Idem, enigszins verbazing, de eerdere projectfinanciering snap ik. Waarom deze korte termijn financiering van je eigen pand via CF & private invest (wie dat ook zijn?) en niet gewoon met een (lange termijn)hypo via een bankje met wat periodieke aflossing en wie en waarom lossen we af met deze lening? De beide huren vindt ik ook schappelijk tov waarde vh pand (ok dat kan) en de eigen inbreng vd lening is ook niet substantieel. ¤krapte? Jullie opinion?quote:Op donderdag 8 februari 2024 18:46 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
[..]
Twee dagen nadat de eerdere R van der Haven Beheer definitief geworden is. Volgens mij was niet bekend dat er op korte termijn meer projecten van deze ondernemer zouden komen. Op zich had ik dat wel willen weten, wat dan ook wel de reden zal zijn dat het niet genoemd is. Kan ik uit de URL opmaken dat dit inmiddels deel 5 is?
Ik ga ook geen extra geld in procedures steken. Bij 657476, ook een Duits project, is in november een procedure opgestart waar de deelnemers voor moesten bijlappen. Niets meer van vernomen. Optie 1 dusquote:Op donderdag 8 februari 2024 16:51 schreef crowdfundingnederlan het volgende:
[..]
Eens, ik ontving de mail voor het stemmen zojuist.
Het is sowieso onzin dat hij bezittingen zou kunnen verplaatsen.
Als er een hypotheekrecht gevestigd is kun je zonder toestemming van de hypotheekhouder(s) niets naar een andere entiteit toe brengen. Als je in NL bijvoorbeeld een eenmanszaak met een pand hebt en de rechtsvorm omzet in een B.V. dan moet de financier met het hypotheekrecht hier akkoord op geven bij de notaris.
Ik ben zelf meer voor optie 2, maar vind het steken van extra geld hierin ook risicovol, omdat ik er al een te hoog bedrag in heb vastzitten. Ik heb hiervan (en van enkele andere projecten daar) al een melding gemaakt bij de AFM enkele maanden geleden.
Vooral vanwege de vraag wie er met het geld gaat lopen. Wordt het wel echt gespendeerd voor juridische doeleinden of komt er ook een deel beheerskosten ten goede van het platform?
Van de week had ik ook weer 2 updates., ik weet zo niet eens meer van welke projecten. De opmaak van die berichten is altijd tenenkrommend, net als de tekstuele inhoud. Bij één stond in schreeuwende hoofdletters "U MOET STEMMEN!!!"quote:Op donderdag 8 februari 2024 19:27 schreef Slingervinger het volgende:
[..]
Ik ga ook geen extra geld in procedures steken. Bij 657476, ook een Duits project, is in november een procedure opgestart waar de deelnemers voor moesten bijlappen. Niets meer van vernomen. Optie 1 dus
Jazeker en was weer rap volquote:Op donderdag 8 februari 2024 20:46 schreef eenjongen... het volgende:
Iemand nog een vliegtuigje meegepakt deze week?
(VdHaven)quote:Op donderdag 8 februari 2024 18:59 schreef peterc het volgende:
[..]De beide huren vindt ik ook schappelijk tov waarde vh pand (ok dat kan).......
Op zich vind ik dit soort leningen wel aantrekkelijk, financiering voor een pand wat de ondernemer zelf (grotendeels) gebruikt. Maar ik hou minder van geheel aflossingsvrij. En met zo'n korte periode lijkt het ook op een tijdelijke noodoplossing, de huidige financier wil het niet meer financieren maar hij hoopt misschien wel over 2 jaar goedkoper te kunnen herfinacieren.quote:Op donderdag 8 februari 2024 18:59 schreef peterc het volgende:
[..]
Idem, enigszins verbazing, de eerdere projectfinanciering snap ik. Waarom deze korte termijn financiering van je eigen pand via CF & private invest (wie dat ook zijn?) en niet gewoon met een (lange termijn)hypo via een bankje met wat periodieke aflossing en wie en waarom lossen we af met deze lening? De beide huren vindt ik ook schappelijk tov waarde vh pand (ok dat kan) en de eigen inbreng vd lening is ook niet substantieel. ¤krapte? Jullie opinion?
Met de URL is goed gezien, vond het al gek dat die tweede(of vijfde) er al zo snel achterna kwam. Zou het platform ons niet beter op voorhand moeten informeren dat er meerdere projecten aankomen van zo'n ondernemer. Iets in het kader van de zorgplicht richting ons. Zij zullen immers allang op de hoogte zijn geweest en voor ons maakt dat het verhaal toch wel weer anders.quote:Op donderdag 8 februari 2024 18:46 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
[..]
Twee dagen nadat de eerdere R van der Haven Beheer definitief geworden is. Volgens mij was niet bekend dat er op korte termijn meer projecten van deze ondernemer zouden komen. Op zich had ik dat wel willen weten, wat dan ook wel de reden zal zijn dat het niet genoemd is. Kan ik uit de URL opmaken dat dit inmiddels deel 5 is?
Ze hebben het te druk met hun grootste plannen samen met Kom en geven daar prioriteit aan, afwikkelen van wat er in het verleden fout is gegaan is bijzaak. Niet slim want investeerders zien dat ook en zullen voorzichtig zijn in zee te gaan met een bedrijf wat zich zo gedraagtquote:Op donderdag 8 februari 2024 20:36 schreef InVestEerder het volgende:
[..]
Van de week had ik ook weer 2 updates., ik weet zo niet eens meer van welke projecten. De opmaak van die berichten is altijd tenenkrommend, net als de tekstuele inhoud. Bij één stond in schreeuwende hoofdletters "U MOET STEMMEN!!!"
Nou, ik moet natuurlijk helemaal niks.... En stemmen bij MaxCF doe ik dus ook nooit.
Ik zou wel eens een keer een goed gesprek willen hebben met die resterende kopstukken van Max. En ze dan op de man afvragen wat ze nou eigenlijk zelf vinden van die bagger die ze, tot op de dag van vandaag, nog steeds creëren. Een zichzelf respecterende topfunctionaris zou nooit accepteren dat er in zijn bedrijf zó slecht wordt gecommuniceerd met klanten.
Op welk platform vloog het vliegtuigje langs?quote:Op donderdag 8 februari 2024 20:46 schreef eenjongen... het volgende:
Iemand nog een vliegtuigje meegepakt deze week?
Zaten we dan voor niets klaar met zijn alle :") Ah fijn, techniek kan eens misgaan, blijft mensenwerk..quote:
GVEquote:Op vrijdag 9 februari 2024 09:42 schreef Crowdyfunder het volgende:
[..]
Op welk platform vloog het vliegtuigje langs?
het was toch nog gelukt vanochtend ...quote:Op vrijdag 9 februari 2024 11:03 schreef bonenstaak het volgende:
[..]
Zaten we dan voor niets klaar met zijn alle :") Ah fijn, techniek kan eens misgaan, blijft mensenwerk..
Nu wel een aankoop bedrijfsunit zonder hypotheek:quote:Op dinsdag 6 februari 2024 18:06 schreef zeeland6 het volgende:
J. Zwaan Transport B.V.
https://www.collincrowdfund.nl/j-zwaan-transport-b-v/
Investeren in garages, maar geen hypotheek op de garages ?
https://www.fundainbusine(...)-conservenweg-71-77/quote:Op vrijdag 9 februari 2024 15:43 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Nu wel een aankoop bedrijfsunit zonder hypotheek:
https://www.collincrowdfu(...)n-onderhoudsbedrijf/
Alleen negatieve hypotheekverklaring, vreemd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |