Klinkt logisch, luxe naam voor parasiet.quote:Op zondag 28 januari 2024 12:38 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
De letterlijke betekenis is dat ze wel geld willen ontvangen maar niets willen betalen.
Het is een term die je bij een erfenis weleens voorbij hoort komen. Als je een erfenis beneficair aanvaard dan voorkom je dat je met een schuld opgezadeld raakt.
Voortaan autonome mensen maar beschouwen als staatsgevaarlijk en staatsondermijnendquote:‘Autonomen’ dreigden politieagenten dood te schieten en eisten 1 miljoen euro óf een persoonlijk gesprek
Twee kopstukken uit de wereld van de autonomen en anti-overheidsactivisten hebben agenten, deurwaarders en leerplichtambtenaren bedreigd met de dood of met een burgerarrest. ,,Wij komen jou ophalen met een common law sherriffsteam”, aldus een van hen tegen een deurwaarder. Ook probeerden ze volgens justitie 1 miljoen euro af te persen van een agent, zo bleek vrijdag tijdens de rechtszaak tegen de twee.
Eind vorig jaar. Roeland M. en Paolo P. staan voor het hoofdbureau van politie in Amsterdam. Ze geven er een brief af waarin ze 1 miljoen euro ‘vorderen’ van een agent. In de brief schrijven ze: ‘Als ik werkzaam zou zijn bij de politie zou ik mij zeer ernstig zorgen maken over mijzelf en mijn geliefden. De woorden ‘kogel’ en ‘hoogste boom’ zijn al gevallen. Het recht gaat in eigen hand genomen worden.’ De mannen willen de vordering alleen laten vallen als ze een persoonlijk gesprek krijgen met een groep agenten die een paar maanden eerder betrokken is geweest bij een huisuitzetting van een bekende van de twee mannen.
Roeland M. gaat later nog wat verder in zijn bedreigingen. In december stuurt hij, volgens het Openbaar Ministerie, een mail naar de Nationale Politie waarin hij schrijft: ‘Ergens in januari staat een eerste aanslag gepland tegen agenten, een waarschuwing, dus nog niet dodelijk.’ Maar in dezelfde mail schrijft hij: ‘Een van de maatregelen is het klemrijden van een politiewagen en iedereen die erin zit dood te schieten door gemaskerde mannen.’
https://www.ad.nl/binnenl(...)jk-gesprek~a02b7a0e/
Veel realiteitszin was er al niet meer te bespeuren bij Roeland en Paolo. Als je denkt dat een hele volksmenigte meeloopt, zodra je een politiebusje opblaast en de inzittenden lyncht, raad ik vooral aan om de verwachtingen wat bij te stellen.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 21:11 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Wat zou zo'n autonoom nou toch met 1 miljoen euro moeten? Als je dan toch alles van de staat verwerpt zou ik het monetair systeem ook zeker niet accepteren.
Klinkt als the village people.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 23:29 schreef ipa84 het volgende:
common law sherriffsteam
Zouden ze ook een ster hebben en een cowboy hoed op?
Als ik dat artikel lees hebben die kneuzen echt te veel naar rambo en wild wild west gekekenquote:Op vrijdag 29 maart 2024 23:29 schreef ipa84 het volgende:
common law sherriffsteam
Zouden ze ook een ster hebben en een cowboy hoed op?
wat een mafjoekels hequote:Op vrijdag 29 maart 2024 20:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Wij komen jou ophalen met een common law sherriffsteam”, aldus een van hen tegen een deurwaarder.
Ook probeerden ze volgens justitie 1 miljoen euro af te persen van een agent, zo bleek vrijdag tijdens de rechtszaak tegen de twee.
Eind vorig jaar. Roeland M. en Paolo P. staan voor het hoofdbureau van politie in Amsterdam.
Ze geven er een brief af waarin ze 1 miljoen euro ‘vorderen’ van een agent.
In de brief schrijven ze: ‘
Als ik werkzaam zou zijn bij de politie zou ik mij zeer ernstig zorgen maken over mijzelf en mijn geliefden.
De woorden ‘kogel’ en ‘hoogste boom’ zijn al gevallen.
Het recht gaat in eigen hand genomen worden.’
Ik kan mij nauwelijks voorstellen dat deze mensen voor rede en argumentatie vatbaar zijn maar soit, ik gun de heren Anker wel een bezigheid.quote:Op woensdag 3 april 2024 19:36 schreef Snolkelderij het volgende:
In de Trouw staat een heel artikel over de gebroeders Anker (voormalig topadvocaten) die uitgebreide gesprekken voeren met deze figuren, om ze uit te leggen hoe het wèl werkt.
Schijnt een groot succes te zijn.
https://www.trouw.nl/binn(...)er-brengen~b9372553/
Die knakker is een van de leidende figuren in die wereld en tevens een van degenen die agenten met de dood bedreigd heeft volgens Google.quote:Op woensdag 3 april 2024 20:55 schreef Snolkelderij het volgende:
Het lijkt in dit geval toch aan te slaan. Stukje uit het artikel (mag dat?):
Het gaat niet goed met Roeland M., een 52-jarige man uit Den Dolder die al enkele maanden vastzit in de gevangenis van Alphen aan den Rijn. Op slippers is hij deze middag de rechtszaal in Utrecht binnengekomen om, haast smekend, te verklaren: “Ik moet eruit. Er zitten gangsters op mijn afdeling, het is er onveilig. Ik houd dit niet vol.”
en
Er zijn inmiddels meerdere ontmoetingen geweest, van enkele uren. Roeland M. noemt het ‘onwijs fijne gesprekken’. “Ik word daar heel blij en wijzer van.” Wat hij precies wijzer wordt, blijft onduidelijk. Het OM en de advocaten zijn er niet bij betrokken, er worden geen gespreksverslagen gemaakt.
Gezellige tijden.quote:AIVD: tienduizenden 'soevereinen', sommigen inmiddels ook bereid tot geweld
Doet me denken aan Baudet :quote:Op dinsdag 9 april 2024 15:36 schreef Glazenmaker het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)ok-bereid-tot-geweld
[..]
Gezellige tijden.
quote:Op dinsdag 9 april 2024 15:36 schreef Glazenmaker het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)ok-bereid-tot-geweld
[..]
Gezellige tijden.
Krijgen we toestanden wat we laatst zagen op Youtube, een soort van "huiskamer" zitting van zelfbenoemde soevereine rechtersquote:Zij dreigen veronderstelde vertegenwoordigers van de elite met 'burgerarresten' of 'tribunalen' .
Het aantal autonomen dat met succes heeft losgemaakt van de realiteit stijgt anders leuk doorquote:Op woensdag 3 april 2024 21:14 schreef spectrumanalyser het volgende:
En het aantal autonomen dat met succes heeft losgemaakt van de samenleving is nog steeds precies 0.
Ja, en dat zijn dan volwassenen.quote:Op dinsdag 9 april 2024 15:42 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
[..]
Krijgen we toestanden wat we laatst zagen op Youtube, een soort van "huiskamer" zitting van zelfbenoemde soevereine rechters
Zoiets dus:
quote:https://www.telegraaf.nl/(...)rzet-van-soevereinen
Zorgen over mogelijk gewelddadig verzet van ’soevereinen’
DEN HAAG - De groep mensen die zich soeverein verklaart en zich onder meer tegen de overheid keert, is niet zo groot dat deze een reële bedreiging vormt voor de democratische rechtsorde. Maar deze mensen moeten zeker niet worden genegeerd. De inlichtingendiensten en politie maken zich zorgen over de aanhoudende groei van de beweging en de voedingsbodem voor het gedachtegoed.
Een kleine groep soevereinen wil zich in het uiterste geval met geweld verzetten tegen het huidige systeem. Dat concluderen de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV), de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) en de Nationale Politie in een analyse over de soevereinenbeweging in Nederland.
Mensen die zich soeverein verklaren, geloven in een ’kwaadaardige elite’. Onder die elite bevinden zich volgens hen mensen die in de wetgevende, rechterlijke en uitvoerende macht werken, maar ook binnen de media en de wetenschap.
Het gros van de mensen die zich soeverein verklaren, heeft een geweldloos verleden. De NCTV, AIVD en de politie zien de laatste tijd echter dat er sprake is van intimidatie en bedreiging van onder andere lokale politici, ambtenaren, rechters, journalisten en wetenschappers. Ook zijn er enkele gewelddadige confrontaties met politie en deurwaarders geweest.
„Door de verspreiding van een vijandbeeld van een kwaadaardige elite die uit is op onderdrukking, slavernij en zelfs moord, kunnen sommige mensen die zich soeverein verklaren de conclusie trekken dat gewelddadig verzet noodzakelijk is”, schrijven de drie instanties in hun analyse. Bij een deel van deze kleine groep soevereinen „blijft het mogelijk bij grootspraak of bedreigingen.”
Dat geldt niet voor iedereen, waarschuwen ze. Een deel van de soevereinen bereidt zich online en fysiek voor om zich te kunnen verdedigen in de door hen verwachte gewelddadige strijd met de overheid en instituties. Bij verschillende soevereinen zijn wapens en vuurwapens aangetroffen.
Bron: https://www.ad.nl/binnenl(...)-neemt-toe~accdb474/quote:Ze geloven in complottheorieën, willen tribunalen en betalen geen belasting; aantal 'soevereinen' neemt toe
Het aantal zelfverklaarde ‘soevereinen’ in ons land groeit snel. Het gaat om burgers die weigeren belasting te betalen en het gezag van de overheid niet erkennen. Bij enkelen van hen zijn vuurwapens gevonden. Terreurbestrijder NCTV maakt zich zorgen.
Vorig jaar maakte de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV) nog melding van ‘enkele duizenden’ soevereinen, die samen een anti-institutionele beweging vormen. Inmiddels maakt de terreurbestrijder in haar jaarlijkse rapport melding van ‘naar schatting ten minste enkele tienduizenden personen’. De kanttekening is wel dat een deel fanatieker is dan de rest, maar het onderscheid is moeilijk te maken.
Deze groep hangt het zogeheten kwaadaardige elite-complot aan, wat bijvoorbeeld ook wordt gepropageerd door Forum voor Democratie. Een groep machtige mensen zou overheden en wereldleiders aansturen en controle houden, burgers tot knecht willen maken en oorlogen uitlokken. De soevereinen zijn dus anti-institutioneel, maar de NCTV waarschuwt nadrukkelijk dat de soevereinen ook bij de overheid kunnen werken en zo het gevaar van ‘binnenuit’ kunnen vormen.
Wapens
Een deel van de groep botst nu al met politie of deurwaarders, omdat ze weigeren belasting te betalen. Dat gaat gepaard met ‘agressie, bedreigingen en geweld’, ziet de NCTV. ‘Een kleine minderheid is bereid om offensief geweld te gebruiken tegen de vermeende kwaadaardige elite’, schrijft de terreurbestrijder. Bij meerdere zelfverklaarde soevereinen werden (vuur)wapens en munitie gevonden.
‘Enkele tientallen tot honderd’ van de soevereinen in Nederland maken zich echt op voor een gewelddadige confrontatie met de overheid. Zij speculeren over eigenrichting door het Nederlandse rechtssysteem te vervangen door eigen milities, ‘sheriffs’ en volkstribunalen. Enkelen volgen ook gevechtstrainingen en schietlessen.
...
Genocide
Naast de schade die de beweging kan toebrengen aan de democratie als geheel, vreest de NCTV ook voor geweld van de groep. Volgens de onderzoeker wordt ‘meestal’ niet ‘expliciet’ opgeroepen tot geweld, maar door het ‘geschetste vijandbeeld’ kunnen volgelingen gaan denken dat gewelddadig verzet tegen de vermeende elite ‘de enige optie is’. ‘Demoniseren, dehumaniseren en het gebruik van termen als ‘onderdrukking’, ‘genocide’ of ‘tribunalen’ kunnen bijdragen aan deze conclusie’, aldus de NCTV.
Tegelijk ziet de NCTV dat de nadruk op dat geweld wel iets minder is geworden. Het afgelopen jaar zijn de soevereinen meer ‘terug gaan trekken’ uit de samenleving. Hun idee is dat er een eigen, parallelle maatschappij mogelijk is.
Overigens zijn de soevereinen geen puur Nederlands verschijnsel. Ook in België, Frankrijk, Duitsland, Canada, het Verenigd Koninkrijk en de VS zijn groepen actief. In Duitsland probeerde de Reichsbürger-beweging ook echt een staatsgreep te plegen. Het niet-gewelddadige deel van die groep geeft lezingen aan Nederlandse soevereinen. Zij geven op hun beurt weer presentaties in bijvoorbeeld België.
Toch zie ik de gekke uitwassen weer verstommen. Mike Otte (king Mike) dook onlangs weer op, maar gaat niet verder dan zuigen bij de gemeente, door de hele tijd op het minste geluid aan te slaan: degene die hem telefonisch te woord staat wil hem in de wacht zetten om voor hem navraag te doen bij een andere afdeling en Mike bijt zich vast in dat de naam van degene van die afdeling niet bekend is. Eerder in het gesprek weigerde hij welke gegevens dan ook prijs te geven.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 20:54 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Bron: https://www.ad.nl/binnenl(...)-neemt-toe~accdb474/
Ik ben al een hele tijd niet meer actief op Twitter/X dus krijg dit soort dingen alleen mee in topics zoals dit of als de media er over bericht.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 22:41 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Toch zie ik de gekke uitwassen weer verstommen. Mike Otte (king Mike) dook onlangs weer op, maar gaat niet verder dan zuigen bij de gemeente, door de hele tijd op het minste geluid aan te slaan: degene die hem telefonisch te woord staat wil hem in de wacht zetten om voor hem navraag te doen bij een andere afdeling en Mike bijt zich vast in dat de naam van degene van die afdeling niet bekend is. Eerder in het gesprek weigerde hij welke gegevens dan ook prijs te geven.
Dat gedoe met postmasters, vessels en dead at sea zag ik een jaar geleden tien keer per dag op X, maar nu nergens meer.
Youri lijkt toch de clown van de soevereinen, Michel heeft zich toegelegd op een verklaoring voor de plaate aorde in nog plaater utregs, afgewisseld met chemtrails.
Wel vrees ik een toename van lone wolves, die zich in hun eenzaamheid verenigen.
Het alternatief is belasting op gebruik. Dat is in potentie een veel sterker duimschroef omdat je als overheid eenzijdig de regels kan aanpassenquote:Op woensdag 12 juni 2024 11:55 schreef Gia het volgende:
Er zijn belastingen die ik eigenlijk ook van de zotte vind, zoals erfbelasting, WOZ, vermogensbelasting.
Dus, stel: Je bezit een stukje grond, bouwt daar een huis op, zonder hypotheek en je woont daar. Dan moet je al WOZ betalen op de grond en op het zelf gebouwde (of gekochte) huis. Verkoop je het ooit en geef je de opbrengst aan je kinderen, moeten zij weer erfbelasting betalen. Ik sta niet achter deze belastingen.
Reactie is dan vaak: Als je je stuk grond verlaat, loop je over stoepen die niet jouw eigendom zijn en die van die centen onderhouden worden. Klopt, maar hef dan een openbare ruimtebelasting voor alle burgers die gebruik maken van de openbare ruimte. (Alle burgers, dus) Want waarom zou iemand met bezit moeten betalen voor de openbare ruimte die ook gebruikt wordt door mensen die geen bezit hebben en deze belasting dus niet hoeven te betalen.
Verder niks mis met rente op leningen, premies voor verzekeringen en belasting op inkomsten of producten. Wat je gebruikt moet je voor betalen. Maar belasting op bezit vind ik belachelijk.
Dat is ongeveer wat ik zeg. Belasting op gebruik van de openbare ruimte, bijvoorbeeld. Als je iets gebruikt wat je eigendom is, is het raar als je daar belasting over moet betalen.quote:Op woensdag 12 juni 2024 12:22 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het alternatief is belasting op gebruik. Dat is in potentie een veel sterker duimschroef omdat je als overheid eenzijdig de regels kan aanpassen
Jou wao moet ook ergens van betaald worden.quote:Op woensdag 12 juni 2024 12:24 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat is ongeveer wat ik zeg. Belasting op gebruik van de openbare ruimte, bijvoorbeeld. Als je iets gebruikt wat je eigendom is, is het raar als je daar belasting over moet betalen.
Daar kun je inderdaad over discussiëren. Het zijn allemaal ‘trucjes’ (niet negatief bedoeld) om de belastingdruk progressief te laten oplopen. Niet dat dat effectief is, want als je het slim speelt, kun je met een ton bruto per jaar en alle fiscale voordelen behoorlijk veel netto overhouden, terwijl je met een modaal inkomen en een huurwoning behoorlijk aan de beurt bent.quote:Op woensdag 12 juni 2024 12:24 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat is ongeveer wat ik zeg. Belasting op gebruik van de openbare ruimte, bijvoorbeeld. Als je iets gebruikt wat je eigendom is, is het raar als je daar belasting over moet betalen.
En dat huis wat jij bezit en waar je WOZ voor betaald is niet voorzien van gemeentelijke voorzieningen zoals wegen, verlichting, riolering en afvalophaaldiensten? Zo ja dan ben je de enige in Nederland zo ongeveer.quote:Op woensdag 12 juni 2024 12:24 schreef Gia het volgende:
[..]
Wegen - Motorrijtuigenbelasting, BPMquote:Op woensdag 12 juni 2024 12:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En dat huis wat jij bezit en waar je WOZ voor betaald is niet voorzien van gemeentelijke voorzieningen zoals wegen, verlichting, riolering en afvalophaaldiensten? Zo ja dan ben je de enige in Nederland zo ongeveer.
Erfbelasting is belasting op inkomsten. Net zoals je belasting betaald op andere vormen van inkomen.
Sorry hoor maar je logica is echt heel ver te zoeken.
BPM en motorrijtuiigenbelasting gaat naar het Rijk, niet naar gemeentelijke wegen.quote:Op woensdag 12 juni 2024 13:11 schreef XLVNB het volgende:
[..]
Wegen - Motorrijtuigenbelasting, BPM
Verlichting -
Riolering - Rioolheffing
Afvalophaaldiensten - Afvalstoffenheffing.
Erfbelasting - Reeds belastte gelden nog een keer met de zaag eroverheen.
--
Het heeft helemaal geen zin om geld te hebben dan wel een waardevol huis te kopen in Nederland. Onder aan de streep houdt je niet veel meer over dan een subsidietrekkende nietsnut die 0,0 toevoegt aan de maatschappij.
Vandaar ook de algemeen bekende term 'roverheid'. Het werkt gewoon als een maffia die wetten maakt voor eigen voordeel en die dreigt, onteigent en straft als je niet doet wat ze je opleggen. Autonome en soevereine mensen geef ik hierin wel gelijk. Mijn steun en zegen hebben ze.quote:Op woensdag 12 juni 2024 12:24 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik was verzekerd voor arbeidsongeschiktheid. Ik heb gezegd dat ik geen problemen heb met verzekeringen en de daarbij behorende premies.quote:Op woensdag 12 juni 2024 12:29 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Jou wao moet ook ergens van betaald worden.![]()
Zeiken over belastingen in Nederland terwijl jij bijna je hele leven een royale uitkering ontvangt.
Sluit je aan bij de wappies.
Simpele zielen die denken dat alleen mensen met een uitkering de term roverheid bezigen.quote:Op woensdag 12 juni 2024 13:33 schreef Basp1 het volgende:
Simpele zielen die de term roverheid gebruiken maar zonder die roverheid niet eens hun uitkeringen krijgen.
Ik betaal al wegenbelasting voor de auto, ik betaal afvalstoffenheffing, geen probleem mee. Ik betaal voor het legen van de containers, ook prima. De straatverlichting zou dan, wmb, kunnen vallen onder die belasting voor gebruik van de openbare ruimte. WOZ is onnodig.quote:Op woensdag 12 juni 2024 12:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En dat huis wat jij bezit en waar je WOZ voor betaald is niet voorzien van gemeentelijke voorzieningen zoals wegen, verlichting, riolering en afvalophaaldiensten? Zo ja dan ben je de enige in Nederland zo ongeveer.
Ik zie dat anders. Geld dat ik spaar, daar is al belasting over betaald. Als ik mijn spaargeld aan mijn kinderen wil geven, is dat een cadeau, geen inkomen. Ik kan ook gaan sparen op spaarrekeningen op hun naam, precies het deel dat je belastingvrij mag schenken (6600 p.j.). Maar dan zou dat bij hun bezit opgeteld gaan worden en worden ze daar weer op aangeslagen. Of ze moeten het gewoon direct ergens aan besteden. Kan ik ze toch mooi 66.000 toestoppen over 10 jaar tijd.quote:Erfbelasting is belasting op inkomsten. Net zoals je belasting betaald op andere vormen van inkomen.
Sorry hoor maar je logica is echt heel ver te zoeken.
Ja, dat is inkomen. En als jij 7000 euro krijgt dan moet je dat ook opgeven als....jawel, inkomen.quote:Op woensdag 12 juni 2024 13:53 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik betaal al wegenbelasting voor de auto, ik betaal afvalstoffenheffing, geen probleem mee. Ik betaal voor het legen van de containers, ook prima. De straatverlichting zou dan, wmb, kunnen vallen onder die belasting voor gebruik van de openbare ruimte. WOZ is onnodig.
[..]
Ik zie dat anders. Geld dat ik spaar, daar is al belasting over betaald. Als ik mijn spaargeld aan mijn kinderen wil geven, is dat een cadeau, geen inkomen. Ik kan ook gaan sparen op spaarrekeningen op hun naam, precies het deel dat je belastingvrij mag schenken (6600 p.j.). Maar dan zou dat bij hun bezit opgeteld gaan worden en worden ze daar weer op aangeslagen. Of ze moeten het gewoon direct ergens aan besteden. Kan ik ze toch mooi 66.000 toestoppen over 10 jaar tijd.
Ik begrijp werkelijk niet waarom bezit belast moet worden. Moet ik toch weten of ik liever spaar dan spendeer. Maar nee, sparen is uit den boze. Als je teveel spaart, moet je dokken. Je kunt het dus beter uitgeven.
Ik mag, bijvoorbeeld, gerust mijn kinderen meenemen op een wereldcruise zonder dat dat als gift wordt gezien, maar 7.000 of meer schenken, wordt belast.
Gemeentes doen weer subsidieaanvragen bij het rijk om die infrastructuur aan te leggen + onderhoud. Stuivertje wisselen.quote:Op woensdag 12 juni 2024 13:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
BPM en motorrijtuiigenbelasting gaat naar het Rijk, niet naar gemeentelijke wegen.
Bij mijn gemeente zit riool en afvalstoffen en vuilophaaldiesnt in de OZB.
Jij hebt het geld wat je erft nooit gehad, het zijn voor jou inkomsten dus is het belast. Het is niet moeilijker dan dat. Of dat geld ooit eerder belast is of niet is totaal niet relevant, het was niet jouw geld.
Prima, als jij denkt dat je gelukkig word van een subsidietrekkende nietsnut te zijn die niets heeft dan moet je dat vooral doen. Ik zal zwaaien als ik langsrij.
een verplichte afdracht vanuit de werkgever ziet een echte autonoom toch niet als verzekering.quote:Op woensdag 12 juni 2024 13:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik was verzekerd voor arbeidsongeschiktheid. Ik heb gezegd dat ik geen problemen heb met verzekeringen en de daarbij behorende premies.
Als ik bijstand had, had je een punt gehad.
Die begrijp ik niet, stel dat ik een ton erf, dan is dat voor mij inkomen, en dus betaal ik daar erfbelasting over.quote:Op woensdag 12 juni 2024 14:08 schreef XLVNB het volgende:
[..]
Gemeentes doen weer subsidieaanvragen bij het rijk om die infrastructuur aan te leggen + onderhoud. Stuivertje wisselen.
Jouw gemeente wel, mijn gemeente niet. Oneerlijk als je het mij vraagt, gezien die OZB belasting voor iedereen geldt. Nu betaal ik dus mee voor jouw riool en afvalstoffen en vuilophaaldienst.
Het erfgeld is nooit van de belastingdienst geweest, toch pakt zij hier een deel van. Als iemand komt te overlijden gaan ze opeens weer hun handje ophouden dat ze over hetzelfde belastte deel, nog een keer belasting willen, maar dan met een ander naamkaartje erop.
Ik had het nergens over gelukkig zijn, het loont in Nederland om een subsidietrekker te zijn, daarom zal het niet veranderen. Die tamme in Schilderswijk boeit het geen holletje of ze werken of niet, zolang ze maar graties geld krijgen.
Het punt dat mensen met geld worden belast is dat zijn geld hebben om dit te betalen. Dat is de ratio. Heeft niks met eerlijk of oneerlijk te makenquote:Op woensdag 12 juni 2024 13:53 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik betaal al wegenbelasting voor de auto, ik betaal afvalstoffenheffing, geen probleem mee. Ik betaal voor het legen van de containers, ook prima. De straatverlichting zou dan, wmb, kunnen vallen onder die belasting voor gebruik van de openbare ruimte. WOZ is onnodig.
[..]
Ik zie dat anders. Geld dat ik spaar, daar is al belasting over betaald. Als ik mijn spaargeld aan mijn kinderen wil geven, is dat een cadeau, geen inkomen. Ik kan ook gaan sparen op spaarrekeningen op hun naam, precies het deel dat je belastingvrij mag schenken (6600 p.j.). Maar dan zou dat bij hun bezit opgeteld gaan worden en worden ze daar weer op aangeslagen. Of ze moeten het gewoon direct ergens aan besteden. Kan ik ze toch mooi 66.000 toestoppen over 10 jaar tijd.
Ik begrijp werkelijk niet waarom bezit belast moet worden. Moet ik toch weten of ik liever spaar dan spendeer. Maar nee, sparen is uit den boze. Als je teveel spaart, moet je dokken. Je kunt het dus beter uitgeven.
Ik mag, bijvoorbeeld, gerust mijn kinderen meenemen op een wereldcruise zonder dat dat als gift wordt gezien, maar 7.000 of meer schenken, wordt belast.
over alles betaal je BTWquote:Op woensdag 12 juni 2024 14:08 schreef XLVNB het volgende:
[..]
Gemeentes doen weer subsidieaanvragen bij het rijk om die infrastructuur aan te leggen + onderhoud. Stuivertje wisselen.
Jouw gemeente wel, mijn gemeente niet. Oneerlijk als je het mij vraagt, gezien die OZB belasting voor iedereen geldt. Nu betaal ik dus mee voor jouw riool en afvalstoffen en vuilophaaldienst.
Het erfgeld is nooit van de belastingdienst geweest, toch pakt zij hier een deel van. Als iemand komt te overlijden gaan ze opeens weer hun handje ophouden dat ze over hetzelfde belastte deel, nog een keer belasting willen, maar dan met een ander naamkaartje erop.
Ik had het nergens over gelukkig zijn, het loont in Nederland om een subsidietrekker te zijn, daarom zal het niet veranderen. Die tamme in Schilderswijk boeit het geen holletje of ze werken of niet, zolang ze maar graties geld krijgen.
Tegelijk heb je een centraal initiatief nodig. Met mijn straat onderhouden we de bushalte niet, zorgen we niet voor de senioren (financieel), bemannen we geen brandweerkazerne en regelen we geen schoon drinkwater. Over het onderhoud van rivierdijken en het ontwerpen van een nieuwe snelweg zal ik het maar helemaal niet hebben. Dat dat geld kost, spreekt vanzelf. Dat we dat met elkaar betalen, is dan ook logisch. En waarom zouden de buren van nummer 3 wel moeten betalen, als de buren van nummer 7 dat niet meer doen?quote:Op woensdag 12 juni 2024 13:28 schreef Antideeltje.. het volgende:
[..]
Vandaar ook de algemeen bekende term 'roverheid'. Het werkt gewoon als een maffia die wetten maakt voor eigen voordeel en die dreigt, onteigent en straft als je niet doet wat ze je opleggen. Autonome en soevereine mensen geef ik hierin wel gelijk. Mijn steun en zegen hebben ze.
Dat mag, maar neem jij hun aandeel dan over?quote:Op woensdag 12 juni 2024 13:28 schreef Antideeltje.. het volgende:
[..]
Vandaar ook de algemeen bekende term 'roverheid'. Het werkt gewoon als een maffia die wetten maakt voor eigen voordeel en die dreigt, onteigent en straft als je niet doet wat ze je opleggen. Autonome en soevereine mensen geef ik hierin wel gelijk. Mijn steun en zegen hebben ze.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |