abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 juli 2024 @ 17:04:00 #101
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_214144419
quote:
Aanhoudingen voor leveren van wapens aan 'soevereine' man, OM vermoedt plannen 'opstand'

Drie mannen zijn opgepakt omdat ze worden verdacht van betrokkenheid bij de handel in vuurwapens. Een vierde man is aangehouden voor wapenbezit. De wapens waren bedoeld voor een man van wie het OM vermoedt dat hij het soevereine gedachtegoed aanhangt. Hij wilde de wapens volgens justitie vermoedelijk gebruiken om "in opstand te komen tegen de overheid".

Deze koper en een man die hem drie wapens en munitie overhandigde, werden in april op heterdaad betrapt op een parkeerplaats in Raalte. Zij zitten nog vast. Bij huiszoekingen werden toen nog twaalf vuurwapens gevonden.

Een van de twee mannen die gisteren zijn aangehouden, wordt ervan verdacht dat hij de koper in contact heeft gebracht met de wapenleverancier. De twee anderen worden verdacht van betrokkenheid bij het kopen van wapens.

Soevereinen willen niets te maken hebben met de overheid en andere instituties. Een klein deel van hen is bereid daarbij geweld te gebruiken, bleek uit een analyse van de soevereinenbeweging door de veiligheidsdienst AIVD, de nationale politie en de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV). Daarin staat dat het aantal soevereinen is opgelopen tot enkele tienduizenden. Zij stellen dat ze zelf bepalen of ze zich aan wetten en regels houden.

https://nos.nl/artikel/25(...)oedt-plannen-opstand
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_214144789
Helemaal van het padje af. Alsof de uitkomst ooit in je voordeel gaat zijn met je gewapende opstand tegen de overheid |:(
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_214144990
Kunnen we niet nog een waddeneiland erbij opspuiten? Dan ff wachten tot het voldoende ingericht is voor bewoning en landbouw. En dan alle 'soevereinen' hun paspoort innemen, en op dat eiland flikkeren, dan mogen ze het lekker zelf uitzoeken. En als ze naar het vaste land willen, eerst betalen. VOOR ALLES.
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_214145220
quote:
2s.gif Op woensdag 3 juli 2024 17:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Aanhoudingen voor leveren van wapens aan 'soevereine' man, OM vermoedt plannen 'opstand'

Hij wilde de wapens volgens justitie vermoedelijk gebruiken om "in opstand te komen tegen de overheid". :')
Ik ben wel benieuwd of het gaat om een bekende soeverein.
  vrijdag 5 juli 2024 @ 11:23:20 #105
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_214163639
quote:
2s.gif Op woensdag 3 juli 2024 17:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

Hij wilde de wapens volgens justitie vermoedelijk gebruiken om "in opstand te komen tegen de overheid". :')
ha ha ha , knettergek he 8)7 _O-
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_214163732
Één persoon met een vuurwapen die in opstand komt tegen de overheid. Hoe ver denkt zo'n iemand te kunnen komen? Krankzinnig :')
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  vrijdag 5 juli 2024 @ 11:37:37 #107
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_214163790
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 11:32 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Één persoon met een vuurwapen die in opstand komt tegen de overheid. Hoe ver denkt zo'n iemand te kunnen komen? Krankzinnig :')
Teveel naar Rambo en Commando (van Arnie) gekeken :Y
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 5 juli 2024 @ 11:55:55 #108
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214164009
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 17:47 schreef vaarsuvius het volgende:
Kunnen we niet nog een waddeneiland erbij opspuiten? Dan ff wachten tot het voldoende ingericht is voor bewoning en landbouw. En dan alle 'soevereinen' hun paspoort innemen, en op dat eiland flikkeren, dan mogen ze het lekker zelf uitzoeken. En als ze naar het vaste land willen, eerst betalen. VOOR ALLES.
Die slachten elkaar af in de eerste maanden dat ze daar wonen, want die horen te weinig nee en op een klein waddeneiland moeten ze ineens rekening met elkaar gaan houden :D
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  vrijdag 5 juli 2024 @ 12:50:45 #109
25175 suijkerbuijk
suijkerbuijk
pi_214164746
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 11:32 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Een persoon kan gevaarlijke zijn dan een groep.
Zo lang niemand het weet en de spullen geen trace heeft waar het vandaan komt.
Geen informatie geven bij niemand.

Dan ja zo iemand kan inderdaad iemand gewoon uit schakelen.

Zie pim Fortuyn namelijk.
En gek was er voor nodig.
pi_214223488
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 11:55 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Die slachten elkaar af in de eerste maanden dat ze daar wonen, want die horen te weinig nee en op een klein waddeneiland moeten ze ineens rekening met elkaar gaan houden :D
Een aantal jaar geleden is er zo’n initiatief geweest. Een niet bebouwd stukje grond bij Coevorden werd door een groepje soevereinen geclaimd, want Nederland en Duitsland wisten niet meer tot welk land het stukje precies behoorde en dus was het in de soevereinenlogica niemandsland. Wonderland (zo heette het echt) werd volgestouwd met caravans en ze zouden alles in harmonie beslissen. Maar je weet hoe zoiets gaat in een anarchie: al gauw vinden ze dat ze te weinig te zeggen hebben.
Toen de grens uiteindelijk werd bepaald, was er dan ook weinig meer van Wonderland over.
  Moderator / Redactie FP dinsdag 9 juli 2024 @ 18:44:04 #111
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_214223945
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 18:14 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
Een aantal jaar geleden is er zo’n initiatief geweest. Een niet bebouwd stukje grond bij Coevorden werd door een groepje soevereinen geclaimd, want Nederland en Duitsland wisten niet meer tot welk land het stukje precies behoorde en dus was het in de soevereinenlogica niemandsland. Wonderland (zo heette het echt) werd volgestouwd met caravans en ze zouden alles in harmonie beslissen. Maar je weet hoe zoiets gaat in een anarchie: al gauw vinden ze dat ze te weinig te zeggen hebben.
Toen de grens uiteindelijk werd bepaald, was er dan ook weinig meer van Wonderland over.
Donderland? :+
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_214224320
Er is ook zoiets geweest rond een slootkant die niet geclaimd zou zijn.

Geen idee wat daar mee is gebeurd.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  woensdag 10 juli 2024 @ 08:22:00 #113
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214231113
quote:

[..]
+ waarsch. teveel Schultenbrau gezopen.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  woensdag 10 juli 2024 @ 08:30:46 #114
505036 tufkac
Liflaflof
pi_214231207
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 18:44 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Bedonderland, uiteindelijk zonderland :+
Give every man thine ear, but few thy voice
Take each man's censure, but reserve thy judgment.
  woensdag 10 juli 2024 @ 09:47:34 #115
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_214231809
quote:

[..]
Ik heb het geloof ik al eerder gepost hier, maar een kennis van me is ook bezig met een initiatief om een stukje land met meerdere mensen te gaan bewonen op grond van principes die redelijk richting dat autonome gedoe gaan. Het is echt genieten van de zijlijn hoe ze elkaar binnen no time de tent uit vochten. Hun hele manifest staat inmiddels bol van de teksten over hoe conflicten op te lossen, heel veelzeggend, en er is nog geen paal de grond in. _O-
  woensdag 10 juli 2024 @ 09:48:16 #116
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_214231815
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 18:44 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Borderlands _O_

Dit is het volkslied:

A murky, forgotten land.
pi_214232359
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2024 09:47 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik heb het geloof ik al eerder gepost hier, maar een kennis van me is ook bezig met een initiatief om een stukje land met meerdere mensen te gaan bewonen op grond van principes die redelijk richting dat autonome gedoe gaan. Het is echt genieten van de zijlijn hoe ze elkaar binnen no time de tent uit vochten. Hun hele manifest staat inmiddels bol van de teksten over hoe conflicten op te lossen, heel veelzeggend, en er is nog geen paal de grond in. _O-
Ach ja, we weten hoe het werkt. Zulke initiatiefnemers zijn ofwel keiharde oplichters, die de donaties binnenharken en na verloop van tijd, als de stroom opdroogt of als er genoeg geld binnen is, ineens nergens meer behoefte aan hebben, ofwel dromers, die het heerlijk vinden om iets te bedenken, maar denken dat het na de realisatie allemaal vanzelf gaat.
De volgelingen zijn betoverd door de praatjes, maar blijken zelf ook wensen te hebben. Een schreeuw om meer democratie is meestal een schreeuw om meer macht. Als ze meer macht hebben en die vervolgens moeten delen, gaat het mis, Franse revolutie of gele hesjes.
pi_214233487
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2024 10:44 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
Ach ja, we weten hoe het werkt. Zulke initiatiefnemers zijn ofwel keiharde oplichters, die de donaties binnenharken en na verloop van tijd, als de stroom opdroogt of als er genoeg geld binnen is, ineens nergens meer behoefte aan hebben, ofwel dromers, die het heerlijk vinden om iets te bedenken, maar denken dat het na de realisatie allemaal vanzelf gaat.
De volgelingen zijn betoverd door de praatjes, maar blijken zelf ook wensen te hebben. Een schreeuw om meer democratie is meestal een schreeuw om meer macht. Als ze meer macht hebben en die vervolgens moeten delen, gaat het mis, Franse revolutie of gele hesjes.
Ja, bij ons in Portugal zitten ze ook in de buurt.

https://www.rtl.nl/rubrie(...)ek-addy-helemaal-het
  woensdag 10 juli 2024 @ 12:28:55 #119
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_214233540
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2024 12:24 schreef Managarm het volgende:

[..]
Ja, bij ons in Portugal zitten ze ook in de buurt.

https://www.rtl.nl/rubrie(...)ek-addy-helemaal-het
Bij soort types hoop ik altijd heel hard dat ze binnenkort de verkeerde tegenkomen en ergens in een rivier eindigen.
A murky, forgotten land.
pi_214233602
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2024 12:28 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Bij soort types hoop ik altijd heel hard dat ze binnenkort de verkeerde tegenkomen en ergens in een rivier eindigen.
Ja, ik zie ze wel eens in de Lidl, ik heb medelijden met hun kinderen. Als je die man hoort praten dan heb je snel door dat er een steekje los zit.
  donderdag 11 juli 2024 @ 17:06:19 #121
323876 michaelmoore
pi_214252927
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_214254726
Wat heeft dit met autonomen te maken?
Ik zie gewoon verslaafde randfiguren.
Clap your hands if you're working too hard
pi_214774053
Mooi verslag van Chris Klomp over een rechtzaak afgelopen dinsdag.

https://chrisklomp.nl/alice-besselink-een-bezeten-circus/
  donderdag 22 augustus 2024 @ 11:45:14 #124
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_214774831
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 10:12 schreef potjecreme het volgende:

Het is vreselijk triest hoe die ouders in de rats zitten door deze waanzin en dat er zoveel middelen en aandacht verloren gaan aan zo iemand/zo'n groep die duidelijk totaal van het padje is om die in proberen te perken in het gedrag.
pi_214775686
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 11:45 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Het is vreselijk triest hoe die ouders in de rats zitten door deze waanzin en dat er zoveel middelen en aandacht verloren gaan aan zo iemand/zo'n groep die duidelijk totaal van het padje is om die in proberen te perken in het gedrag.
Het is denk ik 1 op 1 vergelijkbaar met welke willekeurige sekte. Een ideologie met een onaantastbare waarheid.
pi_214775754
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 13:37 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]
Het is denk ik 1 op 1 vergelijkbaar met welke willekeurige sekte. Een ideologie met een onaantastbare waarheid.
Dat was ook wat door mijn hoofd ging.
pi_214775828
quote:

Heal the world van Michael Jackson draaien tijdens de rechtszaak, gevoel voor humor?
pi_214775848
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 13:37 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]
M.a.w., hun enige probleem is dat ze met te weinig zijn, te weinig middelen hebben en nog te kort bestaan.

Zouden ze met miljoenen zijn wereldwijd, met veel geldschieters en ze bestaan lang genoeg.. dan is het allemaal OK en krijgen ze "gewoonterecht" want, dan gaat artikel 1 gelden.

Dat is uiteraard niet hoe ik over deze groep denk, dit zeg ik vanuit de redenatie van het bestaansrecht van de huidige cultus/religies.

Islam, Judaisme, Christendom: Als die vandaag zou beginnen met een paar mannetjes.. kansloos toch? wees eerlijk.
pi_214775861
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 14:03 schreef Buikbrein het volgende:

[..]
M.a.w., hun enige probleem is dat ze met te weinig zijn, te weinig middelen hebben en nog te kort bestaan.

Zouden ze met miljoenen zijn wereldwijd, met veel geldschieters en ze bestaan lang genoeg.. dan is het allemaal OK en krijgen ze "gewoonterecht" want, dan gaat artikel 1 gelden.

Dat is uiteraard niet hoe ik over deze groep denk, dit zeg ik vanuit de redenatie van het bestaansrecht van de huidige cultus/religies.

Islam, Judaisme, Christendom: Als die vandaag zou beginnen met een paar mannetjes.. kansloos toch? wees eerlijk.
Zeker, daarom was de casus van Scientology in Amerika destijds ook zo interessant evenals het Pastafarisme. Allemaal vol religieuze dogma’s maar ze werden (moeilijk) als serieuze religie erkent.
pi_214775892
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 14:05 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]
Zeker, daarom was de casus van Scientology in Amerika destijds ook zo interessant evenals het Pastafarisme. Allemaal vol religieuze dogma’s maar ze werden (moeilijk) als serieuze religie erkent.
:D uiteraard, "Abraham" duldt geen concurrentie!! Dat is de kern, de aard van die 3 religes: 1 God, en wel de MIJNE / DEZE. Dag Odin, Wotan, dag Griekse Goden, etc.. niets meer van over, het is ze goed gelukt zou ik zeggen: Wat een succes-verhaal :')

Zie Noahide "wetten", duidelijker komt het niet. Hoe langer je erover nadenkt, hoe belachelijker, enger en zorgelijker het wordt. Dat dat allemaal zo is, is nog tot daaraan toe: Maar dat weldenkende, gezonde, volwassen mensen.. daadwerkelijk in een WET opnemen dit te beschermen, is mind-blowing.

Dan ben je, zoals dat heet: Theologisch overwonnen. Suck it up

Dank!
  Moderator / Redactie FP donderdag 22 augustus 2024 @ 14:24:35 #131
Brabo Bastard
pi_214776008
quote:

Hulde dat die rechter zo kalm blijft.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
pi_214777788
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 14:24 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Hulde dat die rechter zo kalm blijft.
En dan heeft de rechter aan deze nog een makkelijke. Er zijn soevereinen geweest die op voorhand de rechter wraakten en ook de wrakingskamer wraakten. En dan was de wrakingsgrond de ene keer dat de rechter zijn burgerservicenummer niet wilde geven, maar er was ook een doorgedraaide complotgek die de rechter wraakte omdat die onpartijdig hoort te zijn, maar die onpartijdigheid schendt door een oordeel uit te spreken.
Dit soort betogen zie je vaker in ‘soevereine’ zaken. Als ze aan het woord zijn, volgt een monoloog over alle onderwerpen uit de complotwereld. De reactie van de rechter wordt met selffulfilling prophecy geïnterpreteerd: zegt de rechter ergens een ‘ja’, dan is de rechter het dus eens met het betoog, dus hebben ze gewonnen. Kapt de rechter af, dan komen ze te dicht bij de waarheid, dus hebben ze weer gewonnen. Gaat de rechter er niet op in, dan durft de rechter niet meer, dus hebben ze gewonnen.
pi_214778221
Het is lastig in te schatten hoe ver deze vrouw wilt gaan.
Meteen na het kort geding gooide ze opnieuw alle namen door de megafoon, van mensen die ze van bepaalde zaken verdenkt. Ze blijft intussen belachelijke verhaaltjes op haar facebook gooien.

Maar ze heeft het af en toe ook over onderduiken. Er is geen touw aan vast te knopen. Goede kans dat ze zich wel koest houd als ze zulke bedragen moet gaan betalen aan boetes. Of er gaan inzamelingsacties op touw gezet worden.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_215019324
quote:
Groep soevereinen verdacht van voorbereiden terroristisch misdrijf, burgemeester Deventer genoemd
Een groep van vier mannen die het gedachtegoed van de soevereinen aanhangen wordt ervan verdacht wapens te hebben gekocht om een terroristisch misdrijf te plegen. Daarbij zouden ze onder anderen burgemeesters als doelwit hebben gehad, waarbij de burgemeester van Deventer specifiek werd genoemd, bleek woensdag op een zitting in Rotterdam.

De vier mannen worden verdacht van deelname aan de terroristische organisatie Common Law Nederland Earth en haar opvolger Volksraad. Die organisatie zou machtshebbers binnen de overheid via burgerarrestaties voor een volkstribunaal willen brengen. Daarbij werd geweld niet uitgesloten.

In de extra beveiligde rechtbank van Rotterdam stonden woensdagmiddag zes mannen terecht. Vier worden verdacht van het voorbereiden van een terroristisch misdrijf en deelname aan een terroristische organisatie, twee anderen van het verkopen van wapens of het helpen daarbij.

Een van de vier soevereinen, Arjan van den B. uit Deventer (45), zou binnen de beweging zelfs officieel tot ‘sherrif’ zijn beëdigd. ,,Het was de uitdrukkelijke bedoeling dat de organisatie zich per provincie zou organiseren. Sherrifs moesten daarbij gelijkgestemden zoeken en een militie oprichten”, stelde de officier van justitie woensdagmiddag.
https://www.ad.nl/binnenl(...)er-genoemd~a8902bbe/
:')
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 18 september 2024 @ 16:13:47 #135
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_215019357
quote:
Volgens mij leven die lui echt in zo'n bubbel dat ze echt denken dat de gewone Nederlander dit wil en ook zo'n Burgermeester zou veroordelen op zo'n Volkstribunaal.
En dat ze zelf als helden worden gezien.
pi_215019407
quote:
Een van de vier soevereinen, Arjan van den B. uit Deventer (45), zou binnen de beweging zelfs officieel tot ‘sherrif’ zijn beëdigd. ,,Het was de uitdrukkelijke bedoeling dat de organisatie zich per provincie zou organiseren. Sherrifs moesten daarbij gelijkgestemden zoeken en een militie oprichten”
Voor souvereine mensen die wars zijn van regeltjes zijn ze toch merkwaardig verzot op het kopiëren van organisatiestructuren zoals landen die normaliter kennen.
pi_215019417
quote:
Dat is toch niet best, dat mensen zo ver in hun delusie verstrikt raken, dat ze zelfs geweld en eigenrecht willen toepassen.
pi_215029434
quote:
"Niet elke moslim is een terrorist, maar elke terrorist is een moslim"
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_215045601
quote:
10s.gif Op donderdag 19 september 2024 14:27 schreef egayalS het volgende:

[..]
"Niet elke moslim is een terrorist, maar elke terrorist is een moslim"
Niet elke wappie is soeverein, maar elke soeverein is een wappie.
pi_215046062
Dat riedeltje van die lui is ook overal hetzelfde. Ik heb geen contract met de overheid, ik ben soeverein, ik ben alleen maar aan het reizen.

Mooi gehandeld van uncle agent!

pi_215046369
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 september 2024 17:36 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Dat riedeltje van die lui is ook overal hetzelfde. Ik heb geen contract met de overheid, ik ben soeverein, ik ben alleen maar aan het reizen.

Mooi gehandeld van uncle agent!

En in het Engels schijnt het verschil tussen ‘act’ en ‘law’ ook nog te bestaan in het grote soevereine lexicon…
pi_215109431
Opnieuw twee soevereinen aangehouden in groot lopend onderzoek.
https://www.telegraaf.nl/(...)oot-lopend-onderzoek
quote:
Opnieuw twee soevereinen aangehouden in groot lopend onderzoek
GEESTEREN - De politie heeft in Geesteren een 61-jarige man en een 59-jarige vrouw aangehouden die vermoedelijk deel uitmaken van een radicale soevereinenbeweging. Hun woning en verschillende bedrijfspanden zijn doorzocht. Daarbij zijn onder meer munitie, een kruisboog, gegevensdragers en een grote hoeveelheid documenten over het radicale soevereine gedachtegoed in beslag genomen, meldt het Openbaar Ministerie.
pi_215110726
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 16:53 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]

twitter
pi_215111301
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 16:53 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]

Radicale soevereinen. Wie had dat ooit kunnen bedenken.
Allah Al Watan Al Malik
pi_215111309
quote:
6s.gif Op vrijdag 27 september 2024 20:43 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Radicale soevereinen. Wie had dat ooit kunnen bedenken.
"jamaar ik heb helemaal geen contract met u!"
pi_215125269
quote:

[..]
Daar is nu hun virtuele school gevestigd

https://earthexperienceschool.podia.com/over-ons
pi_215159210
De Avondshow ging er gisteravond over:

Treffende slotzin: verdienmodel voor complotdenkers.
pi_215342740
En vanavond bij Eva een bespreking over het probleem.
pi_219005770
quote:
Verdachte in soevereinen-proces: ‘Ik zat dertien jaar in bubbel vol leugens en complotten’
Een opmerkelijk moment in de rechtbank Rotterdam maandag. Een van de belangrijkste verdachten in het proces tegen tien zogenoemde soevereinen vertelde de rechtbank ‘dat haar bubbel vol complotten is gebarsten’. „Ik ben dertien jaar voorgelogen en meegegaan in desinformatie”, zei Neeltje de B. (67) uit het Zeeuwse Oostburg.

De B. wordt door het Openbaar Ministerie gezien als een van de oprichters van de groep Common Law Netherlands Earth. Dat is volgens het OM een groep soevereine burgers met een terroristisch motief: het plegen van geweld tegen de Nederlandse overheid. Concrete plannen voor een aanslag waren er niet. De groep zou een andere rechtsvorm willen in Nederland: met sheriffs, volksraden en milities.

Trauma’s
De Zeeuwse vertelde dat ze ‘door trauma’s uit een verschrikkelijke jeugd’ altijd onbewust op zoek is geweest naar bevestiging door anderen. „Ik begrijp nu dat er complottheorieën bestaan, daar was ik me niet voldoende van bewust.”

De B., die geregeld de draad kwijt raakte in haar antwoorden, was jarenlang een van de drijvende krachten van Common Law Netherlands Earth. Volgens het OM een groep radicale soevereinen, die zich (deels) onafhankelijk van de overheid verklaren. Online op Telegram en in bijeenkomsten sprak de groep over het invoeren van common law (gewoonterecht) in Nederland. Een groep van zo’n zestig mensen riep in Soest in 2022 ook ‘een soevereine republiek’ uit in Nederland.

De B. was zelf een sheriff, net zoals haar medeverdachten Marco M. (55) en Arjan van den B. (46). Alle drie verklaarden ze maandag dat er geen sprake van was dat ze geweld wilden gaan gebruiken. Arjan van den B. was wel in bezit van wapens, bleek eerder tijdens het proces.

Marco M. vertelde betrokken te zijn geraakt nadat hij op Telegram had gelezen over mensen die ‘kennisgevingen’ rondbrachten op stadhuizen. „Daar stond in dat wij, het volk, dachten dat er misdaden plaatsvonden in de coronavaccinatiecentra, met prikjes die niet zijn getest. Het leek me goed de instanties daarop te wijzen.”

Het soevereinen-proces gaat dinsdag verder. Later deze maand komt het OM met een strafeis tegen de verdachten.
https://www.ad.nl/binnenl(...)complotten~a3d5808b/
  maandag 13 oktober 2025 @ 15:35:46 #150
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219005802
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 15:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Zie je niet vaak, dat sekteleden die heel hun ego hebben verbonden aan hun geloof tot inkeer komen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Moderator / Redactie FP maandag 13 oktober 2025 @ 16:49:22 #151
Brabo Bastard
pi_219006322
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 15:35 schreef Perrin het volgende:

[..]
Zie je niet vaak, dat sekteleden die heel hun ego hebben verbonden aan hun geloof tot inkeer komen.
En als het gebeurt dan vaak in de rechtbank.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_219006356
Blogspot, wie kent het nog?

Daar strijdt voorheen Billy The Kid tegen complotdenkers sinds 11 september 2001.

Ik wist niet meer dat hij bestond.

Maar nog steeds actief, en onder andere over bovengenoemde rechtszaak..

https://barracudanls.blogspot.com/2025/09/soevereinen-2.html?m=1
pi_219007508
Opzich wel logisch principe, waarom zou je verplicht mee moeten doen met de Nederlandse staat? Puur omdat je hier geboren bent? Is nogal een fundamentele discussie waard.
  maandag 13 oktober 2025 @ 19:50:44 #154
323876 michaelmoore
pi_219007648
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 19:40 schreef ricky3 het volgende:
Opzich wel logisch principe, waarom zou je verplicht mee moeten doen met de Nederlandse staat? Puur omdat je hier geboren bent? Is nogal een fundamentele discussie waard.
FF melden dat je geen lid meer wilt zijn van de club

Dan moet je het nederlandse verblijfsdocument verbranden als je Nederlands grondgebied hebt verlaten , je inschrijving bij de basis adminiistratie ongedaan maken, daar melden dat je gaat emigreren, je sociale huurwoning verlaten, de sleutel teruggeven en verhuizen naar een locatie buiten de EU, waar uitwisseling van fiscale gegevens onmogelijk is, zodat je geen aanspraak kan maken op nederlandse sociale zaken nu en in de toekomst als zorg , bijstand en AOW

[ Bericht 7% gewijzigd door michaelmoore op 13-10-2025 20:03:26 ]
pi_219007795
Echt een kansloos gedoe zeg.
Het met dingen oneens zijn is dikke prima. Iedereen heeft dat wel.

Maar dat gejank van deze groep?
En dan wel pensioen vragen, de wegen gebruiken en al het andere wat NL biedt.

Laat ze een eigen land beginnen, wat willen ze dan doen?
Geen betalingen? Geen structuur?
pi_219007860
quote:
Is je eigen schuld.
Had je maar niet als kuddedier geboren moeten worden.
pi_219007994
quote:
Ok, maar stel dat je niet mee gaat doen, waar haal je dan je inkomen vandaan?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_219008175
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 19:58 schreef bianconeri het volgende:
Echt een kansloos gedoe zeg.
Het met dingen oneens zijn is dikke prima. Iedereen heeft dat wel.

Maar dat gejank van deze groep?
En dan wel pensioen vragen, de wegen gebruiken en al het andere wat NL biedt.

Laat ze een eigen land beginnen, wat willen ze dan doen?
Geen betalingen? Geen structuur?
Ik ben geen autonoom en zal het nooit worden, maar het is wel een probleem dat bij het tijdsbeeld past. En dat deel over 'geen structuur'. We zien letterlijk een regering die alle vertrouwdere structuur er zelf uit wil slopen en als ze dat niet lukt, zitten ze met de armen over elkaar.

Ik weet niet of het weleens onderzocht is of autonomie opeisen niet meer een persoonlijke uiting is in een wanhopige poging nog als mens te worden behandeld in een bijna neo-liberale onpersoonlijke kaalslag met stempels op personen (de VVD en hun hangmat, iemand die werkloos is faalt etc). Het zijn vaak de belastingdienst en deurwaarders die er tegenaanlopen, niet voor niets lijkt me.

Ik associeer wanhopige autonomen met hun schild weleens met toekomstige daklozen en denk dan vaak aan dat nummer van Nina Simone waarin ze opnoemt wat ze nog heeft. Eigenlijk is er een specialistische psycholoog nodig om een stukje realisatie mogelijk te maken, maar dat zit er met de gebrek aan aandacht van de huidige GGZ-staat niet in.

[ Bericht 3% gewijzigd door Beathoven op 13-10-2025 20:30:48 ]
pi_219008256
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 20:21 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Ik ben geen autonoom, maar het is wel een probleem dat bij het tijdsbeeld past. En dat deel over 'geen structuur'. We zien letterlijk een regering die alle vertrouwdere structuur er zelf uit wil slopen en als ze dat niet lukt, zitten ze met de armen over elkaar.

Ik weet niet of het weleens onderzocht is of autonomie opeisen niet meer een persoonlijke uiting is in een wanhopige poging nog als mens te worden behandeld in een bijna neo-liberale onpersoonlijke kaalslag met stempels op personen (de VVD en hun hangmat, iemand die werkloos is faalt etc). Het zijn vaak de belastingdienst en deurwaarders die er tegenaanlopen, niet voor niets lijkt me.
Maar houdt autonoom of soeverein niet juist in dat je de structuur niet accepteert?

Er zijn overigens wel studies gedaan naar soeverein. Is hier volgens mij ook wel eens langsgekomen.

Dat soevereinen te maken krijgen met schuldeisers is sowieso het gevolg.

En soms ook de oorzaak.

Verder heeft de coronacrisis veel mensen over de klif gejaagd.
pi_219008258
quote:
En dan? Het is niet alsof je dit zelf kan bepalen bij geboorte.
Dus logisch dat je Nederland wordt/bent.

Maar niemand houd je tegen als je wil verhuizen.
  maandag 13 oktober 2025 @ 20:37:04 #161
323876 michaelmoore
pi_219008317
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 20:08 schreef Hathor het volgende:

[..]
vissen en jagen net als vroeger toch
  maandag 13 oktober 2025 @ 20:38:36 #162
323876 michaelmoore
pi_219008334
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 20:30 schreef bianconeri het volgende:

[..]
En dan? Het is niet alsof je dit zelf kan bepalen bij geboorte.
Dus logisch dat je Nederland wordt/bent.

Maar niemand houd je tegen als je wil verhuizen.
maar je vader heeft je ingeschreven bij deze club dat moet je wel ongedaan maken voor je gaat emigreren naar een land waar geen telefoon en internet is
pi_219008405
quote:
Ik ben blij dat ik hier geboren ben, dat is echt een jackpot. De kans was iets van 90% dat je in een 3e wereldland ter wereld kwam!
pi_219008408
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 20:30 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maar houdt autonoom of soeverein niet juist in dat je de structuur niet accepteert?

Er zijn overigens wel studies gedaan naar soeverein. Is hier volgens mij ook wel eens langsgekomen.

Dat soevereinen te maken krijgen met schuldeisers is sowieso het gevolg.

En soms ook de oorzaak.

Verder heeft de coronacrisis veel mensen over de klif gejaagd.
Ja, dat klopt beide.

Denk alleen aan de regering Rutte en hun uithangbord. Geen verzorgingsstaat meer maar een participatiestaat.

Ergens klopt dat voor degenen die werken. Die voelen dat iedereen mee moet doen. En dat is klinkend en aanvullend als er ook een maatschappij is die nog net niet letterlijk aan je trekt om je aan het werk te wíllen. Dan is zoiets ook prima.

Maar zo rooskleurig is het niet met versoberingsdrang, miljardairs-solidariteit, polarisatie en AI dreiging. Wat het dán uitstraalt is dat als je je baan kwijtraakt en / of je huwelijk en je na tig sollicitatiepogingen nog langs de zijkant staat, dat je een loser bent. En als die spiraal doorloopt krijg je het incassobureau en de belasting als obstakel, die je niet persoonlijk behandelen. Terwijl die mensen net als wij wel een bepaalde persoonlijke trots hebben.

Maar doordat we juist zo verharden en incassobureaus dat nog een fractie fijner doen, krijg je dat zulke mensen als enige nog kunnen inbrengen dat ze voelen dat ze zelf wél bestaan en wíllen blijven bestaan.

De diepte van drugs nog niet inwillen en een beetje alsof de dood aan je trekt, maar dit het enige nog is naast jezelf overgeven en dat gat in.

Rechts beleid bereikt nu het moment dat de klad erin komt en is gewoon funest. En ik ben helemaal niet zo anti-rechts als ik overkom, vandaar de roep om een middenkabinet en meer geld zodat we er een echte participatiesamenleving van kunnen maken minus de enorme zinkgaten.
pi_219008499
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 20:37 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
vissen en jagen net als vroeger toch
Kunnen ze niet. Voor jagen moet je een vergunning hebben anders ben je een stroper. Botsen ze alweer met de wet.
pi_219008572
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 20:57 schreef Hathor het volgende:

[..]
Kunnen ze niet. Voor jagen moet je een vergunning hebben anders ben je een stroper. Botsen ze alweer met de wet.
We kunnen er wel grappen over maken, maar de falende GGZ en gehele politieke aansporing tot verharding naar elkaar toe, waar ze feitelijk gewoon gehoor aan geven, is minder grappig.
  maandag 13 oktober 2025 @ 21:12:19 #167
323876 michaelmoore
pi_219008581
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 20:57 schreef Hathor het volgende:

[..]
ze gingen toch emigeren naar een land waar wolven en beren normaal zijn

anders gaan ze vissen ergens in een slootje
pi_219008636
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 20:46 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Ja, dat klopt beide.

Denk alleen aan de regering Rutte en hun uithangbord. Geen verzorgingsstaat meer maar een participatiestaat.

Ergens klopt dat voor degenen die werken. Die voelen dat iedereen mee moet doen. En dat is klinkend en aanvullend als er ook een maatschappij is die nog net niet letterlijk aan je trekt om je aan het werk te wíllen. Dan is zoiets ook prima.

Maar zo rooskleurig is het niet met versoberingsdrang, miljardairs-solidariteit, polarisatie en AI dreiging. Wat het dán uitstraalt is dat als je je baan kwijtraakt en / of je huwelijk en je na tig sollicitatiepogingen nog langs de zijkant staat, dat je een loser bent. En als die spiraal doorloopt krijg je het incassobureau en de belasting als obstakel, die je niet persoonlijk behandelen. Terwijl die mensen net als wij wel een bepaalde persoonlijke trots hebben.

Maar doordat we juist zo verharden en incassobureaus dat nog een fractie fijner doen, krijg je dat zulke mensen als enige nog kunnen inbrengen dat ze voelen dat ze zelf wél bestaan en wíllen blijven bestaan.

De diepte van drugs nog niet inwillen en een beetje alsof de dood aan je trekt, maar dit het enige nog is naast jezelf overgeven en dat gat in.

Rechts beleid bereikt nu het moment dat de klad erin komt en is gewoon funest. En ik ben helemaal niet zo anti-rechts als ik overkom, vandaar de roep om een middenkabinet en meer geld zodat we er een echte participatiesamenleving van kunnen maken minus de enorme zinkgaten.
Participatiewet sta ik zelf wel achter. De verzorgingsstaat was onbetaalbaar geworden.

Verder is Nederland helemaal niet een rechts kutland waar helemaal niets geregeld is als je in de problemen komt. Het stikt van de instanties waarbij je terecht kunt. En ook bij de belastingdienst ben je geen nummer en hebben ze allerlei procedures en protocollen voor mensen die in de problemen komen.
Maar daar moet je wel voor open staan. Hulp zoeken, hulp vragen en hulp accepteren.

En niet je kont tegen de kribbe gooien en net doen dat als je de Nederlandse staat niet erkend, je opeens vrij bent gesteld van alle verplichtingen.
pi_219008657
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 20:08 schreef Hathor het volgende:

[..]
Hun 'geboortetrust' dat ze van de overheid terugeisen en waar ze 1,5 miljoen Euro voor willen vangen _O-
pi_219008666
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 20:21 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Ik ben geen autonoom en zal het nooit worden, maar het is wel een probleem dat bij het tijdsbeeld past. En dat deel over 'geen structuur'. We zien letterlijk een regering die alle vertrouwdere structuur er zelf uit wil slopen en als ze dat niet lukt, zitten ze met de armen over elkaar.

Ik associeer wanhopige autonomen met hun schild weleens met toekomstige daklozen en denk dan vaak aan dat nummer van Nina Simone waarin ze opnoemt wat ze nog heeft. Eigenlijk is er een specialistische psycholoog nodig om een stukje realisatie mogelijk te maken, maar dat zit er met de gebrek aan aandacht van de huidige GGZ-staat niet in.
Zeer mooi verwoord Maestro. Een waarheid als een koe.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_219008921
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 21:21 schreef Wantie het volgende:

[..]
Participatiewet sta ik zelf wel achter. De verzorgingsstaat was onbetaalbaar geworden.

Verder is Nederland helemaal niet een rechts kutland waar helemaal niets geregeld is als je in de problemen komt. Het stikt van de instanties waarbij je terecht kunt. En ook bij de belastingdienst ben je geen nummer en hebben ze allerlei procedures en protocollen voor mensen die in de problemen komen.
Maar daar moet je wel voor open staan. Hulp zoeken, hulp vragen en hulp accepteren.

En niet je kont tegen de kribbe gooien en net doen dat als je de Nederlandse staat niet erkend, je opeens vrij bent gesteld van alle verplichtingen.
De huidige en afgelopen regeringen maken momenteel vooral anti-reclame tegen alles wat vroeger vanuit een sociaal oogpunt is opgebouwd. En het aangeven dat er bepaalde molens zijn die je in kunt stappen. Fijn, maar soms zijn dat molens met een hellend vlak terwijl iemand voelt dat ie de andere kant op wil waar de hulp ontbreekt.

Als Kabinet Rutte 80 en Schoof 1 zo pro-werk zijn, waar is dan die arm van rechts die iemand scant op kwaliteiten en pro-actief die arbeidsmarkt op helpt in plaats van mensen met een uitkering met een lager geworden moraal, die -tig afwijzingen hebben gehad, een dolksteek-affiche voor de deur te hangen.

Een overheid mag best meer een kruiwagen zijn ipv een partij die burgers een trap na geeft en iemand dit vertaalt met 'zie je wel, je bént een loser'. Tot iemand zo'n uitkering weigert en op straat gaat leven. Wél of niet in de rol van autonoom. Want dat is wat men verlangt, men verlangt dat we hard zijn en voor onszelf opkomen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Beathoven op 13-10-2025 22:03:33 ]
pi_219009158
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 21:58 schreef Beathoven het volgende:

[..]
De huidige en afgelopen regeringen maken momenteel vooral anti-reclame tegen alles wat vroeger vanuit een sociaal oogpunt is opgebouwd. En het aangeven dat er bepaalde molens zijn die je in kunt stappen. Fijn, maar soms zijn dat molens met een hellend vlak terwijl iemand voelt dat ie de andere kant op wil waar de hulp ontbreekt.

Als Kabinet Rutte 80 en Schoof 1 zo pro-werk zijn, waar is dan die arm van rechts die iemand scant op kwaliteiten en pro-actief die arbeidsmarkt op helpt in plaats van mensen met een uitkering met een lager geworden moraal, die -tig afwijzingen hebben gehad, een dolksteek-affiche voor de deur te hangen.

[ afbeelding ]

Een overheid mag best meer een kruiwagen zijn ipv een partij die burgers een trap na geeft en iemand dit vertaalt met 'zie je wel, je bént een loser'. Tot iemand zo'n uitkering weigert en op straat gaat leven. Wél of niet in de rol van autonoom. Want dat is wat men verlangt, men verlangt dat we hard zijn en voor onszelf opkomen.
2 vrienden van mij zijn 40 uur per week proactief bezig om dat soort mensen de arbeidsmarkt op te helpen.

In dienst van de overheid.
Die nog steeds een kruiwagen aanbiedt.
Maar mensen hebben ook eigen verantwoordelijkheid.

Ik loop in mijn werk ook vaak genoeg tegen mensen aan die niets hebben, en nog steeds van alles krijgen van de overheid en diverse andere instanties waar ik gewoon het volle pond voor betaal.
En dat vind ik verder prima.
Maar kom niet bij mij met een jankverhaal dat mensen geen andere keuze hebben dan zichzelf buiten de maatschappij te plaatsen omdat diezelfde maatschappij ze niets biedt.

Want dat aanbod is er genoeg.
pi_219009194
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 22:32 schreef Wantie het volgende:

[..]
2 vrienden van mij zijn 40 uur per week proactief bezig om dat soort mensen de arbeidsmarkt op te helpen.

In dienst van de overheid.
Die nog steeds een kruiwagen aanbiedt.
Maar mensen hebben ook eigen verantwoordelijkheid.

Ik loop in mijn werk ook vaak genoeg tegen mensen aan die niets hebben, en nog steeds van alles krijgen van de overheid en diverse andere instanties waar ik gewoon het volle pond voor betaal.
En dat vind ik verder prima.
Maar kom niet bij mij met een jankverhaal dat mensen geen andere keuze hebben dan zichzelf buiten de maatschappij te plaatsen omdat diezelfde maatschappij ze niets biedt.

Want dat aanbod is er genoeg.
Het is sowieso gelul, dat 'zichzelf buiten de maatschappij plaatsen'. Het is zonder uitzondering wel de lusten, maar niet de lasten van die maatschappij willen.

Wel een uitkering, maar geen btw. Wel behandeld willen worden voor je kapotgerookte longen, maar geen premie willen betalen. Kotsziek word ik van dat soort lamlendig kutvolk.
pi_219009367
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 22:36 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Het is sowieso gelul, dat 'zichzelf buiten de maatschappij plaatsen'. Het is zonder uitzondering wel de lusten, maar niet de lasten van die maatschappij willen.

Wel een uitkering, maar geen btw. Wel behandeld willen worden voor je kapotgerookte longen, maar geen premie willen betalen. Kotsziek word ik van dat soort lamlendig kutvolk.
Jij bent best kritisch.
pi_219009809
quote:
Als je ziet hoe ons belastinggeld verkwist wordt, is het op zich ook wel logisch dat steeds meer mensen een aversie tegen de staat opbouwen.

Op zich mogen alle extreemlinkse mensen van Nederland van mij best een enclave bouwen in bijv. Amsterdam waar types als Ed uit de Uitkeringstrekkers van gratis wonen, geld en wiet worden voorzien, maar dan zou ik ook wel de mogelijkheid willen hebben om daar niet voor te betalen.
Mja
pi_219009833
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 06:18 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Als je ziet hoe ons belastinggeld verkwist wordt, is het op zich ook wel logisch dat steeds meer mensen een aversie tegen de staat opbouwen.

Op zich mogen alle extreemlinkse mensen van Nederland van mij best een enclave bouwen in bijv. Amsterdam waar types als Ed uit de Uitkeringstrekkers van gratis wonen, geld en wiet worden voorzien, maar dan zou ik ook wel de mogelijkheid willen hebben om daar niet voor te betalen.
Klinkt als een autonoom...
  dinsdag 14 oktober 2025 @ 06:59:55 #177
323876 michaelmoore
pi_219009852
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 21:58 schreef Beathoven het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

De VVD maakt alleen hangmatten voor mensen die miljonair zijn
pi_219009855
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 22:36 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Algemeen dik aangezet Karikatuur maken en dat plaatje een nekschot geven. Dat werkt prima voor snoeihard neoliberalisme.
pi_219009889
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 07:04 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Algemeen dik aangezet Karikatuur maken en dat plaatje een nekschot geven. Dat werkt prima voor snoeihard neoliberalisme.
Het mooie van een goede karikatuur is dat mensen die het betreft zich er altijd prima in herkennen en op hun eigen onzekerheden worden gewezen.
pi_219009957
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 07:24 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Het mooie van een goede karikatuur is dat mensen die het betreft zich er altijd prima in herkennen en op hun eigen onzekerheden worden gewezen.
Niet iedereen is een Caroline van der Plas die wordt bejubeld door pro-rokers en de tabaksindustrie, maar die we als onbekende zouden degraderen tot een eendimensionaal object. En iemand aan de onderkant op onzekerheden willen natrappen vanuit een gelukspositie is niet heel constructief.
pi_219010504
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 07:49 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Niet iedereen is een Caroline van der Plas die wordt bejubeld door pro-rokers en de tabaksindustrie, maar die we als onbekende zouden degraderen tot een eendimensionaal object. En iemand aan de onderkant op onzekerheden willen natrappen vanuit een gelukspositie is niet heel constructief.
Dus autonome en soevereine mensen zitten aan de onderkant en mensen die gewoon accepteren dat ze belasting moeten betalen handelen vanuit een gelukspositie?

Over karikaturen gesproken.
pi_219010936
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 09:20 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Dus autonome en soevereine mensen zitten aan de onderkant en mensen die gewoon accepteren dat ze belasting moeten betalen handelen vanuit een gelukspositie?

Over karikaturen gesproken.
Leg jij de lezers hier even uit waarom je een anti-democratisch radicaal rechtse regering toejuicht die "niet-deugen" aanmoedigt, empathie bestrijdt en socialistisch voor de bovenkant is. Waarvan iemand notabene recent het nieuws haalt om de besproken sigaretten. Dat is wat men zaait.

En daarna hoor ik graag waarom je de oogst van het gehoor geven aan anti-democratisch handelen en niet-deugen zo verschrikkelijk vindt met roken erbij?

Dit past toch prima bij wat jij een wenselijke maatschappij vindt. Minder overheidsbemoeienis, meer eigen rechten.
  dinsdag 14 oktober 2025 @ 10:12:54 #183
323876 michaelmoore
pi_219010999
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 07:49 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Maar we krijgen dan wel de rode diesel terug, das toch mooi als je nie te duur wilt rijden in de polder, controleren doen ze toch niet meer
pi_219011091
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 06:18 schreef TAmaru het volgende:

[..]

Ieder weldenkend mens wil toch niet betalen voor de hobby's van medemensen?
pi_219011136
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 06:37 schreef Wantie het volgende:

[..]
Klinkt als een autonoom...
Nee hoor, ik tik braaf mijn belasting af. Met tegenzin, maar goed. Maar ik snap wel dat er mensen zijn die er gewoon totaal genoeg van hebben.
Mja
pi_219011151
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 10:25 schreef torentje het volgende:

[..]
Ieder weldenkend mens wil toch niet betalen voor de hobby's van medemensen?
Sterker nog, als de overheid ons niet zou dwingen, wie zou er dan vrijwillig betalen voor de uitkeringen van mensen, asielopvang, etc.?

Maak van het UWV maar een stichting waar je geld aan kunt doneren. Dan schaffen we alle uitkeringen af. Het UWV mag dan zelf bepalen hoe ze dat geld verdelen en aan wie. ^O^
Mja
pi_219011314
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 10:31 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Nee hoor, ik tik braaf mijn belasting af. Met tegenzin, maar goed. Maar ik snap wel dat er mensen zijn die er gewoon totaal genoeg van hebben.
Ik snap niet dat er mensen zijn die genoeg hebben van belasting betalen. Dat als gekaderd stuk bestrijd ik als opzichzelf staand.

Maar ik snap wel dat er mensen zijn die zich liberaal voelen en van wie hun kring aan kennissen liberaal stemmen. Dat die mensen zich verzetten tegen incassobureaus 'en' de belasting erbovenop. Dat iemand zich onder die omstandigheden autonoom verklaart is eigenlijk hetzeflde als die bedrijven die roepen dat ze minder regels willen. Eenzelfde roep om autonomie. Van de ene kant accepteren we het niet, de andere kant als (extreem voorbeeld noemend) Amazon, wordt het nog net niet aanbeden dat ze landen op zichzelf vormen en landen uithollen.

Geef autonomen niet minder aandacht, geef ze vooral een werkbare regering die niet op GGZ bezuinigd en waarvan de GGZ ook in verbinding staat met de overheid om aan te geven waar het in het leven misgegaan is met deze autonomen ipv dat de SBS-camera's draaien om de lachwekkende momenten vast te leggen. Ook al zou je de 'autonomen' niet redden, dan red je mogelijk wel de toekomst ermee van mensen die nog niet zijn afgegleden.
pi_219011330
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 10:56 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Ik snap niet dat er mensen zijn die genoeg hebben van belasting betalen. Dat als gekaderd stuk bestrijd ik als opzichzelf staand.
Jij snapt niet dat mensen genoeg hebben van belasting betalen als je ziet hoe dat geld door de overheid over de balk wordt gesmeten?
Mja
pi_219011369
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 10:33 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Sterker nog, als de overheid ons niet zou dwingen, wie zou er dan vrijwillig betalen voor de uitkeringen van mensen, asielopvang, etc.?

Maak van het UWV maar een stichting waar je geld aan kunt doneren. Dan schaffen we alle uitkeringen af. Het UWV mag dan zelf bepalen hoe ze dat geld verdelen en aan wie. ^O^
Precies, de overheid dwingt iedereen tot werken, zodat iedereen zijn hobby's betalen kan.
pi_219011385
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 10:59 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Jij snapt niet dat mensen genoeg hebben van belasting betalen als je ziet hoe dat geld door de overheid over de balk wordt gesmeten?
Je hebt genoeg van rechts beleid, niet genoeg van belastingen.
pi_219011417
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 11:02 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Je hebt genoeg van rechts beleid, niet genoeg van belastingen.
Rechts smijt geld over de balk volgens jou?
Mja
pi_219011492
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 10:59 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Nee, eigenlijk niet.

Die mensen hebben vaak totaal geen verstand van zaken is mijn ervaring.
pi_219011496
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 11:09 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Rechts smijt geld over de balk volgens jou?
Blijkbaar, want we hebben al decennialang een rechtse regering.
pi_219011508
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 11:01 schreef torentje het volgende:

[..]
Precies, de overheid dwingt iedereen tot werken, zodat iedereen zijn hobby's betalen kan.
Je wordt niet gedwongen om te werken.
Ik ken genoeg mensen die niet werken en ook niet door de overheid daartoe gedwongen worden.
pi_219011536
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 11:18 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, eigenlijk niet.

Die mensen hebben vaak totaal geen verstand van zaken is mijn ervaring.
De kosten van immigratie zijn tientallen miljarden per jaar, ontwikkelingssamenwerking 4 miljard per jaar, kosten UWV ook 30 miljard per jaar, ... uiteindelijk als je dat allemaal bij elkaar optelt, en je verdeelt dat over 10 miljoen belastingbetalers, dan is dat ook al iets van 7000 euro p.p. per jaar. Dan heb ik de toeslagen nog niet eens meegerekend en al die andere onzin, zoals gesubsidieerde zorg.
Mja
pi_219011538
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 11:20 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik ken genoeg mensen die niet werken en ook niet door de overheid daartoe gedwongen worden.
Dat geloof ik graag ja, dat jij die kent ...
Mja
pi_219011541
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 11:18 schreef Wantie het volgende:

[..]
Blijkbaar, want we hebben al decennialang een rechtse regering.
Onzin, VVD is altijd in zee gegaan met linkse partijen en is zelf ook niet meer heel erg rechts te noemen
Mja
pi_219011567
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 11:20 schreef Wantie het volgende:

[..]
Als men niet werkt kan men toch de hobby's niet betalen? Bv. de hoerenlopers mogen dan toch niet naar de hoeren?
pi_219011709
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 11:27 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Onzin, VVD is altijd in zee gegaan met linkse partijen en is zelf ook niet meer heel erg rechts te noemen
Die enkele keren dat ze met de PvdA of ChristenUnie in zee zijn gegaan ja.

Maar het CDA, en zeker het huidige kabinet met de PVV, BBB en NSC zijn niet links.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_219011777
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 11:27 schreef TAmaru het volgende:

[..]
De kosten van immigratie zijn tientallen miljarden per jaar, ontwikkelingssamenwerking 4 miljard per jaar, kosten UWV ook 30 miljard per jaar, ... uiteindelijk als je dat allemaal bij elkaar optelt, en je verdeelt dat over 10 miljoen belastingbetalers, dan is dat ook al iets van 7000 euro p.p. per jaar. Dan heb ik de toeslagen nog niet eens meegerekend en al die andere onzin, zoals gesubsidieerde zorg.
Grappig, Beethoven ziet de oorzaak van soevereiniteit in de afbraak van de verzorgingsstaat.
Jij vindt juist dat die moet worden afgebroken...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')