abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 januari 2024 @ 17:39:35 #101
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_212215108
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 17:37 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Hier was Richard mogelijk de vreselijke buurman die steeds de grenzen opzoekt. Waarbij ook de andere buurman volgens mij niet altijd netjes kalm bleef, maar het is volgens mij hier GEEN gevalletje van:
- Buurman A treitert buurman B
- Na lange tijd getreiterd te worden knapt er iets bij buurman B en vermoord hij buurman A en zijn vrouw

Maar eerder een kwestie van:
- Buurman A voelt zich opgelicht (en is zeer waarschijnlijk ook opgelicht) door buurman B
- Er breekt een ruzie uit waarin over en weer aangiften worden gedaan, buurman B naar verluid zelfs het 12-jarige zoontje van buurman A intimideerde
- Buurman A dreigt met een rechtszaak
- Buurman B rijdt de vrouw van buurman A klem en schiet haar met meerdere schoten dood. Daarna loopt hij naar het huis van buurman A, 12-jarig zoontje doet open en buurman B zegt: "er is iets vreselijks gebeurd, je moeder heeft een ongeluk gekregen, ik moet je vader spreken", waarna hij de vader ook vermoord.
- Waarna buurman B het beruchte Facebook-filmpje met de "als maar 1% vader bent" maakt. Waar hij ook nog eens woest wordt op de buren die hij net heeft vermoord ivm een camera die hij ergens ziet hangen.
Ze waren geen buren en er werd niet gedreigd met een rechtszaak, er liep een rechtszaak.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 29 januari 2024 @ 17:42:11 #102
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_212215142
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 17:38 schreef ZanneG het volgende:
Ik zal het opnieuw zeggen, want mijn vorige reactie is verwijderd:

NIETS wat er in het conflict is voorafgegaan rechtvaardigt het om 2 mensen, 2 jonge ouders in koele bloeden af te maken!

Richard had 100 andere dingen kunnen doen, maar dit was nooit de oplossing.

Hij heeft een gaatje in zn kop, als hij denkt dat dit normaal is.

Zelfs al werd hij bedreigd door de slachtoffers wat ik al niet geloof, maar dan nog kan je nooit 2 mensen afschieten en ook nog eens in de aanloop er naar toe de kinderen bedreigen.

Nu zijn er 2 ouders dood, de kinderen moeten opgroeien zonder hun ouders, zonder hun veilige nest. Met levensgrote trauma s die nooit meer weggaan.

Richard is aan gevaarlijke gek en niets anders.
Zoiets zei je al.
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 16:14 schreef ZanneG het volgende:
Richard is een gewetenloze psychopaat, niets meer en niets minder.
Het doet er niet toe of er wel of geen conflict is over een huis, als je 2 mensen in koele bloeden vermoord en kinderen bedreigd dan ben je gestoord.
Daar kunnen we lang of kort over discussieren maar dat veranderd niets aan de kern vd zaak.
Ik geloof niet dat het doodslag is; hij heeft willens en wetens die 2 mensen vermoord.
Hij liep niets voor niets met een wapen op zak.
Als er echt een conflict was dan had hij 100 andere dingen kunnen doen maar 2 mensen vermoorden is nooit de oplossing.
Dat was geen impuls.
Hij is gestoord en gevaarlijk.
  maandag 29 januari 2024 @ 17:42:14 #103
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_212215143
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 17:37 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Hier was Richard mogelijk de vreselijke buurman die steeds de grenzen opzoekt. Waarbij ook de andere buurman volgens mij niet altijd netjes kalm bleef, maar het is volgens mij hier GEEN gevalletje van:
- Buurman A treitert buurman B
- Na lange tijd getreiterd te worden knapt er iets bij buurman B en vermoord hij buurman A en zijn vrouw

Maar eerder een kwestie van:
- Buurman A voelt zich opgelicht (en is zeer waarschijnlijk ook opgelicht) door buurman B
- Er breekt een ruzie uit waarin over en weer aangiften worden gedaan, buurman B naar verluid zelfs het 12-jarige zoontje van buurman A intimideerde
- Buurman A dreigt met een rechtszaak
- Buurman B rijdt de vrouw van buurman A klem en schiet haar met meerdere schoten dood. Daarna loopt hij naar het huis van buurman A, 12-jarig zoontje doet open en buurman B zegt: "er is iets vreselijks gebeurd, je moeder heeft een ongeluk gekregen, ik moet je vader spreken", waarna hij de vader ook vermoord.
- Waarna buurman B het beruchte Facebook-filmpje met de "als maar 1% vader bent" maakt. Waar hij ook nog eens woest wordt op de buren die hij net heeft vermoord ivm een camera die hij ergens ziet hangen.
De slachtoffers dreigden niet met een rechtszaak, maar waren er daadwerkelijk 1 gestart als ik het goed begrepen heb. Die zou dienen in februari (als ik dat goed onthouden heb).

Verder eens dat het vooralsnog eerder op jouw scenario lijkt dan het scenario dat door de verdachte geschetst is in zijn FB-filmpje. Maar er mist uiteraard nog veel info. Tijdens de inhoudelijke behandeling vd strafzaak zal er waarschijnlijk meer info naar buiten komen.

EDIT: het waren geen directe buren. De paarden vd verdachte liepen wel in de wei naast het huis vd slachtoffers.

[ Bericht 2% gewijzigd door Whiskers2009 op 29-01-2024 18:03:42 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 29 januari 2024 @ 17:42:49 #104
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_212215153
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 17:38 schreef ZanneG het volgende:
NIETS wat er in het conflict is voorafgegaan rechtvaardigt het om 2 mensen, 2 jonge ouders in koele bloeden af te maken!
Want je denkt dat er hier mensen zijn die daar anders over denken?
Die moorden normaal vinden?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_212215595
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2024 17:42 schreef matthijst het volgende:

[..]
Want je denkt dat er hier mensen zijn die daar anders over denken?
Die moorden normaal vinden?
Teveel mensen hebben Richard zijn daden verheerlijkt en het goed gepraat, alsof het heel normaal is om 2 mensen om zeep te helpen. Als je zogenaamd bedriegt wordt, wat vooralsnog vooral in Richard zijn hoofd zich afspeelde.

Ik zeg niet dat het hier gebeurt want ik ga niet een heel topic terug lezen maar dat is wel degelijk gebeurt in de media in, het dorp, de staat, de school , overal en dat is wat heel fout is in dit hele verhaal
  maandag 29 januari 2024 @ 18:17:17 #106
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_212215656
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 18:12 schreef ZanneG het volgende:

[..]
Teveel mensen hebben Richard zijn daden verheerlijkt en het goed gepraat, alsof het heel normaal is om 2 mensen om zeep te helpen. Als je zogenaamd bedriegt wordt, wat vooralsnog vooral in Richard zijn hoofd zich afspeelde.

Ik zeg niet dat het hier gebeurt want ik ga niet een heel topic terug lezen maar dat is wel degelijk gebeurt in de media in, het dorp, de staat, de school , overal en dat is wat heel fout is in dit hele verhaal
Dat sloeg volgens mij al vrij snel om, vooral nadat het OM op de vrijdag na de dinsdag meer informatie naar buiten bracht.
pi_212216205
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2024 18:17 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Dat sloeg volgens mij al vrij snel om, vooral nadat het OM op de vrijdag na de dinsdag meer informatie naar buiten bracht.
Het hele verhaal begon er juist mee dat massa s mensen Richard steunden en de slachtoffers in een hoek duwden van gevaarlijke gekken die de arme Richard bedreigden en het leven zuur maakten, dat was de hele clou van dit drama.

Terwijl dit nooit normaal of te rechtvaardigen is, ook niet als Richard écht bedreigd was en zn paarden vergiftigd zouden zijn dan nog zou dit niet te rechtvaardigen zijn en dat is nu net was het halve land wel deed.

Die vonden het allemaal heel normaal en zelfs top dat een man zijn ' bedreigers' om legde om zichzelf te beschermen.

Maar iedereen met een beetje verstand in zn kop zou dit vanaf dag 1 veroordeeld moeten hebben.
pi_212216417
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 18:47 schreef ZanneG het volgende:

[..]
Het hele verhaal begon er juist mee dat massa s mensen Richard steunden en de slachtoffers in een hoek duwden van gevaarlijke gekken die de arme Richard bedreigden en het leven zuur maakten, dat was de hele clou van dit drama.

Terwijl dit nooit normaal of te rechtvaardigen is, ook niet als Richard écht bedreigd was en zn paarden vergiftigd zouden zijn dan nog zou dit niet te rechtvaardigen zijn en dat is nu net was het halve land wel deed.

Die vonden het allemaal heel normaal en zelfs top dat een man zijn ' bedreigers' om legde om zichzelf te beschermen.

Maar iedereen met een beetje verstand in zn kop zou dit vanaf dag 1 veroordeeld moeten hebben.
Helemaal mee eens.
En ook hier gebeurde het hoor. En ook genoeg mensen die Richard zelfs na wat er na 1 dag al bekend was niet gelijk wilden veroordelen en wilden wachten op meer informatie. Alsof het op een of andere manier toch nog ergens te rechtvaardigen viel.

Die users zijn daarna ook niet meer terug gekeerd om zich toch alsnog uit te spreken tegen Richard.
pi_212216702
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2024 19:00 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Helemaal mee eens.
En ook hier gebeurde het hoor. En ook genoeg mensen die Richard zelfs na wat er na 1 dag al bekend was niet gelijk wilden veroordelen en wilden wachten op meer informatie. Alsof het op een of andere manier toch nog ergens te rechtvaardigen viel.

Die users zijn daarna ook niet meer terug gekeerd om zich toch alsnog uit te spreken tegen Richard.
Dat begrijp ik dus niet
De feiten waren gelijk al duidelijk: Richard schiet 2 mensen dood omdat hij zich bedreigd voelde, of die bedreigingen echt waren of in zijn hoofd zaten maakt eigenlijk niet uit.

Ook al was hem écht het leven zuur gemaakt door de 2 slachtoffers, dan nog waren er zoveel andere opties dan te denken dat je dan maar met je geweer 2 mensen moet opwachten en ze vervolgens door het hoofd te schieten.

Wat moest deze schiet gevaarlijke gek uberhaupt met die wapens?

2 mensen omleggen is nooit de oplossing of te rechtvaardigen, zelfs niet als Richard écht werd bedreigd wat ik sowieso al niet geloof.

Er is hier 1 dader en 2 slachtoffers en Richard is dader en geen slachtoffer.
In feite zijn er meer dan 2 slachtoffers, vergeet de arme kinderen niet.
  maandag 29 januari 2024 @ 19:38:19 #110
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_212216950
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 19:21 schreef ZanneG het volgende:

[..]
Dat begrijp ik dus niet
De feiten waren gelijk al duidelijk: Richard schiet 2 mensen dood omdat hij zich bedreigd voelde, of die bedreigingen echt waren of in zijn hoofd zaten maakt eigenlijk niet uit.

Ook al was hem écht het leven zuur gemaakt door de 2 slachtoffers, dan nog waren er zoveel andere opties dan te denken dat je dan maar met je geweer 2 mensen moet opwachten en ze vervolgens door het hoofd te schieten.

Wat moest deze schiet gevaarlijke gek uberhaupt met die wapens?

2 mensen omleggen is nooit de oplossing of te rechtvaardigen, zelfs niet als Richard écht werd bedreigd wat ik sowieso al niet geloof.

Er is hier 1 dader en 2 slachtoffers en Richard is dader en geen slachtoffer.
In feite zijn er meer dan 2 slachtoffers, vergeet de arme kinderen niet.
Niemand hier die iets anders zegt, hoor.
pi_212216983
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 16:14 schreef ZanneG het volgende:
Richard is een gewetenloze psychopaat, niets meer en niets minder.
Het doet er niet toe of er wel of geen conflict is over een huis, als je 2 mensen in koele bloeden vermoord en kinderen bedreigd dan ben je gestoord.
Daar kunnen we lang of kort over discussieren maar dat veranderd niets aan de kern vd zaak.
Ik geloof niet dat het doodslag is; hij heeft willens en wetens die 2 mensen vermoord.
Hij liep niets voor niets met een wapen op zak.
Als er echt een conflict was dan had hij 100 andere dingen kunnen doen maar 2 mensen vermoorden is nooit de oplossing.
Dat was geen impuls.
Hij is gestoord en gevaarlijk.
Dat hij gevaarlijk is, is duidelijk. Maar of hij gestoord of een gewetenloze psychopaat is, moet eigenlijk uit het onderzoek van het Pieter Baan Centrum nog blijken.

Ik vermoed ook wel dat er een steekje of twee los zitten bij die kerel, de vraag is of hij er (on)toerekeningsvatbaar door is.
  maandag 29 januari 2024 @ 19:45:04 #112
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_212217081
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 19:40 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Dat hij gevaarlijk is, is duidelijk. Maar of hij gestoord of een gewetenloze psychopaat is, moet eigenlijk uit het onderzoek van het Pieter Baan Centrum nog blijken.

Ik vermoed ook wel dat er een steekje of twee los zitten bij die kerel, de vraag is of hij er (on)toerekeningsvatbaar door is.
Altijd wonderbaarlijk als mensen die claimen in de geestelijke gezondheidszorg te werken zo makkelijk met diagnoses strooien.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_212221306
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 19:45 schreef Leandra het volgende:

[..]
Altijd wonderbaarlijk als mensen die claimen in de geestelijke gezondheidszorg te werken zo makkelijk met diagnoses strooien.
Als je twee mensen koelbloedig executeert waaronder een voor de ogen van zijn kind ben je gewoon een gewetenloze psychopaat, is heel simpel en hoef je niet voor in de gezondheidszorg te werken.
pi_212225106
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 08:40 schreef huxley84 het volgende:

[..]
Als je twee mensen koelbloedig executeert waaronder een voor de ogen van zijn kind ben je gewoon een gewetenloze psychopaat, is heel simpel en hoef je niet voor in de gezondheidszorg te werken.
Het valt zeker niet uit te sluiten maar zo simpel als jij het voorstelt is het zeker niet. Een psychose zou ook mogelijk kunnen zijn of een paranoïde waanstoornis. Het lijkt me beter om het oordeel van het Pieter Baancentrum af te wachten en geen voorbarige conclusies te trekken.
pi_212225794
Het heeft iets in-en intreurigs over zich. Dat je naar een punt gedreven wordt dat je besluit om op brute wijze twee mensenlevens te nemen, daarbij de levens van twee jonge kinderen volledig aan gort helpt en ook je eigen gezin voor eens en altijd ontwricht. Wetende dat jezelf je leven lang opgesloten moet zitten en toch dat als enige optie zien. Fascinerend hoe dat brein van Richard (niet) gefunctioneerd heeft.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  dinsdag 30 januari 2024 @ 18:23:09 #116
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_212226939
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 08:40 schreef huxley84 het volgende:

[..]
Mwoa niet echt.

Wellicht op basis van "psychopaat" in de volksmond (zo gebruikte ik het eerder ook). Maar de werkelijke definitie en psychiatrische beoordeling is vaak anders dan hoe velen het in de volksmond gebruiken.
Krekker is de bom!
  Spellchecker dinsdag 30 januari 2024 @ 19:56:25 #117
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_212228510
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 19:54 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Die blijft echt wel in voorarrest zitten.
Alsof ze de verdachte van een dubbele moord vrijlaten tot aan het proces.
Risico op wraak :Y
  dinsdag 30 januari 2024 @ 19:58:25 #118
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_212228564
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 19:56 schreef maily het volgende:

[..]
Risico op wraak :Y
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 15:06 schreef Gia het volgende:
Weet wel dat wij ons jaren 30 huis niet gaan verkopen aan buitenlanders. Natuurlijk zijn er gebreken bij oude huizen, daar is, meestal, ook een clausule voor opgenomen in het koopcontract. Maar dit soort volk gaat niet naar een rechter, maar probeert met bedreigingen geld los te krijgen van de verkoper. En die staat dan alleen, krijgt geen steun van de politie. Echt ziek!

En nu denkt hij dat zijn gezin veilig is.... Verwacht dat er zeer binnenkort versterking vanuit Polen is, oog om oog....
Ze kunnen beter de wei verkopen, paarden en zelf verhuizen.
Klopt.
In topic 1 werd er al gewaarschuwd voor versterking vanuit Polen

@Caland en ik verwachten dat dit totaal uit de hand gaat lopen :{
  woensdag 31 januari 2024 @ 06:58:20 #119
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_212232333
twitter

Waarschijnlijk geschoten met een wapen of wapens waar helemaal geen vergunning voor was dus.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_212232655
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 18:47 schreef ZanneG het volgende:

[..]

Precies. Maar alles draait om geld en de dader was hun eigen boekhouder en populaire bekende uit dat gehucht, dus hebben ze hem direct als held de hemel in geprezen. De mensen die vanaf het begin af aan net alsof doen dat je zogenaamd je gezin beschermd als je mensen opzoekt en in hun eigen thuis vermoord, hebben ook teveel tv gekeken en verknipte normen en waarden.
pi_212232715
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 19:58 schreef Bezsen het volgende:

[..]
[..]
Klopt.
In topic 1 werd er al gewaarschuwd voor versterking vanuit Polen

@:Caland en ik verwachten dat dit totaal uit de hand gaat lopen :{
Die slachtoffers wilden uit angst weer uit dat gehucht wegvluchten.
Dat versterking uit Polen is allemaal op basis van smoesjes van een dubbele moordenaar. Wat gaan die Polen doen dan oorlog voeren met dat hele stinkende gehuchtje ofzo?
Sommigen doen net als ze doodsbang voor twee begraven doden zijn alsof die levensgevaarlijk zijn ipv die legale wapen bezittende gek in Pieterbaan Centrum. Als het zulke gevaarlijke Polen waren dan hadden ze net als de dader wel meer dan alleen een honkbal knuppel thuis liggen.
pi_212232773
quote:
1s.gif Op woensdag 31 januari 2024 06:58 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]

Waarschijnlijk geschoten met een wapen of wapens waar helemaal geen vergunning voor was dus.
Als de politie net als de belastingdienst nog met COBOL werkt, dan bovenin een paar extra programmeerregels toevoegen bij het verwerken van de gedane aangifte.

IF < BEPAALD IEMAND die een klacht inzake geweld tegen zich heeft> THEN LOOK INTO <BEPAALD IEMAND heeft een wapenvergunning>
IF <ANTWOORD> is YES, THEN GOTO <alarmbellen RINKELEN> AND <Schakel hier NIET DE LOKALE POLITIE-AGENT voor in>
  Moderator woensdag 31 januari 2024 @ 08:18:42 #123
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_212232867
quote:
[ twitter ]

Richard K. ontpopt zich steeds meer als een koelbloedige moordenaar.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_212233009
Begint er steeds slechter uit te zien voor Richard K.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_212233016
quote:
[ twitter ]

Benieuwd hoe het feesboek plebs hierop gaat reageren.
De enige echte.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')