Ze waren geen buren en er werd niet gedreigd met een rechtszaak, er liep een rechtszaak.quote:Op maandag 29 januari 2024 17:37 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Hier was Richard mogelijk de vreselijke buurman die steeds de grenzen opzoekt. Waarbij ook de andere buurman volgens mij niet altijd netjes kalm bleef, maar het is volgens mij hier GEEN gevalletje van:
- Buurman A treitert buurman B
- Na lange tijd getreiterd te worden knapt er iets bij buurman B en vermoord hij buurman A en zijn vrouw
Maar eerder een kwestie van:
- Buurman A voelt zich opgelicht (en is zeer waarschijnlijk ook opgelicht) door buurman B
- Er breekt een ruzie uit waarin over en weer aangiften worden gedaan, buurman B naar verluid zelfs het 12-jarige zoontje van buurman A intimideerde
- Buurman A dreigt met een rechtszaak
- Buurman B rijdt de vrouw van buurman A klem en schiet haar met meerdere schoten dood. Daarna loopt hij naar het huis van buurman A, 12-jarig zoontje doet open en buurman B zegt: "er is iets vreselijks gebeurd, je moeder heeft een ongeluk gekregen, ik moet je vader spreken", waarna hij de vader ook vermoord.
- Waarna buurman B het beruchte Facebook-filmpje met de "als maar 1% vader bent" maakt. Waar hij ook nog eens woest wordt op de buren die hij net heeft vermoord ivm een camera die hij ergens ziet hangen.
Zoiets zei je al.quote:Op maandag 29 januari 2024 17:38 schreef ZanneG het volgende:
Ik zal het opnieuw zeggen, want mijn vorige reactie is verwijderd:
NIETS wat er in het conflict is voorafgegaan rechtvaardigt het om 2 mensen, 2 jonge ouders in koele bloeden af te maken!
Richard had 100 andere dingen kunnen doen, maar dit was nooit de oplossing.
Hij heeft een gaatje in zn kop, als hij denkt dat dit normaal is.
Zelfs al werd hij bedreigd door de slachtoffers wat ik al niet geloof, maar dan nog kan je nooit 2 mensen afschieten en ook nog eens in de aanloop er naar toe de kinderen bedreigen.
Nu zijn er 2 ouders dood, de kinderen moeten opgroeien zonder hun ouders, zonder hun veilige nest. Met levensgrote trauma s die nooit meer weggaan.
Richard is aan gevaarlijke gek en niets anders.
quote:Op maandag 29 januari 2024 16:14 schreef ZanneG het volgende:
Richard is een gewetenloze psychopaat, niets meer en niets minder.
Het doet er niet toe of er wel of geen conflict is over een huis, als je 2 mensen in koele bloeden vermoord en kinderen bedreigd dan ben je gestoord.
Daar kunnen we lang of kort over discussieren maar dat veranderd niets aan de kern vd zaak.
Ik geloof niet dat het doodslag is; hij heeft willens en wetens die 2 mensen vermoord.
Hij liep niets voor niets met een wapen op zak.
Als er echt een conflict was dan had hij 100 andere dingen kunnen doen maar 2 mensen vermoorden is nooit de oplossing.
Dat was geen impuls.
Hij is gestoord en gevaarlijk.
De slachtoffers dreigden niet met een rechtszaak, maar waren er daadwerkelijk 1 gestart als ik het goed begrepen heb. Die zou dienen in februari (als ik dat goed onthouden heb).quote:Op maandag 29 januari 2024 17:37 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Hier was Richard mogelijk de vreselijke buurman die steeds de grenzen opzoekt. Waarbij ook de andere buurman volgens mij niet altijd netjes kalm bleef, maar het is volgens mij hier GEEN gevalletje van:
- Buurman A treitert buurman B
- Na lange tijd getreiterd te worden knapt er iets bij buurman B en vermoord hij buurman A en zijn vrouw
Maar eerder een kwestie van:
- Buurman A voelt zich opgelicht (en is zeer waarschijnlijk ook opgelicht) door buurman B
- Er breekt een ruzie uit waarin over en weer aangiften worden gedaan, buurman B naar verluid zelfs het 12-jarige zoontje van buurman A intimideerde
- Buurman A dreigt met een rechtszaak
- Buurman B rijdt de vrouw van buurman A klem en schiet haar met meerdere schoten dood. Daarna loopt hij naar het huis van buurman A, 12-jarig zoontje doet open en buurman B zegt: "er is iets vreselijks gebeurd, je moeder heeft een ongeluk gekregen, ik moet je vader spreken", waarna hij de vader ook vermoord.
- Waarna buurman B het beruchte Facebook-filmpje met de "als maar 1% vader bent" maakt. Waar hij ook nog eens woest wordt op de buren die hij net heeft vermoord ivm een camera die hij ergens ziet hangen.
Want je denkt dat er hier mensen zijn die daar anders over denken?quote:Op maandag 29 januari 2024 17:38 schreef ZanneG het volgende:
NIETS wat er in het conflict is voorafgegaan rechtvaardigt het om 2 mensen, 2 jonge ouders in koele bloeden af te maken!
Teveel mensen hebben Richard zijn daden verheerlijkt en het goed gepraat, alsof het heel normaal is om 2 mensen om zeep te helpen. Als je zogenaamd bedriegt wordt, wat vooralsnog vooral in Richard zijn hoofd zich afspeelde.quote:Op maandag 29 januari 2024 17:42 schreef matthijst het volgende:
[..]
Want je denkt dat er hier mensen zijn die daar anders over denken?
Die moorden normaal vinden?
Dat sloeg volgens mij al vrij snel om, vooral nadat het OM op de vrijdag na de dinsdag meer informatie naar buiten bracht.quote:Op maandag 29 januari 2024 18:12 schreef ZanneG het volgende:
[..]
Teveel mensen hebben Richard zijn daden verheerlijkt en het goed gepraat, alsof het heel normaal is om 2 mensen om zeep te helpen. Als je zogenaamd bedriegt wordt, wat vooralsnog vooral in Richard zijn hoofd zich afspeelde.
Ik zeg niet dat het hier gebeurt want ik ga niet een heel topic terug lezen maar dat is wel degelijk gebeurt in de media in, het dorp, de staat, de school , overal en dat is wat heel fout is in dit hele verhaal
Het hele verhaal begon er juist mee dat massa s mensen Richard steunden en de slachtoffers in een hoek duwden van gevaarlijke gekken die de arme Richard bedreigden en het leven zuur maakten, dat was de hele clou van dit drama.quote:Op maandag 29 januari 2024 18:17 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat sloeg volgens mij al vrij snel om, vooral nadat het OM op de vrijdag na de dinsdag meer informatie naar buiten bracht.
Helemaal mee eens.quote:Op maandag 29 januari 2024 18:47 schreef ZanneG het volgende:
[..]
Het hele verhaal begon er juist mee dat massa s mensen Richard steunden en de slachtoffers in een hoek duwden van gevaarlijke gekken die de arme Richard bedreigden en het leven zuur maakten, dat was de hele clou van dit drama.
Terwijl dit nooit normaal of te rechtvaardigen is, ook niet als Richard écht bedreigd was en zn paarden vergiftigd zouden zijn dan nog zou dit niet te rechtvaardigen zijn en dat is nu net was het halve land wel deed.
Die vonden het allemaal heel normaal en zelfs top dat een man zijn ' bedreigers' om legde om zichzelf te beschermen.
Maar iedereen met een beetje verstand in zn kop zou dit vanaf dag 1 veroordeeld moeten hebben.
Dat begrijp ik dus nietquote:Op maandag 29 januari 2024 19:00 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
En ook hier gebeurde het hoor. En ook genoeg mensen die Richard zelfs na wat er na 1 dag al bekend was niet gelijk wilden veroordelen en wilden wachten op meer informatie. Alsof het op een of andere manier toch nog ergens te rechtvaardigen viel.
Die users zijn daarna ook niet meer terug gekeerd om zich toch alsnog uit te spreken tegen Richard.
Niemand hier die iets anders zegt, hoor.quote:Op maandag 29 januari 2024 19:21 schreef ZanneG het volgende:
[..]
Dat begrijp ik dus niet
De feiten waren gelijk al duidelijk: Richard schiet 2 mensen dood omdat hij zich bedreigd voelde, of die bedreigingen echt waren of in zijn hoofd zaten maakt eigenlijk niet uit.
Ook al was hem écht het leven zuur gemaakt door de 2 slachtoffers, dan nog waren er zoveel andere opties dan te denken dat je dan maar met je geweer 2 mensen moet opwachten en ze vervolgens door het hoofd te schieten.
Wat moest deze schiet gevaarlijke gek uberhaupt met die wapens?
2 mensen omleggen is nooit de oplossing of te rechtvaardigen, zelfs niet als Richard écht werd bedreigd wat ik sowieso al niet geloof.
Er is hier 1 dader en 2 slachtoffers en Richard is dader en geen slachtoffer.
In feite zijn er meer dan 2 slachtoffers, vergeet de arme kinderen niet.
Dat hij gevaarlijk is, is duidelijk. Maar of hij gestoord of een gewetenloze psychopaat is, moet eigenlijk uit het onderzoek van het Pieter Baan Centrum nog blijken.quote:Op maandag 29 januari 2024 16:14 schreef ZanneG het volgende:
Richard is een gewetenloze psychopaat, niets meer en niets minder.
Het doet er niet toe of er wel of geen conflict is over een huis, als je 2 mensen in koele bloeden vermoord en kinderen bedreigd dan ben je gestoord.
Daar kunnen we lang of kort over discussieren maar dat veranderd niets aan de kern vd zaak.
Ik geloof niet dat het doodslag is; hij heeft willens en wetens die 2 mensen vermoord.
Hij liep niets voor niets met een wapen op zak.
Als er echt een conflict was dan had hij 100 andere dingen kunnen doen maar 2 mensen vermoorden is nooit de oplossing.
Dat was geen impuls.
Hij is gestoord en gevaarlijk.
Altijd wonderbaarlijk als mensen die claimen in de geestelijke gezondheidszorg te werken zo makkelijk met diagnoses strooien.quote:Op maandag 29 januari 2024 19:40 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Dat hij gevaarlijk is, is duidelijk. Maar of hij gestoord of een gewetenloze psychopaat is, moet eigenlijk uit het onderzoek van het Pieter Baan Centrum nog blijken.
Ik vermoed ook wel dat er een steekje of twee los zitten bij die kerel, de vraag is of hij er (on)toerekeningsvatbaar door is.
Als je twee mensen koelbloedig executeert waaronder een voor de ogen van zijn kind ben je gewoon een gewetenloze psychopaat, is heel simpel en hoef je niet voor in de gezondheidszorg te werken.quote:Op maandag 29 januari 2024 19:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Altijd wonderbaarlijk als mensen die claimen in de geestelijke gezondheidszorg te werken zo makkelijk met diagnoses strooien.
Het valt zeker niet uit te sluiten maar zo simpel als jij het voorstelt is het zeker niet. Een psychose zou ook mogelijk kunnen zijn of een paranoïde waanstoornis. Het lijkt me beter om het oordeel van het Pieter Baancentrum af te wachten en geen voorbarige conclusies te trekken.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 08:40 schreef huxley84 het volgende:
[..]
Als je twee mensen koelbloedig executeert waaronder een voor de ogen van zijn kind ben je gewoon een gewetenloze psychopaat, is heel simpel en hoef je niet voor in de gezondheidszorg te werken.
Mwoa niet echt.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 08:40 schreef huxley84 het volgende:
[..]
Als je twee mensen koelbloedig executeert waaronder een voor de ogen van zijn kind ben je gewoon een gewetenloze psychopaat, is heel simpel en hoef je niet voor in de gezondheidszorg te werken.
Risico op wraakquote:Op dinsdag 30 januari 2024 19:54 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Die blijft echt wel in voorarrest zitten.
Alsof ze de verdachte van een dubbele moord vrijlaten tot aan het proces.
quote:
Klopt.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 15:06 schreef Gia het volgende:
Weet wel dat wij ons jaren 30 huis niet gaan verkopen aan buitenlanders. Natuurlijk zijn er gebreken bij oude huizen, daar is, meestal, ook een clausule voor opgenomen in het koopcontract. Maar dit soort volk gaat niet naar een rechter, maar probeert met bedreigingen geld los te krijgen van de verkoper. En die staat dan alleen, krijgt geen steun van de politie. Echt ziek!
En nu denkt hij dat zijn gezin veilig is.... Verwacht dat er zeer binnenkort versterking vanuit Polen is, oog om oog....
Ze kunnen beter de wei verkopen, paarden en zelf verhuizen.
Precies. Maar alles draait om geld en de dader was hun eigen boekhouder en populaire bekende uit dat gehucht, dus hebben ze hem direct als held de hemel in geprezen. De mensen die vanaf het begin af aan net alsof doen dat je zogenaamd je gezin beschermd als je mensen opzoekt en in hun eigen thuis vermoord, hebben ook teveel tv gekeken en verknipte normen en waarden.quote:Op maandag 29 januari 2024 18:47 schreef ZanneG het volgende:
[..]
Het hele verhaal begon er juist mee dat massa s mensen Richard steunden en de slachtoffers in een hoek duwden van gevaarlijke gekken die de arme Richard bedreigden en het leven zuur maakten, dat was de hele clou van dit drama.
Terwijl dit nooit normaal of te rechtvaardigen is, ook niet als Richard écht bedreigd was en zn paarden vergiftigd zouden zijn dan nog zou dit niet te rechtvaardigen zijn en dat is nu net was het halve land wel deed.
Die vonden het allemaal heel normaal en zelfs top dat een man zijn ' bedreigers' om legde om zichzelf te beschermen.
Maar iedereen met een beetje verstand in zn kop zou dit vanaf dag 1 veroordeeld moeten hebben.
Die slachtoffers wilden uit angst weer uit dat gehucht wegvluchten.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 19:58 schreef Bezsen het volgende:
[..]
[..]
Klopt.
In topic 1 werd er al gewaarschuwd voor versterking vanuit Polen
@:Caland en ik verwachten dat dit totaal uit de hand gaat lopen
Als de politie net als de belastingdienst nog met COBOL werkt, dan bovenin een paar extra programmeerregels toevoegen bij het verwerken van de gedane aangifte.quote:Op woensdag 31 januari 2024 06:58 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Waarschijnlijk geschoten met een wapen of wapens waar helemaal geen vergunning voor was dus.
Richard K. ontpopt zich steeds meer als een koelbloedige moordenaar.quote:Op woensdag 31 januari 2024 06:58 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Waarschijnlijk geschoten met een wapen of wapens waar helemaal geen vergunning voor was dus.
Benieuwd hoe het feesboek plebs hierop gaat reageren.quote:Op woensdag 31 januari 2024 06:58 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Richard was bang dat zijn moeder verkracht zou worden en zijn vrouw en kinderen vermoord zouden worden. Ik snap wel dat je dan wat wapens in huis haalt, die man was doodsbang.quote:Op woensdag 31 januari 2024 08:43 schreef Rnie het volgende:
[..]
Benieuwd hoe het feesboek plebs hierop gaat reageren.
Richard is gewoon knettergekquote:Op woensdag 31 januari 2024 08:46 schreef damsco het volgende:
[..]
Richard was bang dat zijn moeder verkracht zou worden en zijn vrouw en kinderen vermoord zouden worden. Ik snap wel dat je dan wat wapens in huis haalt, die man was doodsbang.
Een illegaal arsenaal dat ze wellicht waren tegengekomen als ze het legale arsenaal waren komen innemen.quote:Op woensdag 31 januari 2024 09:34 schreef Ericr het volgende:
Zijn legale wapens innemen had weinig geholpen als die gek blijkbaar nog een illegaal arsenaal had. Doet je wel afvragen waarom maar gelet op zijn acties was hij al veel langer voorbereid op het gebruik van dat wapentuig. Als schieten/jagen zijn hobby is kan hij ook af met het spul dat hij legaal in huis had. Dat illegale spul kan je zo goed als nergens gebruiken zonder op te vallen.
Conclusie die ik trok uit dat Coop-verhaal was dat hij het speciaal hiervoor heeft aangeschaft, kort van te voren.quote:Op woensdag 31 januari 2024 10:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Een illegaal arsenaal dat ze wellicht waren tegengekomen als ze het legale arsenaal waren komen innemen.
Dat zou ook kunnen, maar het verbaast mij niet als hij ten tijde van de "Samen Schieten" "Zo vader zo zoon" foto's op Facebook (2018?) al illegale wapens bezat.quote:Op woensdag 31 januari 2024 11:08 schreef loveli het volgende:
[..]
Conclusie die ik trok uit dat Coop-verhaal was dat hij het speciaal hiervoor heeft aangeschaft, kort van te voren.
Dat was natuurlijk net zo voorbarig als de heldroepers. 'Versterking vanuit Polen', dat terwijl dit gewoon een 'normaal' gezin was. Het lijkt erop dat mensen graag zoiets in zo'n hokje duwen, want dan past het mooi bij hun nieuws. Want tegenwoordig zoek je nieuws dat bij je mening past, tenminste dat is de tendens bij veel mensen.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 19:58 schreef Bezsen het volgende:
In topic 1 werd er al gewaarschuwd voor versterking vanuit Polen
'Politie en justitie laten mij in de steek', my ass. Het is zo makkelijk roepen en doet het altijd goed op verjaardagen, want iedereen op het feestje heeft wel eens een boete gekregen en dus is de politie bij voorbaat fout. 'Kreeg een boete, terwijl ik daar pas 10 minuten stond geparkeerd.'quote:Op woensdag 31 januari 2024 06:58 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Precies. Als je maar voor de helft zou weten wat ik met de toeslagenaffaire allemaal heb meegemaakt, dan zouden die mensen ook zogenaamd begrepen hebben als ik ergens los zou gaan. Maar het gaat er juist om dat je je blijft beheersen, want tot actie overgaan stopt meteen alles. Uiteraard in mijn gedachten behoorlijk pissig geweest, zeker omdat familie ook nog eens ging lopen zeggen dat ik een slechte vader zou zijn en proberen mijn kind nooit meer te laten terugkomen. Lang verhaal kort (wil er ook niet té diep in duiken): jezelf beheersen in vreselijke tijden is iets waar je later heel veel plezier van gaat hebben als je er op terugkijkt.quote:Op woensdag 31 januari 2024 07:50 schreef huxley84 het volgende:
[..]
Precies. Maar alles draait om geld en de dader was hun eigen boekhouder en populaire bekende uit dat gehucht, dus hebben ze hem direct als held de hemel in geprezen. De mensen die vanaf het begin af aan net alsof doen dat je zogenaamd je gezin beschermd als je mensen opzoekt en in hun eigen thuis vermoord, hebben ook teveel tv gekeken en verknipte normen en waarden.
Ik weet nog niet zo zeker dat de politie bij een controle van de wapens de illegale wapens tegen zou zijn gekomen. Als Richard die illegale wapens gewoon ergens in huis verstopt had dan is de kans nihil dat de politie ze gevonden zou hebben. Als de politie een controle komt uitvoeren dan kijken ze gewoon of de wapens waarvoor hij een vergunning heeft aanwezig zijn en conform de voorschriften zijn opgeslagen. Ze halen dan niet je hele huis overhoop om ook nog eens even te kijken of je ergens toevallig ook nog wat illegaals hebt liggen.quote:Op woensdag 31 januari 2024 10:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Een illegaal arsenaal dat ze wellicht waren tegengekomen als ze het legale arsenaal waren komen innemen.
De aanwezigheid van dat illegale arsenaal zou dan voldoende moeten zijn om zijn wapenvergunning in te nemen en nooit meer te verstrekken.
In plaats daarvan hebben ze niet eens gekeken bij de man waartegen al meerdere aangiftes wegens bedreiging gedaan was en waarvan ze wisten dat hij wapens in huis had.
Was dat Coop-verhaal niet een van de wilde verhalen?quote:Op woensdag 31 januari 2024 11:08 schreef loveli het volgende:
[..]
Conclusie die ik trok uit dat Coop-verhaal was dat hij het speciaal hiervoor heeft aangeschaft, kort van te voren.
https://www.om.nl/actueel(...)htenis-dubbele-moordquote:Raadkamer van de rechtbank verlengt voorlopige hechtenis van verdachte van een dubbele moord in Weiteveen
De raadkamer van de rechtbank in Noord-Nederland heeft vandaag besloten dat een 50-jarige man uit Klazienaveen negentig dagen langer vast blijft zitten. Het Openbaar Ministerie (OM) verdenkt hem van twee moorden. Volgens het OM heeft hij op dinsdag 16 januari 2024 een 38-jarige man en een 44-jarige vrouw in hun woonplaats Weiteveen met voorbedachten rade om het leven gebracht.
Alles wijst er op dat de verdachte gebruik heeft gemaakt van meerdere vuurwapens. Het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) onderzoekt momenteel de vuurwapens die zijn aangetroffen op de plaats van het delict. De vuurwapens die zijn aangetroffen op de plaats van het delict, en zeer vermoedelijk zijn gebruikt, zijn illegaal verkregen en waren dus niet vergund. De politie doet onderzoek naar de herkomst van de wapens.
Meldingen en aangiften
Het OM is ermee bekend dat er een langer lopend conflict ten grondslag ligt aan dit incident, waarbij beide partijen het laatste jaar meerdere meldingen en enkele aangiften hebben gedaan van in hun ogen overlast gevend of strafbaar gedrag door de ander. Uiteraard wordt zorgvuldig gekeken naar deze meldingen en aangiften. Het is belangrijk dat ook de rechter daar bij de behandeling van de strafzaak naar kijkt, voor zover dat van belang wordt geacht voor deze strafzaak. Daarom is het ongepast om daar nu al inhoudelijk op in te gaan. De eerste openbare (pro forma) zitting in deze zaak vindt plaats op 17 april 2024 voor de rechtbank in Assen.
Hoezo? Ze ging plichtsgetrouw naar haar werk. Modelburger 😂quote:Op woensdag 31 januari 2024 09:14 schreef Jor_Dii het volgende:
Het enige dat telt is dat het bewijs tegen Richard K. zich op begint te stapelen. Daarnaast blijft de rol van zijn vrouw op z'n minst dubieus in deze zaak.
Het was eigenlijk een heel gewone, saaie man. Uh, ik mag hopen dat niet alle gewone, saaie mannen tot zoiets vreselijks in staat zijnquote:Op woensdag 31 januari 2024 19:36 schreef Zipportal het volgende:
Ingrid, de vrouw van Richard K., vertelt haar verhaal: ‘Hij verdient straf, maar hij was die dag zichzelf niet’
https://www.ad.nl/binnenl(...)hzelf-niet~a24f0812/
(premium)
De nieuwe Ingrid is uit. @:Caland
Bijzonder interview wel, ze blijft aardig wijzen naar de slachtoffers.quote:Op woensdag 31 januari 2024 19:36 schreef Zipportal het volgende:
Ingrid, de vrouw van Richard K., vertelt haar verhaal: ‘Hij verdient straf, maar hij was die dag zichzelf niet’
https://www.ad.nl/binnenl(...)hzelf-niet~a24f0812/
(premium)
De nieuwe Ingrid is uit. @:Caland
Mijn Ries is zo’n lieve manquote:Op woensdag 31 januari 2024 19:43 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Bijzonder interview wel, ze blijft aardig wijzen naar de slachtoffers.
Ja, het is vreselijk wat er is gebeurd. Het is namelijk vreselijk dat haar Richard nu de gevangenis in gaat!quote:Op woensdag 31 januari 2024 19:43 schreef AgnesGru het volgende:
Bijzonder interview wel, ze blijft aardig wijzen naar de slachtoffers.
Want elke doodnormale Nederlander rijd met een keur aan wapens in de auto rond natuurlijkquote:Over de uren vlak voor het drama van die dinsdagmorgen wil Ingrid niet veel kwijt. ,,Mijn man heeft echt niet op een ochtend bedacht: laat ik daar eens heen gaan en die mensen om het leven brengen, nee. Op dat moment was hij zichzelf niet.”
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |