak het volgende:
Elvy fashion staat open op Collin. Zekerheden en rente zijn wat mij betreft goed. Ik heb het project ruim meegenomen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gordel goed vastmaken. Dat wordt een heftig ritjequote:Op maandag 12 februari 2024 11:31 schreef bonenstaak het volgende:
Elvy fashion staat open op Collin. Zekerheden en rente zijn wat mij betreft goed. Ik heb het project ruim meegenomen.
Off topic maar heeft dat "jong en dynamisch" nog een betekenis of is het gewoon een hippe lege uitdrukking? Ik lees het altijd als "onervaren en zwalkend" maar dat zal wel niet bedoeld worden.quote:Dakdekkersbedrijf BestRoof B.V. is een jong en dynamisch bedrijf
Het zijn dit soort projecten die dit forum vaak van levendigheid voorzien dus bedankt voor het investeren.quote:Op maandag 12 februari 2024 16:07 schreef Zeghomaar het volgende:
quote:
0s.gif
Op maandag 12 februari 2024 11:31 schreef bonenstaak het volgende:
Die mening deel ik wel. Heb ook mee genomen.
NLI zorgt voor een verrijking van de Nederlandse taal. 'Opgerolde rente', 'uitgestelde omzetgroei', het zijn allemaal zegswijzen waar ik nog nooit van gehoord had.quote:Op maandag 12 februari 2024 19:43 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
Werkkapitaal plantpotjesbedrijf bij NLI. Herfinanciering wegens "uitgestelde omzetgroei". [/spoiler]
Haha ik ben in de overtuiging dat als mensen hun woning kunnen verliezen er vaak toch wat extra motivatie vrij komt.quote:Op maandag 12 februari 2024 19:48 schreef obligataire het volgende:
[..]
Gordel goed vastmaken. Dat wordt een heftig ritje
Dit ziet er m.i. uit als geen onaardige project. Zeker niet risicoloos en er is op termijn natuurlijk ook een risico dat de ondernemer met de noorderzon vertrekt. Aan de andere kant draait het bedrijf niet onaardig en ziet het onderpand er netjes uit. Ik denk aan een voor mij basis inleg.quote:Op maandag 12 februari 2024 18:44 schreef peterc het volgende:
CCF BestRoof BV https://www.collincrowdfund.nl/bestroof-b-v/
https://www.fundainbusine(...)ondairestraat-28-30/
Mee eens. Wat ik wel vreemd vind is dat volgens Funda er verkocht is in okt 2023 en dat we nu pas de lening aanvraag zienquote:Op dinsdag 13 februari 2024 07:46 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Dit ziet er m.i. uit als geen onaardige project. Zeker niet risicoloos en er is op termijn natuurlijk ook een risico dat de ondernemer met de noorderzon vertrekt. Aan de andere kant draait het bedrijf niet onaardig en ziet het onderpand er netjes uit. Ik denk aan een voor mij basis inleg.
De betrokkenheid van knabbel en babbel doet mij wel een beetje twijfelen…
Mwah, dan steek je er zelf niet twee ton in. Dat geeft me sowieso altijd wel wat meer comfort.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 07:46 schreef Horsemen het volgende:
Dit ziet er m.i. uit als geen onaardige project. Zeker niet risicoloos en er is op termijn natuurlijk ook een risico dat de ondernemer met de noorderzon vertrekt.
quote:Op maandag 12 februari 2024 18:44 schreef peterc het volgende:
CCF BestRoof BV https://www.collincrowdfund.nl/bestroof-b-v/
https://www.fundainbusine(...)ondairestraat-28-30/
quote:Op dinsdag 13 februari 2024 07:46 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Dit ziet er m.i. uit als geen onaardige project. Zeker niet risicoloos en er is op termijn natuurlijk ook een risico dat de ondernemer met de noorderzon vertrekt. Aan de andere kant draait het bedrijf niet onaardig en ziet het onderpand er netjes uit. Ik denk aan een voor mij basis inleg.
quote:Op dinsdag 13 februari 2024 08:45 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Mee eens. Wat ik wel vreemd vind is dat volgens Funda er verkocht is in okt 2023 en dat we nu pas de lening aanvraag zien
Linkje:quote:Op dinsdag 13 februari 2024 09:51 schreef nostra het volgende:
[..]
Mwah, dan steek je er zelf niet twee ton in. Dat geeft me sowieso altijd wel wat meer comfort.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 6% gewijzigd door Horsemen op 13-02-2024 10:07:10 ]
Ik denk dat als hij teruggaat hij risico loopt naar het front gestuurd te worden..... dan liever comfortabel hierquote:Op dinsdag 13 februari 2024 07:46 schreef Horsemen het volgende:
[..]
1 minuut vol.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 10:16 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Deze nieuwe Collin met tweede hypotheek lijkt me ook wel een vrij risicoloze. https://www.collincrowdfund.nl/gispencreatie-b-v/
Heb ik niet, maar dat is mijn voorspelling.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |