Basisschool de Zotte Zeeuw?quote:Op woensdag 31 januari 2024 23:03 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik heb op een basisschool gezeten met een naam die duidelijk van hier is, maar elders minder logisch zou zijn.
Het Peter Timofeeff Adoratie Lyceum, jawel.quote:Op woensdag 31 januari 2024 23:03 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik heb op een basisschool gezeten met een naam die duidelijk van hier is, maar elders minder logisch zou zijn.
En terecht. Mijn 'School met de Bijbel heeft inmiddels geloof ik wel een naam maar destijds was het toch wat karig. Maar ja er was ook maar één school in mijn dorpje dus een naam was eigenlijk niet nodig.quote:Op woensdag 31 januari 2024 23:05 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik vond dat toen al wel oprecht stom hoor.
Heette die niet Basisschool De Dolfijn?quote:Op woensdag 31 januari 2024 23:05 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Zo heette mijn basisschool ook!
Jij hebt het boekwerk waar de naam op geïnspireerd was niet zo gek vaak opengeslagen hè?quote:Op woensdag 31 januari 2024 23:05 schreef Strani het volgende:
[..]
En terecht. Mijn 'School met de Bijbel heeft inmiddels geloof ik wel een naam maar destijds was het toch wat karig. Maar ja er was ook maar één school in mijn dorpje dus een naam was eigenlijk niet nodig.
Nee, daar gingen alle suffe kinderen heen!quote:Op woensdag 31 januari 2024 23:06 schreef Strani het volgende:
[..]
Heette die niet Basisschool De Dolfijn?
Hoezoquote:Op woensdag 31 januari 2024 23:06 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Jij hebt het boekwerk waar de naam op geïnspireerd was niet zo gek vaak opengeslagen hè?
Hier hebben ze ook regelmatig Katholieke Godsdienstles hoor. Al is dat wel wat vrijer ingericht. Meer van "wie goed doet, goed ontmoet" enzo, zonder het geloof erin te rammen.quote:Op woensdag 31 januari 2024 23:08 schreef Strani het volgende:
[..]
Hoezo
Nou we hadden serieus elke ochtend eerst een half uur bidden/psalmen/bijbellezen. Alleen omdat ik thuis seculier werd opgevat nam ik het in tegenstelling tot mijn klasgenoten allemaal met een enorme korrel zout.
OBS Geen cent te veel?quote:Op woensdag 31 januari 2024 23:03 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ah zo. Nee bij ons was het wel een beetje hel en verdoemenis. Maar tussendoor lekker voetballen.quote:Op woensdag 31 januari 2024 23:09 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Hier hebben ze ook regelmatig Katholieke Godsdienstles hoor. Al is dat wel wat vrijer ingericht. Meer van "wie goed doet, goed ontmoet" enzo, zonder het geloof erin te rammen.
Nou ja, je kan er altijd nog Eftelingkenner van worden.quote:Op woensdag 31 januari 2024 23:09 schreef Strani het volgende:
[..]
Ah zo. Nee bij ons was het wel een beetje hel en verdoemenis. Maar tussendoor lekker voetballen.
En troost vinden in de zachte beschermende armen van Doornroosjequote:Op woensdag 31 januari 2024 23:10 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Nou ja, je kan er altijd nog Eftelingkenner van worden.
Oe, ik krijg er meteen nostalgische gevoelens van!quote:Op woensdag 31 januari 2024 23:09 schreef Strani het volgende:
[..]
Ah zo. Nee bij ons was het wel een beetje hel en verdoemenis. Maar tussendoor lekker voetballen.
Of gewoon iets saais als Basisschool de Kleine Kreek. Of de Duinrand. Of Nieuwland. Of een andere Walcherlijke naam.quote:Op woensdag 31 januari 2024 23:10 schreef H_T het volgende:
Basisschool De Dampende Bolus zou ook nog kunnen
Mooie tijd hèquote:Op woensdag 31 januari 2024 23:11 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Oe, ik krijg er meteen nostalgische gevoelens van!
Dat ze dat niet afwisselen met borduren en kantklossen is inderdaad niet meer van deze tijd.quote:Op woensdag 31 januari 2024 23:13 schreef Strani het volgende:
[..]
Mooie tijd hè
Mijn school was ook nogal ouderwets. Bij mij was het net niet meer zo maar bij mijn drie jaar oudere broer hadden ze wekelijks een uur dat de jongens buiten gingen voetballen en de meisjes kregen dan breiles.
Boh, dat is wel heel erg ouderwets. Hoe oud ben je wel niet dat je dit bijna nog hebt meegemaakt? 60?quote:Op woensdag 31 januari 2024 23:13 schreef Strani het volgende:
[..]
Mooie tijd hè
Mijn school was ook nogal ouderwets. Bij mij was het net niet meer zo maar bij mijn drie jaar oudere broer hadden ze wekelijks een uur dat de jongens buiten gingen voetballen en de meisjes kregen dan breiles.
Nee, maar ja, Speuld hè.quote:Op woensdag 31 januari 2024 23:16 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Boh, dat is wel heel erg ouderwets. Hoe oud ben je wel niet dat je dit bijna nog hebt meegemaakt? 60?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |