abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214775861
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 14:03 schreef Buikbrein het volgende:

[..]
M.a.w., hun enige probleem is dat ze met te weinig zijn, te weinig middelen hebben en nog te kort bestaan.

Zouden ze met miljoenen zijn wereldwijd, met veel geldschieters en ze bestaan lang genoeg.. dan is het allemaal OK en krijgen ze "gewoonterecht" want, dan gaat artikel 1 gelden.

Dat is uiteraard niet hoe ik over deze groep denk, dit zeg ik vanuit de redenatie van het bestaansrecht van de huidige cultus/religies.

Islam, Judaisme, Christendom: Als die vandaag zou beginnen met een paar mannetjes.. kansloos toch? wees eerlijk.
Zeker, daarom was de casus van Scientology in Amerika destijds ook zo interessant evenals het Pastafarisme. Allemaal vol religieuze dogma’s maar ze werden (moeilijk) als serieuze religie erkent.
pi_214775892
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 14:05 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]
Zeker, daarom was de casus van Scientology in Amerika destijds ook zo interessant evenals het Pastafarisme. Allemaal vol religieuze dogma’s maar ze werden (moeilijk) als serieuze religie erkent.
:D uiteraard, "Abraham" duldt geen concurrentie!! Dat is de kern, de aard van die 3 religes: 1 God, en wel de MIJNE / DEZE. Dag Odin, Wotan, dag Griekse Goden, etc.. niets meer van over, het is ze goed gelukt zou ik zeggen: Wat een succes-verhaal :')

Zie Noahide "wetten", duidelijker komt het niet. Hoe langer je erover nadenkt, hoe belachelijker, enger en zorgelijker het wordt. Dat dat allemaal zo is, is nog tot daaraan toe: Maar dat weldenkende, gezonde, volwassen mensen.. daadwerkelijk in een WET opnemen dit te beschermen, is mind-blowing.

Dan ben je, zoals dat heet: Theologisch overwonnen. Suck it up

Dank!
  Moderator / Redactie FP donderdag 22 augustus 2024 @ 14:24:35 #131
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_214776008
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 10:12 schreef potjecreme het volgende:
Mooi verslag van Chris Klomp over een rechtzaak afgelopen dinsdag.

https://chrisklomp.nl/alice-besselink-een-bezeten-circus/
Hulde dat die rechter zo kalm blijft.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_214777788
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 14:24 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Hulde dat die rechter zo kalm blijft.
En dan heeft de rechter aan deze nog een makkelijke. Er zijn soevereinen geweest die op voorhand de rechter wraakten en ook de wrakingskamer wraakten. En dan was de wrakingsgrond de ene keer dat de rechter zijn burgerservicenummer niet wilde geven, maar er was ook een doorgedraaide complotgek die de rechter wraakte omdat die onpartijdig hoort te zijn, maar die onpartijdigheid schendt door een oordeel uit te spreken.
Dit soort betogen zie je vaker in ‘soevereine’ zaken. Als ze aan het woord zijn, volgt een monoloog over alle onderwerpen uit de complotwereld. De reactie van de rechter wordt met selffulfilling prophecy geïnterpreteerd: zegt de rechter ergens een ‘ja’, dan is de rechter het dus eens met het betoog, dus hebben ze gewonnen. Kapt de rechter af, dan komen ze te dicht bij de waarheid, dus hebben ze weer gewonnen. Gaat de rechter er niet op in, dan durft de rechter niet meer, dus hebben ze gewonnen.
pi_214778221
Het is lastig in te schatten hoe ver deze vrouw wilt gaan.
Meteen na het kort geding gooide ze opnieuw alle namen door de megafoon, van mensen die ze van bepaalde zaken verdenkt. Ze blijft intussen belachelijke verhaaltjes op haar facebook gooien.

Maar ze heeft het af en toe ook over onderduiken. Er is geen touw aan vast te knopen. Goede kans dat ze zich wel koest houd als ze zulke bedragen moet gaan betalen aan boetes. Of er gaan inzamelingsacties op touw gezet worden.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_215019324
quote:
Groep soevereinen verdacht van voorbereiden terroristisch misdrijf, burgemeester Deventer genoemd
Een groep van vier mannen die het gedachtegoed van de soevereinen aanhangen wordt ervan verdacht wapens te hebben gekocht om een terroristisch misdrijf te plegen. Daarbij zouden ze onder anderen burgemeesters als doelwit hebben gehad, waarbij de burgemeester van Deventer specifiek werd genoemd, bleek woensdag op een zitting in Rotterdam.

De vier mannen worden verdacht van deelname aan de terroristische organisatie Common Law Nederland Earth en haar opvolger Volksraad. Die organisatie zou machtshebbers binnen de overheid via burgerarrestaties voor een volkstribunaal willen brengen. Daarbij werd geweld niet uitgesloten.

In de extra beveiligde rechtbank van Rotterdam stonden woensdagmiddag zes mannen terecht. Vier worden verdacht van het voorbereiden van een terroristisch misdrijf en deelname aan een terroristische organisatie, twee anderen van het verkopen van wapens of het helpen daarbij.

Een van de vier soevereinen, Arjan van den B. uit Deventer (45), zou binnen de beweging zelfs officieel tot ‘sherrif’ zijn beëdigd. ,,Het was de uitdrukkelijke bedoeling dat de organisatie zich per provincie zou organiseren. Sherrifs moesten daarbij gelijkgestemden zoeken en een militie oprichten”, stelde de officier van justitie woensdagmiddag.
https://www.ad.nl/binnenl(...)er-genoemd~a8902bbe/
:')
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_215019357
quote:
Volgens mij leven die lui echt in zo'n bubbel dat ze echt denken dat de gewone Nederlander dit wil en ook zo'n Burgermeester zou veroordelen op zo'n Volkstribunaal.
En dat ze zelf als helden worden gezien.
pi_215019407
quote:
Een van de vier soevereinen, Arjan van den B. uit Deventer (45), zou binnen de beweging zelfs officieel tot ‘sherrif’ zijn beëdigd. ,,Het was de uitdrukkelijke bedoeling dat de organisatie zich per provincie zou organiseren. Sherrifs moesten daarbij gelijkgestemden zoeken en een militie oprichten”
Voor souvereine mensen die wars zijn van regeltjes zijn ze toch merkwaardig verzot op het kopiëren van organisatiestructuren zoals landen die normaliter kennen.
pi_215019417
quote:
Dat is toch niet best, dat mensen zo ver in hun delusie verstrikt raken, dat ze zelfs geweld en eigenrecht willen toepassen.
pi_215029434
quote:
"Niet elke moslim is een terrorist, maar elke terrorist is een moslim"
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_215045601
quote:
10s.gif Op donderdag 19 september 2024 14:27 schreef egayalS het volgende:

[..]
"Niet elke moslim is een terrorist, maar elke terrorist is een moslim"
Niet elke wappie is soeverein, maar elke soeverein is een wappie.
pi_215046062
Dat riedeltje van die lui is ook overal hetzelfde. Ik heb geen contract met de overheid, ik ben soeverein, ik ben alleen maar aan het reizen.

Mooi gehandeld van uncle agent!

pi_215046369
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 september 2024 17:36 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Dat riedeltje van die lui is ook overal hetzelfde. Ik heb geen contract met de overheid, ik ben soeverein, ik ben alleen maar aan het reizen.

Mooi gehandeld van uncle agent!

En in het Engels schijnt het verschil tussen ‘act’ en ‘law’ ook nog te bestaan in het grote soevereine lexicon…
pi_215109431
Opnieuw twee soevereinen aangehouden in groot lopend onderzoek.
https://www.telegraaf.nl/(...)oot-lopend-onderzoek
quote:
Opnieuw twee soevereinen aangehouden in groot lopend onderzoek
GEESTEREN - De politie heeft in Geesteren een 61-jarige man en een 59-jarige vrouw aangehouden die vermoedelijk deel uitmaken van een radicale soevereinenbeweging. Hun woning en verschillende bedrijfspanden zijn doorzocht. Daarbij zijn onder meer munitie, een kruisboog, gegevensdragers en een grote hoeveelheid documenten over het radicale soevereine gedachtegoed in beslag genomen, meldt het Openbaar Ministerie.
pi_215110726
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 16:53 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]

twitter
pi_215111301
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 16:53 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]

Radicale soevereinen. Wie had dat ooit kunnen bedenken.
Allah Al Watan Al Malik
pi_215111309
quote:
6s.gif Op vrijdag 27 september 2024 20:43 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Radicale soevereinen. Wie had dat ooit kunnen bedenken.
"jamaar ik heb helemaal geen contract met u!"
pi_215125269
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 18:14 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
Een aantal jaar geleden is er zo’n initiatief geweest. Een niet bebouwd stukje grond bij Coevorden werd door een groepje soevereinen geclaimd, want Nederland en Duitsland wisten niet meer tot welk land het stukje precies behoorde en dus was het in de soevereinenlogica niemandsland. Wonderland (zo heette het echt) werd volgestouwd met caravans en ze zouden alles in harmonie beslissen. Maar je weet hoe zoiets gaat in een anarchie: al gauw vinden ze dat ze te weinig te zeggen hebben.
Toen de grens uiteindelijk werd bepaald, was er dan ook weinig meer van Wonderland over.
Daar is nu hun virtuele school gevestigd

https://earthexperienceschool.podia.com/over-ons
pi_215159210
De Avondshow ging er gisteravond over:

Treffende slotzin: verdienmodel voor complotdenkers.
pi_215342740
En vanavond bij Eva een bespreking over het probleem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')