abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216845789
Trump komt met importtarief van 25 procent voor Europese producten: ‘EU opgericht om VS te naaien’
De Amerikaanse president Donald Trump zegt snel nieuwe importheffingen aan te kondigen die zijn gericht tegen de Europese Unie. Het gaat om tarieven van 25 procent die onder andere gaan gelden voor auto’s uit Europa, zei de president na een kabinetsbijeenkomst.

,,We zullen het erg snel aankondigen en het zal, over het algemeen, om 25 procent gaan”, zei de president bij zijn eerste kabinetsvergadering. De heffingen gelden voor auto’s en veel andere producten, voegde hij eraan toe.

Bij dezelfde vergadering beweerde Trump dat de EU is opgericht ‘om de Verenigde Staten te naaien’. In het verleden was de Amerikaanse regering juist voorstander van de oprichting van het landenblok en uitbreiding naar Oost-Europese lidstaten.

Canada en Mexico kunnen vanaf 2 april importheffingen verwachten van 25 procent, zei de president. Eerder was er sprake van dat de buurlanden van de VS in maart met dit soort heffingen te maken zouden krijgen. ,,De handelstarieven gaan door. Niet alle, maar wel veel”, aldus de president.

Oekraïne
Trump zei ook dat het aan de Europeanen is, en niet aan de Verenigde Staten, om Oekraïne veiligheidsgaranties te geven als onderdeel van een plan om het conflict met Rusland op te lossen. ,,Ik ga geen veiligheidsgaranties geven. We gaan Europa vragen om het te doen omdat, Europa hun directe buur is, maar we gaan ervoor zorgen dat alles goed gaat.’’

De Amerikaanse president zei ook dat Oekraïne het lidmaatschap van de Navo kan ‘vergeten’. ,,De Navo was waarschijnlijk de reden dat deze hele zaak überhaupt begon”, zei Trump over de Russische invasie in Oekraïne.
https://www.ad.nl/buitenl(...)-te-naaien~a94a038f/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_216845887
Kan niet wachten tot die MAGA club instort en we niet iedere dag blootgesteld hoeven te worden aan iedere hersenscheet van die man.
pi_216845916
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 20:28 schreef havanagila het volgende:
Kan niet wachten tot die MAGA club instort en we niet iedere dag blootgesteld hoeven te worden aan iedere hersenscheet van die man.
Ik ook. Maar dit is natuurlijk niet zomaar een hersenscheet. Dit heeft grote gevolgen voor ons en de EU
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_216845939
Waarom wil Trump zo graag een recessie veroorzaken of zelfs de Amerikaanse economie crashen?
pi_216846012
quote:
Het gaat om tarieven van 25 procent die onder andere gaan gelden voor auto’s uit Europa,
Hij weet vast dat veel Europese fabrikanten de voor de Amerikaanse markt bedoelde modellen ook in fabrieken in Amerika laten produceren?

Toch?

:')
pi_216846022
Trump zoekt ruzie met Amerikaanse bondgenoten terwijl hij loopt te slijmen bij de vijand. Wat een teringek.
pi_216846045
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2025 20:35 schreef RotatoR het volgende:
Trump zoekt ruzie met Amerikaanse bondgenoten terwijl hij loopt te slijmen bij de vijand. Wat een teringek.
Asset Krasnov doet zijn werk goed voor Putler.
pi_216846054
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 20:30 schreef Jaeger85 het volgende:
Waarom wil Trump zo graag een recessie veroorzaken of zelfs de Amerikaanse economie crashen?
Graag zelfs, aandelen met 50% korting kopen _O_ Bitcoin met 80% _O_
pindazakje
pi_216846056
En hoewel liegen en draaien zijn manier van leven is, is er toch ook nog wel een "what you see, is what you get"-element in het geval van Trump (mede door die ontzettende domheid, daar niet van). Zijn evt. vervanger zal veel slinkser zijn vrees ik.
Tails tell tales
pi_216846089
quote:
5s.gif Op woensdag 26 februari 2025 20:34 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Hij weet vast dat veel Europese fabrikanten de voor de Amerikaanse markt bedoelde modellen ook in fabrieken in Amerika laten produceren?

Toch?

:')
Met duurder staal e.d.

De grootste verliezer is de Amerikaanse consument.
pi_216846139
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 20:36 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Graag zelfs, aandelen met 50% korting kopen _O_ Bitcoin met 80% _O_
Bitcoin (en vele andere) is al hard aan het dalen sinds 20 januari.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_216846159
Ben benieuwd hoe de fanboys van Trump dit weer recht gaan lullen
pi_216846170
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 20:40 schreef knoopie het volgende:

[..]
Bitcoin (en vele andere) is al hard aan het dalen sinds 20 januari.
Hard dalen? Is iets van 20% vanaf :')
Onder de 60k ga ik pas kopen.
pindazakje
pi_216846190
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 20:38 schreef havanagila het volgende:

[..]
Met duurder staal e.d.

Nou ben ik geen expert op dit gebied (zeg ik er eerlijk bij), maar dit idee heb ik ook, dus ik vind dit eigenlijk helemaal prima. Hoe eerder men daar in de VS in opstand komt.
Tails tell tales
pi_216846191
quote:

[..]
Met duurder staal e.d.

Maar de gemiddelde Trump-fan snapt helemaal niet hoe die tarieven werken, en denkt dat het uitvoerende land dat moet betalen… |:(
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_216846196
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 20:42 schreef Raw85 het volgende:
Ben benieuwd hoe de fanboys van Trump dit weer recht gaan lullen
Het feit dat hij wekelijks nieuwe verrassingen uit de hoge hoed tovert is toch fantastisch.
Veel beter dan die saaie seniele ouwe gek hiervoor.
pindazakje
pi_216846199
Amerika die zichzelf in de voet schiet :')

As usual :')
No amount of money ever bought a second of time.
pi_216846214
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 20:44 schreef TigerXtrm het volgende:
Amerika die zichzelf in de voet schiet :')

As usual :')
Daarom doet de dollar het ook zo slecht en de euro zo geweldig zeker :')
pindazakje
pi_216846269
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 20:45 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Daarom doet de dollar het ook zo slecht en de euro zo geweldig zeker :')
Zonder de petrodollar was de dollar al tientallen jaren geleden in elkaar gezakt, dat heeft echt vrij weinig te maken met hun super succesvolle economie :')
pi_216846382
quote:

[..]
Met duurder staal e.d.

De Amerikaanse consument is sowieso al een jaar of 50 in toenemende mate overgestapt op Europese en (vooral) Japanse merken. Dat is net zo goed de schuld van de Amerikaanse fabrikanten zelf, die een hoop automobiele rommel geproduceerd hebben. Tegenwoordig zijn ze eigenlijk alleen nog een soort van concurrerend in suv's en pickup trucks. Normale personenautomodellen bouwen ze zelf amper meer.

Wat tarieven van debieltje Trump gaan daar weinig aan veranderen.
pi_216846405
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 20:49 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]
Zonder de petrodollar was de dollar al tientallen jaren geleden in elkaar gezakt, dat heeft echt vrij weinig te maken met hun super succesvolle economie :')
De euro is zo extreem slecht dat het ook niet zo moeilijk is om daarvan te winnen :{
Er is nu geen petrodollar voor nodig, de euro ziet men terecht niet als een serieus alternatief.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_216846430
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 20:58 schreef Digi2 het volgende:

[..]
De euro is zo extreem slecht dat het ook niet zo moeilijk is om daarvan te winnen :{
Er is nu geen petrodollar voor nodig, de euro ziet men terecht niet als een serieus alternatief.
Extreem slecht :') Hij staat 5 cent onder de dollar. Jarenlang heeft de euro 20+ cent boven de dollar gestaan.
pi_216846543
Ik haat deze man met een passie.
pi_216846570
quote:
9s.gif Op woensdag 26 februari 2025 21:10 schreef FreezePop het volgende:
Ik haat deze man met een passie.
Same. En Musk ook. Beiden inmiddels misschien zelfs nog wel meer dan dat ik Poetin haat...
Tails tell tales
pi_216846583
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 21:12 schreef Forbry het volgende:

[..]
Same. En Musk ook. Beiden inmiddels misschien zelfs nog wel meer dan dat ik Poetin haat...
Potato, potato.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')