abonnement Unibet Coolblue
pi_212204218
Op de website van Pointer:

Deurwaarders zoals Erik Hamer krijgen tijdens hun werk steeds vaker te maken met burgers die zichzelf autonoom of soeverein verklaren. Aan financiële verplichtingen, zoals het betalen van belastingen, hoeven deze burgers niet te voldoen, vinden zijzelf. Hamer maakt zich zorgen en hij is niet de enige. Ook de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) waarschuwde onlangs in een rapportage voor deze beweging.

https://pointer.kro-ncrv.(...)die-weigeren-betalen

Heel nieuw is dit natuurlijk niet. Rond 2010 begon de soevereine beweging (ik claim mijn naam) met het onderscheid tussen je lichaam en je BSN. Sommigen gingen daar nog verder in, door te beweren dat ze door die scheiding dus niet verplicht waren om belasting of huur te betalen, met alle gevolgen van dien. Nadat de meeste fanatiekelingen uit hun huis waren gezet, werd het stil.
Sinds Corona hebben mensen als Youri Plate het soevereine verhaal nieuw leven ingeblazen. Voor hem een verdienmodel, voor de volgers een financieel debacle in aantocht. Doordat deurwaarders niet aan door zichzelf autonoom verklarende burgers verzonnen regeltjes voldoen, hoeft niet betaald te worden en volgen enorme, oeverloze discussies.
Nou lijkt het mij niet fijn om een deurwaarder te ontvangen, maar dit gaat wel heel ver. Wat ik me vooral afvraag: waarom gaan nog steeds zoveel mensen mee in deze gedachtespinsels?
pi_212204281
De huidige stand van zaken:
Roeland zit in de bak, adres voor een kaartje verkrijgbaar bij de betreffende Telegramgroep.
Mike, de opperautonoom van 2022, zit bij zijn ouders thuis op de bank soeverein te zijn.
Youri gelooft dat hij elke dag weer een stapje dichter bij zijn totale overwinning komt.

En Edje zonder flatje denkt een en ander op te lossen door de personen achter de zaak rondom zijn huisuitzetting bij het OM op te zoeken: https://videre.fail/totaa(...)openbaar-ministerie/
  zondag 28 januari 2024 @ 19:59:45 #3
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_212205510
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2024 12:38 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
De letterlijke betekenis is dat ze wel geld willen ontvangen maar niets willen betalen.
Het is een term die je bij een erfenis weleens voorbij hoort komen. Als je een erfenis beneficair aanvaard dan voorkom je dat je met een schuld opgezadeld raakt.
Klinkt logisch, luxe naam voor parasiet.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_213011767
quote:
‘Autonomen’ dreigden politieagenten dood te schieten en eisten 1 miljoen euro óf een persoonlijk gesprek
Twee kopstukken uit de wereld van de autonomen en anti-overheidsactivisten hebben agenten, deurwaarders en leerplichtambtenaren bedreigd met de dood of met een burgerarrest. ,,Wij komen jou ophalen met een common law sherriffsteam”, aldus een van hen tegen een deurwaarder. Ook probeerden ze volgens justitie 1 miljoen euro af te persen van een agent, zo bleek vrijdag tijdens de rechtszaak tegen de twee.

Eind vorig jaar. Roeland M. en Paolo P. staan voor het hoofdbureau van politie in Amsterdam. Ze geven er een brief af waarin ze 1 miljoen euro ‘vorderen’ van een agent. In de brief schrijven ze: ‘Als ik werkzaam zou zijn bij de politie zou ik mij zeer ernstig zorgen maken over mijzelf en mijn geliefden. De woorden ‘kogel’ en ‘hoogste boom’ zijn al gevallen. Het recht gaat in eigen hand genomen worden.’ De mannen willen de vordering alleen laten vallen als ze een persoonlijk gesprek krijgen met een groep agenten die een paar maanden eerder betrokken is geweest bij een huisuitzetting van een bekende van de twee mannen.

Roeland M. gaat later nog wat verder in zijn bedreigingen. In december stuurt hij, volgens het Openbaar Ministerie, een mail naar de Nationale Politie waarin hij schrijft: ‘Ergens in januari staat een eerste aanslag gepland tegen agenten, een waarschuwing, dus nog niet dodelijk.’ Maar in dezelfde mail schrijft hij: ‘Een van de maatregelen is het klemrijden van een politiewagen en iedereen die erin zit dood te schieten door gemaskerde mannen.’
https://www.ad.nl/binnenl(...)jk-gesprek~a02b7a0e/
Voortaan autonome mensen maar beschouwen als staatsgevaarlijk en staatsondermijnend :{w
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_213012104
Wat zou zo'n autonoom nou toch met 1 miljoen euro moeten? Als je dan toch alles van de staat verwerpt zou ik het monetair systeem ook zeker niet accepteren.
pi_213013967
quote:
9s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 21:11 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Wat zou zo'n autonoom nou toch met 1 miljoen euro moeten? Als je dan toch alles van de staat verwerpt zou ik het monetair systeem ook zeker niet accepteren.
Veel realiteitszin was er al niet meer te bespeuren bij Roeland en Paolo. Als je denkt dat een hele volksmenigte meeloopt, zodra je een politiebusje opblaast en de inzittenden lyncht, raad ik vooral aan om de verwachtingen wat bij te stellen.
pi_213014025
_O- common law sherriffsteam _O- Zouden ze ook een ster hebben en een cowboy hoed op?
pi_213014649
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 23:29 schreef ipa84 het volgende:
_O- common law sherriffsteam _O- Zouden ze ook een ster hebben en een cowboy hoed op?
Klinkt als the village people.
pi_213015085
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 23:29 schreef ipa84 het volgende:
_O- common law sherriffsteam _O- Zouden ze ook een ster hebben en een cowboy hoed op?
Als ik dat artikel lees hebben die kneuzen echt te veel naar rambo en wild wild west gekeken
pi_213017775
quote:
9s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 02:03 schreef Cilantro het volgende:

[..]
Klinkt als the village people.
Born to be alive _O_
  maandag 1 april 2024 @ 13:43:51 #11
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_213047893
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 20:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Wij komen jou ophalen met een common law sherriffsteam”, aldus een van hen tegen een deurwaarder.
Ook probeerden ze volgens justitie 1 miljoen euro af te persen van een agent, zo bleek vrijdag tijdens de rechtszaak tegen de twee.

Eind vorig jaar. Roeland M. en Paolo P. staan voor het hoofdbureau van politie in Amsterdam.
Ze geven er een brief af waarin ze 1 miljoen euro ‘vorderen’ van een agent.
In de brief schrijven ze: ‘
Als ik werkzaam zou zijn bij de politie zou ik mij zeer ernstig zorgen maken over mijzelf en mijn geliefden.

De woorden ‘kogel’ en ‘hoogste boom’ zijn al gevallen.
Het recht gaat in eigen hand genomen worden.’
wat een mafjoekels he
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_213074808
In de Trouw staat een heel artikel over de gebroeders Anker (voormalig topadvocaten) die uitgebreide gesprekken voeren met deze figuren, om ze uit te leggen hoe het wèl werkt.
Schijnt een groot succes te zijn.

https://www.trouw.nl/binn(...)er-brengen~b9372553/
Clap your hands if you're working too hard
  Moderator woensdag 3 april 2024 @ 19:51:03 #13
54278 crew  Tijger_m
42
pi_213075097
quote:
15s.gif Op woensdag 3 april 2024 19:36 schreef Snolkelderij het volgende:
In de Trouw staat een heel artikel over de gebroeders Anker (voormalig topadvocaten) die uitgebreide gesprekken voeren met deze figuren, om ze uit te leggen hoe het wèl werkt.
Schijnt een groot succes te zijn.

https://www.trouw.nl/binn(...)er-brengen~b9372553/
Ik kan mij nauwelijks voorstellen dat deze mensen voor rede en argumentatie vatbaar zijn maar soit, ik gun de heren Anker wel een bezigheid.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_213076457
Het lijkt in dit geval toch aan te slaan. Stukje uit het artikel (mag dat?):

Het gaat niet goed met Roeland M., een 52-jarige man uit Den Dolder die al enkele maanden vastzit in de gevangenis van Alphen aan den Rijn. Op slippers is hij deze middag de rechtszaal in Utrecht binnengekomen om, haast smekend, te verklaren: “Ik moet eruit. Er zitten gangsters op mijn afdeling, het is er onveilig. Ik houd dit niet vol.”

en

Er zijn inmiddels meerdere ontmoetingen geweest, van enkele uren. Roeland M. noemt het ‘onwijs fijne gesprekken’. “Ik word daar heel blij en wijzer van.” Wat hij precies wijzer wordt, blijft onduidelijk. Het OM en de advocaten zijn er niet bij betrokken, er worden geen gespreksverslagen gemaakt.
Clap your hands if you're working too hard
pi_213076595
quote:
15s.gif Op woensdag 3 april 2024 20:55 schreef Snolkelderij het volgende:
Het lijkt in dit geval toch aan te slaan. Stukje uit het artikel (mag dat?):

Het gaat niet goed met Roeland M., een 52-jarige man uit Den Dolder die al enkele maanden vastzit in de gevangenis van Alphen aan den Rijn. Op slippers is hij deze middag de rechtszaal in Utrecht binnengekomen om, haast smekend, te verklaren: “Ik moet eruit. Er zitten gangsters op mijn afdeling, het is er onveilig. Ik houd dit niet vol.”

en

Er zijn inmiddels meerdere ontmoetingen geweest, van enkele uren. Roeland M. noemt het ‘onwijs fijne gesprekken’. “Ik word daar heel blij en wijzer van.” Wat hij precies wijzer wordt, blijft onduidelijk. Het OM en de advocaten zijn er niet bij betrokken, er worden geen gespreksverslagen gemaakt.
Die knakker is een van de leidende figuren in die wereld en tevens een van degenen die agenten met de dood bedreigd heeft volgens Google.

Blijkbaar is meneer opeens geen stoere jongen meer nu die vastzit.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_213076681
Sowieso grappig dat een autonoom iemand zich laat vertegenwoordigen door een advocaat in de rechtbank.
pi_213076797
Deze meneer Roeland heeft het wel heel erg bont gemaakt. Gewoon even een politiebureau binnen stappen, bedreigingen uitten en een miljoen euro eisen.

Dat kan alleen als je zelf politietje aan het spelen bent met je vriendjes, niet als je een echt politiebureau binnen stapt. 8)7

En het aantal autonomen dat met succes heeft losgemaakt van de samenleving is nog steeds precies 0.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_213147929
https://nos.nl/artikel/25(...)ok-bereid-tot-geweld

quote:
AIVD: tienduizenden 'soevereinen', sommigen inmiddels ook bereid tot geweld
Gezellige tijden.
pi_213147988
quote:
Doet me denken aan Baudet :
pi_213147990
quote:
quote:
Zij dreigen veronderstelde vertegenwoordigers van de elite met 'burgerarresten' of 'tribunalen' .
Krijgen we toestanden wat we laatst zagen op Youtube, een soort van "huiskamer" zitting van zelfbenoemde soevereine rechters :')

Zoiets dus:
  dinsdag 9 april 2024 @ 16:04:32 #21
33189 RM-rf
1/998001
pi_213148225
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 21:14 schreef spectrumanalyser het volgende:
En het aantal autonomen dat met succes heeft losgemaakt van de samenleving is nog steeds precies 0.
Het aantal autonomen dat met succes heeft losgemaakt van de realiteit stijgt anders leuk door
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_213148426
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 15:42 schreef Dutch_view het volgende:

[..]
[..]
Krijgen we toestanden wat we laatst zagen op Youtube, een soort van "huiskamer" zitting van zelfbenoemde soevereine rechters :')

Zoiets dus:
Ja, en dat zijn dan volwassenen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_213149689
quote:
https://www.telegraaf.nl/(...)rzet-van-soevereinen
Zorgen over mogelijk gewelddadig verzet van ’soevereinen’
DEN HAAG - De groep mensen die zich soeverein verklaart en zich onder meer tegen de overheid keert, is niet zo groot dat deze een reële bedreiging vormt voor de democratische rechtsorde. Maar deze mensen moeten zeker niet worden genegeerd. De inlichtingendiensten en politie maken zich zorgen over de aanhoudende groei van de beweging en de voedingsbodem voor het gedachtegoed.

Een kleine groep soevereinen wil zich in het uiterste geval met geweld verzetten tegen het huidige systeem. Dat concluderen de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV), de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) en de Nationale Politie in een analyse over de soevereinenbeweging in Nederland.

Mensen die zich soeverein verklaren, geloven in een ’kwaadaardige elite’. Onder die elite bevinden zich volgens hen mensen die in de wetgevende, rechterlijke en uitvoerende macht werken, maar ook binnen de media en de wetenschap.

Het gros van de mensen die zich soeverein verklaren, heeft een geweldloos verleden. De NCTV, AIVD en de politie zien de laatste tijd echter dat er sprake is van intimidatie en bedreiging van onder andere lokale politici, ambtenaren, rechters, journalisten en wetenschappers. Ook zijn er enkele gewelddadige confrontaties met politie en deurwaarders geweest.

„Door de verspreiding van een vijandbeeld van een kwaadaardige elite die uit is op onderdrukking, slavernij en zelfs moord, kunnen sommige mensen die zich soeverein verklaren de conclusie trekken dat gewelddadig verzet noodzakelijk is”, schrijven de drie instanties in hun analyse. Bij een deel van deze kleine groep soevereinen „blijft het mogelijk bij grootspraak of bedreigingen.”

Dat geldt niet voor iedereen, waarschuwen ze. Een deel van de soevereinen bereidt zich online en fysiek voor om zich te kunnen verdedigen in de door hen verwachte gewelddadige strijd met de overheid en instituties. Bij verschillende soevereinen zijn wapens en vuurwapens aangetroffen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_213150158
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2024 16:21 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, en dat zijn dan volwassenen.
Wat betreft leeftijd wel ja.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')