abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212400358
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 12:50 schreef obligataire het volgende:

[..]
Hmm, 30 jaar bezig zijn en dan ineens tot de ontdekking komen dat je werkkapitaal tekort komt.
Winst reserveren? Hoe dan.

Typisch weer een knabbel en babbel project.
Liquiditeit in een projectorganisatie lijkt me niet zo vreemd en werd tot nu toe door de ABN verstrekt. Wat wel raar is, is waarom nu die r/c-faciliteit wordt ingeruild voor een CCF lening (gezeur van de bank? geen zin meer in de bank?). Plus een rare club die financiering heeft verstrekt zonder zekerheden en "een vordering" waarover een dispuut bestaat: alleen over die vordering of ligt er een claim en hoe groot is die vordering dan? Beetje te veel rode vlaggen.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_212400900
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 14:32 schreef nostra het volgende:

[..]
Liquiditeit in een projectorganisatie lijkt me niet zo vreemd en werd tot nu toe door de ABN verstrekt.
Klopt op zich; echter bij een organisatie van 30 jaar oud verwacht je dat deze de voorbije jaren ook werkkapitaal 'bij elkaar had kunnen sparen'. Dat betekent dat ze of weinig winst gemaakt hebben ofwel de winst in de zakken van de aandeelhouders hebben doen belanden in de goede jaren.
De ABN heeft idd een faciliteit verstrekt maar dat elastiekje heeft een bovengrens en daar zaten ze waarschijnlijk (structureel) te dicht tegenaan. En overstand wordt door een bank sowieso niet toegestaan....

Ik vermoed eerder dat de bank 'geen zin meer had'.
Pecunia non olet
  maandag 12 februari 2024 @ 16:07:59 #203
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_212401471
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 11:31 schreef bonenstaak het volgende:
Elvy fashion staat open op Collin. Zekerheden en rente zijn wat mij betreft goed. Ik heb het project ruim meegenomen.
Die mening deel ik wel. Heb ook mee genomen.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_212401514
Bij een stemming bij mcf (627576) wordt de dealine met een week opgerekt omdat er niet genoeg stemmen zijn verzameld. Hoezo "niet genoeg", is daar dan een ondergrens aan? Of was het niet genoeg stemmen van het "gewenste kleurtje"? Hoe dan ook, weer een bijzondere move...
pi_212403948
Werkkapitaal plantpotjesbedrijf bij NLI. Herfinanciering wegens "uitgestelde omzetgroei". 500k, 8.2%, 24 mnd met aflossing, geen harde zekerheden. Woensdag open.
Op verzoek van de ondernemer is deze propositie uitsluitend via deze spoiler te bekijken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_212404042
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 11:31 schreef bonenstaak het volgende:
Elvy fashion staat open op Collin. Zekerheden en rente zijn wat mij betreft goed. Ik heb het project ruim meegenomen.
Gordel goed vastmaken. Dat wordt een heftig ritje ;)
Pecunia non olet
pi_212404051
quote:
Dakdekkersbedrijf BestRoof B.V. is een jong en dynamisch bedrijf
Off topic maar heeft dat "jong en dynamisch" nog een betekenis of is het gewoon een hippe lege uitdrukking? Ik lees het altijd als "onervaren en zwalkend" maar dat zal wel niet bedoeld worden.
pi_212404197
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 16:07 schreef Zeghomaar het volgende:
quote:
0s.gif
Op maandag 12 februari 2024 11:31 schreef bonenstaak het volgende:

Die mening deel ik wel. Heb ook mee genomen.
Het zijn dit soort projecten die dit forum vaak van levendigheid voorzien dus bedankt voor het investeren. :)
pi_212404199
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 19:43 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
Werkkapitaal plantpotjesbedrijf bij NLI. Herfinanciering wegens "uitgestelde omzetgroei". [/spoiler]
NLI zorgt voor een verrijking van de Nederlandse taal. 'Opgerolde rente', 'uitgestelde omzetgroei', het zijn allemaal zegswijzen waar ik nog nooit van gehoord had.
Pecunia non olet
pi_212406322
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 19:48 schreef obligataire het volgende:

[..]
Gordel goed vastmaken. Dat wordt een heftig ritje ;)
Haha ik ben in de overtuiging dat als mensen hun woning kunnen verliezen er vaak toch wat extra motivatie vrij komt.

Ik heb meerdere investeringen waarbij het businessplan volkomen kansloos was met goede zekerheden, bij Collin is dat tot nu toe altijd goed gekomen… meestal nog met de volledige rente ook. Bij andere platformen op sig na durf ik het overigens niet aan.
-
pi_212407833
quote:
Dit ziet er m.i. uit als geen onaardige project. Zeker niet risicoloos en er is op termijn natuurlijk ook een risico dat de ondernemer met de noorderzon vertrekt. Aan de andere kant draait het bedrijf niet onaardig en ziet het onderpand er netjes uit. Ik denk aan een voor mij basis inleg.

De betrokkenheid van knabbel en babbel doet mij wel een beetje twijfelen…
pi_212408202
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 07:46 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Dit ziet er m.i. uit als geen onaardige project. Zeker niet risicoloos en er is op termijn natuurlijk ook een risico dat de ondernemer met de noorderzon vertrekt. Aan de andere kant draait het bedrijf niet onaardig en ziet het onderpand er netjes uit. Ik denk aan een voor mij basis inleg.

Mee eens. Wat ik wel vreemd vind is dat volgens Funda er verkocht is in okt 2023 en dat we nu pas de lening aanvraag zien
pi_212408611
Voor de CRE beleggers
Record daling Duits bedrijfsvastgoed 2023

Recorddaling prijzen Duits bedrijfsvastgoed
In het laatste kwartaal van 2023 hebben de prijzen van Duits commercieel vastgoed hun grootste daling in twee decennia doorgemaakt. Prijzen daalden met 12,1% vergeleken met het voorgaande jaar. De voortdurende crisis in de vastgoedsector heeft geleid tot een daling van 16,5% sinds de piek van de markt in het tweede kwartaal van 2022. De vrees bestaat dat het negatieve marktsentiment voor commercieel vastgoed uitwaaiert naar andere sectoren van de economie.

https://pub.mail.abnamro.(...)tJU4SnREyS4A17iTcK1Q
pi_212408723
quote:
Dit ziet er m.i. uit als geen onaardige project. Zeker niet risicoloos en er is op termijn natuurlijk ook een risico dat de ondernemer met de noorderzon vertrekt.
Mwah, dan steek je er zelf niet twee ton in. Dat geeft me sowieso altijd wel wat meer comfort.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_212408776
quote:
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 08:45 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Mee eens. Wat ik wel vreemd vind is dat volgens Funda er verkocht is in okt 2023 en dat we nu pas de lening aanvraag zien
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 09:51 schreef nostra het volgende:

[..]
Mwah, dan steek je er zelf niet twee ton in. Dat geeft me sowieso altijd wel wat meer comfort.
Linkje:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 6% gewijzigd door Horsemen op 13-02-2024 10:07:10 ]
pi_212408907
Deze nieuwe Collin met tweede hypotheek lijkt me ook wel een vrij risicoloze. https://www.collincrowdfund.nl/gispencreatie-b-v/
pi_212409048
Ook deze lijkt me wel aardig , og lijkt me substantieel , alleen jammer dat er alleen een negatieve hypotheek verklaring is. https://www.collincrowdfund.nl/vof-eco-tardy/

Impressie van het OG. https://www.google.com/lo(...)HHa5cAi4Qpx96BAhQEAo
pi_212409060
quote:

[..]

Ik denk dat als hij teruggaat hij risico loopt naar het front gestuurd te worden..... dan liever comfortabel hier ;)

Twijfels over het duo heb ik ook, maar ja zelfs een kapotte klok staat 2x per dag goed zeggen ze wel eens dus ook het duo kan wel eens een keer een solide project aanbieden. Het verhaal rondom het bedrijf lijkt me goed en de zekerheid ook.

[ Bericht 10% gewijzigd door obligataire op 13-02-2024 10:36:54 ]
Pecunia non olet
pi_212410145
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 10:16 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Deze nieuwe Collin met tweede hypotheek lijkt me ook wel een vrij risicoloze. https://www.collincrowdfund.nl/gispencreatie-b-v/
1 minuut vol.
Friedman on Donahue
pi_212410198
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 12:18 schreef nostra het volgende:

[..]
1 minuut vol.
Linkje?
pi_212410543
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 12:22 schreef impact9 het volgende:

[..]
Linkje?
Heb ik niet, maar dat is mijn voorspelling.
Friedman on Donahue
pi_212411259
Timmerbedrijf stond net open. Wel appart ben het hele investeringsproces door incl. Ideal betaling. Daar wordt gemeld dat betaling gelukt is. Kom ik op de site van collin is de investering mislukt en staat mijn geld in de wallet.
Als het project vol is laat dan de ideal betaling mislukken. Hier gaat toch iets mis met de volgorde.😡
pi_212411288
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 12:56 schreef Collin63 het volgende:

[..]
Was dat APOC?
Ja, zelf gelukkig ook nog mee kunnen pakken
pi_212411367
Zojuist mijn allerlaatste jaaroverzicht van Investormatch ontvangen. Wonderwel heb ik alles tot de laatste cent (met enige vertraging) teruggekregen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')