Blijft het bijzonder vinden dat de Sofi's van deze wereld hele stadions in LA branden. Amerikaans opportunisme denk ik maar.quote:Op maandag 16 december 2024 16:10 schreef JimmyJames het volgende:
InBev/Bud gekocht. 10x FCF.. even de schulden verder afbouwen en hopen dat Trump geen nieuwe drooglegging introduceert 🍻
Ook put geschreven op Sofi.. us fintech bedrijf. Een "growth" YouTuber die ik volg (en het vaak goed heeft) is er enthousiast over. Wat riskanter gokje, maar de premie is goed te pruimen.
Er zijn er toch ook een paar in Europa die gebrand zijn?quote:Op maandag 23 december 2024 20:46 schreef nostra het volgende:
[..]
Blijft het bijzonder vinden dat de Sofi's van deze wereld hele stadions in LA branden. Amerikaans opportunisme denk ik maar.
Naakt op TSLA is wel stalen ballen.quote:Op donderdag 9 januari 2025 21:35 schreef JimmyJames het volgende:
SOLD TSLA Jun20'25 960 CALL @ 4.1
Ja naakt.. ik rol ze wel door mocht Musk "star gates" uitvinden die ons rechtstreeks naar een nieuwe aarde kunnen teleporteren en de marketcap naar $3-4T gaat.
Wat bedoel je met naakt in deze context?quote:Op donderdag 9 januari 2025 21:35 schreef JimmyJames het volgende:
SOLD TSLA Jun20'25 960 CALL @ 4.1
Ja naakt.. ik rol ze wel door mocht Musk "star gates" uitvinden die ons rechtstreeks naar een nieuwe aarde kunnen teleporteren en de marketcap naar $3-4T gaat.
Call geschreven zonder de onderliggende aandelen in bezit te hebben.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 07:55 schreef jaco het volgende:
[..]
Wat bedoel je met naakt in deze context?
Ik dacht dat 'naked' betekent dat je een kontrakt verkoopt zonder het te lenen van iemand die long is. Dat mochten alleen market makers en ik meen dat zelfs deze daarin beperkt werden.
Korte antwoord Nee.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 12:19 schreef blomke het volgende:
Weet iemand of je put opties BYD kunt schrijven en zo ja, op welke beurs?
Balen. Andere derivaten op BYD misschien?quote:Op dinsdag 21 januari 2025 13:37 schreef dop het volgende:
[..]
Korte antwoord Nee.
Otc aandelen betekent automatisch geen opties.
ik ken ze niet, derivaten handel op otc aandelen is gewoon ingewikkeld.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 16:17 schreef blomke het volgende:
[..]
Balen. Andere derivaten op BYD misschien?
Swaps en Forwards misschien?quote:Op dinsdag 21 januari 2025 16:52 schreef dop het volgende:
[..]
ik ken ze niet, derivaten handel op otc aandelen is gewoon ingewikkeld.
Ik heb verder geen ervaring in derivaten gekoppeld aan otc aandelen. Ik weet dat het soms mogelijk is maar dat zijn vaak producten zonder notering.quote:
Byd staat genoteerd in hong kong (SEHK) als je een broker kunt vinden die je daar in opties wil laten handelen dan is dat je enige mogelijkheid.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 12:19 schreef blomke het volgende:
Weet iemand of je put opties BYD kunt schrijven en zo ja, op welke beurs?
IBKR biedt opties op de SEHK notering van BYD (Ticker 1211). Ik kan er gewoon in handelen, dus ik denk niet dat er een speciale toestemming nodig is. Misschien een minimum portfolio omvang als voorwaarde.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 19:35 schreef dop het volgende:
[..]
Byd staat genoteerd in hong kong (SEHK) als je een broker kunt vinden die je daar in opties wil laten handelen dan is dat je enige mogelijkheid.
Lekker midden in de nacht of vroeg in de ochtend handelen.
Sven Carlin is een redelijk goede finance Youtuber. Het is wel vreemd dat hij niets zegt over de sterk gestegen koffieboon prijzen.quote:Op donderdag 30 januari 2025 15:08 schreef JimmyJames het volgende:
JDEP put geschreven. Mijn favo value youtuber had er een goed verhaal over.
Bekijk deze YouTube-video
Leuke inzichten. Hoe kom je bij San Holdings uit?quote:Op dinsdag 4 februari 2025 06:58 schreef nostra het volgende:
Eerste steentjes van nieuwe porto:
+ Fugro (undervalued, alleen zitt de marktreactie me niet helemaal lekker),
10 short putjes FUG @ 14,
+ Patria,
+ HAL (discount wordt wel erg hoog met straks 180 NAV, TKH goede keuze om liquide middelen aan te wenden, Coolblue niet IPO'en was wel een blunder, of Pieter moest echt niet willen)
+ San Holdings, Japanse uitvaartverzorger (inclusief pre en post begeleiding), inelastischere vraag bestaat niet, kw van 9, schuldenvrij, book value op 1600/share tegen ~1000 koers, cashflow op orde, schuldenvrij, alle Japanners zijn 80+ (worden alleen wel 180), overlijdenspiek wordt nu verwacht rond 2040. Nadeel: Japanners, spaarzaam met informatie, onchristelijke handelstijden, dus in principe hodl.
Stond een keer in Beleggers Belangen genoemd geloof ik.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 19:56 schreef kloon_bassie het volgende:
[..]
Leuke inzichten. Hoe kom je bij San Holdings uit?
2024 jaarcijfers Markel Inc.quote:Op vrijdag 8 november 2024 19:10 schreef monkyyy het volgende:
Ja Markel is goedkoop, heb hier en daar ook wat stukjes opgepakt dit jaar
Edit: even gauw een berekening gemaakt.
[ afbeelding ]
Bepaald aan de hand van de 2023 shareholder letter waar Tom Gayner het heeft over "Blue" en "Orange" components.
Ik was een half jaar geleden ingestapt in HAL. Inderdaad een discount t.o.v. de NAV (hoe je die ook wil berekenen) plus een filosofie over beleggen en ondernemen waar ik rustig bij slaap.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 06:58 schreef nostra het volgende:
+ HAL (discount wordt wel erg hoog met straks 180 NAV, TKH goede keuze om liquide middelen aan te wenden, Coolblue niet IPO'en was wel een blunder, of Pieter moest echt niet willen)
quote:Op zaterdag 8 februari 2025 07:51 schreef jaco het volgende:
[..]
Ik was een half jaar geleden ingestapt in HAL. Inderdaad een discount t.o.v. de NAV (hoe je die ook wil berekenen) plus een filosofie over beleggen en ondernemen waar ik rustig bij slaap.
Ik heb de positie echter onlangs verkleind. Aan de hand van het jaarverslag of een goed research rapport schat ik in dat 60% van de waarde in Boskalis en Vopak zit. De betreffende bedrijfstakken kan ik moeilijk inschatten. Voorts zo'n 12 % in cash. De overige 28% van de waarde verspreid over vele kleinere beleggingen. Dus wat er met o.a. Coolblue en TKH gebeurd zal nauwelijks van invloed zijn. Je zet echt in op Boskalis en Vopak. Boskalis is vooral overheids opdrachten. Ik heb geen idee hoe die markt eruit ziet.
Ik zou persoonlijk liever die 28% kleinere beleggingen hebben. Er zit veel interessants tussen. Maar nu Boskalis delisted is, kun je een dergelijke 'virtuele' belegging niet meer creeren door Boskalis & Vopak naar ratio te shorten.
Ik zat pre-overname al in Boskalis, dus voor mij is dat prima. Vopak volg ik minder. Je ziet dat hun grote belangen toch nog erg lieren aan hun verleden in de scheepvaart/haven. Marktwaarde van een Coolblue of andere beleggingen is natuurlijk enorm lastig in te schatten en aangezien ze er echt voor de lange termijn inzitten (ook in dat rare Italiaanse centenfonds als ik het wel heb), komt die ook niet snel tot uiting. Maar goed, een buil zal je er niet snel aan vallen nu.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 07:51 schreef jaco het volgende:
[..]
Ik was een half jaar geleden ingestapt in HAL. Inderdaad een discount t.o.v. de NAV (hoe je die ook wil berekenen) plus een filosofie over beleggen en ondernemen waar ik rustig bij slaap.
Ik heb de positie echter onlangs verkleind. Aan de hand van het jaarverslag of een goed research rapport schat ik in dat 60% van de waarde in Boskalis en Vopak zit. De betreffende bedrijfstakken kan ik moeilijk inschatten. Voorts zo'n 12 % in cash. De overige 28% van de waarde verspreid over vele kleinere beleggingen. Dus wat er met o.a. Coolblue en TKH gebeurd zal nauwelijks van invloed zijn. Je zet echt in op Boskalis en Vopak. Boskalis is vooral overheids opdrachten. Ik heb geen idee hoe die markt eruit ziet.
Ik zou persoonlijk liever die 28% kleinere beleggingen hebben. Er zit veel interessants tussen. Maar nu Boskalis delisted is, kun je een dergelijke 'virtuele' belegging niet meer creeren door Boskalis & Vopak naar ratio te shorten.
Winst Heineken voor de helft verzilverd. Ik had meer dan 10% bier in de porto. InBev houd ik ook nog even.quote:Op donderdag 12 december 2024 10:22 schreef JimmyJames het volgende:
Heineken holding bijgekocht aan 59¤
Ja daar zat ik ook al naar te kijken..quote:Op woensdag 19 februari 2025 16:29 schreef nostra het volgende:
+ General Mills, in het kader van staples waar je je geen buil aan lijkt te kunnen vallen waar het eerder over ging, wat goedkoper gewaardeerd dan de peers
Investeer je alleen om de dividenden dan? Want qua aandeel zijn ze allemaal waardeloos toch?quote:Op woensdag 19 februari 2025 16:29 schreef nostra het volgende:
+ AECOM [vol inzetten op water, niet geraakt door schrappen IRA en 'woke'-stokpaardjes, profiteert van natuurrampen, +115% FCF 0,8% net leverage, 20% share reduction sinds 2020, 17 kwartalen > 100% book-to-burn, grote naam voor prestigeprojecten (WTC, 2030 World Cup in de zandbak etc.). Niet uitzonderlijk geprijsd, beetje midpoint TTM.
+ General Mills, in het kader van staples waar je je geen buil aan lijkt te kunnen vallen waar het eerder over ging, wat goedkoper gewaardeerd dan de peers
+ Montea, al jaren 100% bezettingsgraag, LTV <35%, logistiek dus geen exposure aan retail en andere zorgenkindjes.
Het woord dividend komt niet één keer in mijn post voor, dus geen idee waar je het over hebt.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 23:33 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Investeer je alleen om de dividenden dan? Want qua aandeel zijn ze allemaal waardeloos toch?
Het is geen aanval hoor, maar die eerste 'Aecom' lijkt me een soort Shell aandeel (stabiel en dividend). Zie geen toekomstige stijgingen, maar wel een redelijk dividend. Ik snap niet waarom je anders daarin zou investeren. Gewoon oprechte vraag hoorquote:Op vrijdag 21 februari 2025 23:39 schreef nostra het volgende:
[..]
Het woord dividend komt niet één keer in mijn post voor, dus geen idee waar je het over hebt.
AECOM kan je eerder vergelijken met Arcadis - doen ook veel samen in JV's op PFAS en subcontracting. Het is juist een groeiaandeel met een matig dividendrendement van minder dan een procent, maar geven hun FCF wel terug in de vorm van aandeleninkoop.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 00:11 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Het is geen aanval hoor, maar die eerste 'Aecom' lijkt me een soort Shell aandeel (stabiel en dividend). Zie geen toekomstige stijgingen, maar wel een redelijk dividend. Ik snap niet waarom je anders daarin zou investeren. Gewoon oprechte vraag hoor
quote:Op dinsdag 11 februari 2025 16:52 schreef RamboDirk het volgende:
Tot nog toe weinig Trump hectiek op de beurzen
Die hadden wel met wat meer mogen komen helaas.quote:Op woensdag 12 maart 2025 17:31 schreef nostra het volgende:
Gokje met 20 calls OCI 11.43 MAR25 voor de vrijdagcijfers; hopelijk wordt het verschil van de som der delen en de huidige prijs gematerialiseerd en gaat men niet voor gekke herinvesteringen.
Nike was -14.4% gezakt. Ik vind dat nog weinig gezien het probleem wat je schetst. 38% van hun omzet komt nu uit de VS.quote:Op donderdag 3 april 2025 21:29 schreef JimmyJames het volgende:
Ik dacht nog aan Nike kopen, maar die zijn gewoon fucked. Die kunnen heus geen sweatshop in Wisconsin beginnen om de productie voor de US markt te onshoren. Verder ook niks wat ik echt wil hebben.. Amazon als daar nog 20% van afgaat wellicht.
En gister teruggekocht voor 255quote:Op woensdag 16 oktober 2024 20:58 schreef flyguy het volgende:
Recentelijk:
Verkocht:
- United Healthcare (Werd te duur voor mijn fair value)
Burford zal blij zijn: https://www.reuters.com/l(...)judgment-2025-06-30/quote:Op vrijdag 23 mei 2025 19:24 schreef nostra het volgende:
Petershill en Burford nog gekocht om toch wat diversificatie te hebben. Wilde ook nog CVC, maar geen centjes voor.
25% up in de US. Maar ook een fors dipje gehad met die One Great Bill.quote:Op maandag 30 juni 2025 20:01 schreef flyguy het volgende:
[..]
Burford zal blij zijn: https://www.reuters.com/l(...)judgment-2025-06-30/
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |