Ja dus niet want we hebben daar ongelooflijk veel gedoe mee gehad.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 20:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Serieus?Wat bizar. Veel logischer is om aan bronvermelding te doen en alleen citaten te gebruiken die niet omvangrijk zijn en een doel dienen, zoals eerder is aangegeven. Dat doe je in de wetenschap ook. Dat is niet verwerpelijk maar het lovenswaardig: je onderbouwt wat je zegt en stelt anderen in staat de bron op te zoeken. Een nieuwsplatform zelf zal er ook niet ongelukkig mee zijn omdat meer links meer verkeer betekenen.
Polen staan er wel om bekend rokkenjagers te zijn.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 19:57 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Zoiets als wat? Dat die Pool zijn vrouw Ingrid stiekem in de paardenschuur een beurt had gegeven?
Mee eens. Pas als feitenonderzoek is gedaan, kun je je een beter beeld vormen van wat er is gebeurd en van welke omstandigheden sprake was. En dan ook nog die makelaar verdacht maken - ik vind het heel ongepast en ongevoelig.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 19:02 schreef FlippingCoin het volgende:
Voor mensen die anderen flink de maat nemen speculeren jullie allemaal wat af.
Is dit een Freudiaanse typo?quote:Op vrijdag 19 januari 2024 20:43 schreef Straatcommando. het volgende:
Het mag sowieso wel wat minder met dat sp3culeren, want in dit tempo staat dit topic morgenochtend vol met conspiracydrek.
Liquideren is ook procederen. Niet erg goochem van richardquote:Op vrijdag 19 januari 2024 20:49 schreef mark6791 het volgende:
[..]
'Procederen is riskeren', zo luidt het adagium.
Voor Richard is dit veranderd naar 'procederen is liquideren'.
Is betrokkenheid een bekentenis?quote:Op vrijdag 19 januari 2024 20:52 schreef MissButterflyy het volgende:
https://www.rtvdrenthe.nl(...)e-moord-in-weiteveen
Het is zwart of wit? Als ik het me niet voor kan stellen zeg ik daarmee niet dat het een held is. Verre van. Die man heeft een gruwelijke daad verricht waarvoor hij (levens) lang mag zitten. Het idee dat iemand hem een held vind is gewoon ongelofelijk.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 20:42 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Tja je kunt je niet voorstellen dat zo'n vrome meneer niet zoiets kan doen, hoe dan ook, hij moet wel een held zijn!
Mensen die dooddraaien zijn vaak een lange periode prima in orde geweest. Als je je huis moet verkopen, dat je levenswerk is en je al sinds kind hebt gewoond, dan kan dat negatieve gevoelens oproepen. Als zo iemand bij zichzelf gaat zitten denken dat het de schuld is van 'de overheid, de maatschappij, je ex-vrouw, corona' ik noem wat mogelijke zaken, dan kom je voor jezelf in een negatieve spiraal. Als iemand je dan ook nog eens voor d rechter gooit, zal dat bij zo iemand overkomen als treiteren. Maar je mag iemand voor de rechter slepen en dan vaak ook nog eens in hoger beroep gaan.
Mensen kunnen heel snel hun hele leven omgooien omdat ze met liefdesverdriet leven en in plaats van weer fris verder te gaan, blijft men hangen in het verleden. Maar vooral jezelf slachtoffer voelen, dan ga je alles uit het nieuws, social media in in je omgeving koppelen aan dezelfde pijn.
Ook dit hoeft natuurlijk niet waar te zijn, maar ik heb wel mensen onderdoor zien gaan aan depressiviteit. Het duurt al lang voordat iemand zich open stelt voor medicatie of hulp, want sommige mensen achten zich te sterk voor een mentaal probleem. Dat geldt trouwens niet alleen bij depressiviteit, maar bij veel mentale problemen, bij de patiënten zelf, maar ook in de omgeving. Een gebroken been kun je meteen zien, mentale problemen kun je soms nog aardig omheen fietsen in kennissenkring.
Ja het OM ook gewoon.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 20:57 schreef MissButterflyy het volgende:
https://dvhn.nl/drenthe/e(...)utm_campaign=dlvr.it
Dagblad van het noorden zegt dat hij toch met meerdere vuurwapens heeft geschoten.
Wat een rare post. Komt dat speculeren doordat het slachtoffer Pools is?quote:Op vrijdag 19 januari 2024 17:48 schreef oppiedoppie het volgende:
Je mag hier speculeren toch?
Stel nou dat die pool zo zwaar heeft overboden (later proberen om hier nog een slaatje uit proberen te slaan) omdat dat huis op de perfecte locatie staat om er criminele activiteiten uit te voeren (wapenhandel, zedenzaken, drugs whatever) in de stallen (want waar staan hun paarden, hebben ze die wel?) en dat Richard dat heeft ontdekt doordat hij daar steeds was voor zijn paarden. Waarna die pool hem ernstig met de dood van hem en/of zijn dierbaren bedreigde waardoor het voor Richard echt als 'hij of ik' voelde.
Vergezocht natuurlijk maar blijf het gek vinden dat een doodnormale man als Richard nooit eerder conflicten heeft gehad met mensen in de buurt als hij zon kort lontje heeft. Of hij is wel gewoon psychotisch en plots doorgedraaid.
Blijft een bijzondere zaak en ben enorm benieuwd wat de uitspraak gaat worden.
Ik snap dat helemaal weghalen voor jullie makkelijker is. Maar citeren mag echt wel, zolang het nieuwsplatform dat het artikel heeft geplaatst financieel geen schade lijdt. Je moet dus erg zorgvuldig zijn met citeren. Dat beoordelen kost tijd.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 20:50 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja dus niet want we hebben daar ongelooflijk veel gedoe mee gehad.
Bovendien kunnen we alleen reactief optreden en zien we niet alles. Dus voor we weer een boze mail of erger in onze box hebben, hebben we het zo afgehandeld.
Was ook op RTV Drenthe. De man was eerst geslagen met een hard voorwerp, gestoken en op geschoten? Over excessief geweld gesproken 😮quote:Op vrijdag 19 januari 2024 20:57 schreef MissButterflyy het volgende:
https://dvhn.nl/drenthe/e(...)utm_campaign=dlvr.it
Dagblad van het noorden zegt dat hij toch met meerdere vuurwapens heeft geschoten.
Ik kan me best omstandigheden voorstellen waaronder ik hem een held zou vinden. Zulke omstandigheden heb ik niet gehoord en daarom zou ik dat nu zeker niet stellen, maar ik vind het ook merkwaardig om te doen of dat ondenkbaar zou zijn.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 20:55 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Het is zwart of wit? Als ik het me niet voor kan stellen zeg ik daarmee niet dat het een held is. Verre van. Die man heeft een gruwelijke daad verricht waarvoor hij (levens) lang mag zitten. Het idee dat iemand hem een held vind is gewoon ongelofelijk.
Maar nu speculeer jij weer over vermeend racisme waar geen sprake van is. Zo blijven we speculeren speculaas.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 21:03 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Wat een rare post. Komt dat speculeren doordat het slachtoffer Pools is?
En waarom zo benieuwd naar de uitspraak? Hij heeft twee mensen vermoord. Die kerel gaat jaren zitten, daar is niets bijzonders aan.
Oh ik wil dat best uitleggen om het helder te krijgen hoor. Je ziet nu al dat basisregels die in fb niet opgevolgd worden. Dat is geen bash verder, niet iedereen leest dat danwel onthoudt dat even goed. Om die verantwoordelijkheid dan bij users te leggen is gewoon geen goed idee, ook al mag je onder voorwaarden wel quoten oid.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 21:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik snap dat helemaal weghalen voor jullie makkelijker is. Maar citeren mag echt wel, zolang het nieuwsplatform dat het artikel heeft geplaatst financieel geen schade lijdt. Je moet dus erg zorgvuldig zijn met citeren. Dat beoordelen kost tijd.
Maar het verbieden van links heeft hier toch niks mee te maken? Sterker nog, daar lijden nieuwsplatforms met artikelen achter betaalmuren juist onder.
Ik zal erover ophouden, maar kon m’n verbazing even niet onderdrukken (als iemand die zorgvuldig citeren belangrijk vindt).
Met wat vanaf het begin al duidelijk was over deze situatie, vind ik jouw reactie merkwaardig.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 21:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik kan me best omstandigheden voorstellen waaronder ik hem een held zou vinden. Zulke omstandigheden heb ik niet gehoord en daarom zou ik dat nu zeker niet stellen, maar ik vind het ook merkwaardig om te doen of dat ondenkbaar zou zijn.
Hoe kom je erbij dat het met het Pools zijn te maken heeft? Hoe dan?quote:Op vrijdag 19 januari 2024 21:03 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Wat een rare post. Komt dat speculeren doordat het slachtoffer Pools is?
En waarom zo benieuwd naar de uitspraak? Hij heeft twee mensen vermoord. Die kerel gaat jaren zitten, daar is niets bijzonders aan.
Een held die een vader voor de ogen van zijn zoon gruwelijk vermoord daar kan ik me dan ook weer niks bij voorstellen. Het door omstandigheden kunnen begrijpen ok, maar een held, nee. Hier zijn alleen verliezers, hoe dan ook.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 21:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik kan me best omstandigheden voorstellen waaronder ik hem een held zou vinden. Zulke omstandigheden heb ik niet gehoord en daarom zou ik dat nu zeker niet stellen, maar ik vind het ook merkwaardig om te doen of dat ondenkbaar zou zijn.
Ik zeik niks af.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 20:50 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
[..]
Hier geeft OM meerdere vuurwapens aan. Zullen we ook stoppen met media afzeiken om het niets?
https://www.ad.nl/video/productie/om-k-gebruikte-meerdere-vuurwapens-bij-moord-weiteveen-422410
Dan zou hij vast niet die rechtzaak om de verzakte vloer en andere gebreken zijn begonnen. Ook waren ze alweer van plan om te verhuizen naar het westen van het land.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 17:48 schreef oppiedoppie het volgende:
Je mag hier speculeren toch?
Stel nou dat die pool zo zwaar heeft overboden (later proberen om hier nog een slaatje uit proberen te slaan) omdat dat huis op de perfecte locatie staat om er criminele activiteiten uit te voeren (wapenhandel, zedenzaken, drugs whatever) in de stallen (want waar staan hun paarden, hebben ze die wel?) en dat Richard dat heeft ontdekt doordat hij daar steeds was voor zijn paarden. Waarna die pool hem ernstig met de dood van hem en/of zijn dierbaren bedreigde waardoor het voor Richard echt als 'hij of ik' voelde.
Vergezocht natuurlijk maar blijf het gek vinden dat een doodnormale man als Richard nooit eerder conflicten heeft gehad met mensen in de buurt als hij zon kort lontje heeft. Of hij is wel gewoon psychotisch en plots doorgedraaid.
Blijft een bijzondere zaak en ben enorm benieuwd wat de uitspraak gaat worden.
Nee, er zijn een hoop verliezers en er is een stuk stront.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 21:14 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Een held die een vader voor de ogen van zijn zoon gruwelijk vermoord daar kan ik me dan ook weer niks bij voorstellen. Het door omstandigheden kunnen begrijpen ok, maar een held, nee. Hier zijn alleen verliezers, hoe dan ook.
Ik vind die mensen die zijn doodgeschoten eigenlijk de enige echte verliezers, Die ander kerel is gewoon de dader en de vrouw is misschien medeplichtige, of onschuldig.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 21:26 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Nee, er zijn een hoop verliezers en er is een stuk stront.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |