abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213879682
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 12:24 schreef Gia het volgende:

[..]
Dat is ongeveer wat ik zeg. Belasting op gebruik van de openbare ruimte, bijvoorbeeld. Als je iets gebruikt wat je eigendom is, is het raar als je daar belasting over moet betalen.
Jou wao moet ook ergens van betaald worden. _O-

Zeiken over belastingen in Nederland terwijl jij bijna je hele leven een royale uitkering ontvangt.

Sluit je aan bij de wappies.
pi_213879690
Kijk, als iemand wars en murw is van de Nederlandse overheid/samenleving en daarop besluit om alles te verkopen, alles achter te laten en heil te zoeken in een ander land met een marginaal startbedrag... daar kan ik enorm respect voor opbrengen, dat is bikkelen, aan de bak.

Maar dit is een soort passief agressief 'demonstreren', met je eigen kop op het hakblok, en waar uiteindelijk de samenleving weereens voor opdraait met schuldhulp, etc. Ik vind dit een niet zo respect afdwingende manier om je 'punt' te maken, dat je het hier niet meer naar je zin hebt. Kan me niet voorstellen dat deze schijn-Autonomen gelukkig zijn met hun leven op deze manier.
pi_213879902
quote:

[..]
Dat is ongeveer wat ik zeg. Belasting op gebruik van de openbare ruimte, bijvoorbeeld. Als je iets gebruikt wat je eigendom is, is het raar als je daar belasting over moet betalen.
Daar kun je inderdaad over discussiėren. Het zijn allemaal ‘trucjes’ (niet negatief bedoeld) om de belastingdruk progressief te laten oplopen. Niet dat dat effectief is, want als je het slim speelt, kun je met een ton bruto per jaar en alle fiscale voordelen behoorlijk veel netto overhouden, terwijl je met een modaal inkomen en een huurwoning behoorlijk aan de beurt bent.
Een sociale vlaktaks (geen aftrekposten, een of twee schalen) zou misschien de gelijkheidsplannen van de PvdA doorkruisen, maar is eenvoudiger en uiteindelijk rechtvaardiger.
pi_213880016
Een villawijkbewoner met per 100 meter straat lengte 1 villa zou dan evenveel belasting moeten betalen voor de openbare ruimte als de opgehokte flatbewoner waarbij maar 50 centimeter straat per appartement in dat complex hoeft te worden aangelegd. Dat klinkt toch ook niet heel eerlijk. :D
pi_213880068
quote:

[..]
En dat huis wat jij bezit en waar je WOZ voor betaald is niet voorzien van gemeentelijke voorzieningen zoals wegen, verlichting, riolering en afvalophaaldiensten? Zo ja dan ben je de enige in Nederland zo ongeveer.

Erfbelasting is belasting op inkomsten. Net zoals je belasting betaald op andere vormen van inkomen.

Sorry hoor maar je logica is echt heel ver te zoeken.
pi_213880191
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 12:58 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
En dat huis wat jij bezit en waar je WOZ voor betaald is niet voorzien van gemeentelijke voorzieningen zoals wegen, verlichting, riolering en afvalophaaldiensten? Zo ja dan ben je de enige in Nederland zo ongeveer.

Erfbelasting is belasting op inkomsten. Net zoals je belasting betaald op andere vormen van inkomen.

Wegen - Motorrijtuigenbelasting, BPM
Verlichting -
Riolering - Rioolheffing
Afvalophaaldiensten - Afvalstoffenheffing.

Erfbelasting - Reeds belastte gelden nog een keer met de zaag eroverheen.

--

Het heeft helemaal geen zin om geld te hebben dan wel een waardevol huis te kopen in Nederland. Onder aan de streep houdt je niet veel meer over dan een subsidietrekkende nietsnut die 0,0 toevoegt aan de maatschappij.
pi_213880226
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 13:11 schreef XLVNB het volgende:

[..]
Wegen - Motorrijtuigenbelasting, BPM
Verlichting -
Riolering - Rioolheffing
Afvalophaaldiensten - Afvalstoffenheffing.

Erfbelasting - Reeds belastte gelden nog een keer met de zaag eroverheen.

--

Het heeft helemaal geen zin om geld te hebben dan wel een waardevol huis te kopen in Nederland. Onder aan de streep houdt je niet veel meer over dan een subsidietrekkende nietsnut die 0,0 toevoegt aan de maatschappij.
BPM en motorrijtuiigenbelasting gaat naar het Rijk, niet naar gemeentelijke wegen.

Bij mijn gemeente zit riool en afvalstoffen en vuilophaaldiesnt in de OZB.

Jij hebt het geld wat je erft nooit gehad, het zijn voor jou inkomsten dus is het belast. Het is niet moeilijker dan dat. Of dat geld ooit eerder belast is of niet is totaal niet relevant, het was niet jouw geld.

Prima, als jij denkt dat je gelukkig word van een subsidietrekkende nietsnut te zijn die niets heeft dan moet je dat vooral doen. Ik zal zwaaien als ik langsrij.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 12-06-2024 13:18:27 ]
pi_213880358
quote:

[..]
Vandaar ook de algemeen bekende term 'roverheid'. Het werkt gewoon als een maffia die wetten maakt voor eigen voordeel en die dreigt, onteigent en straft als je niet doet wat ze je opleggen. Autonome en soevereine mensen geef ik hierin wel gelijk. Mijn steun en zegen hebben ze.
pi_213880405
Simpele zielen die de term roverheid gebruiken maar zonder die roverheid niet eens hun uitkeringen krijgen. 8)7
  woensdag 12 juni 2024 @ 13:38:59 #40
3542 Gia
User under construction
pi_213880460
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 12:29 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Jou wao moet ook ergens van betaald worden. _O-

Zeiken over belastingen in Nederland terwijl jij bijna je hele leven een royale uitkering ontvangt.

Sluit je aan bij de wappies.
Ik was verzekerd voor arbeidsongeschiktheid. Ik heb gezegd dat ik geen problemen heb met verzekeringen en de daarbij behorende premies.

Als ik bijstand had, had je een punt gehad.
pi_213880567
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 13:33 schreef Basp1 het volgende:
Simpele zielen die de term roverheid gebruiken maar zonder die roverheid niet eens hun uitkeringen krijgen. 8)7
Simpele zielen die denken dat alleen mensen met een uitkering de term roverheid bezigen.
  woensdag 12 juni 2024 @ 13:53:09 #42
3542 Gia
User under construction
pi_213880598
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 12:58 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik betaal al wegenbelasting voor de auto, ik betaal afvalstoffenheffing, geen probleem mee. Ik betaal voor het legen van de containers, ook prima. De straatverlichting zou dan, wmb, kunnen vallen onder die belasting voor gebruik van de openbare ruimte. WOZ is onnodig.
quote:

Ik zie dat anders. Geld dat ik spaar, daar is al belasting over betaald. Als ik mijn spaargeld aan mijn kinderen wil geven, is dat een cadeau, geen inkomen. Ik kan ook gaan sparen op spaarrekeningen op hun naam, precies het deel dat je belastingvrij mag schenken (6600 p.j.). Maar dan zou dat bij hun bezit opgeteld gaan worden en worden ze daar weer op aangeslagen. Of ze moeten het gewoon direct ergens aan besteden. Kan ik ze toch mooi 66.000 toestoppen over 10 jaar tijd.

Ik begrijp werkelijk niet waarom bezit belast moet worden. Moet ik toch weten of ik liever spaar dan spendeer. Maar nee, sparen is uit den boze. Als je teveel spaart, moet je dokken. Je kunt het dus beter uitgeven.

Ik mag, bijvoorbeeld, gerust mijn kinderen meenemen op een wereldcruise zonder dat dat als gift wordt gezien, maar 7.000 of meer schenken, wordt belast.
pi_213880708
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 13:53 schreef Gia het volgende:

[..]
Ik betaal al wegenbelasting voor de auto, ik betaal afvalstoffenheffing, geen probleem mee. Ik betaal voor het legen van de containers, ook prima. De straatverlichting zou dan, wmb, kunnen vallen onder die belasting voor gebruik van de openbare ruimte. WOZ is onnodig.
[..]
Ik zie dat anders. Geld dat ik spaar, daar is al belasting over betaald. Als ik mijn spaargeld aan mijn kinderen wil geven, is dat een cadeau, geen inkomen. Ik kan ook gaan sparen op spaarrekeningen op hun naam, precies het deel dat je belastingvrij mag schenken (6600 p.j.). Maar dan zou dat bij hun bezit opgeteld gaan worden en worden ze daar weer op aangeslagen. Of ze moeten het gewoon direct ergens aan besteden. Kan ik ze toch mooi 66.000 toestoppen over 10 jaar tijd.

Ik begrijp werkelijk niet waarom bezit belast moet worden. Moet ik toch weten of ik liever spaar dan spendeer. Maar nee, sparen is uit den boze. Als je teveel spaart, moet je dokken. Je kunt het dus beter uitgeven.

Ik mag, bijvoorbeeld, gerust mijn kinderen meenemen op een wereldcruise zonder dat dat als gift wordt gezien, maar 7.000 of meer schenken, wordt belast.
Ja, dat is inkomen. En als jij 7000 euro krijgt dan moet je dat ook opgeven als....jawel, inkomen.
pi_213880787
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 13:16 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
BPM en motorrijtuiigenbelasting gaat naar het Rijk, niet naar gemeentelijke wegen.

Bij mijn gemeente zit riool en afvalstoffen en vuilophaaldiesnt in de OZB.

Jij hebt het geld wat je erft nooit gehad, het zijn voor jou inkomsten dus is het belast. Het is niet moeilijker dan dat. Of dat geld ooit eerder belast is of niet is totaal niet relevant, het was niet jouw geld.

Prima, als jij denkt dat je gelukkig word van een subsidietrekkende nietsnut te zijn die niets heeft dan moet je dat vooral doen. Ik zal zwaaien als ik langsrij.
Gemeentes doen weer subsidieaanvragen bij het rijk om die infrastructuur aan te leggen + onderhoud. Stuivertje wisselen.

Jouw gemeente wel, mijn gemeente niet. Oneerlijk als je het mij vraagt, gezien die OZB belasting voor iedereen geldt. Nu betaal ik dus mee voor jouw riool en afvalstoffen en vuilophaaldienst 8)7.

Het erfgeld is nooit van de belastingdienst geweest, toch pakt zij hier een deel van. Als iemand komt te overlijden gaan ze opeens weer hun handje ophouden dat ze over hetzelfde belastte deel, nog een keer belasting willen, maar dan met een ander naamkaartje erop.

Ik had het nergens over gelukkig zijn, het loont in Nederland om een subsidietrekker te zijn, daarom zal het niet veranderen. Die tamme in Schilderswijk boeit het geen holletje of ze werken of niet, zolang ze maar graties geld krijgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door XLVNB op 12-06-2024 14:33:53 ]
pi_213880843
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 13:38 schreef Gia het volgende:

[..]
Ik was verzekerd voor arbeidsongeschiktheid. Ik heb gezegd dat ik geen problemen heb met verzekeringen en de daarbij behorende premies.

Als ik bijstand had, had je een punt gehad.
een verplichte afdracht vanuit de werkgever ziet een echte autonoom toch niet als verzekering. :D

Waarbij na de invoering van de wao opeens weer iedere bestuurder verbaasd was dat er een grote groep mensen opeens die royale uitkering aangevraagd hebben en bleek dat de wao bijdrage van werknemers bij lange niet genoeg was om de nieuwe wao'ers te betalen .

Hier een stukje geschiedenis daarover.

[ Bericht 0% gewijzigd door Basp1 op 12-06-2024 14:24:25 ]
pi_213885027
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 14:08 schreef XLVNB het volgende:

[..]
Gemeentes doen weer subsidieaanvragen bij het rijk om die infrastructuur aan te leggen + onderhoud. Stuivertje wisselen.

Jouw gemeente wel, mijn gemeente niet. Oneerlijk als je het mij vraagt, gezien die OZB belasting voor iedereen geldt. Nu betaal ik dus mee voor jouw riool en afvalstoffen en vuilophaaldienst 8)7.

Het erfgeld is nooit van de belastingdienst geweest, toch pakt zij hier een deel van. Als iemand komt te overlijden gaan ze opeens weer hun handje ophouden dat ze over hetzelfde belastte deel, nog een keer belasting willen, maar dan met een ander naamkaartje erop.

Ik had het nergens over gelukkig zijn, het loont in Nederland om een subsidietrekker te zijn, daarom zal het niet veranderen. Die tamme in Schilderswijk boeit het geen holletje of ze werken of niet, zolang ze maar graties geld krijgen.
Die begrijp ik niet, stel dat ik een ton erf, dan is dat voor mij inkomen, en dus betaal ik daar erfbelasting over.

Wat bedoel je met dat erfgeld niet van de belastingdienst is geweest?
  woensdag 12 juni 2024 @ 21:18:39 #47
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_213885382
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 13:53 schreef Gia het volgende:

[..]
[..]

Het punt dat mensen met geld worden belast is dat zijn geld hebben om dit te betalen. Dat is de ratio. Heeft niks met eerlijk of oneerlijk te maken
The End Times are wild
  woensdag 12 juni 2024 @ 21:51:43 #48
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_213885774
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 14:08 schreef XLVNB het volgende:

[..]

over alles betaal je BTW
en niets is ooit van de belasting denst geweest

over alle inkomen betaal je belasting , over dividend, over gokken, over erven, over vinden, over het hebben van geld
over het houden van een hond
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_213885796
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 13:28 schreef Antideeltje.. het volgende:

[..]
Vandaar ook de algemeen bekende term 'roverheid'. Het werkt gewoon als een maffia die wetten maakt voor eigen voordeel en die dreigt, onteigent en straft als je niet doet wat ze je opleggen. Autonome en soevereine mensen geef ik hierin wel gelijk. Mijn steun en zegen hebben ze.
Tegelijk heb je een centraal initiatief nodig. Met mijn straat onderhouden we de bushalte niet, zorgen we niet voor de senioren (financieel), bemannen we geen brandweerkazerne en regelen we geen schoon drinkwater. Over het onderhoud van rivierdijken en het ontwerpen van een nieuwe snelweg zal ik het maar helemaal niet hebben. Dat dat geld kost, spreekt vanzelf. Dat we dat met elkaar betalen, is dan ook logisch. En waarom zouden de buren van nummer 3 wel moeten betalen, als de buren van nummer 7 dat niet meer doen?
Wie dat vertikt, wordt eerst normaal aangesproken. En ja, als je geen heel goede reden hebt en je doet het nog niet, dan zit er niets anders op dan dwang. Dat als mafioos neerzetten is gewoon misplaatst.
pi_213887852
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 13:28 schreef Antideeltje.. het volgende:

[..]
Dat mag, maar neem jij hun aandeel dan over?
pi_213887890
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 21:18 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het punt dat mensen met geld worden belast is dat zijn geld hebben om dit te betalen. Dat is de ratio. Heeft niks met eerlijk of oneerlijk te maken
Ja dat is het hele punt wat ik eerder bedoelde: "Het heeft helemaal geen zin om geld te hebben dan wel een waardevol huis te kopen in Nederland. Onder aan de streep houdt je niet veel meer over dan een subsidietrekkende nietsnut die 0,0 toevoegt aan de maatschappij."
pi_213887908
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 07:01 schreef XLVNB het volgende:

[..]
Ja dat is het hele punt wat ik eerder bedoelde: "Het heeft helemaal geen zin om geld te hebben dan wel een waardevol huis te kopen in Nederland. Onder aan de streep houdt je niet veel meer over dan een subsidietrekkende nietsnut die 0,0 toevoegt aan de maatschappij."
Maar koop jij een waardevolle woning in comfortabel te wonen, of on iets onderaan de streep over te houden?

Ik verdien best een aardig centje en betaal daarom flink belasting.

Vriend van me zit op het bestaansminimum, en is dankzij de heffingskorting en toeslagen juist een ontvanger van belastingen.

Maar ik zou niet hen hem willen ruilen, ik heb meer te besteden per maand en daardoor een luxer leven.
pi_213887933
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2024 07:06 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maar koop jij een waardevolle woning in comfortabel te wonen, of on iets onderaan de streep over te houden?

Ik verdien best een aardig centje en betaal daarom flink belasting.

Vriend van me zit op het bestaansminimum, en is dankzij de heffingskorting en toeslagen juist een ontvanger van belastingen.

Maar ik zou niet hen hem willen ruilen, ik heb meer te besteden per maand en daardoor een luxer leven.
¤130.000 per jaar, zeg ¤11.000 per maand. Belasting, kinderopvang (¤2300 netto per maand), hypotheek, blijft er zo'n ¤800,- over om van te eten, luiers etc. van te kopen.

Mijn buurt zit nog vol met sociale huurwoningen, in mijn straat ook zo'n 3/4 huizen. Dus qua wooncomfort hebben die hetzelfde comfort als ik. Echter is hij de klusjesman van de straat die altijd thuis is en wat beunwerk doet, vrouw werkt ook niet. Dus ja, dat vind ik een oneerlijk verschil.
pi_213887981
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 07:13 schreef XLVNB het volgende:

[..]
¤130.000 per jaar, zeg ¤11.000 per maand. Belasting, kinderopvang (¤2300 netto per maand), hypotheek, blijft er zo'n ¤800,- over om van te eten, luiers etc. van te kopen.

Mijn buurt zit nog vol met sociale huurwoningen, in mijn straat ook zo'n 3/4 huizen. Dus qua wooncomfort hebben die hetzelfde comfort als ik. Echter is hij de klusjesman van de straat die altijd thuis is en wat beunwerk doet, vrouw werkt ook niet. Dus ja, dat vind ik een oneerlijk verschil.
Dan woon je vrij duur
pi_213888014
quote:

[..]

En nu serieuze cijfers ipv wat in de rondte te schreeuwen. Die hypotheek is meer dan 800.000, dat is absoluut geen huis wat vergelijkbaar is met welke sociale huurwoning dan ook. :D
pi_213888019
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 07:23 schreef Weird- het volgende:

[..]
Dan woon je vrij duur
Daar gaat het toch niet om, nogmaals: iemand die uit z'n neus loopt te vreten en niks doet, woont in een even "dure" woning als ik, houdt onder aan de streep echt niet heel veel minder over dan ik per maand. Dus waarom keihard werken en geld verdienen als het toch aan alle kanten wordt weggehaald?

"Vertrek dan!!!!" , Ja als ik dit 5 jaar geleden had geweten zat ik nu in Portugal. Zoals meerdere kennissen van mij doen. 3 jaar in Portugal remote werken en je kan een appartement in Amsterdam/Rotterdam kopen.

Laat staan wat voor gruwel ze nu met de villataks uithalen. Salderingsregel 2.0, eerst drukt Hillen een "tijdelijke" wet erdoorheen, die 14 jaar later nog steeds staat, met als doel dat huizenbezitters van duurdere woningen hun hypotheek eerder zouden aflossen. Vervolgens gaan ze die regel afbouwen en wordt je gewoon in je reet geneukt als je je hypotheek hebt afbetaald.
pi_213888030
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 07:30 schreef Basp1 het volgende:

[..]
En nu serieuze cijfers ipv wat in de rondte te schreeuwen. Die hypotheek is meer dan 800.000, dat is absoluut geen huis wat vergelijkbaar is met welke sociale huurwoning dan ook. :D
Ga maar terug naar je rekenmachine.
pi_213888107
quote:

[..]

Kinderopvang is geen belasting, en iemand die zwart werkt ontduikt belastingen.
Dat zorgt voor een oneven speelveld en dat anderen meer belasting moeten betalen.

En met 130.000 dezelfde luxe hebben in je woning als een sociale huurwoning....

Dan gaat er bij je iets mis.
  donderdag 13 juni 2024 @ 07:59:02 #59
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_213888210
quote:

[..]

Kinderopvang 2300 netto per maand? Met hoeveel kinderen dan?
We zitten hier hoger qua inkomen en betalen voor 2x BSO en 1x kdv 3dagen p/w, 1300ish netto.

Die hele rekensom klopt voor geen meter als ik hier op mijn rekening naar de realiteit kijk :') .
pi_213888486
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 07:32 schreef XLVNB het volgende:

Vervolgens gaan ze die regel afbouwen en wordt je gewoon in je reet geneukt als je je hypotheek hebt afbetaald.
ow wat voel ik met toch in mijn reet geneukt met nihile woonlasten. Ipv hier te lopen schreeuwen hoe oneerlijk het is met neppe cijfertjes. _O-

Wanneer ga jij en medestanders eens demonstreren dan om de Wet Hillen af te schaffen. Doe je tenminste eens iets nuttigs voor de maatschappij. ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')